Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Elbi´s bouwverslag (20191011 Nog meer puntjes op de i van loclift)

Gestart door leendert dinsdag 22 april 2008, 20:53:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Elbi´s bouwverslag (13052009 Fotos vorderingen haven toegevoegd)
Inderdaad ziet die boom er mooi uit maar die duim ziet er zorgwekkend uit. Kwam jij in aanraking met builen pest?  :shock:
Re:Elbi´s bouwverslag (13052009 Fotos vorderingen haven toegevoegd)
Citaat van: Johnnytrein op woensdag 13 mei 2009, 14:50:33
Inderdaad ziet die boom er mooi uit maar die duim ziet er zorgwekkend uit. Kwam jij in aanraking met builen pest?  :shock:

Ik heb het nog geprobeerd zonder duim, maar dan viel die boom steeds naar benenden :-(

Groet,
leendert
Re:Elbi´s bouwverslag (13052009 Fotos vorderingen haven toegevoegd)
Hallo Leendert,

Zie nu je topic pas maar wat ben je handig zeg maakt alles zelf prachtig een sienbrug, een boogbrg en de onderbouw van een haven je moet er maar opkomen.
Leuk om alles te volgen,

Veel succes met de bouw verder.

Groet Wim.
Re:Elbi´s bouwverslag (13052009 Fotos vorderingen haven toegevoegd)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Elbi´s bouwverslag (13052009 Fotos vorderingen haven toegevoegd)
leuk gedaan
complimenten
succes met je vorderingen
groet robert
Re:Elbi´s bouwverslag (13052009 Fotos vorderingen haven toegevoegd)
hoi leendert.

ook ik zie dit top-baantje nu pas  :shock:
wat een supergrooooote baan wouw.
wat super om zoveel zelf te maken, ook die bruggen.
ik ben zelf nog aan het puzzelen om een brug te maken.
echt super gaaf.
blijf dit wel ff volgen.
en dan die foto met die schermen en die metertjes jes jes.
waar dienen die allemaal voor die meters ?.
mvg ron
Re:Elbi´s bouwverslag (13052009 Fotos vorderingen haven toegevoegd)
Dat gaat zeer mooi worden! Succes verder!

Groeten, Peter
Re:Elbi´s bouwverslag (13052009 Fotos vorderingen haven toegevoegd)
Citaat van: ron101 op donderdag 14 mei 2009, 00:29:35
hoi leendert.

en dan die foto met die schermen en die metertjes jes jes.
waar dienen die allemaal voor die meters ?.
mvg ron

Hi Ron,
Daar meet ik het stroomverbruik op de baan mee. De rechterdrie meten de digitale stroom door de segmenten (ik heb een eigen stroomgroep voor Rechts, Midden en Links), de overige meten het totaal op de verlichtingsgroep, dat van de booster etc. Waarom de verlichtingsgroep? eh.. beetje luxe, maar ik had de meters nou eenmaal en vond het er stoer uitzien. Maar daarnaast staat er (straks) meer belasting aan verlichting, dan de transfo´s kunnen leveren, maar ik schakel (via Koploper) min of meer willekeurig met de tijd, de verlichting aan en uit. Door dit nou een beetje in groepen te doen, staat niet alles teglijkertijd aan. Vandaar de meter om dit toch een beetje te volgen.

Groet,
Leendert
Re:Elbi´s bouwverslag (13052009 Fotos vorderingen haven toegevoegd)
Ha die Leendert.
Geweldig dat je de baan tot op de rand benut voor het maken van leuke scenery projecten.
De haven is natuurlijk een prachtig (rand) stuk, de grote open zee ligt daar natuurlijk weer achter! 8) :lol:

Heel veel succes en plezier met de verdere bouw. (hebben wij het ook! :wink:)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Elbi´s bouwverslag (13052009 Fotos vorderingen haven toegevoegd)
Wat doe je als je vrouw en dochter een weekje naar Griekenland gaan? Inderdaad, dan ga je bergen bouwen. Hierbij een kort verslag over het bouwen van deze inzetberg.

De berg is een uitneembare berg in het hoekje rechtsonder in het banenplan. Uitneembaar, omdat er in het hoekje anders absoluut niet meer bij te komen is. De (opstel)sporen in de rest van de bergen (die nog gemaakt moeten worden) zijn altijd via de onderkant redelijk goed te bereiken, dus daarvoor hoeft de berg niet gelicht te worden.

Hier even een foto waar we het precies over hebben:



Het gat dat hier te zien is, is ontstaan uit de vlakke MDF plaat, alwaar met een decoupeerzaag eerst de zaagsnede is gemaakt en vervolgens deze ´strook´ via een cirkel naar het bovengelegen bergkopstation brengt. In het binnenste gedeelte blijft een gat over, maar ook een stuk ´restafval´, wat tot voor kort in dat gat zat :-). Dus dat stuk afval bewaard en er vervolgens een strook afgezaagd, wat precies in het gat past. Niet zo gek, want daar kwam het immers uit.. Nog even over de (oorspronkelijk) vlakke plaat: Ik gebruik 8mm dik MDF, maar dat is opgebouwd uit 2 x 4mm MDF plaat die in half steeds verband met houtlijm aan elkaar gelijmd zijn. Op die manier kan je een erg stevige constructie maken. Dat heb ik daar gedaan, maar ook op het lange gedeelte van de baan, zeg maar daar waar het station staat. Het hele kleine naadje met MDF zaagsel gemengd met houtlijm dichtgesmeerd en even licht opgeschuurd alvorens de grondverf aan te brengen en de basiskleur grijs.

Vervolgens wat latjes gelijmd op dat deel waar het gat zit, alwaar de strook op rust.



En vervolgens komt het meer grofstoffelijke werk om de hoek kijken: het bouwen van een soort spant. Het beste gaat dat om dat min of meer in dat gat te doen, zodat de hellingshoek (die zo´n 2,5% is).



Om alvast wat structuur aan de berg te geven, worden hier en daar naar eigen inzicht wat restjes hout op de spanten geplakt



Nou is een berg bouwen 1, maar het zo doen dat ook nog het zicht op de bergen op de muur en ook het jachtslot nog goed te zien is, dat is weer een volgende uitdaging, zeker als je de berg nog op een berg wilt laten lijken en niet op een vlakke opwaartse pijl gaat lijken..
Hier even een foto van de geplande zichtlijn. Even het jachtslot provisorisch geplaatst, ter beeldvorming



Als de stevigheid van de spanten er inzit, dan kan het geheel eruit genomen worden, zodat met het nietpistool en fijn gaas het geheel dicht gemaakt kan worden.



En dan vervolgens gips aanbrengen. Ik gebruik rigips Topstuc. Wat is dat fantastisch spul. Aanrader. Gewoon per 20 kg te verkrijgen bij oa. Gamma. Ik gebruik een iets ruimere toevoeging van water. De verpakking schrijft voor 17 liter op 20 kg, ik gebruik zelf 1 liter op 1 kilo materiaal.



Omdat het geheel op de Workmate staat, kan je er lekker bij aan beide kanten



Na een paar dagen drogen (het spul droogt ongeveer 1 millimeter materiaaldikte per dag) ziet het er al best stoer uit. Nu vervolgens voorstrijk aanbrengen. Dat vind ik zelf prettiger werken dan eerst een paar grondlagen verf aanbrengen, want met de voorstrijk, zuigt het gips echt niet meer.



En dan is het schilderen. Eerst alles in grijs 1:10 zetten en na een kwartiertje met keukenpapier de zaak weer opdeppen. Vervolgens net zoiets, maar dan met bruin en niet overal. En tenslotte nog wat shaden met dry wash en alvast wat gras aangebracht. Nog geen bomen, maar op dit soort bergen ben ik sowieso graag erg terughoudend in het gebruik van bomen. Wel komen er nog wel wat bergbeklimmers in beeld.


De berg gaat nog even niet terug op zijn plek, eerst nog het maken van de tunnel naar de berg met de wijnplantage. Maar daarover hopelijk binnenkort weer veel meer.

Groet,
Leendert






Re:Elbi´s bouwverslag (15052009 Fotos vorderingen BERG toegevoegd)
Hoi Leendert,

Da's erg mooi gemaakt die berg, de combinatie met grijs en bruin maakt het behoorlijk realistisch. Goed verslag.

Suc6 met je verdere bouw

Groet,
Rutger
Re:Elbi´s bouwverslag (15052009 Fotos vorderingen BERG toegevoegd)
Héé Leendert!
Het maken van een (afneembare) berg gaat je heel goed af! 8)
Het frame ziet er stevig uit en de vorm van de berg, rots structuur en kleuren zien er erg realistisch uit.

Hoe zwaar weegt deze berg nu?
Is deze nog goed verplaatsbaar of alleen in "uiterste nood"?

Nog veel succes met dit prachtige project.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Elbi´s bouwverslag (15052009 Fotos vorderingen BERG toegevoegd)
Citaat van: AlbertJan op vrijdag 15 mei 2009, 08:48:29
Hoe zwaar weegt deze berg nu?
Is deze nog goed verplaatsbaar of alleen in "uiterste nood"?

Hey Albert Jan,

Het valt mee, de berg bevat 9 kg gips en ca. 2 kilo aan hout, schroeven, nietjes en gaas. Ik heb achter de berg een gaatje waar een stuk schroefdraad ingedraaid kan worden, zodat er een soort handvat ontstaat en zo is hij redelijk te plaatsen. Maar het is straks meer een soort noodmaatregel, want hij is toch een beetje lomp, dus het is niet zo dat je denkt: ik heb effe niks te doen, laat ik eens effe een rondje met de inzetberg gaan maken.

Groet,
Leendert
Re:Elbi´s bouwverslag (15052009 Fotos vorderingen BERG toegevoegd)
Ha die Leendert!
Dat is snel (oh ja, vakantie thuiswerk natuurlijk! :lol:) en het gewicht van de berg valt mij wel mee, maar precies zoals je zegt, alleen voor een noodgeval en niet om eventjes te komen demonstreren! :roll: :wink:

Zo, en nu weer aan het werk (ik dan) en jij ook maar dan aan de berg!?  :mrgreen:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Elbi´s bouwverslag (15052009 Fotos vorderingen BERG toegevoegd)
Citaat van: AlbertJan op vrijdag 15 mei 2009, 09:06:00

Zo, en nu weer aan het werk (ik dan) en jij ook maar dan aan de berg!?  :mrgreen:


Volgende project is de tunnel richting de wijngaard. De wijngaard zelf is het uitneembare deel, voor als er een dramaatje gebeurd is op het opstelspoor, de tunnel er naar toe verloopt via het kopstation in de berg. Het was een heel gepuzzel in mijn hoofd om hier toch niet van te maken wat ook nog een beetje realistisch lijkt. Dus lees en huiver binnenkort op dit topic...

Groet en werk-ze!
Leendert
Re:Elbi´s bouwverslag (15052009 Fotos vorderingen BERG toegevoegd)
Ziet der zeer goed uit
Gr kenny
Re:Elbi´s bouwverslag (15052009 Fotos vorderingen BERG toegevoegd)
Leendert,

die berg ziet er super uit met prachtige kleurstellingen. Ga je een compleet hooggebergte bouwen?

Groetjes, John
Re:Elbi´s bouwverslag (15052009 Fotos vorderingen BERG toegevoegd)
Mooie berg, maar ik zou het gras niet tot bovenaan laten lopen. Lijkt me iets minder natuurlijk, zeker als je er ook nog bergbeklimmers op gaat zetten.

Maar het blijft een mooie berg.

Droef
Re:Elbi´s bouwverslag (15052009 Fotos vorderingen BERG toegevoegd)
ha die leendert.

na je reackie op mijn berg draadje was ik wel natuurlijk wel benieuwd
het lijkt wel een beetje op de matterhorn
erg mooi de berg van je
goed ik zal je draadje zeker volgen en natuurlijk aan de bassie alpen verder bouwen.

groetjes van de colega berg bouwer
Re:Elbi´s bouwverslag (15052009 Fotos vorderingen BERG toegevoegd)
ziet er echt fantastisch uit!
Re:Elbi´s bouwverslag (15052009 Fotos vorderingen BERG toegevoegd)
Hey Leendert,

Ik had 'm al half af gezien. Het wordt echt steeds mooier.

Alleen met die 11 kilo ben ik toch wel heel benieuwd hoe je 'm gaat "afnemen". Doe je dat nou vanaf de buitenkant (maar hoe zorg je dan niks te beschadigen aan gras en begroeiing) of van onder af (wat me een hele toer lijkt op je knieën met 11 kilo boven je hoofd?

Tip: Nog een rotsje hier en daar ? :wink:
Re:Elbi´s bouwverslag (15052009 Fotos vorderingen BERG toegevoegd)
super mooi die berg.

die kleuren probeer ik ook te behalen.  :P

weer een mooi werkje geleverd hoor.

mvg ron
Re:Elbi´s bouwverslag (15052009 Fotos vorderingen BERG toegevoegd)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Elbi´s bouwverslag (15052009 Fotos vorderingen BERG toegevoegd)
super mooie berg zeg
alhoewel ik je vraag had beantwoord met lekker meegaan op vakantie
maar goed ik zie nu waarom je niet meegaat je wil gewoon het rijk alleen zodat je lekker kunt hobbyen
slim bekeken
ziet er goed uit complimenten
groet robert
Re:Elbi´s bouwverslag (15052009 Fotos vorderingen BERG toegevoegd)
hallo
ben al even aant volgen is echt heel mooi seg fijne tips die ik lees ik zelf kan het nooit zo mooi maken maar ik zal ook mijn best doen om een tunnel tot zijn recht te laten komem

groeten
peterke33
Re:Elbi´s bouwverslag (15052009 Fotos vorderingen BERG toegevoegd)
Het gaat verder. Voor het plaatsen van de inzetberg moet ook de tunnel naar de wijngaard nog gemaakt worden. Dat is eigenlijk een klusje in een ingewikkeld hoekje. Op eerder foto´s zie je de spoorbrug liggen, met daarachter het kopstation.

Vanaf het kopstation gaat er een weg naar de wijngaard. De wijngaard is dat deel dat als inzet stuk boven het opstelspoor in de berg staat. Van belang bij grote drama´s in de berg, is dat uitneembaar gemaakt.

Omdat ik niet precies weet hoe het nu gaat worden, heb ik besloten om maar gewoon een hele S bocht aan te leggen, wellicht dat ik er het meeste niet meer van terug zie, maar wil niet blijven balen omdat ik net een stukkie te weinig zou hebben. Dus eerst maar een stukje hardboard uitgezaagd en op zijn kop (heb je meteen een klinkerstructuur) aangebracht.

Foto 1


Dit is het uitneembare deel wat nu voor het gemak en de bereikbaarheid even uitgenomen is:

Foto 2


Vervolgens conform beproefd recept het vastmaken van het gaas. Ook hier lijm ik vast wat tunnelportalen vast, alwaar straks het gips mooi tegenaan gaat komen.

Foto 3


Op het lagere deel komt een tunnel voor de auto´s die ´ergens´ naartoe kunnen. Zo ontstaat toch het beeld dat het station via de auto goed bereikbaar is. Straks een kleine parkeerplaats en het beeld moet compleet zijn.

Foto 4


Vergelijkbaar plaatje, met daarbij wat meer licht op de tunnelingang op het grote spoor. Voor alle duidelijkheid: dat spoor in de lucht, is geen lanceer inrichting, maar omdat de brug even wegenomen is, steekt er wat uit?

Foto 5


Nu alle gaatjes opvullen met gaas, zodat er niets mis kan gaan met het opvullen straks met gips.

Foto 7


Weer met het eerder genoemde rigips aan de slag. Wat een fantastisch spul is dat. Detail in het midden staat een schoenafdruk, die gaat later weg hoor, maar ik kon anders niet lekker de boel aansmeren bij het kopstation?

Foto 8


Overzicht van het totaal, want er moest ook ´aangeheeld´ aan de bestaande bebouwing worden

Foto 9


Een detail van de tunnelingang van zowel het spoor vanaf de spoorbrug, als die van het pad van en naar de wijngaard. Het kleurverschil tussen de portalen en het gips komt vooral omdat de zaak nog nat is, straks als het opgedroogd is, ziet het er al veel beter uit.

Foto 10


En ook de ingang vanaf het kopstation richting de tunnel is niet vergeten?

Foto 11


En nu de zaak na drogen insmeren met voorstrijk en daarna een basiskleur grijs opbrengen en na een half uurtje drogen lekker opdeppen?

Foto 12

En na weer een nachtje drogen ziet het er dan zo uit..

Foto 13


Nu maar weer wachten tot het weekend wordt. Dan is de volgend kleurlaag aan de beurt en wordt het tijd om de beplanting en begroeiing aan te gaan brengen. En onderwijl al even nadenken hoe een mooie wijngaard te bouwen?

Groet,
Leendert


Re:Elbi´s bouwverslag (17052009 Fotos vorderingen TUNNEL toegevoegd)
Wauw ik zie heel wat mooie vorderingen hier. Ga vooral zo door ik zit echt te genieten hier :D

Mathijs
Re:Elbi´s bouwverslag (17052009 Fotos vorderingen TUNNEL toegevoegd)
Zeer mooi!!
Doe zo verder!
Gr kenny
Re:Elbi´s bouwverslag (17052009 Fotos vorderingen TUNNEL toegevoegd)
He Leendert,

Ziet er professioneel uit, goed om weer ideeen op te doen!

Succes verder,
Gr.
Rutger
Re:Elbi´s bouwverslag (17052009 Fotos vorderingen TUNNEL toegevoegd)
Leendert,

Dat ziet er geweldig uit :lol:.

Groeten Piwie.
Re:Elbi´s bouwverslag (17052009 Fotos vorderingen TUNNEL toegevoegd)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Elbi´s bouwverslag (17052009 Fotos vorderingen TUNNEL toegevoegd)
Leendert,

Wat een mooie berg ben je aan het maken, hij loop goed over op je achtergrond.

Topie

Peter / degeluidsman
Re:Elbi´s bouwverslag (17052009 Fotos vorderingen TUNNEL toegevoegd)
Leendert,

ziet er prachtig uit. Het moet toch een fantastisch gevoel zijn om je eigen landschap zo te zien groeien :D

Groetjes, John
Re:Elbi´s bouwverslag (17052009 Fotos vorderingen TUNNEL toegevoegd)
Lid sinds: 2007

Ik ben 3 railer zonder pukkels

offline
Re:Elbi´s bouwverslag (17052009 Fotos vorderingen TUNNEL toegevoegd)
Hallo Leendert, ook ik volg de bouw van deze baan.
Het gaat snel, maar ook erg goed , ik blijf dit volgen.


                                                                                    Arie
Re:Elbi´s bouwverslag (17052009 Fotos vorderingen TUNNEL toegevoegd)
Ha die Leendert!
Wat een weekje vakantie van de dames niet voor de bouw van je baan kan opleveren! 8)
Geweldig mooie en hele duidelijke update van de bouw van het achterste berg massief.
Heel goed is te zien hoe je de opbouw voor een "naadloze" overgang naar de achtergrond hebt opgebouwd.
Aan de schoen afdruk op de tafel is goed te zien dat, zelfs met jouw lengte, bij een stevige treintafel tijdens de bouw, met beleid ook het verst gelegen gedeelte nog goed te bereiken valt.
En voor later is het uitneembare stuk berg een hele goed "nood" maatregel.

De aankleding van de baan gaat nu in een heel rap tempo, voor je het weet is "ineens" je hele baan af!  :roll: :wink: 
Veel succes en "sterkte" voor de rest van de bouwvak "vakantie"! :lol:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Elbi´s bouwverslag (17052009 Fotos vorderingen TUNNEL toegevoegd)
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re:Elbi´s bouwverslag (17052009 Fotos vorderingen TUNNEL toegevoegd)
Hai Leendert,

Bas heeft er qua metsel en stucwerk  een gedegen concurent bij gekregen.
Je bergen zien er onwaarschijlijk realistisch uit, de kleur ook is zeer pakkend.

Groetjes Bert :)

Re:Elbi´s bouwverslag (22082009 Fotos vorderingen WIJNBERG toegevoegd)
Hier eindelijk weer eens een update over wat er allemaal inmiddels gebeurd is in de kelder.

Voorlopig staat het geheel in het teken van het bouwen van de wijngaard en alles wat er bij komt kijken. Dat is het gedeelte rechts onder op het eerder getoonde ontwerp. En natuurlijk komen er allerlei tussenklusjes, want het geheel bestaat uit vele facetten.

Eerst de basis leggen. Het houtwerk voor de wijnberg is aangebracht en het gaas is voor een deel aangebracht.


Het middelste gedeelte van de wijnberg is uitneembaar. Voor het geval er een drama in de berg gebeurt, dan is het geheel vanaf dit punt toch nog goed bereikbaar.


Het inzet stuk wordt los voorzien van gaas en bijbehorende gipslaag.


Vervolgens wordt de rest van het geheel ook in de gips gezet en wordt het tijd om het geheel rustig te laten drogen?


En dan de productie van de wijnstokken. Als basis neem ik tamelijk dunne tandenstokers, die ik doorgezaagd heb. Nee, niet in de lengte?. :-) En vervolgens heb ik ze een poosje laten weken in verdunde bruine verf.


Vervolgens worden alle stammen op een stukje tempex geprikt, om straks te bevlokken


Hier de basisopstelling. Ja, bij ons thuis zijn ze dol op kokosbrood, en dat zijn echt superhandige bakjes. Eentje als lijmbad (2:1 verdunde houtlijm) en 1 voor het bevlokkingsmateriaal. Dit is alles wat er dan nodig is:


En wat rest er dan? Een wijnstok. In totaal moeten er zo ongeveer 800 van komen, dus dat wordt nog even flink doorwerken..


En terwijl de wijnstokken staan te drogen, en het gips ook nog niet helemaal droog is, puzzelen op de ingang van de wijnberg. Ik heb al een aantal tunnelbogen, dus ik wilde wat anders. In het juli/aug nummer van Miba stond een leuk ideetje, wat ik naar eigen inzicht wat heb aangepast. Een aantal betonpilaren en een betondek vormen de basis van het geheel. Wat knutselwerk met rondhout en een stukje multiplex geeft onderstaand resultaat..


En natuurlijk hoort daar ook wat gips bij en is het geheel wat aangevuld met rotsen, om het geheel nog een beetje geloofwaardig te maken..


Inmiddels gebeurt er zoveel, dat er zelfs mensen zijn die er een sport van maken om te kijken wat er gebeurt?


Nu het gips goed gedroogd is, is het eerst ingesmeerd met voorstrijk, zodat niet alle kleur direct opgezogen wordt. Daarna wordt een basiskleur aangebracht. Eerst een 1:10 verdund laagje zwart, wat als het bijna droog is, met keukenrol weggeveegd wordt. Daarna iets minder dun en met nog wat bruin aangemengd


Als ook dat droog is, kan er hier en daar gras worden gezaaid. Ook de bomen schieten als paddestoelen de grond uit..


Terwijl het gras lekker groeit (eh? staat te drogen) de 1 onder 1 kap´er geweatherd. Alle goede tips van Bas toegepast en succes is dan verzekerd. Daarna even geplaatst bij de spiegel en zie daar: een 2 onder 1 kap. Hier is de spiegel nog een beetje vies (zit nog wat gisp), maar ook dat is inmiddels schoongemaakt, maar nog niet op deze foto. Ook kan je hier alvast een stukje van het rotsmassief.


Een deel van de wijngaard wordt gebouwd volgens de etagebouw. Niet alles, want daarvoor was de verhouding niet goed te krijgen, maar een deel is wel voorzien van een aantal etages.


In het hoekje komt de boerderij. Dat staat op een losse plank, die precies past in het hoekje bij de spiegel. Los, omdat je er dan eventueel nog iets aan kan doen, door het geheel er uit te nemen. Ook hier gras ingezaaid en bomen geplaatst. Ook deze Almhof is geweatherd.


Hier een detail van het dak van de boerderij. Niet meer zo´n glimmend plastic dak, maar iets wat echt lijkt.


Nou, was?em even voor deze keer. Komende tijd weer heel veel wijnstruiken maken?

Groet,
Leendert


Re:Elbi´s bouwverslag (22082009 Fotos vorderingen WIJNBERG toegevoegd)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Elbi´s bouwverslag (22082009 Fotos vorderingen WIJNBERG toegevoegd)
leendert
geweldig gedaan
complimenten
en bedankt voor de goede tip met de wijnranken
groet robert
Re:Elbi´s bouwverslag (22082009 Fotos vorderingen WIJNBERG toegevoegd)
Hallo Leendert,


ach het houd je even van de straat met die wijnranken
zo grof weg te zien zo´n 50 gemaakt, dus ach, nog maar 750 te gaan  :lol: :P

erg leuk gedaan hoor
ben benieuwd naar het resultaat
maar ik denk dat we daar nog even op moeten wachten
haast je niet hoor, het moet wel naar je zin zijn


gr Frans
Re:Elbi´s bouwverslag (22082009 Fotos vorderingen WIJNBERG toegevoegd)
Ha die Leendert.
Zo hé, jij hebt in de (modelspoor)slappe zomerperiode zeker niet stil gezeten! 8)
Nu is het bij jou in de koele kelder 's zomers uitstekend vertoeven maar de baan (net als de tuin) groeit dat het een loeve lust is!
Geweldig om te zien dat baan en achtergrond nu, d.m.v. de hellingen met de wijngaarden, steeds meer één geheel beginnen te vormen.
Ook erg mooi dat jij ook iedere keer weer een detail weet te bedenken om iets bijzonders op je baan te maken, tunnel portaal met zuilen is weer een hele leuke!

Nog heel veel plezier en succes met de verdere bouw.
Met zo'n prachtige update is het voor ons ook lekker (mee) genieten! :wink:
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Elbi´s bouwverslag (22082009 Fotos vorderingen WIJNBERG toegevoegd)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Elbi´s bouwverslag (22082009 Fotos vorderingen WIJNBERG toegevoegd)
Leendert,

Jij hebt niet stil gezeten, wat een grote update.

Die wijn stokken zijn leuk bedacht en je hebt er maar een paar nodig :D

Het stukje spiegel geeft een mooi ruimtelijk effect op je baan.

Succes met de verdere bouw.

peter / degeluidsman.
Re:Elbi´s bouwverslag (22082009 Fotos vorderingen WIJNBERG toegevoegd)
Hallo Leendert,

Man ik zit met open mond te kijken en te lezen over je prachtige projecten. Geweldig mooi om te zien en er weer wat van op te steken. Prachtige collectie loks en je scenery wordt ook vast prachtig.
Ik blijf je volgen.

Succes verder.

Groeten ROnald
Re:Elbi´s bouwverslag (22082009 Fotos vorderingen WIJNBERG toegevoegd)
Die wijnranken zijn goed geslaagd! ga je er nu ook nog een draadwerk aanbrengen waarlangs de takken groeien? Lijkt me een heel gepriegel en dit is ook al heel mooi.

Ik vind je tunnel ingang goed geslaagd, mooi in het geheel geïntegreerd.

Zo'n kelder is toch wel lekker tegen de zomerhitte, je hebt duidelijk niet stil gezeten. Ik kom binnenkort weer eens kijken.
Re:Elbi´s bouwverslag (22082009 Fotos vorderingen WIJNBERG toegevoegd)
Hallo Leendart,

Dat is een behoorlijke update die je geplaatst hebt.
Gelukkig is het bij jou in de kelder lekkert koel zodat je goed kan werken, bij mij (en sommige andere) op de modelzolder is het niet fijn vertoeven op dit moment :(.

Die wijnstokken worden prachtig net als de rotsen die je gemaakt hebt, de oplossing met de spiegel vind ik fantastisch.

Veel plezier met het maken van de overige wijnstokken :lol:.

Groeten Piwie.
Re:Elbi´s bouwverslag (22082009 Fotos vorderingen WIJNBERG toegevoegd)
En wanneer verwacht je ons forummers om je wijn te komen proeven?  :shock:
Re:Elbi´s bouwverslag (22082009 Fotos vorderingen WIJNBERG toegevoegd)
Citaat van: Johnnytrein op maandag 24 augustus 2009, 20:27:26
En wanneer verwacht je ons forummers om je wijn te komen proeven?  :shock:

:lol: Ik ben nog op zoek naar de juiste 1:87 glazen.. Geruststelling is wel dat zij die met de auto komen, ook na 10 glazen nog steeds geen A'tje blazen...
:D

Groet,
Leendert
Re:Elbi´s bouwverslag (22082009 Fotos vorderingen WIJNBERG toegevoegd)
Hoi Leendert,

Ziet er geweldig uit. Ben benieuwd naar het vevolg van de wijnberg!!
Veel succes met de verdere bouw.

Groet Jos
Re:Elbi´s bouwverslag (22082009 Fotos vorderingen WIJNBERG toegevoegd)
Eigenlijk een nagekomen update: de koopgoot.

Onder het dorp bij de wijnberg, loopt een koopgoot, die toegang geeft tot het voorgelegen station. Eigenlijk ben ik daar een hele tijd op aan het kauwen geweest, hoe een beetje reeele toegang te maken tot dat station. Tot dat goede collega en Marklinist Andre de tip gaf om er een koopgoot van te maken. Dus zo gezegd zo gedaan.
Hier het vooraanzicht. Nog niet voorzien van wat groen en andere laatste details, maar al wel een aardig beeld hoe het er uit ziet.


Bovenaan nog net een stukje van de wijnberg in aanbouw te zien.



Nou is het al best druk, want er staan een paar winkels met een uitstekend assortiment. Lang leve het knopje ´Macro´ op mijn camera..



De koopgoot heeft trouwens de naam ´DeBree strasse´. Maar dat bordje is net niet te zien...

Groet en dank voor de leuke reacties op mijn vorige update.
Leendert
Re:Elbi´s bouwverslag (26082009 Fotos vorderingen KOOPGOOT toegevoegd)
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:Elbi´s bouwverslag (26082009 Fotos vorderingen KOOPGOOT toegevoegd)
geweldig verzonnen en gemaakt
super idee
complimenten
groet robert
Re:Elbi´s bouwverslag (26082009 Fotos vorderingen KOOPGOOT toegevoegd)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Elbi´s bouwverslag (26082009 Fotos vorderingen KOOPGOOT toegevoegd)
Leuk gedaan die koop goot.

Goed dat het erbij stond want het had ook een klein straatje kunnen zijn waar het oudste beroep verhandeld wordt :shock: :shock:

peter / degeluidsman.
Re:Elbi´s bouwverslag (26082009 Fotos vorderingen KOOPGOOT toegevoegd)
Citaat van: degeluidsman op woensdag 26 augustus 2009, 22:04:43
Leuk gedaan die koop goot.

Goed dat het erbij stond want het had ook een klein straatje kunnen zijn waar het oudste beroep verhandeld wordt :shock: :shock:

peter / degeluidsman.

Dan was de verlichting wel aangepast  :mrgreen: :mrgreen:

Ik vind het een leuk idee die koopgoot zo te maken.

Gr Einte
Re:Elbi´s bouwverslag (26082009 Fotos vorderingen KOOPGOOT toegevoegd)
Vernoemd naar de Breestraat in Leiden? Wel mooi idee die koopgoot!

Mvg,
Martin
Re:Elbi´s bouwverslag (26082009 Fotos vorderingen KOOPGOOT toegevoegd)
Wat een prachtige updates heb je weer laten zien. 8)
De "koopgoot" is heel origineel en ziet er ook erg leuk uit.
Succes verder.

gr.
rené