Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Baanplan Sascha & Desiree - Poging 6 - nu de final ???

Gestart door Sascha maandag 10 december 2007, 23:06:40

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Baanplan Sascha & Desiree - Poging 6 - nu de final ???
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Baanplan Sascha & Desiree - Poging 6 - nu de final ???
Hallo allemaal,

Het zal niemand ontgaan zijn (gebrek van mijn aanwezigheid op dit forum) dat ik afgelopen 1,5 maand erg druk ben geweest. Dit was met werk en prive-omstandigheden, en ben dan ook totaal niet toegekomen aan de modelspoorhobby. De zolder moet nog steeds opgeruimd worden, en de testbaan wil ik nog steeds afbreken :-)

Gisteren heb ik dan de vitrine, die ook inmiddels alweer 3 weken klaar stond, opgehangen, en daarmee 15m 'lokloods' gecreëerd waar mijn materiaal goed kan overnachten. Zie hier voor een kleine indruk :







De vitrine komt overigens vandaan bij -Heins Vitrines-


Re: Baanplan Sascha & Desiree - Poging 6 - nu de final ???
Wow :shock: Gaaf gezicht zo 8) Nicely done :)
Re: Baanplan Sascha & Desiree - Poging 6 - nu de final ???
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Baanplan Sascha & Desiree - Poging 6 - nu de final ???
Citaat van: ^Rook op dinsdag 11 maart 2008, 11:31:42
Wow :shock: Gaaf gezicht zo 8) Nicely done :)

Enne Rolf.. Heb je nog 2 boxer karren voor me? Er passen er nog wel twee bij :P
Re: Baanplan Sascha & Desiree - Poging 6 - nu de final ???
Hey Sasch,

Ja, die heb ik wel (box-cars) :mrgreen: ...Dan graag ruilen voor hopper-cars :idea: Heb m'n schaduwstation inmiddels liggen en ik blijk ook nog wat ruimte over te hebben in m'n Big Boy-train :lol: Zag op de Big Boy Collection-DVD van Pentrex dat er toch ook wel met combinaties van allerlei verschillende wagens werd gereden :idea: Zou dus nog wel een paar van die hoppers in de trein willen opnemen :)

Hartelijke groeten,

Rolf

PS: Dees het mailtje van Renate gelezen, da' vraagt ze net ?
Re: Baanplan Sascha & Desiree - Poging 6 - nu de final ???
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Baanplan Sascha & Desiree - Poging 6 - nu de final ???
Citaat van: ^Rook op dinsdag 11 maart 2008, 11:47:18
PS: Dees het mailtje van Renate gelezen, da' vraagt ze net ?

Ja.. Re: volgt :-)
Re: Baanplan Sascha & Desiree - Poging 6 - nu de final ???
Hoi Sas,

Er is al een computerloze zondag, voor je het weet heb je ook een treinloze zaterdag aan je broek hangen.

Gewoon beginnen! Je kunt plannen tot je een ons weegt. Zeker bij jouw baanplan heb je last van wat afwijkinkjes die hun basis vinden bij de marges van wintrack en het al dan niet helemaal 100% leggen van je rails. Als je dan ook nog, net als ik, gewoon je ruimte 20 cm langer meet dan hij werkelijk is, kun je misschien ook nog de optie van IJsengel nemen.

Ik vind eigenlijk ook wel dat de baan gedoopt moet worden, gebeurt bij een boot ook. Nu nog een fles vinden die in zijn geheel tegen de blauwe briesser aan kan knallen 8)



Groetjes

willie
Re: Baanplan Sascha & Desiree - Poging 6 - nu de final ???
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Potrebbe ripetere per favore ?

offline
Re: Baanplan Sascha & Desiree - Poging 6 - nu de final ???
Citaat van: wakkie op maandag 10 maart 2008, 23:43:25
Hey Bert,

In het stadium waar ik op dit moment in verkeer is scenery zo'n beetje de sluitpost van de (veel te ver overschreden) begroting. Sascha zit nog niet eens in dat stadium.

Sommige scenerybouwers "rommelen" wat aan met het gebeuren rondom de sporen. Al doende komt er vanalles bij. Jij zit al wat verder in het bouwproces. Jij hebt dus al wat "afgerommeld ":mrgreen:

Ik ben wel benieuwd wanneer de eerste rail gelegd wordt van het plan van Sascha. Dat moet in ieder geval gevierd worden. :)



Groetjes

willie

Hoi Willie,

Kan haast niet wachten op de uitnodiging voor het feest. Neem ik wel een zakje strooigoed mee als kado of cadeau. Rommelen is zachtjes uitgedrukt op sommige momenten. Je vocabulaire gaat er dan ook wel met sprongen op vooruit als iets niet lukt, of je probeert met een doorslijpschijfje je vingers op maat te maken.

Gr. Bert :)

p.s. niet te lang wachten met het feest
Re: Baanplan Sascha & Desiree - Poging 6 - nu de final ???
Citaat van: wakkie op dinsdag 11 maart 2008, 21:27:27
Hoi Sas,

Er is al een computerloze zondag, voor je het weet heb je ook een treinloze zaterdag aan je broek hangen.

Gewoon beginnen! Je kunt plannen tot je een ons weegt. Zeker bij jouw baanplan heb je last van wat afwijkinkjes die hun basis vinden bij de marges van wintrack en het al dan niet helemaal 100% leggen van je rails. Als je dan ook nog, net als ik, gewoon je ruimte 20 cm langer meet dan hij werkelijk is, kun je misschien ook nog de optie van IJsengel nemen.

Ik vind eigenlijk ook wel dat de baan gedoopt moet worden, gebeurt bij een boot ook. Nu nog een fles vinden die in zijn geheel tegen de blauwe briesser aan kan knallen 8)



Groetjes

willie

Of doe net als Fred/IJsengel; gewoon beginnen en KWW (kiek'n wat't wordt)

Gr
Arjan
Re: Baanplan Sascha & Desiree - Poging 6 - nu de final ???
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Baanplan Sascha & Desiree - Poging 6 - nu de final ???
Nou de baanbouw is *eindelijk* gestart... -klik hier- voor het bouwverslag.
Re: Baanplan Sascha & Desiree - Poging 6 - nu de final ???
Citaat van: Arjan op zondag 16 december 2007, 13:15:41
Sascha,

Zat er trouwens auteursrecht op die wisselstraat ?


By avds2000 at 2007-12-16

Gr
Arjan


ga je geld bijverdienen Arjan :D
Re:Baanplan Sascha & Desiree - Poging 6 - nu de final ???
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re:Baanplan Sascha & Desiree - Poging 6 - nu de final ???
Hallo allemaal,

Daar wij 2 honden hebben rond lopen, Thomas op een grote slaapkamer slaapt, maar daar al een treinbaan staat, Kevin op een kleine slaapkamer slaapt, zou het erg handig zijn als we een aparte speelkamer voor de jongens zouden hebben, waar ze de racebaan kunnen opzetten, playmobil trein, of gewoon lekker de plaats hebben voor met de duplo, playmobil of whatsoever te spelen.

Daar verhuizen naar een groter huis er niet in zit, speel ik al langer met het idee, om de treinbaan geheel of gedeeltelijk op te doeken. Onze oudste vind echter de baan van papa op zolder zoooo leuk dat we besloten hebben, dat we het niet kunnen maken, om de modelspoorbaan (al is het tijdelijk voor een aantal jaren) geheel op te doeken.

Ik heb dus vanmiddag liggen bedenken en tekenen hoe ik de baan een stuk kleiner (de poot van de T kan opdoeken) kan maken, en toch nog lekker kan rijden met Thomas en Kevin (dubbelspoor gewenst s.v.p.). Het schaduwstation blijft ongewijzigd, en het 8'je wordt wat verkleind, en aangepast. Helaas wel wat minder rangeer mogelijkheden, maar dat is een van de concessies die we maken dan.

Wat vinden jullie ervan? Graag jullie opmerkingen en ideeën :
Re:Baanplan Sascha & Desiree - Poging 6 - nu de final ???
het stukje dat naar je in hoogte keerlus loop 2 spren van maken zodat je 2 sporen blijft bestaan
Re:Baanplan Sascha & Desiree - Poging 6 - nu de final ???
Eventueel rechtsboven bij het uitkomen van de keerlus een 24230 vervangen door een 24611 en een 24206. Op deze aftakking kun je 1 tot 3 opstelsporen maken die reiken tot aan het dakspant.
Re:Baanplan Sascha & Desiree - Poging 6 - nu de final ???
Hallo Sascha,

Leuk weer eens een stukje van je te lezen. Echter lees ik dat je kinderen meer ruimte gaan opeisen, tja dat heb je als ze groter worden. Maar Sascha je hebt zo een mooie zolder dat als je je baan zou inkrimpen, zoals je boven schetst dan heb je nog een kanjer van een baan.
Je hebt op die manier een prachtig alternatief. Ik weet dat je jongens gek zijn van treinen, dus als je alles opruimt gaan ze het missen.  :lol:

Als de jongens later het ouderlijk huis gaan verlaten kan je altijd nog uitbreiden, Dat script heb ik ook op deplank liggen  :lol: :lol:
Maar geniet er eerst maar van. Treinenhobby is onsterfelijk.

Succes met het aanpassen en we zien de up-dates wel.

Groeten aan je gezin.

Ronald  :D
Re:Baanplan Sascha & Desiree - Poging 6 - nu de final ???
Vroeger kreeg 'n kind papier en potlood, tegenwoordig krijgen ze 'n Wii.
Ik had "vroeger" mijn kamer dat was het. Mijn vader nam de zolder in zijn bezit.
Ik heb het nooit ervaren als 'n gemis. Ik kon in de huiskamer doen wat ik wilde.
Mocht het ook altijd weer opruimen, dat gebeurd niet zo snel op 'n aparte kamer.

Ik zou indien je de ruimte gaat opsplissen, wel een afscheiding maken zodat jou of andermans kinderen niet bij je baan kunnen komen. Lijkt me wel zo veilig voor je dure M* spullen?
Uit ervaring meen ik me te herinneren dat ik ook wel eens iets gesloopt heb van mijn pa.

Jo, de la hi ti
Re:Baanplan Sascha & Desiree - Poging 6 - nu de final ???
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re:Baanplan Sascha & Desiree - Poging 6 - nu de final ???
Citaat van: Jo Honders op maandag 06 december 2010, 07:45:03
Ik zou indien je de ruimte gaat opsplissen, wel een afscheiding maken zodat jou of andermans kinderen niet bij je baan kunnen komen. Lijkt me wel zo veilig voor je dure M* spullen?
Uit ervaring meen ik me te herinneren dat ik ook wel eens iets gesloopt heb van mijn pa.

Hoi Jo,

Nou dat was eigenlijk weer niet mijn bedoeling om nog een scheiding te maken. Wel overweeg ik om een sleutelschakelaar te installeren voor de stroomtoevoer van de baan. Zodat ze niet te pas en te onpas kunnen rijden. Kwestie van treinen parkeren in schaduwstation en/of vitrine. Gelukkig zijn mijn mannen nu al erg voorzichtig met de modelbaan en spullen. Ze hebben overigens zelf ook al een baantje van 1mx1.90 op hun kamer met wat bespeelder materieel :)
Re:Baanplan Sascha & Desiree - Poging 6 - nu de final ???
Citaat van: Sascha op vrijdag 21 januari 2011, 20:55:25
Wel overweeg ik om een sleutelschakelaar te installeren voor de stroomtoevoer van de baan. Zodat ze niet te pas en te onpas kunnen rijden.

idd zeer verstandig en handig :)

Re:Baanplan Sascha & Desiree - Poging 6 - nu de final ???
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re:Baanplan Sascha & Desiree - Poging 6 - nu de final ???
Juist die bedoel ik :)
Re:Baanplan Sascha & Desiree - Poging 6 - nu de final ???
Ik zou mijn papa haten als ie zoiets bouwde. Kun je beter met de digitale apperaten omgaan, en dan brengt ie een sleutel aan :(
Re:Baanplan Sascha & Desiree - Poging 6 - nu de final ???
Citaat van: wijbe op vrijdag 21 januari 2011, 22:24:41
en dan brengt ie een sleutel aan :(

Heeft ook voordelen:

Pappa mag ik met de treinen; Als jij de afwas doet krijg je de sleutel :lol:

Maar wel een geinig idee, zo'n beveiliging.

Succes Sascha!

Gr Eddie
Re:Baanplan Sascha & Desiree - Poging 6 - nu de final ???
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

online
Re:Baanplan Sascha & Desiree - Poging 6 - nu de final ???
Citaat van: Sascha op vrijdag 21 januari 2011, 20:55:25
...
Wel overweeg ik om een sleutelschakelaar te installeren voor de stroomtoevoer van de baan. Zodat ze niet te pas en te onpas kunnen rijden. ...

Ik had bij mijn vorige baan ook een sleutel schakelaar ertussen gedaan om die reden. Maar ja, als je die telkens moet zoeken laat je hem er op een gegeven moment ook gewoon inzitten... :?
Re:Baanplan Sascha & Desiree - Poging 6 - nu de final ???
Citaat van: ernstcramer op zaterdag 05 februari 2011, 00:19:27
Maar ja, als je die telkens moet zoeken laat je hem er op een gegeven moment ook gewoon inzitten... :?

Aan je sleutelbos :idea:
Re:Baanplan Sascha & Desiree - Poging 6 - nu de final ???
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re:Baanplan Sascha & Desiree - Poging 6 - nu de final ???
Hmmm een pincode slot? :D
Re:Baanplan Sascha & Desiree - Poging 6 - nu de final ???
Nou Sascha, ik hoop dat je nu toch echt van start kunt gaan met bouwen!

Ik kijk er met veel vertrouwen tegenaan.
Re:Baanplan Sascha & Desiree - Poging 6 - nu de final ???
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re:Baanplan Sascha & Desiree - Poging 6 - nu de final ???
Start met bouwen?? Zie baanbouw.. Ben inmiddels toe aan half afbreken  :lol:
Re:Baanplan Sascha & Desiree - Poging 6 - nu de final ???
Ja sorry, ik loop achter 8o 8o

Een tijd achtergelopen, maargoed. :thumbup:
Re: Baanplan Sascha & Desiree - Poging 6 - nu de final ???
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Baanplan Sascha & Desiree - Poging 6 - nu de final ???
Het baanbouwdraadje behorende bij dit baanplan is vanaf vandaag voorzien van een inhoudsopgave  :thumbup: (-klikkie doen-)
Hier kan je zien dat een baan alweer (deels) afgebroken kan worden, nog voordat ie voltooid is  8o Maar ook dat dit waarschijnlijk het baanbouwdraadje is met de langzaamste progressie  :D
Re: Baanplan Sascha & Desiree - Poging 6 - nu de final ???
Citaat van: Sascha op maandag 04 maart 2013, 11:35:21
Maar ook dat dit waarschijnlijk het baanbouwdraadje is met de langzaamste progressie  :D

Het zal erom hangen.... :-)
Re: Baanplan Sascha & Desiree - Poging 6 - nu de final ???
Hmmmmm, ik heb ook me twijfels hier over.... :D
Ben zelf toch ook al lang bezig, maar nog steeds geen eindresultaat.
en weer andere plannen natuurlijk

Maar ja, hier heeft het ook bijna 3 jaar zo goed als stil gestaan  :( :( :-(

Maar we gaan weer een poging doen zeg maar, ideeën zat....................maar het  uitvoeren ervan..... :D


gr Frans