Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Station keuze???

Gestart door Ricejuh donderdag 11 oktober 2007, 14:06:45

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Station keuze???
Ricejuh
gast

Station keuze???
Hallo,

Ik ben op zoek naar een mooi stationsgebouw voor mijn station Frankfurt Flughafen. In het echt hebben ze daar geen stationsgebouw maar het lijkt me tog erg mooi. het mag maximaal 50 cm lengte zijn en een beetje modern. Heb al bij faller gezocht maar kan niet egt iets vinde :?
Re: Station keuze???
Lid sinds: 2006

K rails, Cs3

offline
Re: Station keuze???
Buiten Faller kun je eens kijken bij Kibri en http://www.vollmer-kit.de/ . Misschien dat je daar iets van je gading kan vinden.
Re: Station keuze???
Lid sinds: 2006

ICE-3

offline
Re: Station keuze???
Dag Ricejuh,

Wat vind je van station MIttelstad van Faller? Rond de 45 cm lang.

Groet, Paul
Re: Station keuze???
Mocht je ineteresse hebben. Station Mittelstadt heb ik gebouwd en wel staan en deze mag verkocht worden.
Richtprijs ~25 euri

gr,
Bart
Re: Station keuze???
Ricejuh
gast

Re: Station keuze???
Citaat van: p.ghijsen op donderdag 11 oktober 2007, 15:40:51
Dag Ricejuh,

Wat vind je van station MIttelstad van Faller? Rond de 45 cm lang.

Groet, Paul

Ja, die is wel mooi. Maar ik moet er nog effe over nadenken want zou ook nog wel andere dinge bij m'n trein willen. :( Maarja een mens kan niet alles hebben hea  :wink: zeker niet als 13 jarige :P
Re: Station keuze???
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Station keuze???
Hallo Ricejuh.
Misschien is station Schönblick iets voor bij een vliegveld.
Het oogt vrij modern maar bestaat al behoorlijk lang, is 40 cm lang en heeft ook een soort toren en een groot buitenterras,
Aangezien dit station er al heel lang is kun je deze vaak, voor weinig, op beurzen e.d. goedkoop kopen.
Ik kan helaas (nog) geen plaatje vinden maar doe mijn best.
Ook van Kibri nr 938 zou erg geschikt zijn voor bij een vliegveld, 50 cm lang  met een buitenterras en een restaurant op de 1e verdieping en een grote hoge ontvangsthal met glazen voorkant.
Zal deze proberen te vinden en anders een foto plaatsen.
Laat maar even horen.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Station keuze???
Ricejuh
gast

Re: Station keuze???
Citaat van: AlbertJan op donderdag 11 oktober 2007, 18:57:40
Hallo Ricejuh.
Misschien is station Schönblick iets voor bij een vliegveld.
Het oogt vrij modern maar bestaat al behoorlijk lang, is 40 cm lang en heeft ook een soort toren en een groot buitenterras,
Aangezien dit station er al heel lang is kun je deze vaak, voor weinig, op beurzen e.d. goedkoop kopen.
Ik kan helaas (nog) geen plaatje vinden maar doe mijn best.
Ook van Kibri nr 938 zou erg geschikt zijn voor bij een vliegveld, 50 cm lang  met een buitenterras en een restaurant op de 1e verdieping en een grote hoge ontvangsthal met glazen voorkant.
Zal deze proberen te vinden en anders een foto plaatsen.
Laat maar even horen.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

alvast bedankt :)
Re: Station keuze???
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Station keuze???
Station Schönblick.



Nog 1 te gaan! :lol:
AlbertJan.
Re: Station keuze???
Ricejuh
gast

Re: Station keuze???
Citaat van: AlbertJan op donderdag 11 oktober 2007, 22:39:26
Station Schönblick.



Nog 1 te gaan! :lol:
AlbertJan.

ik vind hem niet prachtig ofso :o maar ik zoek naar dat kibri ding heb er nog geen plaatje van gevonden
Re: Station keuze???
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Station keuze???
Hallo Ricejuh.
Kan deze ook niet meer vinden!
Dus heb ik mijn gehavende stationsgebouw maar even op de foto gezet!
Is wel gevallen, heeft bijna in brand gestaan en heeft ook nog meerdere verhuizingen achter de rug.
Maar je hebt iig een idee.





Alle andere die ik gevonden heb zijn, in mijn ogen dan, minder geschikt.
Veel succes,
vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Station keuze???
woopietrein
gast

Re: Station keuze???
Kijk eens bij Heljan, daar hebben ze moderne gebouwen, en volgend jaar komt Faller met een modern station...
Re: Station keuze???
Lid sinds: 2006

offline
Re: Station keuze???
Bedankt voor de tip.

Ik heb eens gekeken op de site van Heljan en daar inderdaad gelukkig wat moderne gebouwen gevonden. Ik heb meteen de serienummers opgeschreven.

Het valt vaak niet mee om moderne gebouwen uit te halen. En ik had ook geanticipeerd op een stukje zelfbouw, maar het is toch makkelijk als je kunt beginnen met een modelbouwset.
Re: Station keuze???
joostboudewijns
gast

Re: Station keuze???
ik zou het leuk vinden als een fabrikant een model van het berlin HBF zouden maken maar mischien een beetje groot?
Re: Station keuze???
Ricejuh
gast

Re: Station keuze???
ja dat is zeker groot, en aangezien het station van Berlijn in het echt bijna alleen maar van glas is, is dit niet zo handig met maken.

Groetjes

Maurice
Re: Station keuze???
SyBerk
gast

Re: Station keuze???
Hallo allemaal,

Dat eerste station roept jeugdsentiment op. Mijn vader had dit station ook staan. Helaas is de baan afgebroken maar mss dat hij, door het zien van modulebakken van mij en van de vereniging, weer gaat beginnen met bouwen. Mss wel modules.

Ben zelf ook opzoek naar een groot station voor me modulebakken. Heeft iemand de link naar Heljan?

Groeten,

Sytse
Re: Station keuze???
joostboudewijns
gast

Re: Station keuze???
Citaat van: Ricejuh op donderdag 08 november 2007, 15:12:26
ja dat is zeker groot, en aangezien het station van Berlijn in het echt bijna alleen maar van glas is, is dit niet zo handig met maken.

Groetjes

Maurice
nou ja als ze een aangepaste versie maken die kleiner is is het wel mogelijk waarom zou het lastig zijn met het glas?
Re: Station keuze???
woopietrein
gast

Re: Station keuze???
Tijdens mijn bezoek aan Faller en een gesprek met iemand daar, kon ik tussen de regels goed opmaken dat Faller volgend jaar met iets van een modern station komt.
In de laatste voorgaande jaren heeft Faller al volop gewerkt met moderne gebouwen, dus ik denk dan ook dat iets daarvan afgeleid gaat worden.
Houd het begin volgend jaar in de gaten, en heus, dat duurt niet lang meer.....
Re: Station keuze???
joostboudewijns
gast

Re: Station keuze???
ik zou graag een groot zwitsers station hebben maar helaas is die niet te vinden :?