Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Brawa en Roco

Gestart door Eddie E69 donderdag 28 februari 2008, 17:24:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Brawa en Roco
Eddie E69
gast

Brawa en Roco
Hallo Modelspoorders,
graag wil ik ook nog een duit in het spreekwoordelijke zakje doen. 8)
Ik ben in het bezit van een E69 (Rood) van Brawa.
Erg mooi en loopt perfect!

Sinds een paar dagen ben ik de trotste eigenaar van de legendarische "Glaserner Zug" van (43930) Roco. :D
Marklin heeft dit model volgens mij nooit gemaakt. :?
Dit is een analoog AC model voor Marklin, is 25,5 cm lang en loopt goed door een R2 bocht.
Ik heb inmiddels een aantal ESU locpilots besteld in Duitsland.
Één ervan komt in dit model.
Ik ben benieuwt............ :shock:

http://www.fotopocket.nl/view.php?friendly=glasernerzugroco
Re: Brawa en Roco
Davy
gast

Re: Brawa en Roco
Wat is er zo bijzonder aan de E69 van Brawa ten opzichte van de variant van Marklin. Volgende een Miba beschrijving over beide locs zitten zowel aan de Brawa als Marklin versie een aantal fouten en mechanisch verschillen ze ook niet of nauwelijks wel kan de Marklin versie meer trekken.

Het Brawa model is geen haar beter dan de Marklin versie.

http://www.miba.de/testen/h0e69.htm



Re: Brawa en Roco
Eddie E69
gast

Re: Brawa en Roco
Ja, je hebt gelijk.
Ik ga dat rectificeren. :oops:

Ik bedoelde eigenlijk in de algemene zin Brawa tov Marklin.
Vooral vind ik het van de details, waar het marklin nog steeds moeite kost om bij diverse loks "doorkijk cabines te kreeren,hebben andere merken dat al lang voor elkaar. :?
Vooral bij stoomloks valt mij dat op. :shock:
Re: Brawa en Roco
Davy
gast

Re: Brawa en Roco
Oke, veel plezier met je E69 trouwens.

Re: Brawa en Roco
Lid sinds: 2007

offline
Re: Brawa en Roco
CiteerIk bedoelde eigenlijk in de algemene zin Brawa tov Marklin.
Vooral vind ik het van de details, waar het marklin nog steeds moeite kost om bij diverse loks "doorkijk cabines te kreeren,hebben andere merken dat al lang voor elkaar.
Vooral bij stoomloks valt mij dat op.

Marklin presteerd het zelfs om nog een (mfx) decoder in de cabine te plaatsen, en dat nog op een zeer slordige wijze (NS 6400) Ik geloof dat ze die fout inmiddels zelf al hersteld hebben, maar dat kan natuurlijk echt niet meer in deze tijd.
Persoonlijk vind ik de Brawa uitvoering van de E69 ook mooier als de marklin-uitvoering.

Die "Glaserner Zug" vind ik echt een prachtig model. Gefeliciteerd er mee :D

groeten, Martin
Re: Brawa en Roco
Davy
gast

Re: Brawa en Roco
Het leuke is de Brawa versie maakt meer herrie dan de Marklin versie.
Re: Brawa en Roco
Freak
gast

Re: Brawa en Roco
Citaat van: Davy op donderdag 28 februari 2008, 18:37:16
Het leuke is de Brawa versie maakt meer herrie dan de Marklin versie.
Volgens mij andersom.

Mvg,
Peter
Re: Brawa en Roco
Eddie E69
gast

Re: Brawa en Roco
Ik heb ook een "Glaskasten" van Roco DC.
Een prachtig model, (mooier dan dat van Marklin) maar onbegrijpelijk zonder verlichting! :roll:
Ik denk dat elk merk wel iets heeft wat te wensen overlaat.
Re: Brawa en Roco
Davy
gast

Re: Brawa en Roco
Citaat van: Freak op donderdag 28 februari 2008, 18:39:36
Citaat van: Davy op donderdag 28 februari 2008, 18:37:16
Het leuke is de Brawa versie maakt meer herrie dan de Marklin versie.
Volgens mij andersom.

Mvg,
Peter


Der dem Vorbild näher umgerechneten Höchstgeschwindigkeit des Brawa-Modells steht allerdings ein etwas höherer Geräuschpegel entgegen.


Mijn Brawa T3 maakt heel wat meer lawaai dan de Marklin variant.

Re: Brawa en Roco
JAVATO
gast

Re: Brawa en Roco
Hallo,

Op de site van Brawa heb ik mooie locs gezien, vooral die van de K.Bay.Sts.E.B.
Hoe lopen de wisselstroom en digitale versies op een c-rails baan ?

MVG,

Jan
Re: Brawa en Roco
Mussie
gast

Re: Brawa en Roco
Persoonlijk vind ik brawa kwalitatief beter en mooier dan marklin,
Re: Brawa en Roco
Davy
gast

Re: Brawa en Roco
Maar niet alle modellen van Brawa lopen zo goed.

Brawa stoomloc Nr. 0641
BR AD der K.W.St.E. is een rampzalig model. Een lid bij ons de modelclub heeft deze loc.
Echt lekker lopen over c-rails bij ons wilt hij niet en de trekkracht is hopeloos.


Andere modellen zullen best wel goed zijn, maar pas op bij dit model.

Mijn T3 is leuk, maar heeft last van lichtuitval en een lawaaierige 3 polige motor. Ook heeft de loc geen grote trekkracht op hellingen what so ever.

Maar voor de rest zijn Brawa modellen zeker wat fijner qua afwerking, maar de prijs is er ook naar. Ze zijn duurder dan Marklin.




Re: Brawa en Roco
JAVATO
gast

Re: Brawa en Roco
Het leuke van Brawa vind ik ik de aparte locs, ook de 0641. Maar de rijkwaliteiten moeten wel goed zijn want ze zijn prijzig en voor alleen in een vitrine te zetten..........dan zijn ze heel prijzig.

Jan
Re: Brawa en Roco
ATSF2
gast

Re: Brawa en Roco
Ik heb een T5 DB uitvoering BR75

Met geluid

Type 40007

Het is een zeer mooi gedetaileerd model met sublieme rijeigenschappen.

Het geluid is van ESU.

Een model om zeker niet in de vitrine te zetten. Ondanks zijn korte asstand loopt het model subliem op K rails.

Jos
Re: Brawa en Roco
ATSF2
gast

Re: Brawa en Roco
Citaat van: 3rail op zaterdag 05 april 2008, 09:07:34
Hallo mede punten glijers,


Vooral met eerste 06 001 heb ik erg veel problemen gehad, ding loopt uit kruiswissel of tilt voorste of achterste draaistel er uit.


Hij blijft echter een hekel aan kruiswissels hebben en als ie af slaat wil hij de wissel nog wel eens open rijden.
Ook bij rechtdoor gaan is het net of de lok in een gat valt(geen gezicht),
dit komt ook door de lage flensen op de drijfwielen.
Je kunt dit verhelpen door een baan te ontwerpen zonder kruiswissels       ( hahaha ) , ja moet er wat voor over hebben voor deze machine.


De latere type hebben dit probleem v/d draaistellen niet meer, er zijn diverse aanpassingen gemaakt en loopt zonder problemen.



Hi 3rail

Dat een machine niet goed loopt is niet goed te praten. Je mag van elk model dat is verkocht voor 3rail systemen verwachten dat ze feilloos lopen. De 06 was een van de eerste machines die Brawa maakte voor wisselstroom. Wellicht een inslingerfoutje maar je kunt zeggen dat ze er van hebben geleerd.

De huidige modellen zijn natuurlijk heel goed met zeer goede loop eigenschappen. Een wissel open rijden moet je natuurlijk nooit doen. We beelden nu eenmaal geen tramlijn na.

Voor dat nu weer het hele forum over me heen valt. Ja ik weet dat er soms wissels worden open gereden. Dat zijn uitzonderingen en zijn zeldzaam

Soms is het nodig om lage wielflenzen te monteren op een lok. Zo zijn de wielen van de Badische IVh van Lilliput heel kort achter elkaar geplaatst. Daardoor heb je lage wielflenzen en loopt het model soms wat waggelend door een wissel. Dat neem ik voor lief omdat het karakter van het model dan goed behouden blijft. Dat is ook zo met de S2/6 ( hochbeinige ) van Brawa. Als er op deze lok Marklin flenzen zaten was het model absoluut een flop.

Dit jaar brengt Marklin de Badische IVh. Ik ben benieuwd hoe marklin het drijfwerk probleem gaat oplossen. Dat wordt echt een uitdaging om het karakter van deze lok te behouden.



Foto gemaakt door Alex Strueder ; http://home.rhein-zeitung.de/~astruede/