Station
Maassluis (serie 1 van 3 ).
Klik onderstaande foto om naar Google Maps te gaan (dit opent als het goed is in een nieuw venster).
Bron afbeelding: Google MapsHet volgende station wat ik op de foto gezet heb, is Maassluis. Hierboven al een aantal keren ter sprake geweest, maar hieronder volgen de foto's die ik er heb gemaakt.
Het station is er eentje met een eilandperron en in totaal vier sporen, waarvan er twee in gebruik zijn. Naast de Sprinters voor passagiersvervoer is er ook zo nu en dan goederenvervoer voor het naast het station liggende bedrijf. Dit is gelijk ook de enige spooraansluiting die nog in Maassluis aanwezig is.
Welkom op station Maassluis
. Na de auto geparkeerd te hebben op het stationsplein is dit zo ongeveer het eerste bordje wat je zien.
Spoor 2 (zonder bovenleiding) en spoor 3 (met bovenleiding) richting Hoek van Holland.
Dit zal over een poosje wel verdwenen zijn, als de RET de dienstverlening overgenomen heeft.
Staand in de cirkel aan het einde van het station, kijkje richting de spoorbrug. Ook hier is (nog) het witte bordje te zien, wat aangeeft dat de brug te berijden is.
De bekende verzameling borden met vertrekstaten.
Het station zelf. Het is niet veel meer dan een dak met daarom een wachtruimte.
Het eerste station wat ik gezien heb, waar deze electronische borden staan waar de vertrektijden van de treinen op worden aangegeven. Is niet de beste foto, maar het was al wat later op de avond.
Jawel, Maassluis heeft ze al! Poortjes. Dat had ik gezien op de website van de NS om voorbereid te zijn als het nodig mocht zijn om ze te kunnen passeren. Het blijkt dus dat er van de vijf poortjes er vier gesloten zijn en eentje permanent open staat, evenals het grote hek rechts ernaast.
Dus mijn goede bedoeling door mijn ov-chipkaart te vullen met de nodige producten was hiervoor dus niet nodig geweest.
Poortjes letterlijk links laten liggen dan maar en nu blik richting Hoek van Holland.