Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Verbeterde wisselaandrijving 74491

Gestart door Wim N maandag 08 juni 2015, 19:52:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Verbeterde wisselaandrijving 74491
Hallo,

Ik moest weken op de bestelling wachten maar kreeg afgelopen zaterdag de vernieuwde wisselaandrijving 74491 binnen.
Bij het open maken zag ik dat er bij de eind afschakeling een aanpassing op aangebracht was.
Dit blijkt een stukje tape te zijn.
Ga dit is uitproberen om deze intact te houden om zo te testen, of zijn er al forumleden die dit ook tegen zijn gekomen?

Groet Wim.
Re: Verbeterde wisselaandrijving 74491
Ik kan je nu al verzekeren dat ook de vernieuwde aandrijving een teleurstelling zal zijn. Overbruggen van de schakelaar is en blijft de enige betrouwbare oplossing.
Re: Verbeterde wisselaandrijving 74491
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Verbeterde wisselaandrijving 74491
Dag Wim,

Tik onder de knop ZOEKEN in het zoekveld 'Marklin 74491'.   Je komt genoeg tegen. Advies is en blijft, wat Janvis ook al stelt: eindafschakelingen doorverbinden!

Zie ook in de WiKi: http://wiki.3rail.nl/index.php/M%C3%A4rklin_74490_C-rail_wisselaandrijving

Succes ermee.
Re: Verbeterde wisselaandrijving 74491
Hoi,
Ik heb enkele weken geleden ook geconstateerd dat er iets verandert/verbeterd was aan de aandrijvingen.
Heb dat in dit draadje gemeld http://forum.3rail.nl/index.php?topic=54078.0
Tot nog toe werkt de aandrijving nog steeds, heb deze nog niet omgesoldeerd.
Ga dit ook niet doen en kijken of het nu opgelost is.

Re: Verbeterde wisselaandrijving 74491
Goede morgen allen,

Ik wil deze gemodificeerde wisselaandrijving ook eens uitproberen.
Hoe kan ik bij de handelaar zien of het zo'n gemodificeerde aandrijving is.
Kan je dat aan de doos zien of aan de aandrijving zelf.

groet erick
Re: Verbeterde wisselaandrijving 74491
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Verbeterde wisselaandrijving 74491
Goed lezen en plaatjes kijken Erick wat er al in dit topic staat vermeld.
Re: Verbeterde wisselaandrijving 74491
Goedemorgen Henk,

Er is op Stummiforum is een hele discussie ontstaan over het herkennen van een gemodificeerde wisselaandrijving 74491 in een doos bij de handelaar. Het is voor diverse mensen kennelijk een probleem om zo'n nieuwe aandrijving te kopen en geen aandrijving van een oudere productie met hetzelfde nummer aan te schaffen.
Enfin als het je interesseert moet je het maar eens doorlezen.
Er is iemand die zegt dat je het kan herkennen aan een groter nummer met 2 XX er voor en diverse stickers zoals marklin.
Ik ga er eens naar kijken.

groeten erick
Re: Verbeterde wisselaandrijving 74491
Lid sinds: 2010

Stationchef van de S.a.A.-bahn

offline
Re: Verbeterde wisselaandrijving 74491
In datzelfde topic op het stummiforum staat een link naar een site waar men de aandrijving heeft getest en de resultaten zijn positief.
En ook in datzelfe topic iemand die verteld hoe je de oude aandrijving ombouwt naar nieuw.
Het is allemaal natuurlijk wel in het Duits...

Jan
Re: Verbeterde wisselaandrijving 74491
Ze hebben het verbandje  toch al meegeleverd......... :D

Mvg: Alex
Re: Verbeterde wisselaandrijving 74491
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: Verbeterde wisselaandrijving 74491
Hier dan een LINKJE naar de verschillen. Wel zo handig ipv alleen verwijzen naar....

Gr.  Charlie
Re: Verbeterde wisselaandrijving 74491
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: Verbeterde wisselaandrijving 74491
Dank Erick voor de aanzet en verder sluit ik me aan bij de - terechte -  opmerking van Charlie!

Dus graag een volgende bij verwijzen ook de -verkorte- link plaatsen. Scheelt anderen zoeken naar de bekende spelt..... ;-)
Re: Verbeterde wisselaandrijving 74491
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Verbeterde wisselaandrijving 74491
d.        ;)
Re: Verbeterde wisselaandrijving 74491
Dag Wim,

Waar bestel je deze aandrijvingen? Mijn dealer Trein 2000 in Breda heeft namelijk zijn deuren gesloten. Online bestellen lijkt me lastig omdat mogelijk onder hetzelfde artikelnummer dan een oude versie wordt geleverd.

gr.

Vincent
Re: Verbeterde wisselaandrijving 74491
Hallo Wim,

Ook hier enige info: http://forum.3rail.nl/index.php?topic=54078.0


Mvg,
Peter
Re: Verbeterde wisselaandrijving 74491
Goedenmorgen allen,

Dit is precies de informatie die ik nodig heb Charlie.
Via dat linkje van jou ben ik op de hoogte welke aandrijving ik moet kopen.
Ik zag trouwens op de info van het linkje een datum van 29 juni 2015.
Vandaar misschien dat ik deze info nog niet had gezien.
Bedankt van de link.

groeten erick
Re: Verbeterde wisselaandrijving 74491
Hallo,

Even een tijdje niet meer op het forum geweest druk druk druk, nu veelste warm. maar ik kom nog met een reactie hierover.
Ik heb namelijk een heel ander probleem met de wissels ben aan het testen en testen.
Maar effe moeilijk op het op te schrijven is zo ingewikkeld.

Maar het zit zo ik heb de rode en bruine aan de rails gesoldeerd, en de gele apart op een Viessmann 5211 aangesloten.
Tussen de Viesmann 5211 heb ik een Viessmann powermodule 5215 aangesloten op een Viessmann lichttrafo 5200.

Nu komt het de wissels schakelen als een jeko.
Komt ook mede dat de laptop nu verbonden is met een netwerkkabel, deze gekoppeld is aan de CS2 door middel van Netgear Switch GS605 van KPN.
De verbinding is nu perfect.

Alleen het probleem die zich nu voor doet de trein rijdt een blok in en zet drie blokken verder al de wissels in andere richtingen.
Maar ik moet nog even verder met puzzelen.

Met dank aan Martin. (Oosterom)

Alvast dank voor de tips.

Groet Wim.
Re: Verbeterde wisselaandrijving 74491
Hallo Vincent,

Heb de wisselaandrijvingen bij Lippe besteld, moest er wel lang op wachten. Alex deze zijn met verbandje.  :thumbup: :thumbup:

Groet Wim.
Re: Verbeterde wisselaandrijving 74491
Hallo Freak,

Bedankt voor de link maar het is mij al bekend over hoe je de eindschakelaars moet verwijderen, heb het al bij 24 wissel aandrijvingen gedaan.

Groet Wim.