Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

CS2 draaischijf instellen programeren sporen.

Gestart door peterke33 zaterdag 03 oktober 2015, 19:32:38

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
CS2 draaischijf instellen programeren sporen.
Hallo Iedereen,

Zo heb mijn draaischijf aangesloten op mijn CS2, die werkt heel mooi via keybord pagina 15. nu komt de vraag je kan die blijkbaar instellen, maar hoe doe ik dat er staat niets in de boek. weet er iemand een oplossing liefst voorbeeld of heel goede uitleg ben geen electro fanaat.

Groeten

Peter
Re: CS2 draaischijf instellen programeren sporen.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: CS2 draaischijf instellen programeren sporen.
Hoi Peter,

Je bedoelt dat je decoder op het adres zit van de 15e keyboard op je CS 2.

Zag ook toen we op de keyboard modus stonden dat er een toets van [input] bij stond, en mogelijk is dat je begin van het programmeren.

Weet alleen niet hoe de decoder uitrekent welk spoor nu 1 is en welke je dan moet hebben om zoveel sporen verder weer te stoppen.
Er zitten op die decoder geen sensors voor, dus denk dat ie gewoon uit gaat van uit welke stand je hem programmeert.

Gewoon een kwestie van ermee spelen :P

M.v.g.

Hans V200.0
Re: CS2 draaischijf instellen programeren sporen.
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: CS2 draaischijf instellen programeren sporen.
Hoi Peter,

De draaischijf moet je volgens mij eerst instellen/programmeren in de decoder.
Je kunt hier op het forum zoeken met de naam je decoder
Re: CS2 draaischijf instellen programeren sporen.
Hoi Peter,

Zo programmeer je de draaischijf:

Op de 'L' sluit je een gele kabel aan afkomstig van een aparte 32VA of 52VA trafo aan.
Op de 'O' tussen de 'L' en 'B' sluit je de massa aan.

De draaischijf staat op tabblad (keyboard) 15 van de CS2.

Als je alles aangesloten heb volgens schema moet je de netstekker van de voeding (32VA of 52VA trafo) uit de stekkerdoos halen.

De CS2 gewoon opstarten en als hij opgestart is naar tabblad 15 gaan,
daarna de noodstop van de CS2 indrukken.
Nu de stekker van de voeding in de stekkerdoos steken en binnen 5 seconden de noodstop weer indrukken en op input drukken. Lukt het niet in 5 seconden helemaal opnieuw beginnen.
Als het gelukt is knippert het gele lampje en je hoort een pieptoon en kan je met programeren beginnen volgens de handleiding. Eerst spoor 1 kiezen en dan is het programeren zo gedaan volgens de handleiding.
Het programeren van de sporen is hetzelfde als voor de 6021.
Re: CS2 draaischijf instellen programeren sporen.
Hallo Irmo,

Dank je wel, ik ga het eens proberen ben wel super bedankt met je uitleg zo. heb mijn draaischijf, inderdaad zo aangesloten. gele draad naar trafo 32VA bruin en rood, heb ik aangesloten op de CS2 hij werkt en sporen krijgen ook stroom. met deze uitleg kan ik wel verder denk ik, ben blij dat je het zo fijn uitlegt  :thumbup: waarvoor dank.  ;)

Zo heb ik het aangesloten en werkt prima.


Groeten

Peter
Re: CS2 draaischijf instellen programeren sporen.
Hallo Peter,
Zo te zien is de decoder goed aangesloten.
Ik zou nog lampjes aansluiten op de decoder op de uitgangen rt, gn, ge dan weet je wat je aan het doen bent ben programeren.
Als er een storing is dan zie je dat ook  aan de lampjes
rt: rood lampje
gn: groen lampje
ge: geel lampje
Ik heb zelf Faller lampjes hiervoor gebruiken (vergeet de diode niet).
Op de duitse Maerklin-site staat ook een handleiding van de 7286 en 7687.