Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Baanpan N spoor

Gestart door kevinpijls donderdag 25 augustus 2016, 23:47:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Baanpan N spoor
kevinpijls
gast

Baanpan N spoor
Na lang wikken/wegen ga ik dan toch de overstap maken naar N-spoor, daar ik in H0 niet het gewenste resultaat krijg qua baanplan, dit door mijn wensen icm de beschikbare ruimte...

Hierbij een beetje mijn wensen:

- Ik ga voornamelijk modern rijden, tijdperk V / V|. Ik rijdt met alle treinen die ik mooi vindt, dus niet specifiek nederlands of duits etc..

- Een stationsomgeving met 4 sporen voor passagierstreinen ( 2 stopsporen, 2 doorgaande ) + opstel emplacement, waar dan losse rijtuigen/locs of combinatie's kunnen staan. Het liefste deel ik de sporen dan ook nog op in 1A/1B etc etc.. dmv een dubbele kruiswissel die bij Peco 55 beschikbaar is. Zo kan ik spoor 1A/1B als 1 spoor gebruiken voor lage combinatie's, maar ook evt als 2 seperate sporen.

- Daarnaast wil ik bij het opstel-emplacement ook 2 sporen die grenzen aan een goederenoverslag, voornamelijk containers.

- Ook wil ik dan dubbelsporige paradebaan(en) waarover de ICE kunnen denderen.

- Ik wil gebruik maken van een schaduwstation, zodat er uiteindelijk veel verschillende treinen zichtbaar worden.




De scenery zal gaan bestaan uit een stukje stadgedeelte, rondom het station met wat industrie. Daarnaast wil ik een stuk creëren met wat natuur.. Het lijkt me mooi als daar het dubbelsporige traject over loopt richting het station.

Onderstaand een foto van  de beschikbare ruimte

- 2 poten 2.20 x 1.22
- 1 rechte 3.30 x 1.22

& een foto van een soort station & emplacement zoals ik bedoel.

Grzt Kevin
Re: Baanpan N spoor
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Baanpan N spoor
Kevin,

Als de ruimte het niet toelaat voor h0 dan is n-spoor een prima alternatief. :thumbup:
Succes met je plannen het begin ziet er al goed uit. :)
Re: Baanpan N spoor
Lid sinds: 2013

offline
Re: Baanpan N spoor
Kevin

Het lijkt mijn een heel mooi plan wat je laat zien .


Gr Alex 0850
Aanwinsten Beurs Houten Augustus 2016
Even een beetje  :offtopic:

Vandaag weer eens een bezoekje gebracht aan de modelspoorbeurs in Houten om wat nieuw materiaal te gaan halen, na mijn overstap van H0 naar N... Dit is het resultaat

1x sl300F Peco Flexrail, zwart code 55 ( doos 30 stks )

1x HN2332 Arnold NS E-Loc Br 186 002 TRAXX

1x 825335 Fleischmann SBB Containerwagen Sggmrs "SAMSKIP"

1x 825334 Fleischmann NS Containerwagen "RichardKempers"

Grtz
Re: Baanpan N spoor
Lid sinds: 2006

offline
Re: Baanpan N spoor
Het bovenste sporenplan (het getekende) lijkt erg veel op het sporenplan van Sittard. Wellicht daar eens een kijkje nemen.
Re: Baanpan N spoor
kevinpijls
gast

Re: Baanpan N spoor
Citaat van: Chimeara op zaterdag 27 augustus 2016, 18:16:17
Het bovenste sporenplan (het getekende) lijkt erg veel op het sporenplan van Sittard. Wellicht daar eens een kijkje nemen.

Hahaha dat kan kloppen, dat is Sittard :) hahaha
Re: Baanpan N spoor
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Baanpan N spoor
Mooie aanwinsten Kevin. :thumbup:

Leuk je ontmoet te hebben en bedankt voor de meegenomen spullen. :thumbup: :thumbup:
Re: Baanpan N spoor
Spoorman
gast

Re: Baanpan N spoor
Citaat van: kevinpijls op donderdag 25 augustus 2016, 23:47:29

Na lang wikken/wegen ga ik dan toch de overstap maken naar N-spoor,


Ik zie dat je je S88 terugmelders te koop hebt gezet. Maar als je bij Rosoft SD16 modules koopt en die er voor zet heb je terugmeling op basis van stroomdetectie. ;)

http://rosoft.biedmeer.nl/Webwinkel-Product-2875188/SD16.html

Gr, Ben. 
Re: Baanpan N spoor
kevinpijls
gast

Re: Baanpan N spoor
Hierbij weer een update-je na lange tijd afwezig te zijn geweest ivm privé omstandigheden.. In de tussentijd bijna al mijn h0 materiaal weten te verkopen, op wat kleine items na..

Dus werd het tijd om wat N spoor aan te schaffen.. En na te denken over de besturing van de baan..

Zelf ben ik zeer trots op wat er momenteel al qua rijdend materieel aanwezig is, in korte tijd :) Daarnaast heb ik ervoor gekozen om de besturing van de baan te gaan realiseren dmv Dinamo in combinatie met Itrain. Hiervoor dan ook al de benodigde items voor gekocht, zodat er een start gemaakt kan worden met een testbaan :)

Hieronder enkele foto's van het rijdend materieel & de aangeschafte items voor Dinamo.

Binnenkort meer omtrent de testbaan in een draadje in de categorie " Baanbouw ".

Grtz,
Re: Baanpan N spoor
Jørg
gast

Re: Baanpan N spoor
-Kevin:
Mooie aanwinsten,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: Veel plezier bij het ontwerpen en bouwen van een nieuwe baan.
Re: Baanpan N spoor
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Baanpan N spoor
Hoi Kevin,

Zo, dat is een vlotte start hoor, je verzameld je collectie rap bij elkaar zo ;)
Over iTrain valt genoeg te lezen, succes met het bedenken van de hele zaak, dat komt wel goed zo.
Re: Baanpan N spoor
kevinpijls
gast

Re: Baanpan N spoor
 @citaat @citaat @citaat

@Jorg, dank je wel.

@Simon, Thnx! Ja van de verkoop van h0, heb ik meteen de benodigde items aangeschaft :) Vanaf nu zal het ook nog iets rustiger gaan worden hoor :) Ja, met Itrain ben ik al bezig, gaat helemaal goed komen :)

Grtz
Re: Baanpan N spoor
kevinpijls
gast

Re: Baanpan N spoor
De start is gemaakt... Begonnen met de installatie van Dinamo icm een testbaantje.. 👍🏻👍🏻👍🏻
Re: Baanpan N spoor
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Baanpan N spoor
Kevin,

Mooi n-spoor materiaal heb je verzameld. :)
Succes met de verdere bouw en met het testbaantje. :thumbup:
Re: Baanpan N spoor
kevinpijls
gast

Re: Baanpan N spoor
 @citaat @citaat @citaat

Dank je wel Michel (  h0_Miessie ) 👍🏻👍🏻👍🏻
Re: Baanpan N spoor
kevinpijls
gast

Re: Baanpan N spoor
Klein update-je...

Verder gegaan met het aansluiten van Dinamo icm. Itrain. Reeds een testovaal voorzien van 4 blokken & deze aangesloten op de TM44 behorend bij Dinamo.

Nu voorlopig even geen vorderingen, ivm. de geboorte van onze STOERE VENT " JIRRE "  :favorite: :favorite: :favorite: :favorite: :favorite:
Jirre & mama maken het goed  :thumbup:

Grtz
Re: Baanpan N spoor
Lid sinds: 2013

offline
Re: Baanpan N spoor
Kevin , van harte gefeliciteerd met je zoontje! ( wedden dat er het 1e jaar niks van je hobby terecht komt ;-)   )
Re: Baanpan N spoor
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Baanpan N spoor
Hey Kevin,

Van harte met de geboorte van de kleine man!!

En ik sluit me aan bij de weddenschap van Roel :P Al duurde het bij mij meer dan 20 jaar ;)
Re: Baanpan N spoor
Lid sinds: 2013

offline
Re: Baanpan N spoor
Kevin

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon .


Gr Alex 0850
Re: Baanpan N spoor
Jørg
gast

Re: Baanpan N spoor
-Kevin:
Hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon, moge hij vlug het treinvirus te pakken hebben,  >:-D
Re: Baanpan N spoor
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Baanpan N spoor
Hoi Kevin,

van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon.

Groet,
Dirk
Re: Baanpan N spoor
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Baanpan N spoor
Kevin, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. Veel voorspoed gewenst!

Laurent
Re: Baanpan N spoor
kevinpijls
gast

Re: Baanpan N spoor
 @citaat @citaat @citaat
@citaat @citaat @citaat
@citaat @citaat @citaat
@citaat @citaat @citaat
@citaat @citaat @citaat

Bij deze wil ik jullie allemaal bedanken voor de felicitatie's die wij hebben mogen ontvangen omtrent de geboorte van Jirre. We zijn heel erg trots & verliefd op onze kleine man.

* helaas begint de vermoeidheid wel een kleine rol te spelen  :P :P :P 8o Jirre houdt namelijk niet zo van slapen, maar speelt veel liever met de treintjes :)

Grtz
Re: Baanpan N spoor
kevinpijls
gast

Re: Baanpan N spoor
Hallo Mede-modelspoorliefhebbers,

Bij deze wil ik een oproep doen, met daarin de vraag...

- Is er iemand die mij kan helpen met het digitaal uittekenen van onderstaand geschetst plan in Peco 55 rails?

* De opstelsporen hoeven niet perse 7-sporig te zijn, dit mag teruggebracht worden naar 3-5 sporig, afhankelijk van de beschikbare ruimte ( zie foto ). Het personen-stationstraject, 4-sporig heeft prioriteit namelijk.

Helaas ben ik hier al geruime tijd mee aan het stoeien, maar krijg ik het niet voor elkaar, dit in te tekenen..

Alvast bedankt voor jullie reactie :)

Mvg,

Kevin Pijls
Re: Baanpan N spoor
kevinpijls
gast

Re: Baanpan N spoor
Helaas vallen de reactie's van medespoorfanaten nog een beetje tegen..  :(  :(  :(

Is er niemand die mij verder kan helpen ..? Ik zou het hartstikke fijn vinden :)

MVG,

Kevin
Re: Baanpan N spoor
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Baanpan N spoor
Hoi Kevin,

Ik zie nu je oproep.

Allereerst nog gefeliciteerd met de geboorte van je zoon Jirre.
Houdt er maar rekening dathij voorlopig de dienst in huis gaat uitmaken.

Wat bedoel je met digitaal uittekenen?
Tekenen in ontwerpsoftware?

Ik adviseer je dan om SCARM te downloaden daar zit ook Peco-rails in.

Henk