Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Thomas & Sascha's baan in opbouw - Verhuizen en opnieuw? (Upd. 22-01-2017)

Gestart door Sascha dinsdag 25 maart 2008, 22:31:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Sascha's baan in aanbouw (Touchscreen!! Update 10 Juni 2009)
Sascha,

dat ziet er allemaal goed uit maar ben je niet bang dat er één dezer dagen een treinstel op de grond kukkeld? Je hebt de railzen akelig dicht langs de randen van de onderbouw lopen.

Groetjes, John
Re:Sascha's baan in aanbouw (Touchscreen!! Update 10 Juni 2009)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Sascha's baan in aanbouw (Touchscreen!! Update 10 Juni 2009)
Sascha,

Leuk zo,n elo scherm.
Laatst heb ik er 20 in een museum geplaast, helaas was een geen over, maar het is een leuk idee om de wissels ermee te schakelen.

Toffe baan trouwens,

Peter / degeluidsman
Re:Sascha's baan in aanbouw (Touchscreen!! Update 10 Juni 2009)
Hoi Sacha,

Ja kijk weer eens even niet, heb je weer gauw een touchscreen in elkaar gezet  :o :o Nou begint het toch wel tijd te worden om je baan eens rond te maken zodat je met je treinen kunt volgen op je scherm  :D.
Het wordt steeds leuker en mooier bij je. Zo te zien is je zolder al aardig volgebouwd. Succes verder.

Groeten Ronald
Re:Sascha's baan in aanbouw (Touchscreen!! Update 10 Juni 2009)
ik wil ook zon touchscreen  :(
vind het echt gaaf, een oude laptop heb ik al
waar kan je die vinden en wat kost dat?

grtz Wilfred
Re:Sascha's baan in aanbouw (Touchscreen!! Update 10 Juni 2009)
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re:Sascha's baan in aanbouw (Touchscreen!! Update 10 Juni 2009)
Zoek maar eens op sites zoals bijv. marktplaats op "Elo Touchscreen" ik zie momenteel maar een 17" staan.. Overigens veel te duur.. De waarde waarvoor ik mijn scherm geruild heb, is ongeveer 150 euro, dus dat moet goedkoper kunnen.
Re:Sascha's baan in aanbouw (Touchscreen!! Update 10 Juni 2009)
prachtige baan sascha! :wink:
ik wil ook zo een grote baan.
kunnen we niet ruilen van treinbaan?  :lol:

groetjes,
Alexander
Re:Sascha's baan in aanbouw (Touchscreen!! Update 10 Juni 2009)
@Sascha

domme vraag wellicht :?, maar waar heb je nou die defecte laptop voor gebruikt ?, dat ELO scherm is toch niet van die laptop ?

Mvg Gert
Re:Sascha's baan in aanbouw (Touchscreen!! Update 10 Juni 2009)
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re:Sascha's baan in aanbouw (Touchscreen!! Update 10 Juni 2009)
Citaat van: v200marklin op donderdag 11 juni 2009, 11:22:49
@Sascha

domme vraag wellicht :?, maar waar heb je nou die defecte laptop voor gebruikt ?, dat ELO scherm is toch niet van die laptop ?

Mvg Gert

Een ELO scherm is alleen maar een scherm. Daar moet je toch nog een PC achter hangen. Om nu geen grote PC onder de baan te willen schroeven, heb ik een laptop met defect scherm ervoor gebruikt (en defecte scherm eraf gesloopt). Ik heb dus nu eigenlijk een PC bij de baan, maar i.p.v. een muis, een aanraakscherm erbij. Op deze pc (laptop dan) zal ik ook koploper installeren. Evt. kan ik ook deze PC nog remote beheren vanaf een andere PC. Ook kan ik hier en daar webcams in/op de baan bouwen, en die gewoon in deze laptop steken, en beeld bekijken via dit ELO scherm. Geluiden/muziek (stationsgeluiden) met een speakertje ergens in de baan verstoppen.. Enfin, mogelijkheden genoeg dacht ik zo :-) (Bijv. met dit ELO scherm de CS1 bekijken :wink: )
Re:Sascha's baan in aanbouw (Touchscreen!! Update 10 Juni 2009)
Lijkt me ook wel wat zo een touchscreen bij mijn baan. 8)
Succes verder.

Gr.
René
Re:Sascha's baan in aanbouw (Touchscreen!! Update 10 Juni 2009)
Inderdaad, erg gaaf! Ik ga dat in gedachten houden!

Koen
Re:Sascha's baan in aanbouw (Touchscreen!! Update 10 Juni 2009)
Hoi Sascha,

Het is echt een leuk idee om alles middels een touchscreen te gaan besturen.

off topic: Ik had dit ook in gedachten. Ik heb nl nog een 12" touchscreen liggen. Ik weet alleen niet hoe koploper daarop te zien is. Het scherm heeft een beperkte resolutie. (blah blah blah) zal je topic verder niet vervuilen met mijn ideeen. hahaha

on topic: Is de positie van je scherm wel ideaal? Zoals je hem nu heb gemonteerd word ene groot deel van je zicht ontnomen door het mooie scherm. Misschien is het beter om het scherm plat te leggen onder een kleine hoek. Je kan het geheel dan ook nog zo maken dat je hem onder je laagste niveau kan schuiven. (denk aan een la.) Dit ga ik namelijk ook toepassen met mijn normale tft scherm of touchscreen. Zo kun je de hele baan zien. En als je niet rijdt kun je alle mooi uit het zicht wegwerken.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, zo niet laat het me dan even weten dan zal ik een tekening voor je maken.

m vr gr

Jeroen
Re:Sascha's baan in aanbouw (Touchscreen!! Update 10 Juni 2009)
Ik heb naar aanleiding van Sascha's idee een EEEpc top aangeschaft. Wat dat is, laat ik later wel zien :)
Re:Sascha's baan in aanbouw (Touchscreen!! Update 10 Juni 2009)
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re:Sascha's baan in aanbouw (Touchscreen!! Update 10 Juni 2009)
Citaat van: jeroen30 op zondag 06 september 2009, 13:47:28
on topic: Is de positie van je scherm wel ideaal? Zoals je hem nu heb gemonteerd word ene groot deel van je zicht ontnomen door het mooie scherm. Misschien is het beter om het scherm plat te leggen onder een kleine hoek. Je kan het geheel dan ook nog zo maken dat je hem onder je laagste niveau kan schuiven. (denk aan een la.) Dit ga ik namelijk ook toepassen met mijn normale tft scherm of touchscreen. Zo kun je de hele baan zien. En als je niet rijdt kun je alle mooi uit het zicht wegwerken.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, zo niet laat het me dan even weten dan zal ik een tekening voor je maken.

Hoi Jeroen,

Ik snap wat je bedoelt, echter is mijn baan slechts op 50cm hoogte vanaf de vloer, dus al zit ik met een stoel ervoor, dan kijk ik nog eroverheen. Omdat ik veel samen boven ben met onze oudste zoon (4 jaar) en af en toe ook de jongste wil bezig houden (2 jaar) en ik er ook XBMC op heb draaien, is deze hoek voor onze situatie het meest ideale. het la-idee wil ik wel met de laptop zelf gaan doen misschien, omdat een keyboard af en toe ook handig is. Maar kan natuurlijk ook draadloos....

To be continued...

@chris - ben benieuwd :-)
Re:Sascha's baan in aanbouw (Touchscreen!! Update 10 Juni 2009)
Citaat van: Sascha op zondag 06 september 2009, 14:11:57
Citaat van: jeroen30 op zondag 06 september 2009, 13:47:28
on topic: Is de positie van je scherm wel ideaal? Zoals je hem nu heb gemonteerd word ene groot deel van je zicht ontnomen door het mooie scherm. Misschien is het beter om het scherm plat te leggen onder een kleine hoek. Je kan het geheel dan ook nog zo maken dat je hem onder je laagste niveau kan schuiven. (denk aan een la.) Dit ga ik namelijk ook toepassen met mijn normale tft scherm of touchscreen. Zo kun je de hele baan zien. En als je niet rijdt kun je alle mooi uit het zicht wegwerken.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, zo niet laat het me dan even weten dan zal ik een tekening voor je maken.


Hoi Jeroen,

Ik snap wat je bedoelt, echter is mijn baan slechts op 50cm hoogte vanaf de vloer, dus al zit ik met een stoel ervoor, dan kijk ik nog eroverheen. Omdat ik veel samen boven ben met onze oudste zoon (4 jaar) en af en toe ook de jongste wil bezig houden (2 jaar) en ik er ook XBMC op heb draaien, is deze hoek voor onze situatie het meest ideale. het la-idee wil ik wel met de laptop zelf gaan doen misschien, omdat een keyboard af en toe ook handig is. Maar kan natuurlijk ook draadloos....

To be continued...
Ok dan is het inderdaad niet hinderlijk. Met de laptop kun je het idd wel mooi toe passen.

@chris - ben benieuwd :-)
Re:Sascha's baan in aanbouw (Touchscreen!! Update 10 Juni 2009)
Nu er toch in dit draadje gepost wordt: Sascha, hoe staat het met de voortgang van de baan?

Koen
Re:Sascha's baan in aanbouw (Touchscreen!! Update 10 Juni 2009)
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re:Sascha's baan in aanbouw (Touchscreen!! Update 10 Juni 2009)
Citaat van: KNed op maandag 07 september 2009, 15:22:05
Sascha, hoe staat het met de voortgang van de baan?

Toevallig dat ik me heb voorgenomen deze week wat hout, balkjes en draadeindes te halen, en in het komend weekend weer eens wat te gaan knutselen aan de ruwbouw.. Maar bij ons weet je nooit of een voornemen ook werkelijkheid wordt.... :mrgreen:
Re:Sascha's baan in aanbouw (Touchscreen!! Update 10 Juni 2009)
Ik hou je in de gaten...er is geen weg meer terug Sascha, gaan met die banaan  :lol:

Zo heb ik me ook voorgenomen dit jaar de lotto te winnen, tot nu toe noppes  :mrgreen:

SUCCES !!

Hans  :wink:
Re:Sascha's baan in aanbouw (Touchscreen!! Update 10 Juni 2009)
Ja leuk is dat hè iets voornemen en vervolgens vergeet je compleet wat je jezelf had voorgenomen(zo gaat het althans vaak bij mij xD) Ik ben benieuwd of het jou beter afgaat....

Mathijs
Re:Sascha's baan in aanbouw (Baanplan in Koploper - MINI Update 31 Oktober 2009)
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re:Sascha's baan in aanbouw (Baanplan in Koploper - MINI Update 31 Oktober 2009)
Vanmiddag en vanavond liggen tekenen in Koploper, om het baanplan schematisch erin te krijgen. Dan kan ik binnenkort eens gaan spelen met Touchscreen.. Ohh en dat hout wat ik zou halen een paar berichten (en maanden) hierboven heb ik gisteren dan toch maar al eens gehaald.. Het is nu ´al´ in huis :mrgreen:

Hier de schematische vorm van mijn baanplan in Koploper :



To be continued........
Re:Sascha's baan in aanbouw (Baanplan in Koploper - MINI Update 31 Oktober 2009)
Dag Sascha.
Nou, een mini update?
Wanneer jij al het hout nu klaar hebt liggen dan kun je spreken van GROTE vorderingen! 8)
Het schema ziet er al goed uit.

Maar nu dan ook wel beginnen hè?  :roll: :wink: (sprak hij, die nog hélemaal opnieuw moet beginnen!) :oops:

Veel succes en plezier met de bouw! (wanneer dan ook! :mrgreen:)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Sascha's baan in aanbouw (Baanplan in Koploper - MINI Update 31 Oktober 2009)
Lid sinds: 2007

Try not. Do or do not. There is no try.

offline
Re:Sascha's baan in aanbouw (Baanplan in Koploper - MINI Update 31 Oktober 2009)
Hoi Sascha,

Laat je niet opjagen, het is en blijft een hobby (en misschien is het ook wel een meerjarenplan?).
Net zo als dit forum. Ik vind het een mooie grote baan worden. Zo gek krijg ik mijn vrouw niet!

Als je lang genoeg wacht bouwen je zoons die baan voor je  :lol: :lol: :lol: :lol:

Ik ben bezig om (samen met mijn zoon van 4 jaar) de baan af te breken, om deze maand een dakkapel te kunnen laten plaatsen. Daarna wil ik een modulebaan op twee niveaus maken.
Re:Sascha's baan in aanbouw (Baanplan in Koploper - MINI Update 31 Oktober 2009)
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re:Sascha's baan in aanbouw (Baanplan in Koploper - MINI Update 31 Oktober 2009)
Hoi Marco,

Maar laat me ook niet opjagen hoor.. laatste aanpassing in de ruwbouw is dan ook al 12 maanden geleden haha.. Baan bouwen is inderdaad voor mij een meerjaren plan.. toch kriebelt het om verder te gaan.. ooit komt het af :)
Re:Sascha's baan in aanbouw (Baanplan in Koploper - MINI Update 31 Oktober 2009)
wel jammer, want het lijkt mooi te worden.


eneh, sascha, niet meer je post ondeer aan de pagina hebben,
het plaatje in je onderschift komt door de knoppen heen
Re:Sascha's baan in aanbouw (Baanplan in Koploper - MINI Update 31 Oktober 2009)
Tja snel ben je niet :D
Re:Sascha's baan in aanbouw (Baanplan in Koploper - MINI Update 31 Oktober 2009)
Citaat van: Naamloos op maandag 02 november 2009, 13:16:01
Tja snel ben je niet

Tja, en schijnbaar ben jij niet erg vriendelijk, so what?
Sinds wanneer is "snel zijn" een doel in deze hobby?
Re:Sascha's baan in aanbouw (Baanplan in Koploper - MINI Update 31 Oktober 2009)
Je draadje voor het eerst eens doorgelezen. Lekkere ruimte ruimte je.
En dat het niet opschiet, so what. Niemand zegt dat het morgen af moet.
Er zijn veel belangrijke dingen in het leven en ik denk niet dat een modelbaan daarvan in de top 3 staat bij de meesten van ons.

En liever een beetje langzaam en dan goed, dan snel en niet tevreden zijn.

Tot nu toe ziet het er goed uit
Re:Sascha's baan in aanbouw (Achterste helling in spé - Update 2 Nov 2009)
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re:Sascha's baan in aanbouw (Achterste helling in spé - Update 2 Nov 2009)
Okee okeee.. toegegeven... Ik ben stiekum toch alweer wat aan het knutselen gisteren en vandaag :P .. Nee, snel ben ik niet :mrgreen: (maar mijn kids gaan voor, en vragen en krijgen papa´s meeste tijd ;) ) .....

Ik ben nu bezig de achterliggende helling te realiseren. Die gaat ook geheel steunen op draadeindes (wat is het toch lekker spul om mee te werken). Ik heb de plank op maat gezaagd.. Rails erop gelegd... Alvast gefixeerd met 4 draadeindes.. Heb nu de rails aangetekend, en dan kan ik de gaten voor de overige draadeindes gaan maken.. Even opletten waar de rails boven, en waar de rails beneden ligt :-) Wat foto´s van hoe het na gisteren en vandaag knutselen nu is :







Op de foto´s is nog geen helling ingesteld, maar die komt uiteraard wel.. Links wordt 9cm hoger dan rechts.

Ik heb voor alle onderdoorgangen rekening gehouden met 9cm hoogte, en dat is dan incl. de hoogte van de C-Rails.. ik was in de veronderstelling dat dat (ruim) voldoende zou zijn.. Totdat ik vandaag eens 4 electrische locs/treinen op het schaduwstation plaatste met de pantograven omhoog.. v.l.n.r. de Piko Hondekop, Ns Posttrein, E69 (de briesser) en de NS 1200 :



Wat close-ups (die van de Piko is mislukt :( ) :



Zowel de NS Posttrein als de Piko hondekop kunnen niet met pantograaf omhoog onder 9cm (incl. hoogte c-rails) doorrijden, al is het werkelijk maar 1mm wat ze te hoog zijn :(

Uiteraard werd ik weer bijgestaan door mijn 2 zoons :







Wordt hopenlijk snel vervolgd, maar reken er niet op, dan kan het alleen meevallen :mrgreen:

Druk- en spelfouten voorbehouden. Hier kunnen geen rechten aan worden ontleend hihi
Re:Sascha's baan in aanbouw (Achterste helling in spé - Update 2 Nov 2009)
Zo zeg, daar is in een paar dagen tijd heel wat werk verzet :shock:. Het ziet er magnifiek uit.

Tsja, met 4 extra handjes kan het ook niet anders dan snel gaan :lol:.
Re:Sascha's baan in aanbouw (Achterste helling in spé - Update 2 Nov 2009)
Dankzij mijn onder druk gezette en daardoor lage verwachtingen ben ik zwaar onder de indruk!

En dat zou ik anders ook geweest zijn...


Citaat van: Sascha op maandag 02 november 2009, 14:44:18
Ik heb voor alle onderdoorgangen rekening gehouden met 9cm hoogte, en dat is dan incl. de hoogte van de C-Rails.. ik was in de veronderstelling dat dat (ruim) voldoende zou zijn.. Totdat ik vandaag eens 4 electrische locs/treinen op het schaduwstation plaatste met de pantograven omhoog.. v.l.n.r. de Piko Hondekop, Ns Posttrein, E69 (de briesser) en de NS 1200 :

(...)

Zowel de NS Posttrein als de Piko hondekop kunnen niet met pantograaf omhoog onder 9cm (incl. hoogte c-rails) doorrijden, al is het werkelijk maar 1mm wat ze te hoog zijn :(

In mijn baanplan ging ik ook uit van 9 a 10 cm hoogteverschil tussen de 'lagen' en onder andere om die reden (maar ook omdat ik het anders geen gezicht vond) heb ik de pantografen van al mijn e-locs op een 'normale' hoogte ingesteld. Zie hier.

Succes en groetjes!
Kiezel :)
Re:Sascha's baan in aanbouw (Achterste helling in spé - Update 2 Nov 2009)
hallo sascha ik volg al een tijdje je vorderingen
erg mooi om te zien hoe je baan met  je twee zoontjes doet opbouwen
verder heb je een leuk baan plan ben benieuwt naar jou verdere vorderingen
natuurlijk op je eigen tempo :mrgreen:
mvg frank
Re:Sascha's baan in aanbouw (Achterste helling in spé - Update 2 Nov 2009)
Hééé Sascha!
Nu maak je het helemaal bont, alweer een update en nog een prachtige ook!
Want wie krijgt het nu voor elkaar om tussen aanvang bouw en de eerste updates door, gewoon ook nog wat extra werkhandjes te "fabriceren"? :roll:
Echt geweldig om te zien hoe je beide zoons elkaar en jou helpen om deze updates te kunnen maken! 8)

Ach, en de tijd, die is alleen maar in je voordeel.
Voor je het weet sta je met drie grote "kerels" de baan verder te bouwen. :mrgreen:

Veel bouwplezier met baan en jongens.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Sascha's baan in aanbouw (Achterste helling in spé - Update 2 Nov 2009)
Wil je is even niet zo hard gaan! Ik kan het niet bijhouden  :evil:

:D :D :D :D :D :D :D :D

Koen
Re:Sascha's baan in aanbouw (Achterste helling in spé - Update 2 Nov 2009)
Wat kan ik zeggen, dat ziet er HEEL strak uit kerel. Ga vooral zo door ik blijf je volgen.
Re:Sascha's baan in aanbouw (Achterste helling in spé - Update 2 Nov 2009)
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re:Sascha's baan in aanbouw (Achterste helling in spé - Update 2 Nov 2009)
Hoi Sascha,

Dit is wel een beetje vragen om aandacht eerst klagen dat het allemaal niet zo wil vlotten
(meerjarenplan) .
Daarna stiekem een update plaatsen waar in meters hout en rails in zijn verwerkt,
en dat had je natuurlijk allang voor elkaar.

Groetjes Bert

PS hebben jou zoons wel een VCA diploma ik zie ze aan de gang met een boormachine
Re:Sascha's baan in aanbouw (Achterste helling in spé - Update 2 Nov 2009)
Citaat van: Sascha op maandag 02 november 2009, 14:44:18Ik heb voor alle onderdoorgangen rekening gehouden met 9cm hoogte, en dat is dan incl. de hoogte van de C-Rails.. ik was in de veronderstelling dat dat (ruim) voldoende zou zijn.. Totdat ik vandaag eens 4 electrische locs/treinen op het schaduwstation plaatste met de pantograven omhoog.. v.l.n.r. de Piko Hondekop, Ns Posttrein, E69 (de briesser) en de NS 1200

Zowel de NS Posttrein als de Piko hondekop kunnen niet met pantograaf omhoog onder 9cm (incl. hoogte c-rails) doorrijden, al is het werkelijk maar 1mm wat ze te hoog zijn :(
Pantho's even fixeren op een lagere hoogte met een stukkie nylon visdraad. Bijna niet te zien. :P

Gr, Ben.
Re:Sascha's baan in aanbouw (Achterste helling in spé - Update 2 Nov 2009)
Dat ziet er netjes uit, mijn complimenten !!  :)

Maar je krijgt wel extra hulp van je zoons zie ik wel, dat scheelt  :lol:

Succes met de aanleg !!

Groeten,

Hans.
Re:Sascha's baan in aanbouw (Achterste helling in spé - Update 2 Nov 2009)
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re:Sascha's baan in aanbouw (Achterste helling in spé - Update 2 Nov 2009)
En weer een beetje verder getekend / aangepast in koploper :



Nu de vraag.. Ik wil armseinen gaan plaatsen van Viesmann.. Maar gezien de prijs per stuk wil ik niet tientallen gaan plaatsen. Waar zouden jullie ze plaatsen?? Zeg een stuk of 10 a 15 ?
Re:Sascha's baan in aanbouw (Achterste helling in spé - Update 2 Nov 2009)
Citaat van: Sascha op woensdag 04 november 2009, 13:23:01
Waar zouden jullie ze plaatsen?? Zeg een stuk of 10 a 15 ?

1- sporen in het zicht
2- op het station als in- en uitrij seinen

Vrijebaan seinen zou ik dan als lichtseinen uitvoeren.

Kijk maar eens BahnTV -> im Fahrt daar zie je heel veel van die situaties in Duitsland.

Mvg, Johan
Re:Sascha's baan in aanbouw (Achterste helling in spé - Update 2 Nov 2009)
Het ziet er allemaal erg strak uit Sacha. Je werkt volgens sommigen dan wel niet snel maar wel supernetjes. Kun je de hoogteverschillen niet naar 9,5 foetelen?

Overigens werk je wel sneller dan ik doe, maar misschien zijn we dan toch echte Sajelaere. (treuzelaars, naar voorbeeld van onze carnavalsvereniging)
Re:Sascha's baan in aanbouw (Achterste helling in spé - Update 2 Nov 2009)
hallo sascha,
merk blijkbaar voor het eerst je draadje op hier, :? ziet er heel mooi uit bij jou seg.al die handjes die komen helpen,dan gaat het vlotjes en ook mooi afgewerkt allemaal.dat scherm knap gevonden seg,ik wou dat ik dat ook had dan aansluiten op mijn cs2 :P en dan alles mooi volgen via groot scherm.ik blijf je volgen kijk uit naar meer :P

groeten peter(ke33)
Re:Sascha's baan in aanbouw (Achterste helling in spé - Update 2 Nov 2009)
Hoi Sascha,

Zo je hebt weer aardig werk verzet zo te zien!  :shock:
Ja het gaat nu vorm krijgen je baan, leuk dat je ook met Koploper gaat werken. Ik ben nu bezig met alle wissel die in zicht zijn d.m.v. servo motoren aan te sluiten en deze moeten ook door Koploper aangestuurd worden. Als dat allemaal goed werkt dan ga ik de treintrajecten/routes invullen. Stukje bij beetje kom je er zeker.
Leuk dat je zoons je ook komen helpen.
Succes verder en tot je volgende update.

Ronald  :D
Re:Sascha's baan in aanbouw (Achterste helling in spé - Update 2 Nov 2009)
Citaat van: Sascha op woensdag 04 november 2009, 13:23:01
En weer een beetje verder getekend / aangepast in koploper :



Nu de vraag.. Ik wil armseinen gaan plaatsen van Viesmann.. Maar gezien de prijs per stuk wil ik niet tientallen gaan plaatsen. Waar zouden jullie ze plaatsen?? Zeg een stuk of 10 a 15 ?

Ik zou ze langs de rails plaatsen :D
Re:Sascha's baan in aanbouw (Achterste helling gereed! - Update 14 Nov 2009)
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re:Sascha's baan in aanbouw (Achterste helling gereed! - Update 14 Nov 2009)
Hallo allemaal,

Vandaag weer een kleine update, maar wel een mijlpaaltje.. Het zal niet lang meer duren, en dan kunnen er rond gaan rijden - Joepieeee (Aldus Thomas).

Vandaag was een lekkere dag... Eerst zijn we vanmorgen in het Stammender Bos gaan wandelen met de hondjes :



Tijdens het naar de bus lopen begon het toch niet te regenen, lekker allemaal kletsnat, naar huis dus en lekker even douchen, pyama´s aan, warme melk, en de intocht van Sinterklaas kijken op de bank :-)

Daarna is het uiteraard tijd om in de pyama op zolder te gaan knutselen, en terwijl Thomas steeds meer Kevin begint duidelijk te maken hoe alles werkt op de zolder, heeft papa aan de achterste helling liggen knutselen. De foto´s spreken voor zich.. Als eerste nog even twee oudere foto´s van hoe het was.. Daarna de vorderingen :wink:



















En dan even een ´totaal-plaatje´ van hoe het nu erbij ligt. (Ja ik moet nodig gaan opruimen :mrgreen: )



Het volgende zal zijn dat de ruwbouw/onderbouw voor het station gemaakt zal worden.. Daarna kunnen we rond rijden.. Dan gaan we alles eens electrisch aansluiten, en e.e.a. vastleggen hier en daar qua rails.

To be continued......
 
Re:Sascha's baan in aanbouw (Achterste helling gereed! - Update 14 Nov 2009)
Lachende gezichten van de kinderen, Je hobby is niet meer van jouw alleen dat is mij wel duidelijk.
Volgens mij had ik het al eerder gezegd, mooie baan.
Re:Sascha's baan in aanbouw (Achterste helling gereed! - Update 14 Nov 2009)
Hoi Sascha,

Ik zie nogal wat draadeinden dicht langs het spoor omhoog komen. Heb je al met een langere wagon, en ook een bredere wagon(kraanwagon bijvoorbeeld met zo'n leuk draaihendeltje) getest of dat goed gaat?

Ziet er verder strakker uit dan bij mij nu.

Groetjes

willie
Re:Sascha's baan in aanbouw (Achterste helling gereed! - Update 14 Nov 2009)
hallo sasha,
jij bent ook een deftige baan aant maken,leuk dat de kids mee doen.mijn zoontje anthony,8 jaar bijna 9 toont meer intresse in star wars en dergelijke.och niet onbelangrijk heb samen met mijn supper lieve vrouw een zoontje van 7 maand,en denk wel dat die ook meegaat spelen als hij groot genoeg is.ik blijf je volgen hier op forum,en wens je verder veel succes met je afwerking van je baan.

groeten peter(ke33)
Re:Sascha's baan in aanbouw (Achterste helling gereed! - Update 14 Nov 2009)
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re:Sascha's baan in aanbouw (Achterste helling gereed! - Update 14 Nov 2009)
Als je naar de gezichtjes kijkt van de kinderen weet je gelijk
waar je het allemaal voor doet.

Groetjes bert
Re:Sascha's baan in aanbouw (Achterste helling gereed! - Update 14 Nov 2009)
Een zeer leuke baan, dat wordt straks veel rijplezier en helemaal leuk dat je kleine kereltjes er ook zo van genieten. 

Groet,

Tom
Re:Sascha's baan in aanbouw (Achterste helling gereed! - Update 14 Nov 2009)
Sascha,

mooie vorderingen en leuk dat de kids je meehelpen. Die oudste van mij zit tegenwoordig in zijn "sloopfase" dus die moet ik momenteel ver weg houden van de baan :?

Groetjes en succes met de verdere bouw, John
Re:Sascha's baan in aanbouw (Achterste helling gereed! - Update 14 Nov 2009)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Sascha's baan in aanbouw (Achterste helling gereed! - Update 14 Nov 2009)
Imposant Sascha, en zoveel hulp! Ik zie dat het draadeind virus bij jou ook heeft toegeslagen, succes bij de verdere bouw, ben benieuwd naar de indeling van scennery enz, vr gr Arie :D