Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Mini Servo decoder ?

Gestart door Joeri dinsdag 30 juni 2015, 14:48:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Mini Servo decoder ?
Lid sinds: 2018

offline
Mini Servo decoder ?
Dag medespoorders,

Ik ben op zoek naar een decoder (mag DCC, Motorola, mfx zijn) die een servo kan aansturen. Maar nu komt het lastige, je zou hem moeten kunnen inbouwen in een wagon.

Mijn doel is om de 'panoramawagon' van Marklin na te bouwen met bewegende kelner. Hiervoor ga ik een lineaire micro-servo gebruiken. Maar deze moet dus wel aangestuurd worden. Een decoder met maar 1 uitgang is dus voldoende. Ik heb al gezocht bij TAMS en ESU, maar enkel ESU heeft dat op zijn XL decoders, wat natuurlijk veel te groot is. Ook Digikeijs levert dit niet in klein formaat.

Alvast bedankt voor het mee-denken !

(En ik zie net dat m'n pa nog ingelogd is, ik ben eigenlijk 'Treinengek Junior'. ;))
Re: Mini Servo decoder ?
Lid sinds: 2013

offline
Re: Mini Servo decoder ?
Hallo,

Kijk eens op de site van Zimo klik volgens mij hebben die functie decoders met een servo uitgang

Groeten,
Piet
Re: Mini Servo decoder ?
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Mini Servo decoder ?
http://www.circuitsonline.net/forum/view/97749

Als je ff googled schakeling aansturen servo vind je er nog maasa voorbeelden van.Je kan dit gewoon aansturen met een aux uitgang die op en af gaat.Al dan niet met een minirelais esu.
Re: Mini Servo decoder ?
DCC en MM



Mvg,
Peter
Re: Mini Servo decoder ?
Lid sinds: 2018

offline
Re: Mini Servo decoder ?
De gewone servosturing ken ik al, het zou meer de bedoeling zijn om de servo meerdere 'standen' te geven en om hem traag te laten lopen. Ik weet niet of dit lukt met jouw decoder Peter ? En zoals verwacht, de vraag, welke decoder is dit en waar kan ik hem vinden ?
Re: Mini Servo decoder ?
Lid sinds: 2023

offline
Re: Mini Servo decoder ?
Joeri,

Dat zal de KM1 zijn. Klikkerdeklik
Re: Mini Servo decoder ?
Lid sinds: 2009

Vooral voor de technische kant.

offline
Re: Mini Servo decoder ?
Helemaal wat ik zoek ! Bedankt Fonzo en Peter!
Re: Mini Servo decoder ?
Hallo Joeri,

Citaat van: Joeri op woensdag 01 juli 2015, 01:13:42
het zou meer de bedoeling zijn om de servo meerdere 'standen' te geven en om hem traag te laten lopen. Ik weet niet of dit lukt met jouw decoder Peter
Dat gaat niet met deze of andere decoders. Het is niet zo moeilijk om hiervoor een schakeling(etje) te ontwerpen. Er zitten hier elektronici die je vast en zeker hiermee willen helpen.


Mvg,
Peter