Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Arduino Decoder koploper

Gestart door kteeven zondag 07 februari 2016, 23:29:50

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Arduino Decoder koploper
Op internet heb ik een leuke site https://rudysmodelrailway.wordpress.com/2014/10/09/arduino-as-dcc-servo-decoder-tuning-and-configuration/ gevonden om een arduino print om te toveren naar een functie/wissel decoder.
Alles aangesloten zoals het zou moeten maar de wissels reageren niet. Ik heb de volgende configuratie:
PC met koploper -  IBcom - Optocoupler printje  -   ardiuno mega 2560(met de interrupt op pin 2)   -  software van eerder genoemde site.
Ik twijfel over het volgende: hoe geef ik in koploper aan dat in mijn wissel via DCC aan wil sturen? en in de arduino software heeft iedere wissel een eigen adres, is dit normaal gesproken niet per 4/8 en dan elke wissel een eigen nummer bijvoorbeeld adres 1 wissel 1(1.1)?

Graag hoor ik jullie tips en alvast bedankt!

kasper
Re: Arduino Decoder koploper
Dat geef je helemaal niet in koploper aan, dat geef je aan in je centrale. Koploper geeft alleen maar een opdracht in de trant van zet wissel 1 in de rechtdoorstand. De centrale bepaald in welk protocol.

Groetjes
Re: Arduino Decoder koploper
Ok, daar kan ik me iets bij voorstellen, alleen heb ik een IB-com waar naar mijn weten niks op in te stellen valt. Mijn treinen rijden overigens wel zoals verwacht alleen mijn wissels blijven dus achter.
Suggesties zijn welkom(:

Kasper
Re: Arduino Decoder koploper
Kasper, bij die IB-Com zit een stukje software, waarmee je een aantal basis instellingen mee kunt instellen, waaronder het algemene protocol voor wissels, dat zal standaard staan op Motorola voor alle wisseladressen, dat kun je veranderen en zettten op DCC voor alle wisseladressen, helaas is gemixd niet mogelijk.
Dus lees de handleiding en voer uit wat daar in beschreven staat.

Groetjes
Re: Arduino Decoder koploper
Dus toch :? ik ben hier wel mee aan de gang geweest maar ik was zo in de veronderstelling dat het een koploper instelling was... dat ik dat alleen als test app zag. Maar inderdaad het werkt nu keurig. opgelost!!

Bedankt(: