Martin,
Leuk banenplan, en M-rails, leuk. Zit heel veel in. De verhoging aan de voorkant (benedenkant op plaatje) heel interessant, leuk gevonden.
Citaat van: Marthan op zaterdag 19 januari 2008, 20:31:34
Het lichte niveau is level 0, het donkere level 1.
De tafel is in de breedte wat te klein, hier komt nog 10 cm bij......( wordt krap, maar moet lukken.)
Gelukkig kan ik om 3 zijden van de tafel heen.
Nu, wie heeft er mischien op-of aanmerkingen die van toepassing kunnen zijn op dit ontwerp?
Dan kan ik eventuele ideeën nog meenemen voordat ik ga bouwen.
Ik zou zelf niet de 3-weg wissel gebruiken in M-rails. Is sowiesoe een raar ding, heeft 4 schakelstanden voor 3 mogelijkheden, dus er zit 1 'foute' stand bij. Ik zag dat in C-rails uitvoering een meer realistischer '2 ineengeschoven wissels' versie van is.
Ik zou rechts-boven in de bocht al een bocht-wissel leggen (wat in feite een wissel in een recht stukje in een bocht is), ergens halverwege de 90-graden bocht. Dan waaiert het spoor mooi uit naar 2 sporen en breekt dat de haakse bocht.
En dan op het mini rechte stukje rechts een 5200 serie enkele wissel + 5206 tegenboog of wellicht beter nog een 5137 wissel zonder opzetstukje voor dat opstelspoortje, dat trouwens ook heel leuk ligt met dat stukje recht in de bocht.
Ik vind het zeker niet te veel rails: het neigt meer naar treintjes rijden, modelbouw als bijzaak (ben zelf puur van mooie railfiguren en leuke treinen, helemaal geen modelbouw).
En goed dat je aan 3 kanten langs de baan kunt! Is dat aan beide lange kanten?
Ook leuk gebruik van 2 engelse wissels. Wellicht kun je overwegen (of heb je al overwogen?) voor het opstel/rangeergedeelte op het middenterrein het figuur 'om te klappen' naar de andere kant. Ik bedoel: de engelse wissel midddenin het plaatje 1 raillengte naar onderen en met de daar wel handig plaatsbesparende 3-weg wissel of een andere wisselcombi aan de
linker kant de opstelsporen deels onder de brug.
Ik schat dat je voor het extra spoortje aan de andere kant van de engelse wissel, dat dan rechts komt, nog net een leuke en bijna gelijke lengte overhoudt als nu aan de linkerkant van die engelse wissel.
Heel creatief ontwerp. Ik ben benieuwd naar foto's als je dit gaat uitvoeren.
Greoet, Hajo