Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Melders van LDT

Gestart door Jorg zondag 29 maart 2015, 12:24:10

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Melders van LDT
Jorg
gast

Melders van LDT
Hallo klussers

Al mijn terug melders zijn van het merk LDT en zij met elkaar verbonden door netwerkkabels.
Dien ik de eerste melder in de rij van een massa draad te verbinden met de centrale IB I of alle melders een massa verbinding od is dit niet nodig?
Graag hierover enige verduidelijking.
Re: Melders van LDT
Freak
gast

Re: Melders van LDT
De eerste is voldoende.


Mvg,
Peter
Re: Melders van LDT
Peter
Dank voor de snelle reactie.
Re: Melders van LDT
Lid sinds: 2006

offline
Re: Melders van LDT
Bij het gebruik van een IBI worden er geen modules aan de massa aangesloten, dus ook niet de eerste.
Dan moet alleen bij het gebruik van een ECoS of een CS. En dus zeker niet bij een IBI dat geeft alleen maar storing en kans op random meldingen.
Het advies van Peter is misschien wel snel, maar feitelijk onjuist.

Groetjes
Re: Melders van LDT
Lid sinds: 2009

Uitgerangeerd ;)

offline
Re: Melders van LDT
Ik gebruik een HSI88  I.c.m. Viessmann terugmelders en heb ik niet met de massa verbonden. Geen problemen met terugmeldingen.
Groet Matje
Re: Melders van LDT
Lid sinds: 2006

offline
Re: Melders van LDT
Heel mooi maar een HSI88 is toch iets anders dan een IBI of ECoS, de HSI88 is een standalone systeem naast de centrale. ;)
En hier niet van toepassing toch.

Groetjes
Re: Melders van LDT
Freak
gast

Re: Melders van LDT
Citaat van: Sprinter op zondag 29 maart 2015, 12:51:57
En dus zeker niet bij een IBI dat geeft alleen maar storing en kans op random meldingen.
Random meldingen ontstaan doordat S88-bus van de IB 1 zo brak is.


Mvg,
Peter
Re: Melders van LDT
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Melders van LDT
Laat ik het maar simpel zeggen, volgens Sprinter hoeft de massa van de S88 niet verbonden te worden met de railmassa, waarschijnlijk omdat dat in de IB zelf al gebeurt.

Maar volgens Freak is de S88 bus niet van hoogstaande kwaliteit, hij adviseert om wel een verbinding tussen beide massa's te maken.

Mijn advies is meer van de "koude grond": probeer het eerst zonder deze massaverbinding, als het resultaat niet goed is, leg dan een massaverbinding en bekijk of het resultaat daardoor beter wordt.

Let op: de railmassa van de gehele baan dient een 100% ongedeelde massa te zijn en leg indien nodig maar één massaverbinding, meerdere verbindingen kan weer andere rare effecten veroorzaken.

Groet, Anne W
Re: Melders van LDT
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Melders van LDT
Aanvullinkje: als je LDT melders hebt met Optocouplers dan hoef je zo wie zo geen massa verbinding te maken, het S88 circuit "komt" niet op de rails.

Groet, Anne W
Re: Melders van LDT
Dank aan alle reageerders.
Mijn baan wordt onderverdeeld in vier boosters met elk hun tranfo, en een tranfo voor de IB I.
Ik ga wel alle massa aansluiting van de verschillende tranfo's doorverbinden en natuurlijk eerst alles in fase zetten.
Re: Melders van LDT
Lid sinds: 2006

offline
Re: Melders van LDT
Jammer dat hetzelfde probleem ook ontstaat als er een 6021 of wordt gebruikt dan zal die wel net zo brak zijn als de IB s88 aansluiting. Maar ik denk eerder dan Peter zijn reactie op een andere manier gekleurd is en wordt, dan feitelijk aan de orde is.

Groetjes
Re: Melders van LDT
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Melders van LDT
Beste Jorg,

De sectiescheidingen van de boosters en de centrale maken in de middenleiders, en de secties aansluiten op de rode aansluitingen, de bruine aansluitingen aansluiten op de ongedeelde massarail.

Ik ga er van uit dat de IB ook een specifieke boosteraansluiting heeft.

Groet, Anne W
Re: Melders van LDT
Anne

Ja de IB heeft een Booster aansluiting, en alle secties hebben een scheiding van de midden leider, de massa kant van het spoor is over heel de baan doorverbonden.
Re: Melders van LDT
Lid sinds: 2006

offline
Re: Melders van LDT
Citaat van: Jorg op zondag 29 maart 2015, 14:26:47
Dank aan alle reageerders.
Mijn baan wordt onderverdeeld in vier boosters met elk hun tranfo, en een tranfo voor de IB I.
Ik ga wel alle massa aansluiting van de verschillende tranfo's doorverbinden en natuurlijk eerst alles in fase zetten.

In de handleiding van de IB en van de Uhlenbrock booster staat hoe je de gemeenschappelijke massa (Common-Ground) aansluit voor het systeem.
In fase aansluiten is pure onzin en nergens goed voor, is ook weer zo'n broodje aap verhaal.

Groetjes
Re: Melders van LDT
Jørg
gast

Re: Melders van LDT
Maar alle stekkers van de trafo's in fase kan zeker geen kwaad, toch?
Re: Melders van LDT
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Melders van LDT
Beste Jorg,

Het spreekwoord "baat het niet, het schaadt zeker niet".

Groet, Anne W
Re: Melders van LDT
Jørg
gast

Re: Melders van LDT
Anne

Dank je,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: