Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072) + zelfbouw kaaskar.

Gestart door firstborneagle dinsdag 21 juli 2015, 21:49:49

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072) + zelfbouw kaaskar.
Vorige week zag ik op de zomermarkt / rommelmarkt enkele bouwdoosjes liggen. Allen nog keurig dicht en toen ik vroeg wat alle (6) bouwpakketjes samen moesten kosten was het antwoord : 5 euro !!! Direct meegenomen !

Ondanks dat de bouwactiviteiten  qua modelbouw een nulpunt hadden bereikt zijn deze toch weer even geprikkeld.
Ik had al enkele marktkramen liggen dus het pleintje kan ingericht worden maar dan moet er eerst nog wel even behoorlijk geknutseld worden.
Alleen de bloemen stand betreft al meer dan 200 bloemen en 40 potten! (Deze heb ik nu 2x  8o )

In het komende bouwverslagje betreft het de volgende 3 bouwpakketten van Busch : marktstand gemuse H0 1070, marktstand obst&gemuse H0 1071 en marktstand blumen H0 1072


Re: De markt
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De markt
Dat is geen geld voor 6 mooie bouwpakketjes. :thumbup: :thumbup:
Ik kijk uit naar je bouwverslag hiervan Arend. :) :) :)
Re: De markt
Lid sinds: 2018

offline
Re: De markt
Hier de eerste foto's. Als er vragen zijn hoor ik het graag!
Re: De markt
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De markt
Op de laatste foto wat zijn dat voor een dingen Arend ?
Kwekerijen ?
Re: De markt
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: De markt
Ik gok dat dat nog gietstukken zijn.... toch?


Succes met bouwen Arend! Wat een karwei  8o
Re: De markt
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: De markt
Nee hoor Arend, geen vragen. ;)
We zijn gewoon in afwachting van wat ons weer voor moois te w8en staat. :P :P :P
Re: De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072)
Kwekerijen/gietstukken... Klopt allebei :D
De stengeltjes heb ik uit hun gietstukken gehaald en op de kop in de bloemetjes gelijmd. Zo laat ik ze een nachtje staan. Daarna kun je de bloemetjes uit hun gietstuk snijden.
Even wat Das klei in de bloempotten, daar wat bloemetjes inprikken en de volgende dag zitten ze vast.

een andere kraam van de markt is het gewoon een kwestie van instructies volgen, en de delen samenvoegen tot een smakelijk geheel.

Nog wel 1 tip: Als je sinaasappels en grapefruit op de tafel wilt lijmen, gebruik dan niet de plasticlijm. De bolletjes smelten/verschrompelen 8o
Met verdunde houtlijm gaat het prima, 1 druppeltje uit een injectie naald is voldoende ;)
(Dat is dus het melkachtige spul dat je op tafel ziet, morgen is het weg)
Groet Arend
Re: De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072)
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072)
De marktkramen zien er prachtig uit. :arrow: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
En bedankt voor de tips. :arrow: :thumbup:
Sucsez verder.
Re: De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072)
Arend

Het fruit en de groenten zien er zeer smakelijk uit, top  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072)
daar zitten ook wat werk uurtjes in als ik al die kleine dingen zie liggen, maar zeer mooi gedaan wel.
Re: De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072)
ziet er goed uit ga vooral zo door
Re: De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072)
Bedankt voor de leuke reacties  :thumbup: :thumbup:

Ik ben eens even in de oude truuk doos gedoken voor een truckie, want hoe krijg je anders al die spulletjes op de markt ;)
Hij was al blauw, de oude reclame (een duits transport bedrijf) met blauw overschilderd en eens een oude reclame leus gegoogled :)
Het plaatje wat opgerekt en plakken maar.....
Re: De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072)
Arend

Het ziet er weer schitterend uit  :thumbup:  :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072)
Dank je Alex.
Tja, en als de bloemen gigant met zo'n mooie truck aan komt zetten, kan de groenteboer natuurlijk niet achterblijven. :)
Groet Arend
Re: De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072)
Prachtig gedaan Arend. :thumbup:
De marktkramen zien der ook perfect uit. :)
Re: De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072)
Arend

Mooie trucks, zeer inventief uitgevoerd.  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072)
Het afbouwen van de vrachtwagens heeft weer een impuls gegeven om verder te gaan met de bloemen.
Een enorm priegel werkje! Maar wel leuk als je dan weer wat potten op een rij kunt zetten, of in dit geval een cirkel :D
Groet Arend
Re: De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072)
 :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072)
Hallo Arend,

Een logo van Kindt op de cabine had wel leuk geweest van die MAN wel in de Kindt kleuren dat dan weer wel. :thumbup:
Mooi die marktkramen en andere uit gestalde groenten en fruit met bloemen.
Re: De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072)
Bedankt voor de reacties :thumbup:  De truck was inderdaad van Kindt, Ik heb hem voor een prikkie over kunnen nemen.  :D
Mijn oog was gevallen op deze truck omdat ik hoopte een goede kleur combinatie te kunnen krijgen tussen de truck-kleur en de reclame die ik voor ogen had, vaak werkt het goed als je maar weinig aan de truck hoeft te veranderen.
Bovendien is het een koel-auto, wel handig met groente en fruit ;)
Groet Arend
Re: De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072)
Ik heb bijna alle bloemen in de potten staan, en omdat ik de potten goed vol heb gezet zijn er nog wat over.

Hiervoor het volgende bedacht. Met 1 "graspolletje" kunnen maar liefst 6 a 7 potten gevuld worden. Je kunt ze er in lijmen maar gewoon boven op de potjes lijmen werkt ook prima! Groet Arend
Re: De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072)
Arend

Weer een mooie set bloempotten, veel detail,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072)
Arend

Wederom weer super mooi en leuk gemaakt   :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072)
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072)
 :) Erg mooi gemaakt allemaal. Dat word een erg leuk stukje scenery zo met de groente, fruit, bloemen en de rest.
De vrachtauto's erbij maakt het helemaal af. :thumbup:
Dit is zo'n stukje scenery wat een beetje vooraan moet staan, het is een echte eyecatcher  B) B) B)

Dirk-Jan
Re: De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072)
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072)
ook de vrachtauto's en de bloemen zijn prima gelukt, Arend. :arrow: :thumbup:
Re: De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072)
Prachtige bloempotten Arend. :thumbup:
Re: De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072)
Bedankt voor de complimenten :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Het was wel even doorzetten maar alle bloemen zitten in potten. ( het gaat hier om twee setjes! )
nu heb ik nog 1 setje gemuse, daarna maar eens een geschikte ondergrond bedenken om een en ander uit te stallen en vast te lijmen.
Zelf zat ik te denken aan een uitneembaar gedeelte ter grote van een a-4tje wat dan later voor het stadhuis ingepast moet worden.
Groet Arend
Re: De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072)
Super!  :thumbup: De Amsterdamse Bloemensingel valt hierbij in het niet!  :)
Ik ken deze bouwpakketjes natuurlijk van foto's op Internet, maar was me niet bewust,
dat het resultaat er zo prachtig uit kan zien. Kan niet echt een favoriet noemen, hoeft
gelukkig ook niet, want zowel de groente en fruit als de bloemen hebben hun eigen charme.
Maar ben toch het meest verrast door de bloemen, denk ik. Het zijn er ook wel héél véééél!. :)
Hulde aan de plakker/maker!

groet, Willem.
Re: De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072)
Leuk setje en mooi gedaan!
Re: De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072)
Arend

Top,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072)
Geweldig mooi om te zien Arend. :thumbup:
Re: De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072)
Arend

Dat is weer tip top  gedaan   :thumbup:  :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072)
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072)
Hartstikke leuk al die potten met bloemen.

Groet
Harald
Re: De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072)
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072)
Leuk gedaan Arend, even zo'n bloemenmarktje neerzetten.  :arrow: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072)
Met alleen groente en bloemen heb je nog geen markt. Bij het  "gemuse" setje zit een leuk aanhangertje, maar omdat mijn marktkooplui met de vrachtwagen komen :D was dit karretje beschikbaar voor een andere verkoper :P
Voor het volgende projectje heb ik 1 autootje 1 karretje en wat karton gebruikt. Momenteel probeer ik met das-klei de verkoopwaar te maken, wordt vervolgd dus....
groet Arend

..  :thumbup:  en bedankt voor de leuke reacties :thumbup:
Re: De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072) + zelfbouw extraatje
Hoi Arend,

Lekker bezig! :) Let me guess: dit wordt ofwel een oliebollenkraam, ofwel een kaaskraam, danwel een viskraam?
(ik hoor het preisertje achter de theek al roepen: "heerlijke vette Hollandse Nieuwe!") :D
Maar eigenlijk vind ik het een typische Oudhollandsche Gebaks-/Oliebollenkraam...

Veel plezier,

groet, Willem
Re: De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072) + zelfbouw extraatje
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072) + zelfbouw extraatje
Of drop, kaneelstokken ......  :)
Re: De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072) + zelfbouw extraatje
Of Vietnamese loempia's... ;)
Re: De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072) + zelfbouw extraatje
Bakkerij "t stoepje. ;)
Re: De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072) + zelfbouw extraatje
Bedankt voor de snelle reacties. Ik zal jullie niet langer in spanning laten: Willem gaat door naar de volgende ronde :D
Re: De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072) + zelfbouw extraatje
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072) + zelfbouw extraatje
 :D :D :D
Had het kunnen weten, 'k zie je nog geen superkleine kleibollekes goudbruin verven  :P
Maar dit ziet er ook veelbelovend uit!
Wordt wel weer een megaklus om die wagen vol te krijgen, lijkt me...
Heel benieuwd naar het eindresultaat. (van de tussenfases mag je ons natuurlijk ook op de hoogte houden ;)
Volgende projectje: klompenboer? Dan is het thema lekker Hollands rond: kaas, tulpen, klompen... :-)

Succes, en wens je veel geduld toe!

Groet, Willem
Re: De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072) + zelfbouw extraatje
Die wagen is zo vol hoor! Ik heb namelijk wat afbeeldingen gegoogled van een goed gevuld kaas-schap en vitrine.
Deze aan de achterkant/binnenkant en in de vitrine geplakt :D
Een kaas bord op de zij-klep/luifel
De vlaggetjes is gewoon geknipt van geel papier.
De verkoper mist zijn voeten voor een goede sta-hoogte
Een foto komt nog, ik ben namelijk wat daglicht nodig voor de detail foto's....dat lukt nu even niet.

Wat er verder nog komt? De inwendige mens moet goed verzorgd worden... Ik heb nog ergens wat liggen, zoals ijs verkoop en een bbq/grill. En een setje muzikanten. Ik zal deze week de preiser doos eens even op de kop houden...

Klompen is ook een goeie, maar ja die details zijn wel errrrug moeilijk,
Groet Arend
Re: De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072) + zelfbouw extraatje
I was just kidding!  O:-D Maar wel een echt Hollands thema toch? :)
M.b.t. gepriegel, ik moest erg lachen, toen ik voor het eerst de aardbeienverkoop van Busch
zag (zowel kraampje als wagentje): een leuk setje, maar de aardbeien hadden wel hééél erg
veel kunstmest gehad. Iemand was duidelijk de verhoudingen een "beetje" uit het oog verloren.
Op zich wel jammer, want de doosjes bijv. zien er heel echt uit. Nah ja, misschien ben ik wel te
kritisch/perfectionistisch, en moet ik het idee meer waarderen, en dat is wel heel leuk uitgevoerd. :? :)

Citaat van: firstborneagle op zondag 06 september 2015, 21:59:19
Die wagen is zo vol hoor! Ik heb namelijk wat afbeeldingen gegoogled van een goed gevuld kaas-schap en vitrine.
Deze aan de achterkant/binnenkant en in de vitrine geplakt :D

Tss, en ik maar denken, die is de komende weekenden wel zoet met kaasjes bakken! >:-D
Ik vind dat geknutsel op de vierkante cm/mm wel heel erg leuk. Als klein jochie maakte ik al
inrichtingen voor m'n seinhuizen, want tja, het was er zo leeg achter die grote ramen... Ook
meubilair van aan elkaar geplakte luciferhoutjes voor m'n "Polizei-wache", een zelf in elkaar
geknutseld barakje ter grootte van pakweg twee containers. Wanden van karton, geschilderd,
strooimateriaal erover, en weer wit geschilderd. Voilà, perfect "geputzte" wanden. Platte dak
van zwart zeer fijn schuurpapier, zag er als echt mastiek uit. De raampjes had ik van binnen
met echte, zeer fijne vitrage bekleed. Daar kon je dus wel doorheen kijken, dus moest er wel
een binneninrichting in... Het geheel was bedoeld als thuisbasis voor een Faller AMS Polizei-
kever met echt blauw licht, als ik me goed herinner. Helaas, die is er nooit gekomen...
Afijn, ik klets teveel, ben benieuwd naar je kaaswagen...

Groet, Willem
Re: De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072) + zelfbouw kaaskar.
Inderdaad Willem. En deze hobby is zoveel meer als alleen maar met treintjes rijden :D
Ik ben ondertussen wel zo'n beetje klaar met de kaaskar maar aanvullingen zijn altijd welkom.
Groet Arend
Re: De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072) + zelfbouw kaaskar.
Prachtig gedaan Arend. :thumbup: :thumbup:
Re: De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072) + zelfbouw kaaskar.
Mooi gemaakt allemaal.
De bloemenkraam heb ik ook gemaakt en het is een geduldswerkje maar het resultaat is er dan ook naar.
De kaaskraam ziet er ook fantastisch uit  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072) + zelfbouw kaaskar.
Heel mooi gedaan, echt top doe het je niet na hoor.
Re: De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072) + zelfbouw kaaskar.
Al weer zo'n prachtig zelfbouw project. Ik ben benieuwd wanneer de bovenleiding gaat volgen.
Re: De markt (Busch H0 1070 / 1071 / 1072) + zelfbouw kaaskar.
 :) Als geboren kaaskop en groot kaasliefhebber kan ik dit heel erg waarderen. B)
Erg mooi gemaakt. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Dirk-Jan