Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

verlichte bierreclame

Gestart door gotischeboog vrijdag 31 juli 2015, 10:39:40

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
verlichte bierreclame
gotischeboog
gast

verlichte bierreclame
Een projectje dat al jaren op uitvoering lag te wachten. Tijdens mijn, voor mij veel te warme, vakantie eind juni j.l. heeft het belgische watertje met de kabouter mij nog enige verkoeling bezorgd. Kijkend naar het flesje vond ik het logo zo aantrekkelijk dat dat beslist moest dienen voor een reclamebord op mijn module baanvak van de Gotischeboog.
Thuis de foto's, die ik trouwens bij de brouwerij in Achouffe had gemaakt, bewerkt op de computer tot afbeeldingen met een bruikbare grootte  (8mm in doorsnee) en laten afdrukken bij de fotograaf. Afdrukken op echt fotopapier zorgt voor langer houdbare afdrukken dan die geprint zijn is mijn ervaring.
Tijdens de storm-en regenachtige dagen van de afgelopen week is het er toch van gekomen. Ik ging aan de slag en dit is het resultaat:
Het biermerklogo wordt uit de foto geknipt en daarna wordt met een scherp mesje de kunststof fotolaag gescheiden van de papieren drager. Zo houd je een flinterdun velletje over dat op een, in mijn geval, oud Busch reclamebord uit de rommeldoos wordt geplakt.
Voordat er geplakt werd is eerst het gaatje in het bord waarin ooit een klein 16V lampje had gezeten opgeboord tot 3mm zodat er een warmwitte LED in te plaatsen is. De pootjes van de LED dienen zowel voor toevoer van de spanning als voor het bevestigen aan/in de muur van mijn restaurantje. Draden naar onder de module wegwerken en met een weerstand van 1,5K aansluiten op de aanwezige voeding. De verlichte bierreclame is een feit!
De bijgevoegde foto's spreken voor zich zelf. Een leuk klein projectje dat ik natuurlijk al jaren eerder had kunnen afmaken maar toch al die tijd is blijven liggen.
Re: verlichte bierreclame
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: verlichte bierreclame
 :) Nou, het heeft dan een paar jaar geduurd, maar het eindresultaat mag er zijn.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Een erg leuk detail op je baan, ,en ook een uniek detail. B)

Dirk-Jan
Re: verlichte bierreclame
Mooi gedaan!
Re: verlichte bierreclame
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: verlichte bierreclame
Dag Ad.

Bijzonder inventief bedacht en creatief uitgevoerd!  :thumbup:
Eentje om te onthouden ... :wink:

Groeten,

Erik.
Re: verlichte bierreclame
Lid sinds: 2007

offline
Re: verlichte bierreclame
Super resultaat
Goede keus voor een verkoelend drankje ;)

Je feestverlichting mag er ook zijn zie ik
Fotootje van de feestvierders zou welkom zijn :).
Re: verlichte bierreclame
Lid sinds: 2010

Rustaagh 😎

offline
Re: verlichte bierreclame
Leuk!
Re: verlichte bierreclame
Mooi gemaakt  :thumbup:
Re: verlichte bierreclame
Prachtig! Doet me denken aan de lichtreclame die ik een tijdje terug gemaakt voor in de Coca-Cola fabriek op mijn baan.

groeten Dylan
Re: verlichte bierreclame
Lid sinds: 2011

offline
Re: verlichte bierreclame
Schitterend  :thumbup: :thumbup: :thumbup:. Echt gaaf gedaan. Moet dan wel bekennen dat ook ik dit kaboutertje zeer kan waarderen ;).

groeten  Martin
Re: verlichte bierreclame
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: verlichte bierreclame
Mooi gemaakt Ad  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: verlichte bierreclame
Lid sinds: 2013

offline
Re: verlichte bierreclame
Wat leuk!   :thumbup:

Frans
Re: verlichte bierreclame
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: verlichte bierreclame
Heel origineel, het geeft inspiratie voor de eigen baan. :arrow: :thumbup: