Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Van Slave naar Master , 2x Märklin MS2 60653 ?.

Gestart door Rens donderdag 01 december 2016, 23:18:38

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Van Slave naar Master , 2x Märklin MS2 60653 ?.
Van Slave naar Master , 2x Märklin MS2 60653 ?.

Hallo allemaal,

Ongeveer twee jaar gebruik ik een MS2 met softwareversie  2.3 en bestuur daarmee  10 Märklin MFX locs.
Dat gaat allemaal prima.

Recent heb ik een 11e lok aangekocht en een tweede (ruim 3 jaar oude)  MS2,  was versie 1.3, maar deze ge-update naar ook 2.3 middels de tweede aansluiting op de railbox. Volgens mij is dit goed gegaan, bij versie staat nu 2.3.

Met de eerste MS2 wil ik de 10 loks blijven besturen en met de tweede MS2 wil ik de 11e lok (en misschien volgende?)  bedienen.

De 1e MS2 is aangesloten op de Master Bus van de railbox, de 2e MS2 in de andere  bus.

Het vreemde is echter dat wanneer de 2e MS2 wordt ingeschakeld (middels de stop-knop)  deze de macht overneemt, de 11e lok besturen wordt  dan mogelijk, maar het display van de 1e MS2 vermeldt ineens ?geen locs? ?.
Ook blijkt de interne vermelding ?Master? van de 1e MS2 te zijn gewijzigd in ?Slave?.  Wanneer de 2e MS2 uit de railbox wordt verwijderd staan de 10 loks weer op het display van de 1e MS2.

Het wisselen van de aansluitingen op de railbox heeft geen effect, de interne vermelding ?Master? van de 2e MS2 blijft hier wel ?Master?.

Passen de beide MS2 niet bij elkaar ? Of is ?ouwer sterker? ?

Wie kent dit ?probleem? en wie heeft de oplossing ?

Re: Van Slave naar Master , 2x Märklin MS2 60653 ?.
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Van Slave naar Master , 2x Märklin MS2 60653 ?.
Misschien helpt dit draadje je verder http://forum.3rail.nl/index.php?topic=63468.msg1118022#msg1118022
Vrijwel hetzelfde probleem.
Of de handleiding https://www.maerklin.de/fileadmin/media/service/software-updates/Anleitung__MS_60653_DE-EN.pdf blz 21 nog eens goed doorlezen.
Re: Van Slave naar Master , 2x Märklin MS2 60653 ?.
Hoi Rens,
Zoals Dick al aangaf lees dat draadje nog eens door.
De MS met het laagste serienummer (dus oudste) word altijd de master.
Ook "Lokplaat los" niet verwarren met "lok wissen"

groet digibert
Re: Van Slave naar Master , 2x Märklin MS2 60653 ?.
...van die toffe gasten en stamgasten moet je het toch maar hebben : de oudste MS is altijd master, die raad heb ik opgevolgd, wel eerst alle locs overzetten van de slave naar de master, maar alles functioneert nu weer, hartelijk dank !
Re: Van Slave naar Master , 2x Märklin MS2 60653 ?.
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Van Slave naar Master , 2x Märklin MS2 60653 ?.
Rens, graag gedaan :thumbup: :thumbup: :thumbup: