Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

workshop decoder inbouw

Gestart door Hans V200.0 donderdag 05 januari 2017, 22:38:18

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: workshop decoder inbouw
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: workshop decoder inbouw
Hallo Hans, Even een foto gemaakt van de binnenkant. Kun jij aangeven welke motor upgrade ik moet bestellen?
Re: workshop decoder inbouw
Henk,
Als je het goedkoop en simpel wilt doen, kun je volstaan met een ESU 3.0.
Wil je er geluid e.d. erbij hebben, dan is een mogelijkheid de Ma 60976 met de hochleistungsmotor 60943.
Deze 60976 heb ik aangeschaft voor de prijs van 69,95 euro.
Maar misschien zijn er nog meer mogelijkheden.

met vriendelijke groet
guillaume
Re: workshop decoder inbouw
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: workshop decoder inbouw
 @citaat Esu V3.0 is al een flinke tijd uit productie. De versie V4.0 is al rond de 30 Euro verkrijgbaar.
Re: workshop decoder inbouw
Lid sinds: 2006

offline
Re: workshop decoder inbouw
als het in het weekend van Ontraxs is , heb ik interesse : zou gaan om een 36795 ombouwen naar MSD ( heb loc en decoder reeds , alleen 0 Ervaring )
Re: workshop decoder inbouw
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: workshop decoder inbouw
Hi MakMan,

Zal zeker niet in dat weekend worden want inderdaad op 10-12 maart is OnTraks maar ook de Gastendag in St.Nicolaas (B)
Daar gaan wij beide naartoe.

groet
Harald
Re: workshop decoder inbouw
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: workshop decoder inbouw
Citaat van: guillaume op maandag 09 januari 2017, 10:41:28
Als je het goedkoop en simpel wilt doen, kun je volstaan met een ESU 3.0.

Dank voor je tip Guillaume. Maar ik doe het liever goed ;)
De decoder wordt sowieso een ESU V4 met sound. Ben nog even aan het twijfelen om er ook M4 bij te doen.
Maar motorwissel met set 60943 is wel correct? In het M* boekje hadden ze het over set 60904. Ik wil natuurlijk wel een goede en sterke motor erin zetten.
Re: workshop decoder inbouw
Lid sinds: 2023

offline
Re: workshop decoder inbouw
Henk,


kijk eens in de wiki, daar staan een heleboel ombouwsets. Klik
Re: workshop decoder inbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: workshop decoder inbouw
Henk, in de 3075 zit een grote schijf collector motor (LFCM). Daar moet een 60944 motorset in. Die had voorheen het nummer 60904.
Er is bij de 3075 nog wel iets speciaals met de magneet, die moet worden gedraaid iod. Ik weet het zo effe niet uit mijn hoofd.
Re: workshop decoder inbouw
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: workshop decoder inbouw
Voor de ombouw van de 3075, kijk ook eens hier http://forum.3rail.nl/index.php?topic=4166.msg50107#msg50107
Re: workshop decoder inbouw
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: workshop decoder inbouw
Hoi Henk,

Heb je al een pb gestuurd waarom ik even geen antwoord had op je vraag, en ik dank de anderen die het antwoord al gaven.
Hopelijk kom je er zelf uit anders weet je wel wat je kunt doen ;)

@ Dick,

In de wikipagina die over de 3075 gaat, zie ik dat de lok een DMC motor heeft, en dat klopt van geen kant :warning:

Dan is het topic waar je naar verwijst beter, en laat ook zien dat er een LFCM zit :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0

Re: workshop decoder inbouw
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: workshop decoder inbouw
Hoi Hans,

De fout bij de wikipagina is waarschijnlijk ontstaan doordat bij de creme-blauwe BR 216, Märklin 3074 (vanaf het begin ?) een DCM motor werd ingebouwd.
Re: workshop decoder inbouw
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: workshop decoder inbouw
Hoi Dick,

Nee het begint bij de beschrijving van de 3075 zag ik, en er zit als ik de foto van Kaleb bekijk echt geen DMC in.
De 3374 was een lok die wel een DMC heeft gehad en latere varianten zoals de Delta uitvoeringen ook, dus zelfs de 3074 zal wel dezelfde motor als de 3374 hebben gehad een DMC dus.

Ga er ook wel een beetje gemakshalve vanuit hoor en mocht iemand er nog eentje hebben en het tegendeel is waar dan lees ik dat ook graag.
Zo kom je dan toch ook weer dingen tegen waarvan je ze niet geweten hebt, en mocht er iemand een exemplaar om willen bouwen dan kan je hem ook beter adviseren.

Daarom ook vraag ik voor het ombouwen, het loknummer er het liefst bij, want dat maakt soms het zoeken naar de oplossing wat makkelijker, en ja Harald of ik kunnen ook niet alles weten.
Al zijn we dan nog zo vele varianten tegengekomen, je zal altijd zien dat je er eentje treft waarvan gewoon minder bekend is.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: workshop decoder inbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: workshop decoder inbouw
Hoi, de 3074 was er ook in meerdere varianten.
Bij de eerste versies was het dak ook blauw, op het binnenste deel (daar waar de roosters en uitlaten etc zaten) na, wat grijs was.
Bij latere uitvoeringen, ik denk de delta uitvoering, met DCM vanaf 1991, was het dak helemaal grijs.
Maar dit ter info als off topic opmerking.
Re: workshop decoder inbouw
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: workshop decoder inbouw
Hoi Ad,

Lees toch echt dat de 3074 al een DMC heeft gehad hoor en wel hier:

Klikje doen

en hier:

Klak

Je ziet afwijkingen bij de veldmagneten waarbij over de hele reeks van 3074 tot latere varianten, behalve de 37744, de DCM ruime tijd is gebruikt en wel met nummer 23 13 90

Bij de 3075 zie je veldmagneet 22 218 staan.

Maar op de tweede link kun je ook lezen, dat de 3074 er ook eentje heeft gehad, dus dat veroorzaakt ook verwarring.

Zelfs de info daar klopt niet altijd ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: workshop decoder inbouw
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: workshop decoder inbouw
Citaat van: brund55 op maandag 09 januari 2017, 00:29:20
...als de krokodil een 3015 of eerder is...

Voor zover ik kan nagaan is het een 3756...
Re: workshop decoder inbouw
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: workshop decoder inbouw
Hoi Ernst,

Die lok heb ik zelf ook alleen daar ligt nog een 6090 decoder in voor die motor.

Je hoeft in ieder geval de motor niet meer om te bouwen, die is al voorzien van een magneet, dus de motorombouwset heb je niet nodig.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: workshop decoder inbouw
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: workshop decoder inbouw
Dank je Hans.
Re: workshop decoder inbouw
Lid sinds: 2016

offline
Re: workshop decoder inbouw
Goedemorgen heren ,
ook ik heb best wel intresse om deze workshop bij te wonen . Waar en wanneer zou deze doorgaan aub

MVG Michel
Re: workshop decoder inbouw
Citaat van: Hans V200.0 op zondag 08 januari 2017, 20:13:33
Hoi Frank,

Tja waar gaat jouw voorkeur naar uit?
Beide merken hanteren we dus Esu of Märklin, en dan waar hecht je waarde aan?
Het aanmelden?
Dan hoef je enkel te letten op MFX of M4 op de decoderverpakking, maar ook het DCC protocol kan je wens zijn en daar heb alleen jij wat over te zeggen.

Overigens zijn het de decoders van beide merken, die uitgaan van een gelijkstroom motor, dus een ombouw van de motor zal ook noodzakelijk zijn.
Tenzij er al een gelijkstroommotor in zit, dan heb je geen ombouw daarvan nodig.


Goedendag Hans

om te beginnen wil ik mij graag aanmelden bij de workshop
mfx heb ik in mijn br 64 zitten. maar ik hecht vooral waarde aan de optrek en afrem vertraging.
bij mijn weten zit er nog de orginele marklin motor in dus dan kan ik het beste een ombouwset pakken
inclusief motor daar bij wil ik niet de hoofdprijs betalen dus esu is mij ook goed
graag hoor ik van jou
tot dan

Groetjes Frank (Br216)

Edit Looney Tunes: citaat gerepareerd.
Re: workshop decoder inbouw
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: workshop decoder inbouw
In de discussie over welke motor zit in de 3074/3075 (en haar zusjes) geeft de site van helmut kern mijns inziens de meeste betrouwbare informatie. Helaas wordt deze site niet meer bijgehouden.

Uit deze informatie lijkt de volgende situatie te bestaan:
Tot 1991: LFCM-motor op de modellen 3075, 3175, 3074(1), 3674, 3774, 2610, 2985 en 3675
Na 1991: DCM-motor op de modellen 3375, 3373, 3074(2), 3374,  3079, 3675, 2923, 2983 en alle vijfcijferige nummers.
Kijk op de genoemde site als je het exacte nummer niet weet, want daar staat ook het bedrijfsnummer en uitvoering (en evt. type decoder)

Vanuit het wiki-team zullen we de tabellen aanpassen.

John (wiki-redactie)
Re: workshop decoder inbouw
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: workshop decoder inbouw
Hoi Frank,

Als bij jouw lok zo te zien een DCM motor zit (drumcollector oftewel trommelcollector genoemd), dan kan je het ombouwsetje 60941 pakken omdat die dan past in jouw lok.
Sounddecoders zijn van Esu duurder heb ik gemerkt, en de gewone decoders ontlopen elkaar niet zoveel qua prijs.
Dus daar zal het niet aan liggen je geeft zelf aan Esu, en dan is een V4 het meest up to date, en wil je nog dat ie automatisch aanmeld dan neem je een V4 M4 van Esu.
Bovendien sta je al op de lijst hoor, en mochten we het aantal halen, wat me niet onwaarschijnlijk lijkt, dan prikken we een datum hier zodat we allemaal kunnen meedoen.

@ Michel,

De Workshop wordt gehouden in Utrecht, en de precieze datum weten we nog niet en het is ook afhankelijk van het aantal aanmeldingen.
Vandaar dit topic omdat we dan bij kunnen houden wie er belangstelling heeft en of de Workshop dan doorgang kan vinden,
Aan de locatie zal het niet liggen eerder aan de aanmeldingen en die hou ik bij, opdat we iedereen die zich aanmeldde dan benaderd kan worden middels pb.
Bijna vergeten te vragen maar welke lok wil je ombouwen (nummer en merk) en met welke decoder?

@ John,

Bedankt voor deze aanvulling John en ik hoop dat het goed gewijzigd wordt in de Wiki, want we willen geen verkeerde adviezen geven met verkeerde info ;)

@ Henk,

Graag gedaan kerel en je weet hopelijk het antwoord nu ;)

Het gaat al goed met de aanmeldingen, we zitten al op acht als ik het goed geteld heb, en met 10 kunnen we een datum prikken :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0
Re: workshop decoder inbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: workshop decoder inbouw
 @citaat Hans, voor loks met DCM heb setje 60941 nodig, niet de 60943, die is weer voor motoren met een kleine schij collector, zoals in de 3000, 3029, 3078, 3044, 3003 etc. ;)
Re: workshop decoder inbouw
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: workshop decoder inbouw
Hoi Ad,

Je bent opmerkzaam hoor!

Zal het wijzigen ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: workshop decoder inbouw
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

offline
Re: workshop decoder inbouw
Hoi,

Heb even de wiki erop nagelopen en zag dat er bij de modelbespreking 3074 inderdaad een foutje stond en heb de .3 versie het motortype inmiddels gewijzigd.
De verwijzing in het artikel naar het overzicht van alle BR216 modellen ook gecontroleerd, maar daar stond het wel juist vermeld.

http://wiki.3rail.nl/index.php/Sjabloon:M%C3%A4rklin-V160-modellen

Kan iemand mij aangeven wat er dan eventueel nog fout zit in het overzicht zodat ik het kan aanpassen?

Alvast bedankt,

Johan (treinsmurf) - wikiredactie
Re: workshop decoder inbouw
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: workshop decoder inbouw
Beste Frank (BR216),

Wat is het catalogusnummer van de BR64?

Groet, Anne W
Re: workshop decoder inbouw
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: workshop decoder inbouw
Citaat van: treinsmurf op dinsdag 10 januari 2017, 19:18:27
Kan iemand mij aangeven wat er dan eventueel nog fout zit in het overzicht zodat ik het kan aanpassen?

Alvast bedankt,

Johan (treinsmurf) - wikiredactie

Hallo Johan,

Kijk hier ook eens naar, want die 3075 heeft volgens Märklin echt geen DCM motor maar eem LFCM motor dus DCM kan niet want dan was ie al omgebouwd.

Hier een klikje doen

Dus de lijst vertoont nog steeds gebreken op het moment van schrijven, maar kijk dan wel naar de modelspecificaties ;)

Want verderop met de foto's zie je wel de goede motor :thumbup:


@ Anne,

Heet dan wel geen Frank maar ik heb van hem begrepen dat het om een 3374 draait ;)

M.v.g.

Hans V200.0

Re: workshop decoder inbouw
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: workshop decoder inbouw
Citaat van: Hans V200.0 op dinsdag 10 januari 2017, 00:22:00
...Die lok heb ik zelf ook alleen daar ligt nog een 6090 decoder in ...

Dank voor je opmerking! De mijne heeft geen decoder, dus ik moet het corrigeren. Na wat recherchewerk moet het een 3356 zijn (groene kunststof kap). Ik beschik over een decoder LoPi 4.0 om in te bouwen. Ik heb de lok zelf ooit laten rijden op 3-rail gelijkstroom; ik heb de motor omgebouwd voor gelijkstroom. Past daar nu ook een modern motor ombouwsetje in?
Re: workshop decoder inbouw
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: workshop decoder inbouw
Beste Hans,

O.K., ik heb er overheen gelezen of zo.

Groet, Anne W
Re: workshop decoder inbouw
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: workshop decoder inbouw
Citaat van: ernstcramer op dinsdag 10 januari 2017, 23:21:47
Dank voor je opmerking! De mijne heeft geen decoder, dus ik moet het corrigeren. Na wat recherchewerk moet het een 3356 zijn (groene kunststof kap). Ik beschik over een decoder LoPi 4.0 om in te bouwen. Ik heb de lok zelf ooit laten rijden op 3-rail gelijkstroom; ik heb de motor omgebouwd voor gelijkstroom. Past daar nu ook een modern motor ombouwsetje in?
Hoi Ernst,

Wat jij eraan omgebouwd heb kan ik vanaf hier niet zien, maar heb je de motor erin laten zitten en d.m.v. diodes gelijkspanning aan de lok hebt gegeven, dan is die nog intact als ik het goed heb.
Dan kun je kijken naar een ombouwsetje met een magneet erin, en voor die ombouwsetjes mag jezelf kijken waar je ze aanschaft.

Als ik het goed gezien heb past daar een setje 60941 in aangezien de lok een DCM motor heeft.
En als jij dat setje wilt overnemen voor jouw lok dan valt daar altijd over te praten (via PB).

@ Anne,

Dat geeft niks hoor Anne en ik heb het bijgehouden dus erover heen lezen wordt dan wat moelijker ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: workshop decoder inbouw
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: workshop decoder inbouw
ombouwset 60944, esu locpilot 54610 en adapter 8 polig zijn besteld. Laat de datum maar komen ;)
Re: workshop decoder inbouw
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: workshop decoder inbouw
Hoi Henk,

Dat zal ergens in april worden, want in overleg met Harald zei hij dat in die maand er nog vrij te boeken is in de weekenden.

En dat komt de tijd die we voor de Workshop willen gebruiken ten goede, zodat we zeker het goed uit kunnen leggen, en eventueel een goede ondersteuning kunnen geven.

M.v.g.

Hans V200.0

Re: workshop decoder inbouw
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: workshop decoder inbouw
Hallo beste cursisten,

Voor degene die zich al aangemeld hebben, verzoek ik om hun e-mailadressen door te geven middels pb, zodat we een ieder kunnen mailen wanneer een exacte datum bekend is, en welke dingen (denk aan gereedschap e.d. ) er verder nog andere zaken die nodig zijn om door te geven.
We richten ons op april en mei, omdat op de locatie dan de meeste zaterdagen en zondagen dan nu nog vrij in te plannen zijn.

Voor het aanmelden op zich kun je dat hier nog steeds doen, we plannen alleen een groepje van ongeveer tien mensen in om de groep overzichtelijk te houden.
En wellicht zal er misschien iemand zijn die op die bewuste dag niet kan maar een ander wel, dan is er de mogelijkheid om te schuiven met de afspraak.

Uiteraard gaan we vertrouwelijk om met de mailadressen, en zal alleen gebruikt worden voor meldingen omtrent de Workshop.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: workshop decoder inbouw
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: workshop decoder inbouw
Ik heb nog een V200 (cat nr 3021) en een E10 (cat nr 3039).
In beiden zit een Delta-decoder die ik wel wil vervangen door een ESU Loksound.
Maar wordt er dan ook uitgelegd hoe je de decoder moet programmeren (aanpassen CV's).
Ik heb een ECOS2, een Intellibox en een 6021-centrale.

Henk
Re: workshop decoder inbouw
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: workshop decoder inbouw
Hallo Henk,

Net als iedereen ben je vrij om meerdere lok's mee te nemen, maar vergeet niet dat we niet te diep ingaan op de c.v.'s, want het ombouwen op zich zal ook wat tijd vergen.
Vaak is het zo dat als je geen motor ombouw behoeft te doen, je wel tijd over houd, immers hoef je dan alleen de decoder in te bouwen.
Bovendien zijn de c.v.'s verder afstellen vaak een geval van "finetunen" die voor elke baan anders zal zijn.

Per lok verschilt het ook, en de mogelijkheid om dat te testen hebben we niet voorhanden (geen testbaan, maar wel programmeersporen).
Dus leek het ons zinvoller de motorombouw en de decoderinbouw voorrang te geven, opdat je dan thuis verder kunt afregelen.

Mag ik je op de lijst zetten, of heb je er dan geen behoefte meer aan?

M.v.g.

Hans V200.0
Re: workshop decoder inbouw
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: workshop decoder inbouw
We zitten via de aanmeldingen hier op ongeveer negen personen, en ik ga van de week naar Harald toe om de zaal te bespreken en nog wat zaken die daar mee te maken hebben.

Mocht nog iemand interesse hebben in deze Workshop, meld je dan gewoon aan met welke lok die je wilt ombouwen (nummer en fabrikant).
Dan kijken we of er nog een dag ingepland kan worden.

Re: workshop decoder inbouw
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: workshop decoder inbouw
Dag Hans,

Ik heb inmiddels al zo'n 10 tot 20 loks omgebouwd, en ik heb meer behoefte aan kennis om CV's te programeren, functiemapping e.d.
Dus ik zie er vanaf.

Henk
Re: workshop decoder inbouw
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: workshop decoder inbouw
Hallo Henk,

Geen probleem hoor, dan zet ik je niet op de lijst.
Trek ik de verkeerde conclusie dat je dus 20 lok's hebt omgebouwd, maar niet 1 hebt gekieteld zodat je in de c.v.'s terecht kwam?
Kan het me niet voorstellen, want zet je dan geen enkele decoder op een ander adres?

Begrijp me niet verkeerd hoor, maar als er meer mensen zijn die hier mee niet verder komen, is een andere Workshop wellicht nodig.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: workshop decoder inbouw
-Hans:
Misschien een  :idea: voor de volgende workshop, C V's aanpassen?
Re: workshop decoder inbouw
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: workshop decoder inbouw
Citaat van: Hans V200.0 op maandag 16 januari 2017, 00:16:51
Trek ik de verkeerde conclusie dat je dus 20 lok's hebt omgebouwd, maar niet 1 hebt gekieteld zodat je in de c.v.'s terecht kwam?
Kan het me niet voorstellen, want zet je dan geen enkele decoder op een ander adres?

HAHA; nee hoor Hans.
De loks hebben allemaal een andere adres gekregen, dat lukt nog wel.
Maar met de huidige generatie decoders kan weer zoveel meer.
Je leest topics waarin mensen de AUX-uitgang configureren en allerlei leuke grappen uithalen zoals het uitschakelen van de achterverlichting.
Mapping toepassen. Wat is dat? want kun je ermee en hoe doe ik dat (Hoef ik nu geen antwoord op te hebben).
Ik wil bijvoorbeeld graag een aantal rangeerloks met een telexkoppeling uitrusten maar hoe configureer ik de decoder. enz.

Henk
Re: workshop decoder inbouw
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: workshop decoder inbouw
Hi Henk,

Misschien wel een mooi idee voor een vervolg cursus.

groet
Harald
Re: workshop decoder inbouw
Aliebengalie
gast

Re: workshop decoder inbouw
Ik denk dat daar ook veel aanmeldingen voor komen Harold.
Is ook leuk als je weet waar je mee bezig bent.

Voor diegene die niet lang kunnen wachten , of alvast een tipje van de sluier van functie mapping willen zien , loopt er een mooi draad bij de buren.
http://encyclopedie.beneluxspoor.net/index.php/Inleiding_Function_Mapping

Mvg: Alex
Re: workshop decoder inbouw
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: workshop decoder inbouw
Hi Alex,

Die aanmeldingen dat komt zeker wel goed.
Wilde jij je al aanmelden  >:-D
Eerst maar eens starten met alles, we hebben een leuke en ruime Locatie (aan de A27) met gratis parkeren.
Enne, bedankt voor de link.

groet
HarAld
Re: workshop decoder inbouw
Nuttige link Alex. Bedankt :important:
Re: workshop decoder inbouw
Aliebengalie
gast

Re: workshop decoder inbouw
Graag gedaan HarAld (als bassie maar een naam heeft , waarom heet je ook niet normaal Piet of Klaas of Rob of........)  :D

En ik zou me zeker aanmelden als ik wat meer tijd daar aan kon besteden HARALD...... :D

Maar ben hier nog druk zat met de baan.

Tzt moet ik me zeker daar nog verder in verdiepen , maar dat zal denk ik niet bij de eerste de beste cursus zijn  , nee daar mot echt geluid an te pas komen he.... :D

En daar doel ik echt niet op de Zangeres zonder stem , Vader abrahames , neh sound stukken maken voor in de sound decoder , daar mot ik nog iets meer van weten , en daar moet ik me echt nog is in gaan verdiepen.

Mvg: Alex
Re: workshop decoder inbouw
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: workshop decoder inbouw
Alex,

Bedankt voor de link.
Heel interessant!.

Henk
Re: workshop decoder inbouw
Hoi Hans,

Als er een workshop CV aanpassen komt, dan wil ik ook graag meedoen.

Vr.gr.
Frans
Re: workshop decoder inbouw
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: workshop decoder inbouw
Hoi Frans,

Als die komt dan kondigen we die niet in dit topic aan om verwarring te voorkomen.

Maar we (Harald en ik zei de gek) doe geen beloftes, want we concentreren ons eerst op de Workshop decoder inbouw.

@ Alex,

Dank je voor de link :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0
Re: workshop decoder inbouw
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: workshop decoder inbouw
 @citaat @citaat @citaat @citaat @citaat @citaat @citaat Geweldige link Alex  :thumbup:
Re: workshop decoder inbouw
Lid sinds: 2015

Hobby weer aan het oppakken

offline
Re: workshop decoder inbouw
Ik wil me graag ook aanmelden voor de workshop.
Lekker om de hoek (woon zelf in Utrecht), leuk om andere van het forum te ontmoeten en de mogelijkheid om één van m'n analoge locs tijdens de workshop om te bouwen.
Twijfel nog of dat de 3310 of de 3085 gaat worden.

Ik wil in ieder geval gaan voor 5* met geluid.
ESU of Märklin maakt mij niet zo veel uit.
Re: workshop decoder inbouw
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: workshop decoder inbouw
Hallo Joost,

Dat kan nog steeds hoor en als we er 10 in kunnen plannen, wat bijna het geval is met jouw aanmelding.
Je mag ze ook alle twee meenemen, maar of we ze beiden redden dat ligt aan andere factoren.

Zou je voor de goede orde ook jouw mailadres via pb kunnen sturen?
Dan kan ik je de gegevens opsturen die we dan verzamelen, en jullie dan op de hoogte kunnen houden.

M.v.g.

Hans V200.0