Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Over Laisdcc decoders

Gestart door Spoorman donderdag 28 januari 2016, 15:07:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Over Laisdcc decoders
Lid sinds: 2015

Kreis Neuspaß

offline
Re: Over Laisdcc decoders
idd dus geen dcm motor.... dat verklaart voor mij waarom die loc mooier loopt dan een marklin loc, daarin zijn rotor en stator beter op elkaar ingesteld.....
Re: Over Laisdcc decoders
Lid sinds: 2007

Met vriendelijke groet, Winus

offline
Re: Over Laisdcc decoders
Misschien iemand mij helpen. Ik heb een Laisdcc decoder in een Dapol stofzuiger-wagen gezet. Heeft iemand een advies hoe ik de maximum snelheid daarvan kan temperen, zodat de motor niet gaat doorbranden?
Ik heb de instellingen van je BR 215 zoals hier genoemd geprobeerd, maar toen deed ie niets meer, dus maar weer terug gezet naar de fabrieksinstellingen. Het is een versie 2 decoder.
Re: Over Laisdcc decoders
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Over Laisdcc decoders
Hi,

Vanochtend nieuwe gratis Lais decoders ontvangen.
Ben benieuwd of dit misschien al de V3 zijn.
Nu nog de tijd (en slecht weer) om deze eens te testen.

groet
Harald
Re: Over Laisdcc decoders
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Over Laisdcc decoders
Dacht vandaag even met de Lais decoders aan de gang te gaan. Alles ging goed totdat ik CV29 op 16 had gezet om de snelheidstabel te kunnen gebruiken.
De decoder is nu niet meer te programmeren. De loc rijdt nog wel incl. verlichting.
Met mijn tweede decoder gebeurde hetzelfde. Iemand dezelfde ervaring?
Re: Over Laisdcc decoders
Ik kan een glimlach niet onderdrukken maar dat is onaardig. ;)

Resetten dan maar....? Wordt het wellicht weer 6. En dan 18 er in proppen, heb je ieder geval weer DCC maar dan op 28 stappen, met 16 staat het op 14 stappen.

Gr, Ben.
Re: Over Laisdcc decoders
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Over Laisdcc decoders
Het probleem is dat ik de decoder niet meer kan resetten. Kan geen enkele cv meer kezen of schrijven. Na wat mailwisselingen met laisdcc krijg ik 2 nieuwe opgestuurd.
Re: Over Laisdcc decoders
De goedkope chineze decoders zijn nog niet helemaal "je van het" lees ik. Ik hou het voorlopig nog maar ff bij de vertrouwde ESU decoders  :D
Re: Over Laisdcc decoders
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Over Laisdcc decoders
Als functiedecoder werken ze prima, maar voor mijn locs blijf ik lekker bij Esu. Wel een stuk duurder maar dan heb je ook wat!
Re: Over Laisdcc decoders
Lid sinds: 2006

offline
Re: Over Laisdcc decoders
Een goede avond,
Ik heb in de week nog 2 decoders ontvangen.
Heb ze getest en ik ben echt niet overtuigd.
Snelheid aanpassen lukt nog altijd niet via cv 2,5 en 6 .
Ook het rijden op lage snelheid is niet echt een voltreffer.
Het zullen ook bij mij functiedecoders worden vrees ik.
Mvg

Olivier 77
Re: Over Laisdcc decoders
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Over Laisdcc decoders
Volgens de handleiding en advies van Laisdcc (mail contact gehad) zelf moet je cv29 op 16 zetten om de 28 stapsnelheden in te kunnen stellen. Alleen bij mij help je dan de decoder over de zeik :P
Hun zeggen zelf ook dat cv 2, 5 en 6 niet functioneerd.
Re: Over Laisdcc decoders
Los van de problemen met snelheid die ik al in de openingspost beschreef: ik geloof niet in decoders die zelf de motorregeling aanpassen of een regeling hebben die voor alle soorten motoren geldt. Het is gebakken lucht.

Gr, Ben.
Re: Over Laisdcc decoders
Citaat van: Spoorman op maandag 25 april 2016, 07:45:29
Los van de problemen met snelheid die ik al in de openingspost beschreef: ik geloof niet in decoders die zelf de motorregeling aanpassen of een regeling hebben die voor alle soorten motoren geldt. Het is gebakken lucht.

Gr, Ben.

Geen motor is idd gelijk, zelfs gelijke type motoren kunnen nog verschillende eigenschappen hebben, Daarbij komt ook nog eens dat de PID regeling die de motor aanstuurt (de z.g.n. cruisecontrol) daarbij ook nog eens een best ingewikkelde materie. Wil je dat allemaal perfect voor mekaar hebben ben je echt wel ff bezig.
Re: Over Laisdcc decoders
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Over Laisdcc decoders
Citaat van: Olivier77 op zondag 24 april 2016, 21:52:35
Een goede avond,
Ik heb in de week nog 2 decoders ontvangen.
Heb ze getest en ik ben echt niet overtuigd.
Snelheid aanpassen lukt nog altijd niet via cv 2,5 en 6 .
Ook het rijden op lage snelheid is niet echt een voltreffer.
Het zullen ook bij mij functiedecoders worden vrees ik.
Mvg

Olivier 77


Ik kreeg nog een corrigerend antwoord. De cv's 2, 5 en 6 werken wel, maar alleen bij 128 rijstappen. Dit is in cv29 in te stellen.
http://www.digitrax.com/support/cv/calculators/#cv29_calc
Re: Over Laisdcc decoders
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Over Laisdcc decoders
Re: Over Laisdcc decoders
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Over Laisdcc decoders
Nog steeds versie 2. Heb van de week nog contact met ze gehad. Versie 3 komt wel maar weet nog niet wanneer.

Ze hebben mij de juiste cv instellingen gegeven om cv 2, 5 en 6 werkend te krijgen, maar helaas werkt het niet. Zij praten continu over 128 stappen maar ik ken alleen 126 stappen. Is er een dcc centrale die op 128 stappen werkt ipv 126?
Re: Over Laisdcc decoders
126 ken ik niet. Dcc kent 28 of 128 rijstappen toch?
Re: Over Laisdcc decoders
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Over Laisdcc decoders
Sorry, ik was in de war. In iTrain staat de keuze 126 stappen bij loc eigenschappen :D. Waarom dat dan is  :help:
Re: Over Laisdcc decoders
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Over Laisdcc decoders
Na een hoop mailverkeer met Laisdcc en veel testen is het mij ook nog niet gelukt om de cv's2, 5 en 6 werkend te krijgen. Ze hebben mij een lijst met de juiste cv waardes gegeven wat ervoor moet zorgen dat het wel werkt, maar helaas geen positief resultaat. Ze gaven zelf ook toe dat er meer gebruikers daar problemen mee hebben. Nu hebben ze 4 nieuwe decoders opgestuurd om daar mee te gaan testen. Vandaag ook de esu locprogrammer binnen gekregen, dat gaat ook een stuk makkelijker werken als de MS2.
Zodra ik meer weet dan horen jullie het wel.
Re: Over Laisdcc decoders
Lid sinds: 2010

offline
Re: Over Laisdcc decoders
Ik kreeg het hier ook niet voor elkaar.
Niet dat ik dat had verwacht.
Onze Chineese vrienden hebben geen idee wat ze maken.
Daar zit het probleem. De software klopt gewoon niet.
Hopelijk krijg je nu aangepaste ( ? ) decoders toegestuurd.

Robin
Re: Over Laisdcc decoders
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Over Laisdcc decoders
Dat vermoeden heb ik dus ook, al heb ik daar geen verstand van. Als functiedecoder werken ze in iig goed :D. Maar goed, het is prima dat ze 4 nieuwe opsturen. Het zouden ook verschillende zijn, dus ben benieuwd!
Re: Over Laisdcc decoders
Aliebengalie
gast

Re: Over Laisdcc decoders
Ik heb wel het idee dat zij donders goed weten wat ze maken , maar dat je nog steeds V2 decoders krijgt lijkt me wel duidelijk.
Zolang zij nog niet met V3 op de site staan , krijg je gewoon nog de oude voorraad.(je krijgt ze gratis , dus word alleen maar goedkoper als je klaagt) ik doe dat niet , ben er op een paar punten best tevreden mee voor dat geld.
Jammer hoor , alleen werkt wat Roco + Piko locs/treinstellen naar tevredenheid met deze decoders.
En er zullen best wel enkele Marklin locs zijn die er goed mee rijden , maar die moeten dan wel voorzien zijn van een vergelijkende Roco/Piko motor.
En je blijft toch met het probleem zitten dat enkele waardes niet aan te passen zijn.
Dus geduld is een schone zaak.
Voor als nog ben ik er nog steeds blij mee.
Heb er nu meer dan 10 , en +/- 6 ervan zitten ingebouwd in locs/treinstellen.
Die prima rijden.
Maar het blijft behelpen kwa instellingen.
Even zo decodertje wisselen in een locje , kom je vaak bedrogen uit..... :P :D
Het wachten is gewoon op V3.
En dan koop ik er zeker weer om te kijken wat er veranderd/aangepast is.

Mvg: Alex
Re: Over Laisdcc decoders
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Over Laisdcc decoders
Alex, ik zal niet zeggen dat ze niet weten waar ze mee bezig zijn. Ze nemen zelfs met mij contact op om te vragen hoe het gaat met de decoders. Ook sturen ze zonder dat ik het vraag nieuwe decoders op. Over de service mag ik dus zeker niet klagen. Het enige wat ik van hun nog niet vernomen heb is dat er een versie 3 uitkomt.

Heb jij trouwens de snelheidsregeling via de speed table, dus cv67 t/m 94 wel werkend gekregen?
Re: Over Laisdcc decoders
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Over Laisdcc decoders
Heb zojuist bericht gehad dat de opgestuurde 860021 8pin een versie 3 is, dus ben benieuwd.
Re: Over Laisdcc decoders
Aliebengalie
gast

Re: Over Laisdcc decoders
Citaat van: brietdijk op zaterdag 07 mei 2016, 08:52:44
Alex
Heb jij trouwens de snelheidsregeling via de speed table, dus cv67 t/m 94 wel werkend gekregen?

Heb nog geen idee of die inmiddels wel gebruikt zijn. Via het programma..... :D
Door ziekte lag het allemaal enig sinds stil.
Word binnen kort uiteraard weer opgepakt.

Ben wel even benieuwd of het inderdaad een V3 is , en of je deze nu wel redelijk kunt instellen.
Voor Marklin lijkt me beter om hier niet mee te gaan expirimenteren , maar voor andere merken oa Piko en Roco functioneren ze bij mij naar volle tevredenheid , hopelijk gaat dat met de V3 versie nog beter worden.

Mvg: Alex
Re: Over Laisdcc decoders
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Over Laisdcc decoders
Ik krijg een versie 1, 2 en 3 opgestuurd.
Ik krijg de cv's 2, 5 en 6 niet werkend, dat staat los van het type motor lijkt mij. Er zit totaal geen verschil in snelheid. Welke decoder type kies jij in de lokprogramner om te programmeren?
Re: Over Laisdcc decoders
Je kiest geen decoder in de LokProgrammer want het is geen Esu. Je programmeert slechts CV's.

Mooi dat je vol houdt, ben benieuwd of er nog iets uit komt. ;)

Gr, Ben.
Re: Over Laisdcc decoders
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Over Laisdcc decoders
Kwam er niet achter idd. Heb de programmer net in huis en heb er vandaag even mee gespeeld.
Re: Over Laisdcc decoders
Aliebengalie
gast

Re: Over Laisdcc decoders
Ben wel erg benieuwd naar die V3 versie.
Op de site nog niets te vinden van een V3.....maar we blijven moet houden..... :D

Mvg: Alex
Re: Over Laisdcc decoders
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Over Laisdcc decoders
Had het effe nagevraagd, want in de mail zeiden ze dat ze vier verschillende decoders opgestuurd hadden om te testen. Ze willen mij als proefpersoon gebruiken omdat ze het raar vinden dat de snelheidsregeling niet werkt.
We zullen zien en ik hou jullie op de hoogte.

Alex, we kunnen anders ook wel effe afspreken dat ik naar HIP kom met de versie 3. Kunnen we samen eens testen in meerdere merken locs.
Re: Over Laisdcc decoders
Aliebengalie
gast

Re: Over Laisdcc decoders
As zaterdag ben ik voor het laatst , dan enkele zaterdagen niet .
Ze motte even wat prikken in mijn linker arm......wou dat zelf doen , maar mag niet. :D :D :D
Je bent uiteraard altijd van harte welkom.

Alleen ik denk dat het gewoon nog een V2 versie is , maar je weet het niet he.
Je kan met het andere programma via je pc toch testen?
Je weet het dan toch snel genoeg denk ik.
Heb er nog geen vertrouwen in dat dit euvel verholpen is.
Heb toevallie een BR 151 Marklin loc open liggen met een stekker aansluiting er ingemaakt , en dan zorg ik dat ik nog een Roco/Piko loc bij me hebt.

Mvg: Alex
Re: Over Laisdcc decoders
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Over Laisdcc decoders
Ik heb ze voorlopig nog niet binnen, zijn net opgestuurd of de post moet ineens snel zijn.

Ik heb geen haast dus doe rustig aan met je arm en wij spreken tzt wel eens af bij hip.
Re: Over Laisdcc decoders
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Over Laisdcc decoders
GOED NIEUWS!

Vandaag heb ik om te testen een versie 1 en 3 decoder binnen gehad. Je kunt zeggen wat je wil maar aan hun service ligt het niet.

Eerst versie 3 getest in een simpele hobbyloc van marklin. CV29 op 2 gezet, dit om 128 stappen te gebruiken en om analoog uit te zetten anders gaat hij er als een speer vandoor als ik spanning op de baan zet. CV3 en 4 op 1 om vertraging minimaal te zetten. So far, so good.
Toen de CV's2, 5 en 6 op 1, 75 en 150 gezet en wat denk je? Het werkt!! :thumbup:
Ook nog even andere snelheden getest en dit werkt ook perfect.

Toen versie 1 erin gestoken en dezelfde instellingen erin gezet. Ik had het niet verwacht maar ook deze werkt perfect.

Van het weekeind zal ik de decoders in een marklin loc met een 5 polige motor testen en in iTrain ijken. Zal dan ook een filmpje van beide locs plaatsen.

Wel vind ik het raar dat versie 1 en 3 wel goed werken en versie 2 niet. Heb inmiddels 5x versie 2 die niet juist werken.

Zal zo ook maar het goede nieuws aan Laisdcc doorgeven.
Re: Over Laisdcc decoders
Aliebengalie
gast

Re: Over Laisdcc decoders
Da's mooi man.
En nu maar kijken of ze straks eindelijk een goede kunnen leveren die ook alles doet wat ze beloven.
Ben erg benieuwd wat de decoders in de Marklin lok doet.
Weet niet of je straks nog naar Hobby In Praktijk komt , maar ik heb in ieder geval de BR 151 van Marklin bij me.
Deze heeft een stekker aansluiting aan bord.
Uiteraard hoeft dit niet , maar kun je ev gelijk testen.
En anders drinken we gewoon gezellie een bakkie...... :thumbup: ook goed.

Mvg: Alex
Re: Over Laisdcc decoders
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Over Laisdcc decoders
Vandaag gaat het niet worden, maar zal kijken of het volgende week kan. Familie verplichtingen.
We houden contact.

Wil eerst nog even verder testen en ook nog effe ijken. Ook even zoeken of er nog uitgebreidere motor instellingen in zitten anders zal hij problemen hebben met dalingen in een spiraal bijvoorbeeld. Als ik deze testen gedaan heb zal ik Laisdcc ook wat laten weten en dan ben ik benieuwd naar hun reactie. :D
Re: Over Laisdcc decoders
Aliebengalie
gast

Re: Over Laisdcc decoders
Jammer Barry , maar familie gaat voor he......

Hoor graag hoe het is afgelopen met V3 .

Voorlopig ben ik even niet bij Hobby In Praktijk aanwezig Barry.

Krijg een kleine ingreep aan mijn linker hand , maar mag even enkele weekjes niet auto rijden.....

Mvg: Alex
Re: Over Laisdcc decoders
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Over Laisdcc decoders
Citaat van: Aliebengalie op zondag 15 mei 2016, 07:49:29

Voorlopig ben ik even niet bij Hobby In Praktijk aanwezig Barry.
Krijg een kleine ingreep aan mijn linker hand , maar mag even enkele weekjes niet auto rijden.....

Mvg: Alex

Gaan ze dat gat eindelijk dicht maken  :-).
Re: Over Laisdcc decoders
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Over Laisdcc decoders
Bij mij is dat gat toen ik volwassen werd vanzelf dicht gegaan :P

Alex, het heeft geen haast. Immers staat een uitnodiging voor een blik op jou baan te werpen ook nog open toch? Kom ik anders gewoon een keer bij jou op de koffie :D
Re: Over Laisdcc decoders
Aliebengalie
gast

Re: Over Laisdcc decoders
Eh Tom , dat gat wat jij bedoelt blijft open , ik ben namelijk rechts , met links hou ik de knip vast , en met rechts betaal ik.

Mvg: Alex

Later lettertje toegevoegd
Re: Over Laisdcc decoders
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Over Laisdcc decoders
 :D :P
Re: Over Laisdcc decoders
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Over Laisdcc decoders
 :thumbup:

Sterkte Alex

groet
Harald
Re: Over Laisdcc decoders
Aliebengalie
gast

Re: Over Laisdcc decoders
Op een paar pijnlijke prikken na schijn je er weinig van te voelen ..... rest komt later...... :D :-( :D :-(

Komt goe.

Mvg: Alex
Re: Over Laisdcc decoders
Citaat van: Spoorman op zaterdag 07 mei 2016, 18:01:32

Mooi dat je vol houdt, ben benieuwd of er nog iets uit komt. ;)


Iemand nog iets te melden over de V3 versie firmware?

Gr, Ben.
Re: Over Laisdcc decoders
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Over Laisdcc decoders
Mijn conclusie:
- In versie 3 is het probleem van snalheidinstelling opgelost.
- Geen mooi rijgedrag bij 5p motoren van marklin.
- Geen motorinstellingen wat problemen geeft op hellingen. Vooral naar beneden rijden gaat met stoten.
- Als functiedecoder goed en goedkoop

Re: Over Laisdcc decoders
Duidelijk. :)
Re: Over Laisdcc decoders
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Over Laisdcc decoders
Misschien dat jij eens een versie 3 moet proberen. Volgens Laisdcc rijden dc locs van bijv. Roco goed met deze decoder.
Re: Over Laisdcc decoders
Aliebengalie
gast

Re: Over Laisdcc decoders
Vinden bij Alieexpress ..... helaas dat gaat niet meer lukken.
De gehele site is daar weg , volgens hun ivm de kosten.
http://laisdcc.com

Ook vind je ze nog via ebay

Mvg: Alex
Re: Over Laisdcc decoders
Naar het schijnt zijn het "gekraakte" decoders van Train Control Systems http://www.tcsdcc.com/ aldus iemand bij de buren.

Dat komt dan weer overeen met het beeld wat wij hebben bij Chinezen: ze jatten alles en maken het na. Vaak werkt het maar soms ook niet :D

Gr, Ben.
Re: Over Laisdcc decoders
 @citaat Zichzélf namaken kunnen ze wél goed... >:-D
Re: Over Laisdcc decoders
Heren Forumleden,

Om het draadje van de LAISDCC decoders weer op te pakken ben ik dit draadje gestart.
Ik heb de nieuwe DCC H0 decoder samen met de "Stay Alive Kit " vandaag in de brievenbus gekregen.
Bij de buren heb ik de ver/ombouw van mijn ( twee-rail ) Sikken laten zien  ( http://forum.modelspoorwijzer.net/mijn-trein/pit-op-sik/ )
Omdat ik bij een van die Sikken een motor met twee antislipbanden heb gemonteerd moest er een bij-wagen achter de Sik.
Van die bij-wagens heb ik er nog drie, dus wordt dat een leuk stammetje.
In die bij-wagen heb ik een NEM 652 connector geplaatst zodat de decoderstekker daar gemakkelijk in kan.
Dat heb ik inmiddels ook gedaan en ben met de decoder aan de gang gegaan.
Terug komend op het draadje van vorig jaar moet ik toegeven dat de "normale wijze " van de snelheid aanpassen nog steeds niet werk.
Maar. . . . . . na een mail naar LAISDCC.com hierover kreeg ik antwoord van "Stanley "
Hij gaf mij aan dat op de site van LAISDCC.com een link staat naar een uitleg van CV 29 ( http://www.digitrax.com/support/cv/calculators/#cv29_calc )
Daar ontdekte dat CV 29 niet op 6 maar op 22 gezet moet worden om met CV 67 tot CV 94 handmatig  de snelheden naar eigen inzicht te regelen.
En . . . dat werkt.
Met koploper gelijk geijkt en een paar aanpassingen in de snelheden handmatig aangepast.
Die Sik kan nu kruipen.
Nu nog het wiel uitvinden over de werking van het " Stay Alive Kit " !
En nu nog kijken hoe de verlichting te dimmen.

MVG
Leo












Re: Over Laisdcc decoders
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: Over Laisdcc decoders
Hé! Dit is leuk. Net gisteren ook zo'n decoder binnen gekregen om eens te proberen. Dit draadje ga ik volgen.

vr.gr.
Jurrien