Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

CH-liefhebbers: schakelstation + ETR470

Gestart door GWS zaterdag 25 april 2015, 19:55:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
CH-liefhebbers: schakelstation + ETR470
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
CH-liefhebbers: schakelstation + ETR470
Bijgaand een kleine fotoreportage van mijn "uitstapje naar CH", welke is uitgebreid met een paar foto's van de ETR 470, die toevallig geparkeerd stond. :important: Ik heb wat beeldmateriaal gemaakt voor de hobbyisten, die zelf een schakelstation gaan en/of van plan zijn te maken voor op hun eigen modelbaan. Zij hebben nu dan eigenlijk vergelijkend fotomateriaal, welk een ieder kan benutten. Naast  "HENK" (Has-bls) kan ieder over dit materiaal vrijelijk beschikken.

Een bezoekje aan Zürich met name het 'Hauptbahnhof' kan ik ieder aan bevelen. De "POLYBAHN" die door veel medische studenten wordt gebruikt, is aan te bevelen, want dat scheelt een ieder veel 'klimwerk'.
Voor de dames is een bezoek aan de wereldberoemde winkelstraat tegenover het HauptBahnhof zeker een bezoek waard.
Ik adviseer jullie: "Heren naar de treinen gaan kijken en stuur de vrouw eens lekker om te gaan winkelen in de "Bahnhofstrasse". Aldaar kunnen zij zich verheerlijken aan alle modemerken die in de wereld te vinden zijn.
Spreek dan met elkaar weer af in de eveneens wereldbefaamde "Läderach Chocolaterie" op nummer '106'.

Eindresultaat: iedereen heeft een tevreden dag gehad! :favorite: :favorite: :thumbup: :thumbup:

Ter afsluiting van die dag:  :-) :-) ten faveure van de Zwitserse Franc!!


Re: CH-liefhebbers: schakelstation + ETR470
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: CH-liefhebbers: schakelstation + ETR470
2e serie foto's.
Re: CH-liefhebbers: schakelstation + ETR470
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: CH-liefhebbers: schakelstation + ETR470
3e serie
Re: CH-liefhebbers: schakelstation + ETR470
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: CH-liefhebbers: schakelstation + ETR470
4e serie
Re: CH-liefhebbers: schakelstation + ETR470
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: CH-liefhebbers: schakelstation + ETR470
5e serie foto's
Re: CH-liefhebbers: schakelstation + ETR470
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: CH-liefhebbers: schakelstation + ETR470
6e serie + ETR
Re: CH-liefhebbers: schakelstation + ETR470
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: CH-liefhebbers: schakelstation + ETR470
Hallo Gerard,
voor de "freaks" een prachtige serie voorbeelden voor de bovenleiding te fiksen. Bedankt voor het plaatsen.
Re: CH-liefhebbers: schakelstation + ETR470
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: CH-liefhebbers: schakelstation + ETR470
Dat zijn mooie foto's Gerard.

Bij welk station zijn de foto's van de schakelpost genomen??  Want ook hier geldt, net als met de bovenleidingmasten en type rijdraden: er is vrijwel geen standaardexemplaar te vinden van een schakelpost.

Ze zijn in eenvoudige uitvoering te vinden tot zeer ingewikkeld. Interessant is niet alleen de opbouw van de schakelpost, maar ook waar de draden naar de bovenleiding hun weg vinden.





Re: CH-liefhebbers: schakelstation + ETR470
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: CH-liefhebbers: schakelstation + ETR470
Henk,
De foto's van het schakelstation zijn genomen op het station van Uetikon am See aan de lijn vanaf Zürich naar Rapperswill. Op die lijn van "Z" naar "R" liggen alleen maar eenvoudige schakelstations. Die ETR470 staat daar wel vaker "geparkeerd". En zoals je ziet, zijn ook de treinstellen in CH wel eens "gekleurd" door de jeugd. Dit komt dus niet alleen in NL voor; helaas!

Er komen nog meer foto's van die ETR en van Zürich.

Jammer alleen dat niet alles in de juiste volgorde bij het forum  is binnengekomen. (Althans dat zie ik op mijn scherminstellingen).
Dus: op naar de volgende sessie.
Re: CH-liefhebbers: schakelstation + ETR470
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: CH-liefhebbers: schakelstation + ETR470
7e serie (ETR470)
Re: CH-liefhebbers: schakelstation + ETR470
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: CH-liefhebbers: schakelstation + ETR470
8e serie foto's
Re: CH-liefhebbers: schakelstation + ETR470
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: CH-liefhebbers: schakelstation + ETR470
9e serie (Zürich Hb)
Re: CH-liefhebbers: schakelstation + ETR470
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: CH-liefhebbers: schakelstation + ETR470
10e serie ("Polybahn") + foto's vanuit onze kamer

EINDE

Bedankt voor het aanschouwen van de foto's. Hoop jullie er een plezier mee hebben gedaan. Veel inspiratie bij het maken van jullie eigen schakelstation. Advies: volg die kursus van en/of bij HENK (Bekijk het topic bij Has-bls) en profiteer van die aanwijzingen!

Veel wijsheid en vooral plezier! :thumbup:
Re: CH-liefhebbers: schakelstation + ETR470
Lid sinds: 2013

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

offline
Re: CH-liefhebbers: schakelstation + ETR470
Citaat van: GWS op zondag 26 april 2015, 10:49:20
Advies: volg die kursus van en/of bij HENK (Bekijk het topic bij Has-bls) en profiteer van die aanwijzingen!

Dank voor je 'reclame' Gerard: wel even kleine aanvulling: ik geef die workshop niet op persoonlijke titel doch samen met Martin van Oosterom onder de hoed van www.hobbyinpraktijk.nl/agenda  Op 20 juni 2015 staat de volgende op de agenda en wordt wederom een echte DOE-dag.

Voor de Nm-spoorliefhebbers is er dan ook heel veel moois te zien op RhB - bovenleiding-gebied.

Verder ben ik wel benieuwd wat jij onder 'complexe' schakelposten verstaat?? Foto's?? 
Re: CH-liefhebbers: schakelstation + ETR470
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: CH-liefhebbers: schakelstation + ETR470
Henk,
Die "grotere" schakelstations heb ik onderweg vanuit de trein gezien in de buurt van Winterthur en uiteraard Zürich. Moeilijk om foto's vanuit de trein te nemen op moment dat je het gezien hebt, ben je uiteraard veel te laat. Ik kom er nog weleens op terug met foto's, want - volgens mij - zijn die ook op de Gotthard-route te vinden. Heel misschien deze zomer nog eens? Ik blijf er attent op, daar kun jij zeker van zijn.
Wens jou nog veel suk6 zijn het soldeerwerk; het is prachtig zo'n resultaat te maken en vooral als het gewaardeerd wordt :thumbup:
Re: CH-liefhebbers: schakelstation + ETR470
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: CH-liefhebbers: schakelstation + ETR470
Hallo Gerard,

Bij toeval jouw draadje ontdekt, hele mooie foto's van de schakelstations en de aanverwante artikelen. :thumbup:

Bedankt voor het delen, ik hou dit draadje nu scherp in de gaten.

Groet Herman.
Re: CH-liefhebbers: schakelstation + ETR470
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: CH-liefhebbers: schakelstation + ETR470
Hi

Prachtige foto's en daardoor krijg ik wel zin om op vakantie te gaan.
Leuk die "slepers" (#10 foto 4) tussen de rails het lijkt wel de omgekeerde Marklin wereld   >:-D

groet
Harald
Re: CH-liefhebbers: schakelstation + ETR470
Citaat van: Haradigi op zondag 26 april 2015, 14:07:21

Leuk die "slepers" (#10 foto 4) tussen de rails het lijkt wel de omgekeerde Marklin wereld   >:-D


Dat zijn geen slepers maar ontkoppelaars. Als de wagon net boven de ontkoppelaar is gestopt komt deze omhoog en de koppeling lost. Je hebt ze ook in model van Repa. ;)

Gr, Ben.
Re: CH-liefhebbers: schakelstation + ETR470
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: CH-liefhebbers: schakelstation + ETR470
Ja Ben,

Ik heb er ook eens een gezien onder een car-poort, de eigenaar gebruikte die om de caravan los te koppelen.

groet
Harald
Re: CH-liefhebbers: schakelstation + ETR470
Ey Gerard,

Bedankt voor het plaatsen van de foto's. Bekend terrein  ;)
Leuk ook de diverse detailfoto's. Altijd nuttig.