Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...

Gestart door Anne W zondag 02 december 2007, 14:21:44

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Erik,

Met een werkende vrouw was het niet onlogisch dat ik een 2e kerstdag in de vorige eeuw op die IBM zat te leren (werken)....

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: Anne W op donderdag 09 april 2015, 09:37:39
Met een werkende vrouw ....
Citaat van: Nieuwenhuis op donderdag 09 april 2015, 08:05:18
What You See Is What You Get
Plaats ik dit nu in de juiste context, Anne?  :D :D

Groeten,

Erik.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Erik,

Jongeman, ik zou het niet weten, ik krijg gelukkig niet zo vaak beelden uit het verleden....

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ik ben op het ogenblik erg bezig om een programmeur te helpen fouten uit een programma met 160.000 regels (2.400 A4 tjes) te halen, maar het lukt niet erg......, mede omdat ik ook maar 5% snap van de instructies die hij geeft.

Ik persoonlijk zou er niet aan moeten denken om naar een speld (foutje) in een hooiberg (160.000 regels) te moeten zoeken en het hele gebeuren doet mij denken dat respect voor modelspoorprogrammeurs wel op zijn plaats is.

Iets heb ik wel gedaan, het Rathaus is voorzien van de latjes in de hoeken om het witte papier tegen aan te plakken:



Nu nog wat extra latjes om donkere ramen op de twee verdieping te krijgen.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne,

ik maar denken dat je zaterdag na een omweg via iTrain op de Silberbergstrecke in eens overgaat naar Koploper,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Walter,

Het is heel erg simpel, je hebt Hans horen zeggen dat hij nog wel 35 jaar vooruit kan met Koploper (daarbij moet je wel bedenken dat hij ook nog 35 jaar een computer en centrale moet hebben die met Koploper overweg kunnen), hetzelfde geldt voor mij: ik kan nog wel 35 jaar vooruit met de Raptor (en ik heb niets te maken met computer en centrale...).

Overigens zal voor ons beiden wel gelden dat wij zelf wat moeite zullen hebben om nog 35 jaar vooruit te kunnen....

Silberberg wordt ook op de Raptor gezet, dat gaat gewoon parallel, hardwarematig omschakelen tussen de twee systemen kost ongeveer 30 seconden.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De wegen van software en elektronica zijn voor de "gewone" mens ondoorgrondelijk, dinsdagmorgen het hele download proces nog een keer gedaan en....... na een uur weer naar boven en ja hoor, het groene lichtje knipperde en Rel 1514 Ta stond er in.

Gisteren gereden en geconstateerd dat de fouten uit de nieuwe firmware er uit zijn op één kleintje na, de volgende stap is te kijken of ik het nieuwe firmware "pompen" ook via mijn laptop kan.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het "pompen" van nieuwe firmware in de Raptor via mijn laptop in een Linux soort mode, mist nog ergens een stukje software denk ik, ook bezig met het testen van 2 nieuwe softwaremodules, één is goed, rijweg gebod, wat uitwerkt als: als er gekozen kan worden uit twee of meer  rijwegen, die allebei vrij zijn, dan wordt er gekozen voor de rijweg met het "gebod", is deze rijweg niet vrij dan wordt een andere gekozen.

Met de andere module had ik wat problemen om in het normale verkeer van 18 treinen, een goede testsituatie te creëren, dat is inmiddels gelukt en de eerste testen zijn uitgevoerd en gerapporteerd, waaruit bleek dat hij niet doet wat ik er van verwachtte (maar misschien verwacht ik wel te veel), een tweede test zal aantonen of hij werkt op een andere manier.

Ook nog wat aan het Rathaus gedaan, alle latjes zitten nu op hun plaats, hierna kan ik de velletjes papier gaan plakken die het licht gaan verstrooien en daarna de verduistering van stukken op bovenverdieping.



Groet, Anne W

Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne

Klinkt als een aardige klus en monnikenwerk. Er is inderdaad wel wat voor nodig om iets werkend te krijgen. En niet alleen voor de programmeur, maar des te meer voor die geen die de lappen codes, regels, script, routines etc niet ziet oftewel, al die tevreden willende zijnde gebruikers.

Ik ken het lichtelijk vanuit het VBA en rekening houden met hoe de gebruiker ermee omgaat is wel een must om zaken te tackelen. Ik vond dat het lastige van het geheel.

Succes ermee.

Marcel
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Marcel,

Ik heb de goede testsituatie inmiddels "gevonden" en heb de ontwikkelaar/programmeur een duidelijk verslag van mijn bevindingen kunnen doen, naar mijn mening "moet hij nog wat", de module is maar half bruikbaar.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Inmiddels ben ik met het testen van het updaten van de firmware zo ver gevorderd dat het goed werkt, wat ook geldt voor het maken van een back-up van het baanplan/loklijst, er moet nog één apparaat tussen uit en één apparaat verwisseld worden, dan zijn de leercurve's van Raptor en mij gereed.

Gelukkig maar, het slurpt nogal wat tijd op al dat testen, vandaag ook wat tijd verloren aan een fout die mijn eigen fout bleek te zijn: eergisteren waren mijn buurjongetjes op bezoek, die willen ook altijd in het donker rijden en toch zag ik dat een rangeersein in het niet geautomatiseerde deel van de baan meeschakelde.

Vandaag één en ander onderzocht en tot twee conclusies gekomen:

als je op een LDT lichseindecoder 4 seinen aansluit met eenvoudige seinbeelden (Hp0/Hp1 en Sh0/Sh1) dan houd je automatisch 4 decoderadressen over waar je niets meer mee kunt doen, dat wist ik wel, maar was het vergeten....

één van de "nutteloze" decoderadressen was toevallig het decoderadres van een Hp2 sein wat fysiek niet geïnstalleerd is....

De bouw dan:

de gewone velletjes papier zitten op hun plaats

met de lampjes aan



met de lampjes uit



het resultaat aan de buitenkant, nog zonder verduisteringen op de 2e verdieping en een lichtisolerend plafond.





weer even zien of het "goed staat" op de plaats waar ik het gedacht heb.



Inmiddels ben ik tijdens het testrijden/buurjongetjes rijden ook begonnen met de schilderwerkzaamheden aan het volgende project Faller Altstadt-Turmhaus (130402) en Altstadt Mauer met Wehrtürme (130404 en 130403).

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Toch een terugslag bij het testen van het maken van een back-up, het bestand werd afgekeurd door de chef, waarschijnlijk heb ik een server niet afgezet....

Ik heb op de 2e verdieping de raamverduistering aangebracht.



Er zitten wat kleine lichtlekjes die je op de foto niet ziet, maar in werkelijkheid wel, daar staat weer tegenover dat je ze straks ook niet meer ziet vanwege de stadsverlichting, ik zal proberen ze op te lossen, anders is het ook goed.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne W

Vind het zeer mooi hoor, geeft altijd een leuke sfeer verlichting in een huisje.

Groeten
Peter
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,
Ik vind het gebouw toch wat te groot vooral naast de kerk, naast de andere (Faller) huizen vind ik 'm zelfs veel te groot.

Vincent
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Vincent,

In principe heb je gelijk, maar de indeling van de stad is nog lang niet bekend en er komt ook nog wel wat voor te staan, anders wordt het de "vrijheid van de modelspoorder": op een gegeven moment had een burgemeester het in zijn bol en bouwde een stadhuis wat de koopmanshuizen en de historische kerk naar de kroon moest steken.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De binnenkant met de verduisteringen en de lichtlekisolaties.



Het lichtisolerende plafond is aangebracht, nu kan ik weer verder met de echte bouw.



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Verder met de echte bouw, wat betekent het dak compleet maken op zo'n manier dat de naad zo weinig mogelijk opvalt, ik heb twee latjes gebruikt om het dak goed rechtdoor te laten lopen, straks het dak overschilderen en dan denk ik dat ik het best mogelijke bereikt heb.



Inmiddels ook echt begonnen met het volgende projectje, de schaal lijkt wel veel kleiner als die van het Rathaus....



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Eén kant van het dak is gelijmd, ik denk dat het er na een laagje verf wel redelijk uitziet.



De andere kant zit nu in de verlijming, de mal is iets minder nauwkeurig gemaakt door Kibri, het onderste deel is iets minder breed als het bovenste deel, ook loopt de structuur van de leistenen niet mooi door.



Van het nieuwe projectje zijn de wanden voorzien van vensters, ramen en vakwerk en zijn de eerste wanden aan elkaar gelijmd.



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne

Weer een mooi projectje, blijf het aandachtig volgen.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het woninkje boven op de toren is in elkaar gezet en het stukje vakwerk voor de torenmuur ook.



De torentjes van het raadhuis zijn voorzien van de vensters nadat de verticale "lei" delen zijn geschilderd en ze staan provisorisch op hun plaats





Ik begin me nu een beetje zorgen te maken over het formaat van het raadhuis, die van Faller (130936) is een decimeter lager..., wellicht eens op zoek.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: Anne W op zaterdag 09 mei 2015, 23:16:01
de schaal lijkt wel veel kleiner als die van het Rathaus....
Het formaat van de toren klopt wel, alleen het huisje wat erop staat oogt wat vreemd. (ik heb het zelf ook staan)
Als het eenmaal op je baan staat, gaat het toch een beetje op in het geheel en is het niet storend.

Dirk-Jan
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Dirk-Jan,

Het is een bestaand gebouw, als je in Google zoekt naar foto's van Dinkelsbühl dan kom je hem tegen.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
 :) Leuk om te zien in het echt.  :thumbup: Dat oogt weer net iets anders met de bruine muren.
Het zal toch nog best wel ruim zijn zo van binnen met dat hoge dak.
(toch blijft het een oversized kippenhok  >:-D)
Ik zal het ook boven op de modelbaan nog eens goed bekijken of de verhoudingen kloppen.

Dirk-Jan
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Inmiddels heb ik in mijn verzameling oude Faller catalogussen gezocht en de goede catalogus gevonden, daar staat bij Rathaus Alsfeld "geeignet für TT", dat verklaart één en ander.

Ik zal eens op Google gaan zoeken of ik de echte (1:1) afmetingen van het Rathaus en ook die van Römerberg kan vinden.

Inmiddels heb ik de torentjes op het dak gelijmd, de volgende klus is nu het schilderen van het dak en dan nog de regengoten apart.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het "Rathaus" van Kibri is op schaal, er is een heleboel te vinden bij vriend google, nu de Römerberg nog...

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het vinden van de 1:1 afmetingen van de Ostzeile van de Römerberg is heel wat lastiger als die van het Rathaus van Alsfeld, na een paar uur zoeken ben ik niet verder gekomen als een Engelstalige toeristische site die het heeft over 22,5 meter, dat zou de huizen lager maken als het Rathaus, want die is ca. 24 meter...., ik heb maar een e-mailtje gestuurd naar het toeristenbureau in Frankfurt.

Het Rathaus Aslfeld van Faller zit ergens tussen TT en N in, 1:145, ik denk dat dat weer te veel de andere kant op is, ik zal ook eens zoeken naar de 1:1 afmetingen van de kerk in Ramsau (Beieren).

Vandaag het dak van het Rathaus geschilderd.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hierbij de antwoorden uit Frankfurt en Ramsau:

Der Große und Kleine Engel ist ein bemerkenswert turmartiger Bau der Spätgotik. Das Gebäude ist geschätzt etwas über 20 Meter hoch.

Zum Vergleich, die Frankfurter Fachwerkhäuser sind in der Regel nicht höher als 25 Meter.



Der Kirchturm der Pfarrkirche St. Sebastian ist 36 Meter hoch.


Wat altijd meehelpt bij dit soort vragen aan het buitenland is dat ze de voornaam "Anne" alleen maar kennen als een naam voor vrouwen....

Een eerste berekening geeft de indruk dat beide gebouwen niet in 1:87 zijn, maar boven de 1:100, ik zal nog een keer meten en rekenen, maar als het zo blijft dan denk ik dat ik maar eens moet gaan bekijken of er alternatieven zijn.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Inmiddels beginnen de bouwwerkzaamheden aan de toren met huisje tegen hun einde te lopen, nog even de diverse daken schilderen en lijmen, daarna een stuk stadsmuur maken en kijken hoe het staat.





Inmiddels vastgesteld dat de Römerberg een schaal heeft van ergens tussen de 1:100 en de 1:125 en de kerk ongeveer 1:125, het Rathaus is dus goed op schaal en valt dus uit de toon, jammer maar het is niet anders, hij zal wel te koop komen en anders eindigen bij de MSG/Den Bosch of HIP/Werkendam.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne,

Je kunt ook je dorpje wat extra perspectief geven met de verschillende schalen.
Zo naast elkaar wordt het niets. Dan zit er een te groot schaalverschil in.
Maar achter elkaar zou het goed uit kunnen pakken.
Nu alleen nog een rij 1:100 huizen zien te vinden voor de tussen rij.  :D

Mvg,Robin
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Robin,

Ik heb hiervan geleerd dat ik de gebouwen op hun schaal moet controleren, ik wist het eigenlijk al, in het dorp staan ook twee gebouwen met verschillende schalen.

Wat ik wel gedacht had is dat Kibri de kerk ook in schaal 1:87 gehouden zou hebben, maar dat viel ook tegen.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Wat ben ik blij dat het onderstaande ic-tje in mijn centrales zit.



Donderdag op de club wilde ik gaan controleren welke LDT wisseldecoders nog werkten en tegelijk welke DCC zijn en welke Motorola (het enige verschil is het ic met het programma, dus ik sluit de boel aan inclusief een testwissel, stop de boosterkabel in de booster en in de centrale, stop de stekkers in de w.c.d. en..........rook uit de centrale.

Oorzaak: ik had de booster stekker in de S88 plug gestopt en boosters die ontworpen zijn volgens het Märklin aansluitprincipe hebben op de middelste pen van de stekker een halfzijdig gelijkgerichte spanning staan, normaal zou dit een centrale kunnen ruïneren, tenzij het bovenstaande ic-tje van Euro 1,25 er tussen zit, een soort buffer.

Ik heb nu die diode uit de booster geknipt en heb me weer (het was de 2e keer in vijf jaar dat het me gebeurde) voorgenomen het aansluiten van apparatuur in 100% stilzwijgen te doen.

Verder heb ik vandaag:

e.e.a. op de baan weer goed gezet, het jongste buurjongetje is op visite geweest en die vindt dat een stilstaande trein geholpen moet worden en je kunt niet overal op tijd bij zijn....

regulier onderhoud gepleegd aan de V36 Doppellok en de Br 94

bedrading gewijzigd tussen de Br 515 en de bijwagen

veel schilderwerk gedaan voor het Rathaus en de toren.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne W,

Inhoudelijk geen idee waar het overgaat , behalve dan dat rook een slecht teken is, maar ben blij voor je dat het snel en zonder schade is opgelost.

mvg,

Ruud
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Ruud,

Op de aloude Märklin boosters (6015/6017) staat op de middelste pen van de "booster in" de door mij genoemde (nutteloze) spanning, de 5 polige stekker past in de 6 polige S88 stekkerdoos, rook gegarandeerd.

Ik weet dat de LDT DB2 booster ook die (nutteloze) spanning op de middelste pen heeft staan, ik weet niet hoe het met alle andere boosters is gesteld die een "Märklin type" 5 polige aansluiting hebben, dus ook niet hoe het met de Märklin boosters voor het CS2 is gesteld.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het Rathaus van Alzfeld is klaar





Ik moet nog op zoek naar de hoogte maat van deze toren/woning in Dinkelsbühl



De verlichting





De zeer voorlopige plaatsing in de stad (zonder naam voorlopig)







Voor de toren/woning ben ik nu ook de stadsmuur en de wachttorentjes aan het maken.

Ik ga morgen mijn nieuwe project kopen, het Dürerhuis, 194932, deze is een ietsiepietsie hoger als de Römerberg en kan de overgang vormen tussen de Römerberg en het Rathaus.

Dan breekt binnenkort de zomer los en gaan pensionado's zoals ik op stap.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne W

Weeral prachtig gebouwd je verlichting is top  :thumbup: mooi hoor ben benieuwd naar de rest.

Groeten

Peter
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne

Pet af voor je bouwwerken, gaat een heel mooie stad worden, de bewoners zullen tevreden zijn dat ze in zulke mooie huizen kunnen wonen. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: Anne W op woensdag 27 mei 2015, 23:08:36
Ik moet nog op zoek naar de hoogte maat van deze toren/woning in Dinkelsbühl


Groet, Anne W

Kijk eens hier.
De toren lijkt nog het meeste op de Bäuerlinsturm.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Piet,

Na wat speurwerk op google ben ik er gisteren ook achter gekomen dat de toren Bäuerlinsturm heet, nog wat verder gezocht naar afmetingen, maar uiteindelijk maar weer een e-mailtje gestuurd aan de dames van het toeristenbureau en ja hoor vanmorgen antwoord: 20,5 meter.

Het model is 215 mm hoog wat de schaal brengt op 1: 95, iets beter als de Römerberg maar slechter als het Rathaus.

Nu maar eens zoeken naar de afmetingen van het Dürerhaus, zal ook wel weer een mailtje worden, nu naar Neurenberg geloof ik.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Goedemiddag Anne,

Allereerst weer eens mijn complimenten, wat ga je voortvarend te werk en de snelheid zit er goed in!
Het verrast mij dat de schaalverschillen zo enorm zijn. Ik dacht dat Faller altijd accuraat was maar als ik dit zo zie benaderen ze de schaal totaal niet.

Zelf ben ik ooit als jochie in Alsfeld geweest en daar kwam het raadhuis helemaal niet zo groot op mij over. Ik heb zelf daar toen het bouwpakket van Faller gekocht en deze is volgens mij dan ook een stuk kleiner dan die van Kibri. Hoewel ik moet toe geven dat het raadhuis van Kibri op jouw foto's wel gedetailleerder lijkt (klopt ook wel als je na gaat dat er een behoorlijk schaalverschil in zit). 

Als ik er zo over nadenk is dit mij wel eens eerder opgevallen, maar dan met twee bouwpakketten van Faller. Namelijk het station Schwarzburg (110116) en het brugseinhuis (120125) Als deze te dicht bij elkaar staan is het seinhuis ook kolossaal ten opzichte van het station.
Ik denk dat er bij de fabrikanten wel vaker concessies gedaan worden wat betreft het verschalen. Waarschijnlijk wordt een station als Schwarzburg veel te groot als je deze 1:87 zou uitvoeren maar bij een brugseinhuis kan je weinig concessies doen omdat de treinen er toch onder door moeten. 

Ga zo door, het blijft genieten van jouw updates! Bedankt hiervoor!

Met vriendelijke groet,

Wim Dekker
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Wim,

Ik ga nu wat beter op die schaalverschillen letten.

Inmiddels heb ik een beetje uitgemeten waar de oude stadsmuur/toren moet komen, ik heb er nu één, de 130404, het betekent dat ik er nog één moet hebben, echter wel een andere met een trapopgang, anders wordt het een beetje eentonig.

Die met de trapopgang bestaat wel maar maakt deel uit van 13401 Altstadt-Mauerset en dan moet ik een heleboel meer bouwsels kopen die ik niet kan gebruiken, dus zal ik maar een zoekertje plaatsen.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...

Hoi Anne,

Ik volg nog steeds hoor  :P en zou me om die schaalverschillen niet al te druk maken.
Hoofdzaak, dat het totaalplaatje voor jou klopt.Als ik jouw huizenrij zie, ben ik meteen op zoek naar een terrasje om te gaan zitten, om van al dat schoons te genieten. Je zou de kerk ook een paar centimeter verhoogd kunnen zetten, oogt misschien nog mooier.

Succes en veel plezier met verder knutsen !

Grtz Tony
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne.
Het rijtje huizen uit de Römerstrasse zijn bijzonder fraai geworden en ook het raadhuis is een plaatje! :thumbup:
Het Dürerhaus ben ik al eens gebouwd kunnen bewonderen en dus zelf ook het bouwpakket aangeschaft maar nog nooit gebouwd.
Het is een prachtig, imposant en met bijzonder veel details versierd huis en heeft (zo uit mijn hoofd) vele honderden onderdelen en ook erg veel (plak) plaatjes.

Hopelijk gaat dit bijzonder gebouw de juiste overgang vormen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne,

De maatvoering van het oude Faller verschilt.

In een doos heb ik veel van de gebouwen die je hier beschrijft, klaarliggen om onderdeel te worden van mijn Ellensdorf.

Als je een idee wilt hebben van de grote kan ik stadhuis, toren naast het durerhaus op de foto zetten.
Groet,

Erik
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Erik,

Ik zie heel graag die foto in dit topic verschijnen, alvast bedankt.

Beste AlbertJan,

Jij hebt in je verzameling toevallig niet Faller 13401 liggen?

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne,

Zoals gezegd ben ik in mijn dozen met huisjes gedoken die klaar staan voor mijn baan in aanbouw. Sommige onderdelen zijn nog los maar heb ik voor de foto, tegen elkaar gezet.

Bijgaand een foto met de bekende gebouwen.



Zoals je ziet grote maatverschillen onderling. Ik zal op mijn draadje nog meer details plaatsen.
Mijn rathaus en het de gele variant van het Dürerhaus komen uit een Romantik set die Faller speciaal voor Aldi had gemaakt.
Van de gele variant ontbreekt een etage t.o.v. het origineel er naast.

Hoop dat je hier wat mee kunt.

Groet, Erik
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Erik,

Dank je wel, informatie is altijd nuttig, zie mijn uitgebreidere commentaar in jouw draadje.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De toren van de oude stadsmuur is klaar, het eerste stuk van de muur ook, de stadskant:



De buitenkant



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Dag Anne.

Heb je al eens overwogen om de ondergrond, zeg maar het maaiveld,
van enig niveauverschil te voorzien om daarmee te compenseren?

Groeten,

Erik.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Erik,

Dat is nog één van de opties, maar dat komt straks als ik begin te "spelen" met de gebouwen.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De muur is klaar.



Het tussentorentje is ook al aan het opschieten



Het totale plaatje van dit moment.



Ik wil nu aan de rechterkant van het tussentorentje nog een muur hebben en dan met een hoektussentorentje en een klein stukje muur het geheel laten aansluiten op de grote toren, maar ik wil een ander muurtje met een trap, zie een paar bijdrages terug en mijn zoekertje, wellicht dat ik eens bij Faller ga vragen of ik een paar onderdelen kan kopen om de 13404 te modificeren.

Groet, Anne W