Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Onderhouds gebouw Nedtrain in h0

Gestart door DB BR85 maandag 23 mei 2016, 17:26:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Onderhouds gebouw Nedtrain in h0
Beste Forumleden,

Ik ben bezig met het opdoen van ideeën voor mijn toekomstige baan. Ik zou graag een rangeerterrein cq werkplaats willen maken.
Ik ben nogal gecharmeerd van het gebouw van Nedtrain Watergraafsmeer te Amsterdam. Ik zit alleen met een ding dat ik niet weet waar ik een soort gelijk materiaal kan vinden bijv acrylglas met de structuur van de foto's in de link.

http://rodeca.nl/wp-content/uploads/2011/12/IP08_Amsterdam_NEDtrain.pdf

Ik ga er voor 95% vanuit dat wat ik wil niet haalbaar is maar wie weet is er iemand die er toevallig een website heeft o.i.d. waar ze zoiets namaken.

Alvast bedankt voor de moeite.

Gr. Dirk
Re: Onderhouds gebouw Nedtrain in h0
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Onderhouds gebouw Nedtrain in h0
Heb je al geprobeerd met effen blauw kunststof iets te doen met stift, messnede oid voor het profiel?
Re: Onderhouds gebouw Nedtrain in h0
Is zoiets niet te printen op overhead sheet? Die transparante kunststof vellen die vroeger gebruikt werden voor een overhead projector.
Re: Onderhouds gebouw Nedtrain in h0
Plexiglas met blauwe lichtdoorlatende raam plakfolie en styreenstrips op maat maken, dan kom je al een eind :)
Re: Onderhouds gebouw Nedtrain in h0
Misschien is dit een hulp?

(En let daarbij niet teveel op het ge-OH in dit topic :wink:)
Re: Onderhouds gebouw Nedtrain in h0
Bedankt voor Jullie reacties.

@Gerard. Mooie oplossing voor een werkplaats. ik ben druk lezende hoe en wat. (btw zeer interessante baan:D)

@Kevin: Ik dacht zelf aan mat plexiglas met inderdaad witte typex stift, alleen waar haal ik dan weer dat matte plexiglas in de gewenste groen-blauwe kleur. zoeken zoeken zoeken.

@M-er: heb je toevallig een foto-voorbeeld. Ik kan me zo snel geen voorstelling maken.

Al met al een aantal goede en bruikbare ideeën.
Even door zoeken en dan moet ik een heel eind komen

Andere oplossingen en of ideeën altijd welkom:D.

Gr. Dirk
Re: Onderhouds gebouw Nedtrain in h0
Waarom ga je dan niet voor gewoon mat plexiglas, met blauwe raamfolie eroverheen ?


Citaat van: DB BR85 op woensdag 25 mei 2016, 17:07:20

@Kevin: Ik dacht zelf aan mat plexiglas met inderdaad witte typex stift, alleen waar haal ik dan weer dat matte plexiglas in de gewenste groen-blauwe kleur. zoeken zoeken zoeken.


Andere oplossingen en of ideeën altijd welkom:D.

Gr. Dirk
Re: Onderhouds gebouw Nedtrain in h0
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Onderhouds gebouw Nedtrain in h0
Of dit? Klik hier.


NB. Nee, ik heb geen ervaring hiermee, maar ik kwam het meer of minder toevallig tegen.
Re: Idee en uitwerking Onderhouds gebouw Nedtrain
Beste Allemaal,

Een tijd geleden heb ik geprobeerd info te vinden om te kijken of het haalbaar is om de onderhoudswerkplaats van Nedtrain na te maken. Met vele reacties tot gevolg.
Ik heb zo een aantal ideeën.

Ik wil beginnen met een standaard loc loods van Faller. De 120217. Deze 3-sporige loods kan ik dan naar eigen idee aanpassen.
Binnen wil ik een inspectie put maken zoals op de 1e foto.
Nu heb ik op de site http://www.hassler-profile.li/ messing profielen gevonden die kunnen dienen als palen. Ik zie verder veel voorbeelden van zelfbouw van sporen en wissels in schaal 0. in deze schaal worden allerlei losse onderdelen geleverd zoals railstoelen en kleine spijkertjes om de railstoelen vast te zetten.

Is dit ook in H0 verkrijgbaar? Ik heb het hele internet afgezocht maar tot op heden nog niks gevonden.

Verder zag in nog een zelfbouw inspectiekuil uit België 2e foto. De opzet van de kuil is erg naar mijn smaak alleen weer kan ik die railstoelen nergens vinden.

Hopelijk hebben jullie ideeën links en of hebben jullie zelf ervaring met het zelfbouwen van een inspectie kuil.

Het idee van de sporen met de loods zie je in foto 3 & 4. De sporen 2205 zullen dan uit eindelijk in de werkplaats de inspectiekuil worden.

Gr. Dirk



Re: Idee en uitwerking Onderhouds gebouw Nedtrain
Citaat van: DB BR85 op donderdag 30 juni 2016, 16:08:38
De opzet van de kuil is erg naar mijn smaak alleen weer kan ik die railstoelen nergens vinden.
Hier zijn simpelweg de middendelen van de bielzen verwijderd.

Materiaal voor H0 rail/wissel zelfbouw ===> klik
Re: Onderhouds gebouw Nedtrain in h0
Van bovenstaande inspectie putten heeft Auhagen prima modellen uitgebracht.
Kijk maar eens bij Auhagen Untersuchungsgrube art. 41612.

Grt, Ronald