Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Hornby ombouwen

Gestart door tyrrell6w woensdag 23 januari 2008, 23:37:01

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Hornby ombouwen
tyrrell6w
gast

Hornby ombouwen
goedeavond mijne heren en dames


de volgende vraag
ik heb hier een paar jongens rondlopen
die helemaal maf van thomas de trein zijn
nu heb ik thomas en percy uiteraard al
nu het volgende
zit op de site van hornby te kijken ,staan alle loc's die in de serie voor komen daar te koop

nu mijn vraag zijn deze loc's om te bouwen naar marklin systems (digitaal)
en zo ja welke decoder heb ik dan  nodig
moet eerlijk bekennen heb het nog nooit gedaan dat ombouwen
maar goed ben aardig technisch aan gelegd
dus ik durf t wel aan  :D

ik hoop dat jullie mij een beetje opweg kunnen helpen

groeten jack


Re: Hornby ombouwen
Ronald
gast

Re: Hornby ombouwen
Jack,

Ook mijn jongens zijn gek van Thomas. Ombouwen nog niet aan gedacht; maar hopelijk zal Marklin ook nog andere modellen dan Percy en Thomas uitbrengen. Zie ook mijn bericht onder "Modellen niet in de amrklin collectie?"


Ronald
Re: Hornby ombouwen
Lid sinds: 2006

offline
Re: Hornby ombouwen
Denk niet dat Marklin hier zo gauw meekomt want Hornby zal het beeldrecht; het recht om de Thomasmodellen uit te brengen hebben.

Maar als je Hornby aan gaat schaffen zou ik dat lekker Hornby laten: Hier bedoel ik mee gewoon origineel laten en niet gaan ombouwen. Het is zo afwijkend allemaal bv. heel anders dan een Trix-gelijkstroomloc.
Zul je aan andere wielen en assen moeten monteren. Ook onderhuids is het anders.
(Wie o wie weet exact hoe een Hornby-loc er van binnen uitziet.
Komt nog bij dat deze aandrijvingen geen "State of the art" zullen zijn.
Misschien hoogstens wat sterker omdat het door jonge kinderen wordt gebruikt.
Koop dan een set en zie aan een Hornbyrailset te komen.
Kunnen jouw jongens lekker op het tapijt met Thomas & Friends crossen.
Overigens wel een goede greep van Hornby want hier heb je de allerjongsten mee binnen.... kunnen andere merken jaloers op zijn.
Re: Hornby ombouwen
wbvreeuwijk
gast

Re: Hornby ombouwen
Heren,

Gisteren op de Rail 2008 kreeg ik het zelfde idee. Bij de stand van Railpress stonden een aantal mooie Thomas Hornby modellen. De Thomas en Percy locomotieven zijn volgens mij ook door Märklin geconverteerde Hornby modellen. Nu Märklin met Circus Mondolino komt denk ik niet dat ze nog veel gaan doen met de Thomas serie. Mijn jongens zijn echter dol op de Thomas treinen, dus wilde ik me eigenlijk ook eens gaan verdiepen in een conversie.

Aandrijving hoeft niet state of the art te zijn en als ik zie hoe mijn huidige Thomas model over de baan rijdt gaat dat nog niet zo slecht.  Dus wie heeft er ideëen over de te gebruiken decoder?

Ik heb nog even hier http://www.maerklin.de/de/service/suche/ersatzeile/ersatzteillisten/gesamt_h0.html?page=1&perpage=865#

gekeken, wellicht kan de decoder van percy gebruikt worden.

Groet,
Bas.
Re: Hornby ombouwen
VincentKloeg
gast

Re: Hornby ombouwen
Ik heb paar maandjes terug een Hornby Gresley A3 Pacific 4472 'Flying Scotsman' omgebouwd naar 3-rail digitaal d.m.v. een Kuehn decoder.
De stroomopname en aarde gaan via de tender. De stroomafnemers op de wielen van de lok heb ik verwijderd. De stroomafnemers in de tender heb ik met een draadje aan elkaar gesoldeerd zodat de wielen niet meer geisoleerd van elkaar zijn. Onder de tender van de Flying Scotsman pastte goed een sleepcontact. Het was een kwestie van 4 draden solderen van de decoder en voila: de lok kon zijn eerste meters op 3-rail rijden.
Aanpassingen aan de motor hoefde dus niet, want het is een degelijke gelijkstroommotor. Eigenlijk was het een fluitje van een cent. Ik heb alleen wel een loopwiel een klein beetje 'verziekt' helaas, maar dat maak ik na m'n examens nog wel eens goed  :lol:.
Re: Hornby ombouwen
Heb je daar misschien een fototje van Vincent, ik wil misschien ook wel zo'n mooie engelse loc op m'n toekomstige baan
Re: Hornby ombouwen
VincentKloeg
gast

Re: Hornby ombouwen
Ik zal van de week even kijken. Hou het draadje maar in de gaten.
Re:Hornby ombouwen
Rubenw
gast

Re:Hornby ombouwen
hoe is dit afgelopen het draadje ??