Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Wie heeft een Marklin G 2000 BB (Artikel-Nr. 37207 )

Gestart door Heiko dinsdag 25 oktober 2016, 12:18:49

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wie heeft een Marklin G 2000 BB (Artikel-Nr. 37207 )
Wie is er in het bezit van de Marklin G 2000 BB  Diesellocomotief? (Artikel-Nr. 37207 )

(Voorbeeld: zware diesellocomotief Vossloh G 2000 BB met symmetrische cabine. Locomotief van de ATC AngelTrainsCargo, Antwerpen, verhuurd aan Rotterdam Rail Feeding (RRF). Geel/oranje basiskleurstelling. Bedrijfsnummer loc 1101. Bedrijfstoestand rond 2014.)


Wat zijn je bevindingen?


Re: Wie heeft een Marklin G 2000 BB (Artikel-Nr. 37207 )
Lid sinds: 2007

Werk op n ander nivo...

offline
Re: Wie heeft een Marklin G 2000 BB (Artikel-Nr. 37207 )
Hoi Heiko,

Deze wordt volgens de Marklin site  uitgeleverd. Hij staat voor Oktober op de lijst. Dus ze hebben nog tot komende maandag.

Het schijnt dat Modellbahn Lippe dus al een levering in ontvangst heeft genomen.
Bij MTE blijkbaar nog niet.

Jan-Peter
Re: Wie heeft een Marklin G 2000 BB (Artikel-Nr. 37207 )
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Wie heeft een Marklin G 2000 BB (Artikel-Nr. 37207 )
Hij is wat vertraagd maar Het Groterdam Project heeft de primeur op FB van een fraaie Marklin RF 4401  B)
Het is t wachten waard geweest  O:-D
Re: Wie heeft een Marklin G 2000 BB (Artikel-Nr. 37207 )
Welke wagons van Marklin zouden hier goed bij passen
Re: Wie heeft een Marklin G 2000 BB (Artikel-Nr. 37207 )
Container- of ketelwagons passen hier prima achter.
Zoek maar eens op internet naar grootspoor foto's van dit model.
Voldoende voorbeelden te vinden.

Groeten,
Ton.
Re: Wie heeft een Marklin G 2000 BB (Artikel-Nr. 37207 )
bedankt voor de tip
Re: Wie heeft een Marklin G 2000 BB (Artikel-Nr. 37207 )
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Wie heeft een Marklin G 2000 BB (Artikel-Nr. 37207 )
Graanwwagens kunnen er ook achter.  Die heett marklin zat
Re: Wie heeft een Marklin G 2000 BB (Artikel-Nr. 37207 )
Ik zag deze lok gisteren al op Eurospoor bij een handelaar liggen voor 239 euro. Ik zelf heb de groene variant 5704 (37206). Een mooie lok met dito geluid, echter die van mij kreeg een vastloper na een uurtje rijden. Is inmiddels weer gerepareerd door Marklin Duitsland.
De rij eigenschappen zijn aardig maar echt mooi kruipen op rijstand 1 doet hij niet.
Re: Wie heeft een Marklin G 2000 BB (Artikel-Nr. 37207 )
De 37200 Railion versie al in Houten zien staan voor 229 euries.
Re: Wie heeft een Marklin G 2000 BB (Artikel-Nr. 37207 )
Citaat van: Peter24 op zondag 30 oktober 2016, 12:22:25
Ik zag deze lok gisteren al op Eurospoor bij een handelaar liggen voor 239 euro. Ik zelf heb de groene variant 5704 (37206). Een mooie lok met dito geluid, echter die van mij kreeg een vastloper na een uurtje rijden. Is inmiddels weer gerepareerd door Marklin Duitsland.
De rij eigenschappen zijn aardig maar echt mooi kruipen op rijstand 1 doet hij niet.

Wat is de reden dat hij in rijdstand 1 het niet doet?
Re: Wie heeft een Marklin G 2000 BB (Artikel-Nr. 37207 )
Heiko,
Bedoeld wordt dat de locomotief wel rijdt op rijstand 1, maar rustig voortbewegen (kruipen) doet de locomotief niet. Wat doet zo'n locomotief dan wel; beetje schokkend / hakkelend naar voren rijden. Dat is dus onrustig want alles schokt er achteraan en wil je eigenlijk niet hebben op je modelbaan omdat je hierdoor niet mooi kan rangeren met lage snelheid.
Echter wellicht is het schokken nog wel een beetje te finetunen met de CV's maar dat weet ik niet. (evenals hoever er echt sprake is van schokken, ik heb deze locomotief namelijk niet.)

Groeten,
Herman
Re: Wie heeft een Marklin G 2000 BB (Artikel-Nr. 37207 )
In denk eerder dat de lok niet helemaal goed is omdat deze al een vastloper heeft gehad ;)
En CV veranderen gaat niet zo makkelijk omdat dit een MFX decoder is hierbij kan je alleen via functie mapping dingen wijzigen en rij parameters veranderen J en K  waarde als ik me niet vergis.
Re: Wie heeft een Marklin G 2000 BB (Artikel-Nr. 37207 )
Citaat van: Herman05 op woensdag 02 november 2016, 12:23:46
Heiko,
Bedoeld wordt dat de locomotief wel rijdt op rijstand 1, maar rustig voortbewegen (kruipen) doet de locomotief niet. Wat doet zo'n locomotief dan wel; beetje schokkend / hakkelend naar voren rijden. Dat is dus onrustig want alles schokt er achteraan en wil je eigenlijk niet hebben op je modelbaan omdat je hierdoor niet mooi kan rangeren met lage snelheid.
Echter wellicht is het schokken nog wel een beetje te finetunen met de CV's maar dat weet ik niet. (evenals hoever er echt sprake is van schokken, ik heb deze locomotief namelijk niet.)

Groeten,
Herman


Dit is precies wat ik bedoel.
Het finetunen en het veranderen van CV's heb ik nog niet gedaan.
Ik ben trouwens wel benieuwd naar de rijervaringen van de andere forummers  met deze lok.

MFX cv's veranderen m.b.v een mobilstation 1 heb ik wel eens gedaan met andere lokomotieven. De procedure hiervoor staat o.a op het Stummis forum.

http://www.stummiforum.de/viewtopic.php?f=45&t=16724
Marklin 37207 G2000 RRF 1101
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Marklin 37207 G2000 RRF 1101
Het heeft eeuwen geduurt  :D maar eindelijk is deze week dan toch de Marklin G2000 RF 1101 uitgeleverd.
Ik heb er lang naar uitgekeken. Mijn geduld is beloond  O:-D hij is prachtig geworden. Goed van kleur en ook het groen op het dak is netjes weergegeven. Tevens is het dak heel subtiel vervuild. De lok heeft 2 speakers voor de sound weergave. Ik heb er nog niet mee kunnen testen, wegens tijd gebrek, maar dat komt wel goed.

Een niet zo'n beste foto door kunstlicht, maar hij is het echt  :o) en een plaatje van zijn grote broer  B)
Re: Wie heeft een Marklin G 2000 BB (Artikel-Nr. 37207 )
Leuk bericht en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, Brigitte.

Ziet er werkelijk geweldig mooi uit. Mijn exemplaar loopt volgens dienstregeling morgen bij mij binnen. ;) Ik ga er zo snel mogelijk mee testen en daar hier zo snel mogelijk verslag van doen. Wie weet tot morgenavond.
Re: Wie heeft een Marklin G 2000 BB (Artikel-Nr. 37207 )
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Wie heeft een Marklin G 2000 BB (Artikel-Nr. 37207 )
Leuk Hans  :)  ben benieuwd wat je er van vindt.
Re: Wie heeft een Marklin G 2000 BB (Artikel-Nr. 37207 )
ik ben erg benieuwd naar het testverslag.  Deze G2000 staat ook op mijn verlanglijstje.
Re: Wie heeft een Marklin G 2000 BB (Artikel-Nr. 37207 )
Citaat van: Brigitte op woensdag 02 november 2016, 18:04:53
Leuk Hans  :)  ben benieuwd wat je er van vindt.

Hoi Brigitte en alle andere geïnteresseerden,

De RF 1101 is vanavond keurig volgens dienstregeling hier aangekomen.

Meteen naar mijn baan om te testen.

Qua uiterlijk valt direct de strakke en mooie uitvoering op.

Het rijden:

Ik bestuur mijn baan met de ECoS Centrale. Met de rijregelaar op minimale start begint de lok te kruipen en houd dit net zolang vol tot ik dit zelf stop. Het kruipen verloopt zonder "horten en stoten".

Het gedrag van de lok over wissels (dat zijn de Märklin K-wissels) is bij mij subliem. Ik heb hier geen "fout" kunnen ontdekken.

Ook het gedrag over mijn railspiraal was subliem. Feilloze loop.

Dit alles als losse lok. Komende dagen gaat het testen verder met wat lasten er achter.

Overigens en niet onbetekenend: de meegeleverde geluiden mogen er ook zijn. Prachtig klinkend en meegaand.

Eerste indrukken zijn zeer positief over dit heel mooi uitgevoerde model. Het is echt een pracht dat aan mijn verwachtingen voldoet.
Re: Wie heeft een Marklin G 2000 BB (Artikel-Nr. 37207 )
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Wie heeft een Marklin G 2000 BB (Artikel-Nr. 37207 )
Mooi Hans dat jij er gelijk al even mee hebt kunnen proefrijden en dat de lok nu al aan je verwachtingen
voldoet  :) Ik moet hem het weekend ook echt ff uit proberen nu  :D
Re: Wie heeft een Marklin G 2000 BB (Artikel-Nr. 37207 )
Het is ook helemaal volgens jouw bericht van woensdag Brigitte. Helemaal zo. Een prachtig model van de RF 1101 en rijdt en ronkt losjes over mijn sporen. De komende dagen met wat lasten er achter maar daar heb ik alle vertrouwen in. Je hoort.
Re: Wie heeft een Marklin G 2000 BB (Artikel-Nr. 37207 )
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Wie heeft een Marklin G 2000 BB (Artikel-Nr. 37207 )
De lok even op de rollenbank gehad en de geluiden getest wat gewoon prima klinkt.
Kan eigenlijk ook niet anders, want het is origineel opgenomen van de grote broer RF 1104  :)
Ik blij B)
Re: Wie heeft een Marklin G 2000 BB (Artikel-Nr. 37207 )
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Wie heeft een Marklin G 2000 BB (Artikel-Nr. 37207 )
Ik neem aan van wel. Het rijgeluid staat inderdaad wat hard, daar heb ik verder nog niets aangedaan.
Ik denk dat in het echt een diesel bij een bepaalde snelheid sowieso hard klinkt en de rest wat overstemd en dat dit in model een beetje overgenomen is. Geluid blijft altijd kwestie van persoonlijke smaak heb ik al gemerkt  :)
Re: Wie heeft een Marklin G 2000 BB (Artikel-Nr. 37207 )
Lid sinds: 2010

St. Catharinagilde 1298 - heden

offline
Re: Wie heeft een Marklin G 2000 BB (Artikel-Nr. 37207 )
Jammer dat je bij Märklin de geluiden niet apart kunt instellen. Ik vind het dieselgeluid licht klinken, heb een Lint rondrijden en die heeft een veel zwaarder dieselgeluid. Maar zoals je aangeeft, geluid is een persoonlijke smaak.

Gr, Ad
Re: Wie heeft een Marklin G 2000 BB (Artikel-Nr. 37207 )
Mooi model.
Re: Wie heeft een Marklin G 2000 BB (Artikel-Nr. 37207 )
Het model ziet er goed uit.
Heb hem zien staan bij somberg en ziet er mooi uit.
Heb aardig goed gelet op de details.
De kleur ziet er wel mooi en goed uit.
Re: Wie heeft een Marklin G 2000 BB (Artikel-Nr. 37207 )
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Wie heeft een Marklin G 2000 BB (Artikel-Nr. 37207 )
Video met een test bericht over de 37207

www.youtube.com/watch?v=hCOdItY7wiQ
© brunellorosso

Gr.  Charlie


Re: Wie heeft een Marklin G 2000 BB (Artikel-Nr. 37207 )
Lid sinds: 2010

St. Catharinagilde 1298 - heden

offline
Re: Wie heeft een Marklin G 2000 BB (Artikel-Nr. 37207 )
Heeft iemand hier al een machinist ingeplaatst? Heb het bovenste losgehaald maar de cabine lijkt me moeilijk los te krijgen. Ben benieuwd.

Gr, Ad
Re: Wie heeft een Marklin G 2000 BB (Artikel-Nr. 37207 )
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wie heeft een Marklin G 2000 BB (Artikel-Nr. 37207 )
Ad,

Ik heb een tijdje geleden een machinist in de 37202 ingebouwd.
Op zich kreeg ik de cabine makkelijk uit elkaar.
De kap eraf halen dan de 2 schroefjes los halen dan is je cabine los en kan je met een dun schroevendraaiertje het interieur los halen uit de cabine. 

Edit: zin toegevoegd.
Re: Wie heeft een Marklin G 2000 BB (Artikel-Nr. 37207 )
Lid sinds: 2010

St. Catharinagilde 1298 - heden

offline
Re: Wie heeft een Marklin G 2000 BB (Artikel-Nr. 37207 )
Michel, hartelijk dank, het is gelukt.👍

Gr, Ad