Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Thomas & Sascha's baan in opbouw - Verhuizen en opnieuw? (Upd. 22-01-2017)

Gestart door Sascha dinsdag 25 maart 2008, 22:31:39

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Sascha's baan in opbouw (Touchscreen in scharnierende plank - Upd. 04 apr 2012)
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Sascha's baan in opbouw (Touchscreen in scharnierende plank - Upd. 04 apr 2012)
Citaat van: wibi op zaterdag 31 maart 2012, 21:18:59
Mooi, maarre, LSA tang heet DOG. Afkorting voor draad opzet gereedschap.  Mmmm, weer wat bijgeleerd  :D

Ja dat is vakjargon.. Die term is mij ook bekend :-) Ik moet regelmatig kruisdraden aansluiten bij ons op het werk.

Welnu een update van mijn touchscreen project. Sinds mijn baan verkleind is, zat ik er behoorlijk mee in mijn maag. Waar ga ik dat scherm laten? Plaats ik het helemaal niet meer? Natuurlijk wel, veel te leuk om niet te plaatsen.. Maar waar o waar..

De keuze is gevallen om bij mijn stijgspiraal (wat toch al een smaller stukje baan is, i.v.m. openslaande deur CV ruimte) een plank te maken, die ik open kan klappen. Dan kan ik mooi altijd goed mijn stijgspiraal bereiken, en evt. daar nog wat act. componenten plaatsen, waar ik dan lekker makkelijk bijkan als het moet. Op de plaats van de stijgspiraal wordt dus geen scenery/berg gemaakt, de scenery loopt straks dus tot de stijgspiraal, en de ruimte achter het scherm kan worden gezien als technische ruimte :-)


Daar het scherm nogal zwaar is, moet het wel een stevig plankje worden, en stevige scharnieren. Ook in opgeklapte staat, moet de plank stevig gezekerd zijn, dat ie niet naar beneden komt als je er bezig bent. Dus drie dikke haken gemaakt, met carabijnen (zo heten die toch?) :




Dan het lastigste.. het gat voor het scherm maken.. Dat viel de vorige keer al niet mee, nu ging het iets beter, maar de afwerking is niet zo mooi als ik me van te voren had bedacht. Ik zal nog met wat plamuur en witte verf aan de slag moeten, of een extra lijstje om het scherm zetten/maken.... :




En zo ziet het dan uit als Koploper draait :


Tot de volgende update, zeer waarschijnlijk over mijn terugmelddecoders-plank en terugmeldweerstand-printplaten, hè Jeroen? :D
Re:Sascha's baan in opbouw (Touchscreen in scharnierende plank - Upd. 04 apr 2012)
Sascha,

Leuke update met dat scherm zo opklapbaar!
Ik ben er iets laat mee maar bij het zagen van die meubelpanelen is het handig
om schilderstape over de te zagen lijn te plakken.
Dan heb je minder last van dat de toplaag eraf splintert.

Groeten Martin
Re:Sascha's baan in opbouw (Touchscreen in scharnierende plank - Upd. 04 apr 2012)
Hoi Sas,

Nou ik zei je gister toch al, Thomas heeft een handige Pa.
Plamuur en witte verf? je kunt ook kleine witte latjes in verstek om de monitor leggen, dat is minder geklieder... :P
Maar et ziet er mooi uit, 1 ding vraag ik me wel af, zo een '' touchscreen " is een leuk speeltje voor de baan, alleen hangt deze nu niet wat ver van je controllers? Ik bedoel je gaat toch niet steeds naast je scherm staan?
Het kan ook zijn natuurlijk ( en dat verwacht ik eerder  ;) ) dat ik niet goed snap wanneer je het scherm gaat gebruiken, als je toch via koploper werkt, dan gaat toch alles automatisch? (Nadat je alles natuurlijk goed hebt in gevoerd  :P )

Groeten Ruud

Re:Sascha's baan in opbouw (Touchscreen in scharnierende plank - Upd. 04 apr 2012)
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re:Sascha's baan in opbouw (Touchscreen in scharnierende plank - Upd. 04 apr 2012)
Citaat van: Marklinbaan.nl op donderdag 05 april 2012, 11:16:11
Ik ben er iets laat mee maar bij het zagen van die meubelpanelen is het handig
om schilderstape over de te zagen lijn te plakken.
Dan heb je minder last van dat de toplaag eraf splintert.

Tnx! Hmm ja die was wel handig geweest inderdaad  :D B) Volgende keer beter!

Citaat van: nkeer3 op donderdag 05 april 2012, 11:16:48
Maar et ziet er mooi uit, 1 ding vraag ik me wel af, zo een '' touchscreen " is een leuk speeltje voor de baan, alleen hangt deze nu niet wat ver van je controllers? Ik bedoel je gaat toch niet steeds naast je scherm staan?
Het kan ook zijn natuurlijk ( en dat verwacht ik eerder  ;) ) dat ik niet goed snap wanneer je het scherm gaat gebruiken, als je toch via koploper werkt, dan gaat toch alles automatisch?

Het scherm zit <1m van mijn controllers af, je ziet ze nog net in het linker benedenhoekje van sommige foto's hierboven. Met het scherm kan ik wissels omzetten door ze simpelweg met een vinger op het scherm aan te raken, doordat je het baanplan ziet, weet je meteen welke wissel je wilt hebben. Dit is vooral handig als je niet-automatisch rijdt. Maar ook als je automatisch rijdt (vind ik) is het handig/leuk om te zien welke trein door koploper waarheen gestuurd gaat worden. Je ziet meteen welke blokken bezet zijn, welke gereserveerd worden door koploper voor een trein ergens heen te sturen. Ook zit je genoeg tijd achter je schermpje van koploper eer de zaak automatisch rijdt :-) enz enz.. :-)
Re:Sascha's baan in opbouw (Touchscreen in scharnierende plank - Upd. 04 apr 2012)
Citaat van: Sascha op donderdag 05 april 2012, 10:57:35

Tot de volgende update, zeer waarschijnlijk over mijn terugmelddecoders-plank en terugmeldweerstand-printplaten, hè Jeroen? :D

Pffff, ja tenniselleboog overgehouden aan het gefriemel, ;-)

Lijkt erop dat je van de verkeerde kant gezaagd hebt, Sascha.  Voorkant was tijdens het zagen de onderkant?
Je kunt ook beter advies vragen aan je klusmaatje(s)....

Touchscreen is übercool!! Echt echte-mannen-gadget!!

Hebben jullie trouwens ook de webcam achter het paneel gespot?
Gadget-heaven, haha!

Goed bezig Sascha!
Re:Sascha's baan in opbouw (Touchscreen in scharnierende plank - Upd. 04 apr 2012)
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re:Sascha's baan in opbouw (Touchscreen in scharnierende plank - Upd. 04 apr 2012)
Citaat van: jerupke op donderdag 05 april 2012, 12:49:54
Lijkt erop dat je van de verkeerde kant gezaagd hebt, Sascha.  Voorkant was tijdens het zagen de onderkant?
Je kunt ook beter advies vragen aan je klusmaatje(s)....

Je wilt toch nooit komen klussen, moet alles alleen doen :P  :D >:-D
En nee, zag indd naderhand dat de onderkant bij het zagen minder gehavend was. Wist ik dus óók niet :(

Citaat van: jerupke op donderdag 05 april 2012, 12:49:54
Hebben jullie trouwens ook de webcam achter het paneel gespot?
Gadget-heaven, haha!

Nee, wat voor beelden zou je daarmee willen opslaan dan? Er komen wel bewakingscamera's in het schaduwstation. Oh en op het scherm kunnen de kids straks ook fimpjes kijken :-)
Re:Sascha's baan in opbouw (Touchscreen in scharnierende plank - Upd. 04 apr 2012)
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re:Sascha's baan in opbouw (Touchscreen in scharnierende plank - Upd. 04 apr 2012)
Citaat van: lokje 23 op donderdag 05 april 2012, 13:48:24
begrijp niet goed dit.

boven of onderkant speelt hier toch geen rol.
uitgezaagde gat is toch idem voor of achter.
dus gewoon de ongeschonden zijde naar boven en klaar is het.
tenzij het paneel is gezaagd als het reeds vast was aan het plafond dan begrijp ik het.


Ik had de scharnieren al geplaatst.. en ook een paar uitsparinkjes voor uitsteeksels van het scherm aan de achterkant (niet symetrisch). De schroeven die uitstaken van de scharnieren aan de achterkant had ik weggedremeld, dus de achterkant was ook niet zo mooi meer :)

Overigens heb ik scharnieren gebruikt waar de pin uit gehaald kan worden, dus ik kan altijd de plank met het scherm wegnemen.
Re:Sascha's baan in opbouw (Touchscreen in scharnierende plank - Upd. 04 apr 2012)
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re:Sascha's baan in opbouw (Touchscreen in scharnierende plank - Upd. 04 apr 2012)
Nice.

Met wat gelijmde latjes worden de randjes toch ook weer mooi recht? >:-D O:-D
Re:Sascha's baan in opbouw (Touchscreen in scharnierende plank - Upd. 04 apr 2012)
Sascha,

Bij de bouwmarkt heb je van die mooie platte witte strips. waarom die niet aan de randen plakken. Deels over de monitor misschien en je hebt een hele mooie afwerking.
Re:Sascha's baan in opbouw (Project terugmeld-diodes part II - Upd. 29 apr 2012)
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re:Sascha's baan in opbouw (Project terugmeld-diodes part II - Upd. 29 apr 2012)
En toen hadden we 320 diodes op 2 printplaten zitten. (Thanks Jerupke voor het meehelpen!) Nu doormeten of er geen onbedoelde kortsluitinkjes zijn, en 320 kabeltjes eraan solderen :-)

Re:Sascha's baan in opbouw (Project terugmeld-diodes part II - Upd. 29 apr 2012)
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re:Sascha's baan in opbouw (Project terugmeld-diodes part II - Upd. 29 apr 2012)
En zo ziet het dan uit als er 40 kabeltjes gesoldeerd zijn :

Re:Sascha's baan in opbouw (Project terugmeld-diodes part II - Upd. 29 apr 2012)
Zijn dat een speciaal soort kabels die je daar gebruikt?

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re:Sascha's baan in opbouw (Project terugmeld-diodes part II - Upd. 29 apr 2012)
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re:Sascha's baan in opbouw (Project terugmeld-diodes part II - Upd. 29 apr 2012)
Hoi Lukas,

Gewoon simpele netwerkkabels.. Deze zijn 8 aderig met 8 verschillende kleurtjes.. Maar houdt het wel wat overzichtelijker omdat ze gebundeld zijn per 8. Ik gebruik deze ook onder de baan om bijv. wissels aan te sluiten.. 2 wissels + hun wissellantaarns = 8 aders ;)
Re:Sascha's baan in opbouw (Project terugmeld-diodes part II - Upd. 29 apr 2012)
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re:Sascha's baan in opbouw (Project terugmeld-diodes part II - Upd. 29 apr 2012)
Zo.. 25% klaar.. 80 kabeltjes zijn gesoldeerd :)

Re:Sascha's baan in opbouw (Project terugmeld-diodes part II - Upd. 29 apr 2012)
Hallo Sascha,

Dat ziet er erg strak uit.   :thumbup: Waar haal jij of besteld jij die printplaatjes en diodes? Je scherminbouw is erg origineel bedacht. Ach met wat plamuur en misschien met wat kunststof stroken kan je het ook mooi afwerken. De stroken kan je dan weer erop lijmen. Succes.

groeten Ronald  :)
Re:Sascha's baan in opbouw (Project terugmeld-diodes part II - Upd. 29 apr 2012)
Citaat van: Varekamp op zondag 29 april 2012, 16:49:21
Hallo Sascha,

Dat ziet er erg strak uit.   :thumbup: Waar haal jij of besteld jij die printplaatjes en diodes? Je scherminbouw is erg origineel bedacht. Ach met wat plamuur en misschien met wat kunststof stroken kan je het ook mooi afwerken. De stroken kan je dan weer erop lijmen. Succes.

groeten Ronald  :)

Hoi Ronald,

"Gaatjesprint" ed, ff het pontje naar de overkant  ;)
http://www.elektro-rama.nl/contents/nl/d339_Experimenteer-printen.html

groetjes

Jos "Dorper"
Re:Sascha's baan in opbouw (Project terugmeld-diodes part II - Upd. 29 apr 2012)
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re:Sascha's baan in opbouw (Project terugmeld-diodes part II - Upd. 29 apr 2012)
50% klaar.. 1 printplaat is klaar! 80 terugmeldpunten kunnen worden aangesloten :)\

En zo zien 161 kabeltjes op een experimenteer printplaatje dan uit :



Het soldeerwerk is niet het allermooiste wat ik ooit gemaakt hebt, maar het is doorgemeten en OK :D




Re:Sascha's baan in opbouw (Project terugmeld-diodes part II - Upd. 29 apr 2012)
Citaat van: Sascha op zondag 29 april 2012, 13:41:58
Hoi Lukas,

Gewoon simpele netwerkkabels.. Deze zijn 8 aderig met 8 verschillende kleurtjes.. Maar houdt het wel wat overzichtelijker omdat ze gebundeld zijn per 8. Ik gebruik deze ook onder de baan om bijv. wissels aan te sluiten.. 2 wissels + hun wissellantaarns = 8 aders ;)

Hoi Sascha,

Bedankt voor de tip.

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re:Sascha's baan in opbouw (Project terugmeld-diodes part II - Upd. 29 apr 2012)
Hoi Sascha,

Mooi werk man :thumbup:

Wel bundelen je kabels als je klaar bent hé? :D

M.v.g.

Hans V200.0
Re:Sascha's baan in opbouw (Project terugmeld-diodes part II - Upd. 29 apr 2012)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Sascha's baan in opbouw (Project terugmeld-diodes part II - Upd. 29 apr 2012)
Hoi Sascha,

Wel een hoop werk maar daar heb je straks veel plezier van.

Het ziet er overzichtelijk uit en lekker kompakt gebouwd.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Sascha's baan in opbouw (Project terugmeld-diodes part II - Upd. 29 apr 2012)
Hoi Sascha.
Geweldig om te zien dat het "inleveren" van een groot gedeelte van de zolder jou niet weerhoudt om met de baanbouw verder te gaan! B)
Ach, en het één lukt beter en mooier dan het andere, het (speel)plezier en gebruik blijft toch het belangrijkste.
Mooi om te zien, maar wel veel werk, zijn de soldeerwerkzaamheden en deze worden natuurlijk niet zichtbaar geplaatst.

Hoe bevalt trouwens de combinatie van speel- en treinenkamer?

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Sascha's baan in opbouw (Project terugmeld-diodes part II - Upd. 29 apr 2012)
Hoi Sascha,

Het ziet er wel strak uit hoor. :thumbup:
Succes met het aansluiten.

Gr.
René
Re:Sascha's baan in opbouw (Project terugmeld-diodes part II - Upd. 29 apr 2012)
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Sascha's baan in opbouw (Project terugmeld-diodes part II - Upd. 29 apr 2012)
Weer eens in je draadje gekeken Sascha, ziet er strak uit.
Heb je vroeger soms bij KPN gewerkt op een telefoonverdeler? :P
Daar gebruiken ze ook die blauw-witte aderparen om verbindingen te maken.
Re: Sascha's baan in opbouw (Project camera's schaduwstation - Upd. 07 okt 2012)
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Sascha's baan in opbouw (Project camera's schaduwstation - Upd. 07 okt 2012)
Hoi Ad,

Ja en nee. Ik ben bij het bedrijf waar ik werk ook verantwoordelijk voor het aansluiten van de telefoons (Waar voorheen KPN dat altijd deed). Inmiddels zijn die gasten overgestapt op wit/donkergrijs, en lagen er een paar van die kruisdraadrollen op de plank te verstoffen ;)

Zo iedereen.. Nu weer eens een update'je van mijn kant. Hele hobby modelspoor heeft afgelopen zomermaanden op een extreem laag pitje gestaan door prive omstandigheden, maar na gisteren op de verjaardag te zijn geweest van een collega modelspoorder is het weer gaan kriebelen. Doel van komend winterseizoen is om het schaduwstation geheel electrisch aan te sluiten (Alle wissels van het schaduwstatoin zijn inmiddels aangesloten) en de grootste kluif is om alle terugmelders te maken. Als die er eenmaal inzitten kunnen we het automatisch rijden eens gaan testen. Als dat allemaal goed gaat, dan kan het schaduwstation weer dicht en kunnen we verder bouwen aan de baan.

Een ander klusje was de kabels van het scherm zodanig bevestigen dat de kabels niet op het spoor komen te liggen als het scherm naar beneden geklapt is. Dat is gebeurd. Een ander klusje wat ik al langer wilde doen, waren de camera's die ik ooit van Johan (Blausee-Mitholz) heb overgenomen, in het schaduwstation te plaatsen en aan te sluiten, zodat als het schaduwstation straks dicht is (het zijn IR camera's, maar wil ook verlichting maken in schaduwstation) ik toch nog enigzins de bewegingen in het schaduwstation in de gaten kan houden.

Vandaag dus met Thomas naar zolder getogen, en kabels getrokken en camera's geplaatst. Zie hier het resultaat.. Thomas vind het vet cool :-)
Re: Sascha's baan in opbouw (Project camera's schaduwstation - Upd. 07 okt 2012)
Bijzonder fraai Sascha die camera's. Geven een mooi beeld van het schaduwstation. Waarvoor heb je trouwens één camera op de railspiraal gericht op deze wijze? Hij lijkt me niet heel erg effectief, of zie ik dat verkeerd?

grtn,
Herman
Re: Sascha's baan in opbouw (Project camera's schaduwstation - Upd. 07 okt 2012)
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Sascha's baan in opbouw (Project camera's schaduwstation - Upd. 07 okt 2012)
Citaat van: Herman05 op zondag 07 oktober 2012, 16:33:48
Waarvoor heb je trouwens één camera op de railspiraal gericht op deze wijze? Hij lijkt me niet heel erg effectief, of zie ik dat verkeerd?

Verder af ging niet. Je ziet het niet zo goed, maar juist op die plek zit in de onderste ronde een wissel. Leek me wel fijn om daar een camera te plaatsen. Maar wellicht verplaats ik indd. camera02 nog ;)
Re: Sascha's baan in opbouw (Project camera's schaduwstation - Upd. 07 okt 2012)
Hoe krijg je dat video signaal nu op een Dell scherm als ik vragen mag?
Een zelfde setje ligt hier ook nog ik had er 1 te veel gekocht  ;)

Mvg, Johan
Re: Sascha's baan in opbouw (Project camera's schaduwstation - Upd. 07 okt 2012)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Sascha's baan in opbouw (Project camera's schaduwstation - Upd. 07 okt 2012)
Hoi Sascha,

Erg handig om via camera's de boel in de gaten te kunnen houden.
En fijn dat het modelspoor bloed weer kruipt.......................................  :)

De winter is in aantocht dus een prima tijd om weer aan de bak te gaan.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Sascha's baan in opbouw (Project camera's schaduwstation - Upd. 07 okt 2012)
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Sascha's baan in opbouw (Project camera's schaduwstation - Upd. 07 okt 2012)
Citaat van: Blausee-Mitholz op zondag 07 oktober 2012, 17:06:53
Hoe krijg je dat video signaal nu op een Dell scherm als ik vragen mag?

Dit is een wat luxer scherm Johan met 4 ingangen i.p.v. de standaard 2. Deze heeft ook S-Video en Composite in ;)

Citaat van: degeluidsman op zondag 07 oktober 2012, 17:15:43
En fijn dat het modelspoor bloed weer kruipt.......................................  :)
De winter is in aantocht dus een prima tijd om weer aan de bak te gaan.

Thanks Peter.. We leggen snel contact!
Re: Sascha's baan in opbouw (Project camera's schaduwstation - Upd. 07 okt 2012)
Ziet er goed uit Sascha. Is wel een goed idee van die camera's. Ook maar eens kijken voor 1 of twee voor in het 2e schaduwstation hier. Die is ook helemaal dicht.
Re: Sascha's baan in opbouw (Project camera's schaduwstation - Upd. 07 okt 2012)
Mooi gedaan Sascha,

Nu kunnen jullie indd goed zien waar alles staat.

Veel knutselplezier deze winter
Re: Sascha's baan in opbouw (Project camera's schaduwstation - Upd. 07 okt 2012)
Zegge...............
Komt dit door zaterdagavond ?
Erg mooi gemaakt en reuze handig zeg.
Knap!

Mvrgr
Erik
Re: Sascha's baan in opbouw (Project camera's schaduwstation - Upd. 07 okt 2012)
Hoi Sascha en Thomas.
Fijn om te lezen dat jullie weer samen naar de zolder zijn gegaan om wat aan de baan te gaan werken.
Erg leuk om het resultaat van deze werkzaamheden, via 4 camera's te kunnen bekijken.
Inderdaad prachtig oftewel "vet cool" om te zien.

Nog veel bouwplezier toegewenst.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Sascha's baan in opbouw (Project camera's schaduwstation - Upd. 07 okt 2012)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: Sascha's baan in opbouw (Project camera's schaduwstation - Upd. 07 okt 2012)
Hoi Sacha, wellicht een domme vraag van mijn kant. Zitten de camera's rechtstreeks op het beeldscherm ( met 4 aansluitingen) of is er nog een pc bij nodig? vr gr Arie
Re: Sascha's baan in opbouw (Project camera's schaduwstation - Upd. 07 okt 2012)
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: Sascha's baan in opbouw (Project camera's schaduwstation - Upd. 07 okt 2012)
Mooie installatie zo zeg! Wat voor cameraatjes zijn het?
Re: Sascha's baan in opbouw (Project camera's schaduwstation - Upd. 07 okt 2012)
Hoi Sascha,

Ik heb je laatste foto's eens bekeken, maar nu hou je alles in de gaten zie ik.. 8o

Maar als je het e.e.a. heb dichtgebouwd hou je wel overzicht. Succes met je verder bouw ervan. Ik blijf je volgen.

Groeten Ronald  :)
Re: Sascha's baan in opbouw (Project camera's schaduwstation - Upd. 07 okt 2012)
 Hallo Sascha,

camera's geven je voldoende indruk van je baan, vooral de mogelijkheid met meerdere (4) te werken is tof om zien!
De zomer maanden waren ook voor jou kalm zo te lezen, ik denk dat het bij velen zo is  ;)

Plezier verder,


Steven
Re: Sascha's baan in opbouw (Project camera's schaduwstation - Upd. 07 okt 2012)
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re: Sascha's baan in opbouw (Project camera's schaduwstation - Upd. 07 okt 2012)
Hoi Sascha,

Leuk om te zien dat je met camera's werkt.
Doe ik zelf ook, het is zo lastig om op een kruipzolder steeds te moeten klimmen.
Camera's bieden dan een mooie uitkomst.
Volgens mij heb jij ook een Elro set is het niet?

Mvg,
Falco
Re: Sascha's baan in opbouw (Terugmelddecoders board - Upd. 03 mrt 2013)
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Sascha's baan in opbouw (Terugmelddecoders board - Upd. 03 mrt 2013)
Hallo allemaal,

Welkom weer eens bij een update van gegarandeerd de langzaamste bouwprogressie van een modelbaan in opbouw :D

Status: Ik wil nu de terugmeldpunten in het schaduwstation gaan aansluiten, zodat we het automatisch rijden kunnen gaan testen in het schaduwstation, en als dan de knelpunten zijn opgelost, kunnen we weer verder bouwen aan de baan het het schaduwstation 'dicht' bouwen.

Stapje 1 in het realiseren van de terugmelders, zijn de terugmelddecoders monteren en aansluiten.. Zoals jullie weten werk ik graag met LSA stroken, dus op het terugmelddecoder-board zijn de aansluitpunten ook afgewerkt op LSA stroken. Verder -zoals jullie eerder in dit draadje hebben kunnen lezen- heb ik de diode-schakeling voor de bezetmeld-rails ook toegepast, en ik heb besloten dit centraal te doen op printplaten (en niet per/bij de bezetmeldrail apart). Deze printplaten zitten aan de achterkant van het terugmelddecoder-board, en zijn ingericht voor 160 terugmelders. Vooralsnog nog ga ik voor 8 decoders (= 128 terugmelders), maar ik kon de 8e niet vinden in mijn georganiseerde chaos  >:-D (moet 'm ergens hebben :P )

Hier de foto's van vandaag :











Re: Sascha's baan in opbouw (Terugmelddecoders board - Upd. 03 mrt 2013)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: Sascha's baan in opbouw (Terugmelddecoders board - Upd. 03 mrt 2013)
Kijk, weer een liefhebber van de LSA stroken. Heb er hier ook nog tig liggen, die ik zeker ga  gebruiken. Samen met een hoop cat5 kabel. Zal dit draadje eens extra goed in de gaten houden. Gezien de snelheid die de bouw van deze baan heeft, zal ik daar geen moeite mee hebben denk ik. :D :D
Re: Sascha's baan in opbouw (Terugmelddecoders board - Upd. 03 mrt 2013)
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Sascha's baan in opbouw (Terugmelddecoders board - Upd. 03 mrt 2013)
Jaja.. zoals het de betere schrijvers van een baanbouw draadje betaamd, heb ik ook een inhoudsopgave gemaakt in de eerste post  O:-D -klikkie doen-
Re: Sascha's baan in opbouw (Terugmelddecoders board - Upd. 03 mrt 2013)
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Sascha's baan in opbouw (Terugmelddecoders board - Upd. 03 mrt 2013)
jaja, maar dan moet je met je klikkie doen, ook linken naar je eerste bericht, niet naar het laatste! hahaha. goed gedaan.
Re: Sascha's baan in opbouw (Terugmelddecoders board - Upd. 03 mrt 2013)
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Sascha's baan in opbouw (Terugmelddecoders board - Upd. 03 mrt 2013)
Doet ie toch??  :D O:-D
Re: Sascha's baan in aanbouw (Update 25 Maart 2008)
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Sascha's baan in aanbouw (Update 25 Maart 2008)
Citaat van: AlbertJan op woensdag 26 maart 2008, 07:17:06
Ennuh, is de computer(forum)loze zondag geschikt om verder te bouwen, of wordt het dan alleen de (extra) feestdagen? :o

Hmmm dat was inderdaad wel een mooi initiatief wat we niet lang hebben volgehouden.. Desiree!! Dit moet we weer invoeren!  :D :thumbup:
Re: Sascha's baan in opbouw (Terugmelddecoders board - Upd. 03 mrt 2013)
Hoi Sascha.
Leuk om te lezen dat je toch weer lekker bezig bent, misschien wordt de baan een levensvervulling maar houd je wel mooi van de straat! O:-D

Veel plezier en succes, ook met je voornemens. (of juist!? :o))

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Sascha's baan in aanbouw (Update 25 Maart 2008)
Citaat van: Sascha op maandag 04 maart 2013, 12:09:58
Citaat van: AlbertJan op woensdag 26 maart 2008, 07:17:06
Ennuh, is de computer(forum)loze zondag geschikt om verder te bouwen, of wordt het dan alleen de (extra) feestdagen? :o

Hmmm dat was inderdaad wel een mooi initiatief wat we niet lang hebben volgehouden.. Desiree!! Dit moet we weer invoeren!  :D :thumbup:
ik vind het prima! Gaan we invoeren  computerloze zondag!.
Re: Sascha's baan in opbouw (Terugmelddecoders board - Upd. 03 mrt 2013)
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Sascha's baan in opbouw (Terugmelddecoders board - Upd. 03 mrt 2013)
Dat houdt ie nooit vol desiree! :D
Re: Sascha's baan in opbouw (Terugmelddecoders board - Upd. 03 mrt 2013)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Sascha's baan in opbouw (Terugmelddecoders board - Upd. 03 mrt 2013)
Hoi Sascha,

Een computerloze dag in het leven roepen om de model hobby meer tijd te geven  >:-D

Ik denk dat we stiekem allemaal per dag een leuke tijd kwijt zijn aan mailtjes en andere zaken op de pc.

Maar op deze manier heb je de smaak weer te pakken gekregen en je maakt gelijk een behoorlijke vooruit gang.
Bij HIP wordt ook met de LSA stroken gewerkt en dat gaat super.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Sascha's baan in opbouw (Terugmelddecoders board - Upd. 10 mrt 2013)
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Sascha's baan in opbouw (Terugmelddecoders board - Upd. 10 mrt 2013)
Hallo allemaal,

Vandaag een kleine update.. Ik heb vandaag de flatcables van de terugmelddecoders verlengd en aangepast voor mijn decoderboard.
Het decoderboard onder de baan geplaatst.. en aangesloten.. Nu helaas even naar een verjaardag, vanavond alle 112 terugmeldpunten testen in koploper :)

Het terugmelddecoderboard :


Het wisseldecoderboard (al in gebruik dus) :


Mijn decoder 'central place':


Tot volgende keer (week, maand, jaar?) :D
Re: Sascha's baan in opbouw (Terugmelddecoders board - Upd. 10 mrt 2013)
Hoi Sascha,

Erg netjes. Je baanplan en dergelijk allemaal al getekend in koploper? Dan kun je nu 'eindelijk' je treinen automatisch laten rijden?:)