Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Märklin seinen van 763xx niet te prorammeren? Hier is oplossing.

Gestart door GWS vrijdag 28 augustus 2015, 18:38:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Märklin seinen van 763xx niet te prorammeren? Hier is oplossing.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Märklin seinen van 763xx niet te prorammeren? Hier is oplossing.
Vandaag de oplossing van het probleem vernomen. Al mijn seinen 76391 doen het niet. Zijn ook niet te programmeren. Oplossing biedt Märklin. Stuur alles maar terug naar "M" en dan krijgen ze aldaar een update naar versie 3.0. Je kunt het ook via de handelaar doen, die moet dit dan verder afhandelen.
Dus: de electronica-print met alle eraan gesoldeerde draadjes verpakken met een elastiekje eromheen op te zenden. De seinpaal ook ontdoen van alles , dus alleen de draadjes  met soldeerprint uit de seinpaal verwijderen!
Alles verpakken en opsturen naar handelaar c.q. Märklin in Göppingen.
Na ''Update" worden ze weer teruggestuurd. Reparatie: Kosteloos.

Magnifieke service!
Re: Märklin seinen van 763xx niet te prorammeren? Hier is oplossing.
Das n mooie service. Geld dit ook voor de eerste versie?

Mvg Frank
Re: Märklin seinen van 763xx niet te prorammeren? Hier is oplossing.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Märklin seinen van 763xx niet te prorammeren? Hier is oplossing.
Frank,
Ik kan dit niet direct zeggen, maar als jij de originele verpakking nog in bezit hebt, dan zie je aan de buitenzijde een klein rood stickertje zitten met daarop vermeld de ingeprogrammeerde versie. Bij staat daarop gedrukt: "V 2.0".
Als jij met CS2 werkt, met daarop de laatste update vanaf Märklin, en jij hebt geen probleem met jouw seinpaal 76391, dan denk ik dat jij even met jouw handelaar moet gaan overleggen. Hij weet daarvoor wel de juiste oplossing. Mijn gevoel zegt, dat als jij dit voorlegt aan M, zij ook wel zullen zeggen stuur het maar op en wij zorgen voor vervanging. Maar dit is puur mijn gevoel.
Voor de zekerheid heb ik dus foto's genomen van de verpakking en in een email doorgezonden. Alles wordt in mijn geval kosteloos gedaan. Voor die service niets anders dan "lof".
Sterkte en in elk geval toch veel rijplezier!
Re: Märklin seinen van 763xx niet te prorammeren? Hier is oplossing.
Ik ben door mijn eigen fout blijven zitten met de 2 seinen van de eerste serie. Deze krijg je niet geprogrammeert en het schijnt dat hier ook n omruilactie voor is geweest maar ik ben daar toen niet mee bezig geweest. Nu ben ik n dertig tal seinen verder en bleek dat ik deze dus ook in mijn bezit had.
Daarom mijn reactie. Ik zal t toch bij de marklin aankaarten. Wie weet lukt t?
Mvg Frank
Re: Märklin seinen van 763xx niet te prorammeren? Hier is oplossing.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Märklin seinen van 763xx niet te prorammeren? Hier is oplossing.
Frank,
Ja, niks doen, is alles kwijt! Een email naar "M" en je weet de nodige uitleg te verschaffen, dan zullen ze het wel doen. In buitenlandse forums heb ik ook van de goede service van "M" gehoord en gelezen. Dus: zeker proberen! Als een vaste handelaar in jouw buurt heb zitten, dan kan hij dat echt wel regelen; maar je kunt het ook in "Göppingen" voorleggen.
Suk6.

N.B.
Laat het nog eens even weten hoe het afgelopen is; ben benieuwd!
Re: Märklin seinen van 763xx niet te prorammeren? Hier is oplossing.
Lid sinds: 2010

A picture says thousand words.

offline
Re: Märklin seinen van 763xx niet te prorammeren? Hier is oplossing.
Heb gisteren voor alle zekerheid al mijn seinen (versie V 2.0) nog eens gecontroleerd en hergeprogrammeerd met mijn CS2 versie 4.0 en ja hoor ze werken nog allemaal.  :-)  De procedure om seinen te programmeren is toch lichtjes gewijzigd.  :warning: Moet wel zeggen dat ik geen seinen 76391 heb. Het klopt dat M* ooit een actie ondernomen heeft om oude seinen (versie 1.0) te vervangen maar dat was zeker vóór zeven jaar.  Mvg.
Re: Märklin seinen van 763xx niet te prorammeren? Hier is oplossing.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Märklin seinen van 763xx niet te prorammeren? Hier is oplossing.
@ KeyWest

Dan zal het te maken hebben met die bepaald soort seinen van de serie 76391; gelukkig dat jouw seinen allemaal in de nieuwe versie van het CS2 wel werken. Scheelt in elke geval een heleboel werk, om alleen de URC's te verzamelen en op te sturen.
Jij blijft in elk geval jouw treinplezier behouden. Geweldig, toch?
Suk6.