Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

AFBLIJVEN MET JE POTEN!!!!

Gestart door eddyflame vrijdag 29 juli 2016, 20:28:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
AFBLIJVEN MET JE POTEN!!!!
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

online
AFBLIJVEN MET JE POTEN!!!!
zie dit bericht

http://www.rtvnh.nl/nieuws/189086/treinengek-erik-de-zwart-witheet-om-bekladde-wagons-spuitbusterroristen-zijn-het-


kunnen ze nu nooit ergens van afblijven.....

waardeloos dit

succes jongens met herstellen


GR Ed
Re: AFBLIJVEN MET JE POTEN!!!!
Jammer dat zoiets is gebeurd.
De daders zullen wel nooit gepakt worden.
Heeft simpelweg geen prioriteit en kost teveel moeite.

Slogan 'Waakzaam en dienstbaar' klinkt leuk, maar de praktijk is anders...

Groeten,
Ton.

<edit: Typfout gecorrigeerd>
Re: AFBLIJVEN MET JE POTEN!!!!
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: AFBLIJVEN MET JE POTEN!!!!
Ja ach onze jeugd heeft het al zo moeilijk, toch?
Dat is een veel gehoord excuus voor dit soort van vandalisme.

Zelf ben ik jaren vrijwilliger geweest bij HIJSM in Haarlem.
Daar hadden we 3 DE-3 "Rode Duivels" staan, nota bene in de bewaakte driehoek van het stations emplacement.
Toen wij een keer op een zaterdag daar kwamen waren de interieuren van de twee van de stellen nagenoeg gesloopt.
En het derde stel was 'verfraaid' door het tuig.
De tranen staan je in de ogen en er komt een woede in je op die niet te beschrijven is.
En wat nog het ergste is dat de (spoorweg)politie er een beetje wezenloos naar staat te kijken en mompelt: "ja het is schering en inslag, je kunt er niet tegen optreden".

In gedachten ben ik bij de mensen van de Stichting Hondekop.
En wens ze veel sterkte.
Re: AFBLIJVEN MET JE POTEN!!!!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: AFBLIJVEN MET JE POTEN!!!!
Goed waardeloos die gasten, ik heb er zelf ook ooit mee te maken gehad. Ik had mijn vrachtwagen net wit laten spuiten en de volgende ochtend zat hij van voor naar achteren volgespoten met rare teksten.
Wel aangifte gedaan maar.............................................


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: AFBLIJVEN MET JE POTEN!!!!
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: AFBLIJVEN MET JE POTEN!!!!
SCHANDALIG

groet
Harald
Re: AFBLIJVEN MET JE POTEN!!!!
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: AFBLIJVEN MET JE POTEN!!!!
Op de Facebook pagina van Op de Rails wordt er ook aandacht aan besteed. Ik snap echt niet wat dit soort gasten nou leuk vinden aan dit gedoe..... Blijf gewoon van de spullen van een ander af, maar dat zal wel te moeilijk zijn.

Waar ik het wel roerend mee eens ben, is de eerste reactie eronder:
Citaat van: Edward BaryHet begint al in de media die dit soort vernielzucht nog steeds als "kunst van kunstenaars" beschrijft en hardwerkende vrijwilligers met liefde en eerbied voor cultuur-historisch railerfgoed als "treinengekken" definieert. Misschien kan de redactie van RTVNH die woordkeus nog eens uitleggen. Als je vrijwilligers wilt beledigen, moet je vooral zo journalistiek bedrijven. Daar kan ik nou witheet van worden.
Re: AFBLIJVEN MET JE POTEN!!!!
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: AFBLIJVEN MET JE POTEN!!!!
Citaat van: PietB op vrijdag 29 juli 2016, 21:30:50
Ja ach onze jeugd heeft het al zo moeilijk, toch?
Dat is een veel gehoord excuus voor dit soort van vandalisme.
Piet, is het nodig om meteen richting een bepaalde groep te wijzen?
Re: AFBLIJVEN MET JE POTEN!!!!
Ik kan wel een inschatting maken van de leeftijd oudere tieners begin twintigers waarschijnlijk met een sweater met capuchon.
Re: AFBLIJVEN MET JE POTEN!!!!
Zo heeft dhr./mevr. F.K.van Wingerden (medeburger, ongetwijfeld met stemrecht 8o ) ook een mening:

CiteerWord tijd dat er eens een andere wind door Nederland gaat waaien die mensen aanpakken.
Wat voor vlut mensen zitten er niet in de regering en de gemeente alleen maar zakken vullen.
Pak de groot graaiers aan en de venielers aan.
Pak ook de nieuwe pokimon jagers op de fiets aan geen telefoon in de hand je ben bestuurder.
ALs een automobilist er 240 euro voor krijg dan ook de fietser of ander vervoer aLs bestuurder.
Het geen wat ze horen te doen doen ze juist niet.
Leven we in een democratie Nederland of een compinistie's land ?
Nu lijkt het er op dat er geen één meer naar de burger luisterd en er wat aan gaat doen om dit te verandere.
Het loopt een keer uit de hand en dan is het te laat.
Bemoei je meer met je eigen land op oorder te krijgen wij hebben er niks aan met het bemoeien met andere landen.
Het geld wat nu in andere landen als bommen naar beneden gaan op andere landen kost al heel veel geld.
Laat staan al het pesoneel dat er bij betrokken is.
Het gaat alleen maar om macht geld wapens en olie en niet meer om mensen.
Ieder land dat wapens leverd aan de landen waar nu het een rotzooi is leverd alleen maar geld op voor de wapen industrie.
We kunnenbeter iets beters doen dan op deze marnier ons geld verdienen doe dan iets nutig waar iedeen er beter van word.
Kijk eerst in je eigen land wat kan je verbeteren voor je eigen burgers in eigen land.

Gr, Ben.
Re: AFBLIJVEN MET JE POTEN!!!!
 @citaat klik
Re: AFBLIJVEN MET JE POTEN!!!!
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: AFBLIJVEN MET JE POTEN!!!!
CiteerZo heeft dhr./mevr. F.K.van Wingerden (medeburger, ongetwijfeld met stemrecht 8o ) ook een mening:

wees dan blij dat je in dit landje, wel kan zeggen wat je op je lever hebt......we zijn idd een calvinistisch volkje...dat wel dan ....en we kankeren wat af....en zolang het mijn deurtje voorbij gaat. heb ik wel een mening >:-D
Proud to be a Dutchman...yeahh :P
Re: AFBLIJVEN MET JE POTEN!!!!
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

online
Re: AFBLIJVEN MET JE POTEN!!!!
Hoe kom je aan F K van Wingerden ?
Is dit dezelfde ?
http://link.marktplaats.nl/m1068711443
Re: AFBLIJVEN MET JE POTEN!!!!
Geen idee, ik ken heel die gast niet.
Re: AFBLIJVEN MET JE POTEN!!!!
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: AFBLIJVEN MET JE POTEN!!!!
vanwaar het citaat  :????
Re: AFBLIJVEN MET JE POTEN!!!!
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: AFBLIJVEN MET JE POTEN!!!!
Citaat van: hmmglaser op zaterdag 30 juli 2016, 01:17:47
Ik kan wel een inschatting maken van de leeftijd oudere tieners begin twintigers waarschijnlijk met een sweater met capuchon.

Ach, ja, ik hoor het weer. Het is allemaal de schuld van de jeugd. Ouderen zijn immers degene die nooit wat doen, toch? Daarom dat de laatste handelaar waar ik wat op internet kocht en toevallig mee aan de praat raakte, niet meer op beurzen staat. Vanwege voornamelijk ouderen die hem belazeren of bestelen. 70 jarigen doodleuk met een loc weglopen.

Ik vind het nogal kwetsend, onnodig kwetsend, om meteen maar te wijzen naar de jeugd, juist op een forum waarop ook genoeg jeugdigen zitten.
Re: AFBLIJVEN MET JE POTEN!!!!
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: AFBLIJVEN MET JE POTEN!!!!
Citaat van: Laurent op vrijdag 29 juli 2016, 23:11:56
Piet, is het nodig om meteen richting een bepaalde groep te wijzen?
Als ik jou daar een plezier mee doen wil ik ook de bejaarden en gepensioneerden wel noemen hoor!
Maar we weten beide dat die niet zo makkelijk met een rollator over een opstel terrein bewegen.
Neen, dit bovenstaande is grappig bedoeld.
Maar alle gekheid op een stokje, dacht je werkelijk dat we het niet in die hoek moeten zoeken?
In Haarlem heeft het stationspersoneel jonge gasten zien weg rennen.
Dus zeg het maar.

grt Piet.
Re: AFBLIJVEN MET JE POTEN!!!!
Ik vind het enorm zonde van het treinstel, en ook zeker heel erg zielig dat dit gebeurt. Waarom precies dit treinstel? maar ook waarom uberhaupt?

Overigens degene die meteen naar een groep wijzen, erg jammer. Ik ben zelf 24, maar ik heb geen vriend of kennis (ouder of jonger) die zich hier mee bezig houdt. Misschien is het wel een mannetje van 16? of iemand van 35 die er nog altijd op kickt..

Laten we zeggen dat het een trieste daad is en dat de opstelterreinen beter beveiligd moeten worden. Als iemand een trein van voor tot achter kan vernielen dmv spuitbussen, dan kan iemand dus ook bijv. een bom onder de trein plaatsen. (vrij extreem, maar toch niet ondenkbaar op het moment..).

Met vriendelijke groet,

Mathijs

Re: AFBLIJVEN MET JE POTEN!!!!
Citaat van: mathii72409 op zaterdag 30 juli 2016, 22:57:02

Misschien is het wel een mannetje van 16? of iemand van 35 die er nog altijd op kickt..


Geen idee maar je kunt het leren op een kinderfeestje.



Gr, Ben.
Re: AFBLIJVEN MET JE POTEN!!!!
Citaat van: Laurent op zaterdag 30 juli 2016, 22:03:40
Ik vind het nogal kwetsend, onnodig kwetsend, om meteen maar te wijzen naar de jeugd, juist op een forum waarop ook genoeg jeugdigen zitten.

je kunt het misschien kwetsend vinden maar deze leeftijdsgroep pleegt dit soort van vergrijpen jonger gooien ze ruiten in en oudere doen het niet op treinstellen omdat zij ook weten wat het is om een hobby te hebben!
Ik weet dit uit eigen ervaring :D