Ik heb momenteel het volgende probleem met Railcom plus.
Mijn ECoS 2 leest geen ESU Loksounds V4.0 (M4) meer in Railcom plus mode. Ik heb nu 5 locs daarmee rondrijden. Sinds donderdag reageren die niet meer op de aansturing van de ECoS. M'n ECoS is bijgewerkt naar de huidige versie.
De decoders zelf doen het nog wel, zowel analoog, als in M4. Op het programmeerspoor kan ik ze in DCC ook lezen en schrijven. In de decoders staat de railcom plus communicatie aan (CV's 28 en 29). Op de ECoS staat ook de railcom plus aan (instellingen). Toch laden de locs niet in de loclijst, rijden niet, functies werken niet.
Als ik railcom in de decoder uitschakel, dan wordt wel meteen M4 (mfx) ingelezen in de ECoS.
Ik heb al de railcom locs gewist, waarna er verder ook niets meer via railcom geladen werd. Ik heb een backup-fabrieksreset-restore uitgevoerd (waardoor ik alle Mfx locs weer opnieuw moest inladen a 2,5 uur), nog steeds geen railcom plus...
Tot vorige week deden ze het nog wel via railcom, donderdag had ik een paar wagons (van die nieuwe te kort gekoppelde M-goederenwagens) die naast de rails belandden en kortsluiting veroorzaakten. Sindsdien is het mis.
Enige optie die ik nog niet geprobeerd heb is het voltage te verhogen. Ik heb op de bovenbaan nu 17,9V via de ECoS, beneden staat 17,4V via de booster(dat is een ESU voeding die geen stelschroef heeft en oorspronkelijk bij het CS1 geleverd werd. De voeding die bij de booster kwam hangt nu aan mijn CS1R, want daar heb ik max 14V voor mijn Z-baan nodig). Zou het voltage het probleem zijn?
Verder zou ik het niet meer weten. Iemand nog suggesties (voordat ik het op het ESU forum gooi)?
Ik overweeg om vrijdag op Eurospoor een tweede booster te kopen en die aan de baan te hangen, dan kan het voltage omhoog naar ruim 18. De voeding met 17,4 zet ik dan aan de ECoS zelf en die kan dan de wisseldecoders voeden.
Groet, Paul