Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Tony's simpele banen......ich bin erleichtert, weil glimpflich davon gekommen !

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Tony's simpele banen..........achterstevoren is leuker dan gedacht !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........achterstevoren is leuker dan gedacht !

Dank voor de opmerkingen, commentaren en reageersels, heren  :thumbup:
Banen bouwen en daar verslag van doen is en was leuk, maar ik had niet gedacht, dat dat ook met het demonteren het geval zou zijn.
Ik sta hier vrolijk met een klassiek muziekie de zaak heel bedachtzaam en voorzichtig te slopen en in gedachten ben ik op zolder het zelfde zaakje aan elkaar aan het plakken.
En dan gaat het mij voornamelijk om de zelfgemaakte muur. Die wil ik heel graag hergebruiken voor het geplande stuk paradebaan.
Gelukkig heb ik hulp gekregen en we zijn aan de minst belangrijke kant begonnen om alvast ervaring op te doen, zodat het stuk met oprit en trap de meeste kans maakt om heelhuids van de spaanplaat los te komen.
Sommige vrienden verschijnen altijd op het juiste moment  :thumbup:  :)  :thumbup:

Grtz Tony
( Die nog een dikke week heeft om verder te prutsen. Daarna is het revalideren en afwachten wat de operatie me opgeleverd heeft. Heel spannend en dan pas te zeggen ! )
(( Maar tot die tijd nog zoveel mogelijk slopen en wat verslagjes proberen te plaatsen hier  :P ))



16A.jpg   

16B.jpg

16C.jpg

16D.jpg

16E.jpg
 


 

 

 





Re: Tony's simpele banen..........achterstevoren is leuker dan gedacht !
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Tony's simpele banen..........achterstevoren is leuker dan gedacht !
Hallo Tony (en de twee noeste werkers),

Dit klinkt allemaal heel positief en je hebt er zo te horen zin in! Dat is mooi om te horen. Straks weer bijkomen van de operatie maar dan ben je daarna weer zo goed als nieuw! Kun je tijdens het bijtrekken mooi al jouw wilde plannen visualiseren, en daarna natuurlijk onthouden, zodat je straks weer lekker bezig kunt om ons weer mooie taferelen en avonturen voor te schotelen!

PS: mocht je toch spijt krijgen van het afbreken dan gewoon een nieuw hoofdstuk beginnen en de afbraak foto's in omgekeerde volgorde plaatsen. Dát en met jouw commentaren valt het (hopelijk) niemand op dat het jouw oude baan is!

Fijne feestdagen en sterkte met de reparatie! :favorite:
Re: Tony's simpele banen..........achterstevoren is leuker dan gedacht !
Tony,

Dat worden in de toekomst voor ons dan weer leuke raadplaatjes om te ontdekken welke delen je waar hebt kunnen hergebruiken :).

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen..........achterstevoren is leuker dan gedacht !
Je gaat lekker Tony! Heel goed dat je het woord demonteren gebruikt. Dat onwillige lijm daarbij niet meewerkt en er met mes en beitel gewerkt moet worden doet daar niets aan af. Bovendien wordt je terzijde gestaan door 2 heren die het vak verstaan.
Gewoon lekker doorgaan wanneer je er zin in hebt.

@ Wico: Dat idee heb ik ook. Wordt dan zoiets van: Ik heb dit eerder gezien wat dan weer betekend dat je door deze draad heen moet gaan strunen om te kijken van welke baan het ook al weer afkomstig was. En zo houdt Tony ons weer bezig, zucht.
Re: Tony's simpele banen..........achterstevoren is leuker dan gedacht !
Lid sinds: 2020

Eine Kuh macht muh, Kühe machen mühe :D

offline
Re: Tony's simpele banen..........achterstevoren is leuker dan gedacht !
Gaat mooi zo. intussen maak ik aantekeningen voor mijn eigen baantje, want het is nu wat makkelijker te zien hoe het geheel opgebouwd is.
Bedankt voor het delen!

MVG Stefan
Re: Tony's simpele banen..........achterstevoren is leuker dan gedacht !
Toch pijnlijk om te zien, deze demontage. Mooi dar er veel weer gebruikt kan worden :thumbup:
Sterkte met de operatie van en reparatie van jouw lichaam.
Tot volgend jaar waar alles weer goed komt.
Re: Tony's simpele banen........achterstevoren is leuker dan gedacht ! (en geboft!)
Hallo en dank voor de reacties  :thumbup:

@ Marcel; je wordt bijna/gedeeltelijk op je wenken bediend  :D Al is het niet vanwege spijt, maar vanwege trots !

@ Wico; vandaag geen raadplaatjes, maar verklaarplaatjes  :P

@ Freek; geen lijm, maar meer ietwat onwillig gips en dat geeft zich toch sneller gewonnen dan gedacht. O:-D

@ Stefan; ik maak het je vandaag nóg makkelijker  :)

@ Wiggert; met wat geluk en wijsheid, wordt de nieuwe baan fijner en mooier om mee te rijden. En vooral ook; niet meer staand, maar zittend en met meer overzicht  :)


En dan nu de updeet ! Compleet met foto's en mét heuse link naar het laatste bouwproces van de muur en de trap bij het station uit het jaar 2017. ( de "rotsbergen" kwamen later pas )
Na het zoeken in mijn fotoarchief om de datum van de herverbouwing te vinden, kon ik via de index ( met data !) op pagina 1 van dit topic vrij snel vinden wat ik zocht.

Hier is de link en met wat scrollen, bladeren, lezen en kijken, is het duidelijk waarom ik dit stuk scenery zo graag wil hergebruiken !
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.7500

De plaatjes van vandaag heb ik eergisteren tijdens het voorzichtig demonteren gemaakt en verklaren het boffen uit de topictitel.

Zo, meer tekst is hier niet meer nodig !
Dus; grtz Tony


16F.jpg

16G.jpg

16H.jpg

16I.jpg

16J.jpg

 

 



 

 

Re: Tony's simpele banen........achterstevoren is leuker dan gedacht ! (en geboft!)
Zie je wel Tony, toch drie likjes verdunde houtlijm.  :D
Re: Tony's simpele banen........achterstevoren is leuker dan gedacht ! (en geboft!)
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Tony's simpele banen........achterstevoren is leuker dan gedacht ! (en geboft!)
Beste Tony.

Net eens even door je topic gescrold en gerold.
Ben er zelf achter gekomen dat een mantelzorger iets meer is dan alleen mijn vrouw te helpen met haar jas aan en uitrekken.

Ik las en lees dat je flink in de revisie zit op het medische gebied en hoop dat je na de volgende operatie weer een beetje de oude energie terug krijgt.
Banen naar zolder brengen, ambitieus plan maar hoop wel dat de zolder goed voor je te bereiken valt of laat je een lift in huis bouwen.
Traplift kan natuurlijk ook maar zo aan de foto van de buitenkant huis te zien moet je 2 hoog en dat zijn dan 2 trapliften en dat kost een hoop zakgeld. Maar je zal er goed over hebben nagedacht en ik wens ook dat jet trappen lopen niet het probleem zal worden of zijn.

Natuurlijk is het straks weer leuk om de boel op te bouwen en ontstaan er weer nieuwe uitdagingen en ideetjes.
Zo komt Tony de winter wel door dacht ik gelijk.

Ik ga proberen om je wat meer te volgen maar wens je voor nu heel veel beterschap en natuurlijk een mooie kerstnacht en fijne kerstdagen met het vooruitzicht van een een zeer gezond 2024.

Re: Tony's simpele banen........achterstevoren is leuker dan gedacht ! (en geboft!)
Ha Tony,

Zorgvuldig demonteren om erna weer te kunnen schitteren op een nieuwe baan.

Ik wens je fijne kerstdagen met de familie.

Daarna sterkte met de operatie en een mooi en gezonder 2024.

Groet Erik
Re: Tony's simpele banen........achterstevoren is leuker dan gedacht ! (en geboft!)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Tony's simpele banen........achterstevoren is leuker dan gedacht ! (en geboft!)
Hoi Tony,

Ik was benieuwd of er al iets niets te ontdekken valt van je nieuwe plannen ( het is zo stil hier ).


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: Tony's simpele banen........achterstevoren is leuker dan gedacht ! (en geboft!)
Ik heb zo het idee dat Tony hard aan het revalideren is. Maar een teken van leven, al dan niet in de vorm van spoorse plannen, zou ons uiteraard gerust stellen.
Re: Tony's simpele banen........achterstevoren is leuker dan gedacht ! (en geboft!)
Tony heeft tussen "kerst en nieuw" weer een ingreep/operatie gehad, waarvan hij momenteel inderdaad aan het revalideren zal zijn.
Hopelijk is alles succesvol verlopen en kunnen we snel weer genieten van zijn updates!
En tegen Tony zeg ik: beterschap, sterkte en een goed herstel :thumbup: !

IMG-20240114-WA0006.jpg
Re: Tony's simpele banen........achterstevoren is leuker dan gedacht ! (en geboft!)
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen........achterstevoren is leuker dan gedacht ! (en geboft!)
En dat kan ik alleen maar beamen en helemaal mee instemmen. Tony, zet hem op, ouwe reus.
Re: Tony's simpele banen........achterstevoren is leuker dan gedacht ! (en geboft!)
Lid sinds: 2020

Eine Kuh macht muh, Kühe machen mühe :D

offline
Re: Tony's simpele banen........achterstevoren is leuker dan gedacht ! (en geboft!)
Sluit ik me bij aan.
Beterschap!
Re: Tony's simpele banen........achterstevoren is leuker dan gedacht ! (en geboft!)
Hey Tony,

veel sterkte en beterschap.
En voor als je straks weer de oude bent, succes met alle veranderingen van de baan.
Het zal er ongetwijfeld weer puik gaan uitzien.

Michel
Re: Tony's simpele banen........achterstevoren is leuker dan gedacht ! (en geboft!)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Tony's simpele banen........achterstevoren is leuker dan gedacht ! (en geboft!)
@citaat
Bedankt voor de informatie heren, Tony beterschap.


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: Tony's simpele banen........achterstevoren is leuker dan gedacht ! (en geboft!)
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Tony's simpele banen........achterstevoren is leuker dan gedacht ! (en geboft!)
Tony, ook van mij beterschap en succes gewenst met je revalidatie. Als het straks weer voorjaar is, ben je hopelijk een stuk vooruit gegaan, moet je maar denken.
Re: Tony's simpele banen........achterstevoren is leuker dan gedacht ! (en geboft!)
Tony,
Veel beterschap en sterkte gewenst.
Ik hoop dat je er weer gauw bovenop bent.

Henk
Re: Tony's simpele banen........met dank aan de grote en kleine mannen !!!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........met dank aan de grote en kleine mannen !!!

Hallo lezeraars en kijklustigen !
Hier is de eerste updeet van 2024 en ik hoop, dat er nog vele zullen volgen  :P

Allereerst dank voor de reacties en berichten  :thumbup:
En ook dank aan de heren ( en zeker ook alle dames ! ) uit de medische sector die mij -zo goed en zover als het momenteel kan- hebben opgelapt  :thumbup:
Er heeft een totnutoe-geslaagde bypass-crossoveroperatie plaatsgevonden en er wordt volop gerevalideerd. De weg omhoog is ingeslagen  :)
Dat gaat waarschijnlijk heel langzaam en zodoende lang duren en tegelijkertijd zijn er nog wat medische hobbels die genomen/glad gestreken moeten worden.

Dan ook nog dank aan 2 heel kleine kanjers die mij met het afbreken van de treinbanen en het zolderwaarts verhuizen van het spul helpen !
Carl en Matz vallen in de categorie Potige Preisers die voor geen grootje vervaard zijn. Dat u het maar weet.......!
Dat proces gaat wel met kleine stapjes mijnerzijds, want vanwege de conditie van een natte krant  :o)
Maar het is wel heerlijk om te doen en de tijd vliegt voorbij en er vliegen allerlei plannen voor de nieuw te bouwen baan voorbij en heel veel stukken scenery zijn heelhuids van de banen gekomen !

Ondertussentijds heb ik ook af en toe op het forum gesnuffeld. Weliswaar niet/on-ingelogd en dus ook niet gereageerd. Dat kost me anders teveel tijd en kruim.
Ik ga wel proberen dat wel weer te doen al is het mondjesmaat en af en toe. Aan de computer zitten is niet de fijnste houding en niet zo lang vol te houden......

Gaandeweg heb ik uiteraard wel regelmatig foto's van het afbreekverhuisproces gemaakt en die ga ik nu plaatsen.
Die plaatjes kun je namelijk maar één keer schieten.

Grtz Tony

PS......er volgen nog 3x5 foto's !

17F.jpg

17G.jpg

17H.jpg

17I.jpg

17J.jpg

 

 

 

 

 

Re: Tony's simpele banen........met dank aan de grote en kleine mannen !!!
Fijn dat je er weer bent Tony, rustig aan zodat de nieuwe leidingen goed vast blijven zitten!
Re: Tony's simpele banen........met dank aan de grote en kleine mannen !!!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........met dank aan de grote en kleine mannen !!!
deel 2.........

17K.jpg

17L.jpg

17M.jpg

17N.jpg

17O.jpg

 
 
 

 

 
Re: Tony's simpele banen........met dank aan de grote en kleine mannen !!!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........met dank aan de grote en kleine mannen !!!
deeltje 3  :P

17P.jpg

17Q.jpg

17R.jpg

17S.jpg

17T.jpg

 
 

 

Re: Tony's simpele banen........met dank aan de grote en kleine mannen !!!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........met dank aan de grote en kleine mannen !!!
En de laatste vijf.....u ziet, er was en is genoeg te doen hiero  O:-D

17U.jpg

17V.jpg

17W.jpg

17X.jpg

17Y.jpg

Wordt over een poosje vervolgd...........     

Re: Tony's simpele banen........met dank aan de grote en kleine mannen !!!
Leuk om weer een update te zien in dit topic (blij dat het zover goed gaat).
Re: Tony's simpele banen........met dank aan de grote en kleine mannen !!!
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen........met dank aan de grote en kleine mannen !!!
Citaat van: Tony op zondag 04 februari 2024, 12:01:17PS......er volgen nog 3x5 foto's !
Nog een belangrijk nieuwtje wat je door je ziekte waarschijnlijk gemist hebt. Je kan tegenwoordig tot wel 10 foto's in één bericht plaatsen. Dat zal je een hoop werk besparen en dat is dan mooi meegenomen.

Citaat van: Tony op zondag 04 februari 2024, 12:01:17De weg omhoog is ingeslagen  :)
Dat gaat waarschijnlijk heel langzaam en zodoende lang duren
De weg omhoog duurt altijd wat langer vanwege de zwaartekracht die overwonnen moet worden.
Maar wanneer je je stapjes aanpast aan die van die twee kanjers daar naast je zal alles helemaal prima goed komen.

Rustig aan dan breekt het lijntje niet. Zoals mijn oma zaliger altijd zei "ïedere dag een steekje is een manshemd in een jaar".
Re: Tony's simpele banen........met dank aan de grote en kleine mannen !!!
 :) Gezellig dat je er weer bent, jij fijne Limbabwiaanse modelbaanbouwknutselfrutselaar.
En mooi dat je interne verbouwing in het ziekenhuis goed geslaagd is, als ik het goed begrijp doet het leidingwerk het weer prima. :thumbup:
En ook gezellig dat Carl en Matz je goed helpen, die zijn waarschijnlijk ook blij dat ze de spierballen weer kunnen laten rollen
en daarna weer een mooie excuus hebben om bier te zuipen als gekken drinken als 2 beschaafde Preisertjes zijnde. :D 
Ook van mijn kant zeg ik kalm aan , neem je rust en alles zal goedkomme. O:-D
Re: Tony's simpele banen........met dank aan de grote en kleine mannen !!!
Fijn om weer wat van je te horen Tony en nog fijner zijn uiteraard de foto's waarmee je rijkelijk strooit. Gelukkig gaat het dus langzaam de goeie kant op. Maar doe rustig aan, revalideren is belangrijk en vaak een moeizaam proces. Soms maak je een sprong en soms lijkt het niet vooruit te gaan. Gelukkig heb je ook nog de hulp van twee kanjers.
Gewoon rustig doorgaan en laat het lijntje niet breken, wat speciaal geldt met name voor de dagen dat je weer denkt de hele wereld aan te kunnen.

Dat gezegd en de foto's bestudeerd hebbende ............ man, man wat een werk! BTW wat is dat voor "beeldhouwwerk/kleiwerk" op de op 1 na laatste foto van de laatste serie?

Re: Tony's simpele banen........met dank aan de grote en kleine mannen !!!
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Tony's simpele banen........met dank aan de grote en kleine mannen !!!
Hoi Tony, fijn weer iets van je mogen te vernemen. Ik ben blij dat de medische ingreep is gelukt en dat je nu voorzichtig weer aan je herstel toewerkt. Doe kalm aan, dan breekt ook het (modelspoorweg-)lijntje niet. Maar dat laatste is natuurlijk onzin nu je je modelbaan aan het afbreken bent om te verhuizen naar een andere ruimte. We gaan het de komende tijd zien hoe jij je prachtige baan weer gaat opzetten met de nodige nieuwe dingen. Het voorjaar is aan de horizon en hopelijk dan wat meer energie om alles weer te geplaatst te krijgen zoals jij wilt. Ik blijf je draadje volgen.
Re: Tony's simpele banen........met dank aan de grote en kleine mannen !!!
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen........met dank aan de grote en kleine mannen !!!
Dag Tony!

Fijn weer iets van je te vernemen en mooi dat nu 'de weg omhoog' is ingeslagen - qua gezondheid én modelbaan, die een verdieping hoger gaat ontstaan  :thumbup:

Het verkneukelen voor de nieuwe baan is heel begrijpelijk en tevens bewonderenswaardig! :cool:
De laatste restjes kun je zó achterin de Ape Piaggio mieteren om naar boven te brengen  :wink:

Kallum an! :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen........met dank aan de grote en kleine mannen !!!
Tony is terug! En hoe! De weg omhoog? Ja gaat door het dak! Dat was een enorme update en wat is er al veel werk verzet. Lekker doorgaan maar niet te snel anders kunnen wij de updates niet bijhouden.
Re: Tony's simpele banen........met dank aan de grote en kleine mannen !!!
RUSTGEVEND TE HOREN EN ZIEN DAT JE WEER ONDER ONS BENT. BLIJF ALLES OP Z'N TIJD DOEN EN FORCEER NIETS :thumbup:  :thumbup:
Re: Tony's simpele banen........met dank aan de grote en kleine mannen !!!
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen........met dank aan de grote en kleine mannen !!!
Nou dan hoef je niet zo te schreeuwen. Tony heeft weliswaar problemen met buis- en leidingwerk maar zijn gehoor buis werkt nog prima.
Re: Tony's simpele banen........met dank aan de grote en kleine mannen !!!
Hey Tony, wat hebben we lang in stilte gezeten :O ...
En net als ik me echt ongerust begon te maken is daar een update :D !
Mooi dat al het loodgieterswerk weer redelijk op orde is, en nu maar hopen op een goed herstel! En dat heeft tijd nodig, neem die tijd er ook voor. Heel veel succes daarmee :thumbup: .
Re: Tony's simpele banen........met dank aan de grote en kleine mannen !!!
Tony,

Ik sluit me aan bij alle goede wensen richting de weg omhoog :favorite: :thumbup:. Verder met enige weemoed de foto's van de afbraak bekeken. Tegelijk toch ook een feest der herkenning van veel bouwsels waarvan je de creatie in het verleden met ons gedeeld hebt. Een beetje memory lane zo op de zondag :P.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen........met dank aan de grote en kleine mannen !!!
Moedig om de verhuizing van de baan al zo snel op te pakken. Je komt natuurlijk van alles tegen wat nog ergens vergeten in de weg zit.
Fijn dat er weer leven in zit.
Re: Tony's simpele banen........met dank aan de grote en kleine mannen !!!
Tony, Blij om weer eens een update te zien en wat voor één. :thumbup:
Vele foto's die mij zeer blij maken helemaal de foto's van mijn petekind geven mij een glimlach van oor tot oor.
Maar het mooiste is toch dat de operatie gelukt is en dat je weer langzaam de weg naar boven hebt gevonden. :thumbup:  :thumbup:
Doe wel rustig aan en neem je rust als je lichaam er om vraagt.

Groet van een hele blije Michel
Re: Tony's simpele banen........met dank aan de grote en kleine mannen !!!
Hou je taai rakker Tony.
Zoals velen voor mij: kleine stapjes; niet te veel hooi op je vork enz enz.
Goed weer wat van je te zien/lezen.

Vrgr,
Wilko
Re: Tony's simpele banen........met dank aan de grote en kleine mannen !!!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........met dank aan de grote en kleine mannen !!!
Hoi en dank voor de rea's !

@ Frank; er schijnt zelfs zilver in de nieuwe leiding te zitten. Ik ben in waarde gestegen ! :)

@ Johan; ik ben ook blij, dat ik weer wat kan posten  :)

@ Henk; dat met die 10 plaatjes ga ik binnenkort eens proberen en dat rustig aan gaat helemaal vanzelf  :D

@ Dirk-Jan; het leidingwerk zou in orde moeten zijn en krijgt eind april een inspectie. Pas daarna komt de (aangepaste) rekening  :o)

@ Freek; de zolder is/was ook in gebruik als schilder-beeldhouw-naai-en meer-atelier. Ons hele huis staat en hangt er vol mee....hier wonen 2 kunstenmakers O:-D

@ Frans; plannen genoeg voor de nieuwe ruimte en op de andere treinkamer kan ik rommelen en spelen wanneer ik maar wil. Want die banen daar worden niet afgebroken  :P

@ Erik; da's mooi geschreven; de weg omhoog  :-) De Ape Piaggio staat al op de zolder te popelen om uit het laadje en op de baan te komen  ;)

@ Henk; te snel zal het voorlopig zeker niet gaan hier  :)

@ Wiggert; opdracht is duidelijk en ik zal me er strikt aan houden  :thumbup:

@ Hans; ik hoopte al, dat ik je zorgen voor zou zijn.......gelukt dus ! B)

@ Wico; memory lane is treffend en veel van die memories zullen op de nieuwe baan/banen in een nieuwe setting herbeleefd worden ! ( Hoop ik dan toch  :) )

@ Rob; ik kom inderdaad regelmatig vergeten zaken tegen. Ook waar ik al vaker vergeefs naar gezocht heb  :D

@ Mies; je peetje is een kanjer en geeft net op tijd dat extra duwtje !  :P

@ Wilko; ik pas zo goed mogelijk op mezelf  O:-D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen........met dank aan de grote en kleine mannen !!!
Citaat van: Tony op maandag 05 februari 2024, 16:11:17Pas daarna komt de (aangepaste) rekening 
:) Die kunt u linea recta doorsturen naar de verzekeraar.
 :o) Mocht u niet verzekerd zijn laat het ons even weten, dan zetten we hier wel een crowdfund actie op.
Ieder forumlid verkoopt een lokkie en met 3.228 leden komen we wel aan het bedrag wat nodig is. :lol:
Re: Tony's simpele banen........met dank aan de grote en kleine mannen !!!
mooi dat de operatie gelukt is, voorspoedig herstel,

en rustig aan met al die afbraak- en terug heropbouwwerken :D

mvg,
Michel
Re: Tony's simpele banen........met dank aan de grote en kleine mannen !!!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Tony's simpele banen........met dank aan de grote en kleine mannen !!!
Hoi Tony,

Fijn weer iets van jou te vernemen en je verwend ons gelijk met een grote update  :thumbup: :thumbup:
De gezondheid gaat de goede richting op maar je bent er nog niet, het is al vaker gezegd neem de tijd.


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: Tony's simpele banen........weer wat verhuiswerk verder........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........weer wat verhuiswerk verder........
Hallo,

@ Dirk-Jan; goed idee  :thumbup:  Er zijn toch al veel te veel loc's  in omloop en het schept ook ruimte voor wat nieuws  O:-D

@ Michel; dank je en dat rustig aan gaat helemaal vanzelf  :)

@ Peter; dank en vandaag weer een updeet. Het kan niet op  :P


Het ruimen en oververhuizen gaat hier rustig aan en met ruime tussenposen gestaag verder. Een lege opslagruimte-kamer zou fijn geweest zijn, want waar laat je sommige spullen in de tussentijd ?
Zeker ook de stukken scenery. Maar mijn creatieve geest laat me gelukkig niet in de steek.
Ben ook af en toe kort actief op het forum en met het revalideren gaat het met kleine stapjes vooruit, al zijn er -helaas- ook wat medische tegenvallers....

Grtz Tony
( die benieuwd is, of hij in één keer de 9 plaatjes geplaatst krijgt )
(( cursor op het plaatje en u ziet het begeleidend praatje ))

18A.jpg

18B OP DE BOVENBAAN IN TREINKAMER 1 WORDT PARKEERRUIMTE GEMAAKT VOOR PLAAT- EN SCENERYMATERIAAL.....jpg

18C ER KAN HIER GELUKKIG WEL NOG STEEDS GEREDEN WORDEN !.jpg

18D EN ZO ZIET DAT ER VANAF DE DEUR UIT.jpg

18E EN ZO VANAF MIJN WERKPLEK......jpg

18F MIJN LADENKAST ANNEX VROEGERE TOONBANKVITRINE MOET OOK NAAR DE ZOLDER.....jpg

18G EERST NOG DE GLASPLATEN EN DE LADEN ERAF EN ERUIT......jpg

18H PAST TAMELIJK PRECIES  ONDER DE KLEINE TOEKOMSTIGE TWEEDE TREINTAFEL !.jpg



Re: Tony's simpele banen........weer wat verhuiswerk verder........
 8o Das best veel hout opgestapeld boven op de baan.
Je zal wel weten wat je doet maar het ziet er best zwaar uit, of is het waaibomenhout?
Dan kan het geen kwaad, dat weegt niet veel. :-)
 B) Enne dat ladekastje is een heel mooi kastje, prima als onderbouw en der kunnen een hoop spulletjes op geordende wijze in worden opgeborgen. O:-D
Doe vooral rustig aan, et moet niet op werken gaan lijken, rust zal je redden. O:-D
Re: Tony's simpele banen........weer wat verhuiswerk verder........
Tony,

Die treinwerelden in meerdere lagen doen me een beetje denken aan die science-fiction films met 3D steden in de ruimte :D. En eigenlijk zonde om zo'n mooie vitrine kast tegen de wand te zetten. Als je hem in de vrije ruimte zou zetten kon je mooi al je treinen door de glazen voorkant zien. En door te schuiven met open/dichte lades is dan je uitzicht elke keer weer anders :).

Sorry ik liet me even gaan (maar leren fantaseren heb ik van de meester zelf geleerd ..) Succes met verder herstel en de hobbygeneugten!

Groeten,
Wico   
Re: Tony's simpele banen........weer wat verhuiswerk verder........
Wat een klus Tony, en tegelijkertijd is het een heel goed teken dat je hier weer zin in hebt :o) .
Rustig aan, in je eigen tempo lekker verder slopen en weer opbouwen.
En natuurlijk succes met verder revalideren.
Re: Tony's simpele banen........weer wat verhuiswerk verder........
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen........weer wat verhuiswerk verder........
Dag Tony.

Je bent er maar druk mee!  :eek:
Als ik de foto's zo bekijk, vraag ik mij af: kom nu ook spullen tegen die je al lange tijd kwijt was?  :roll:

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen........weer wat verhuiswerk verder........
Tja, dat valt niet mee als je de inhoud van kamers wil omwisselen en je elders geen ruimte hebt. Maar goed U is creatief dus het zal goed komen. Maar wel in het kalme tempo.

Helaas is het wel zo dat je 9 foto's wilde plaatsen, maar ik tel er slechts 8. Denkelijk houden we er 1 te goed of zo. Of er waren er maar gewoon 8. Zo te zien had Tony zijn bril afgezet dus ook dat behoort tot de mogelijkheden.
Re: Tony's simpele banen........weer wat verhuiswerk verder........
blijft een gek gezicht, een spoorbaan in stukken
Re: Tony's simpele banen........weer wat verhuiswerk verder........
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Tony's simpele banen........weer wat verhuiswerk verder........
Hallo Tony,

Het gaat zo te horen langzaam maar gestaag toch de goede kant op! Da's voor jou maar zeker ook voor ons heel aangenaam want nu kunnen we weer genieten van jouw modelbouwkunsten. Op dit moment meer van stapelkunsten van oud werk maar dat geeft dan op de foto's weer verrassende inzichten van modules die we nu anders kunnen bekijken, en door de combinaties van al die delen een leuk gevarieerd beeld geven!

Haast je niet teveel want dan kunnen wij het niet bijhouden en ben jij te snel klaar!