Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Wico's "Donnerwetter Wald" ... verjaardagsloc

Gestart door Wico vrijdag 27 maart 2015, 22:38:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (14/10/2016 ... Filmpje RE 4/4 II)
-Wico:
Kan het filmpje niet bekijken,  :-( :-( :-(
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (14/10/2016 ... Filmpje RE 4/4 II)
@ Jørg,

Ik was sneller dan YouTube. Nog drie minuten geduld aub :).

Groeten,
Wico
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (14/10/2016 ... Filmpje RE 4/4 II)
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (14/10/2016 ... Filmpje RE 4/4 II)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (14/10/2016 ... Filmpje RE 4/4 II)

Heiliger BimBam, Wico !

Da kam 'ne Riesenfreude auf, beim anschauen des Video's  :thumbup:

Grüs, Tony
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (14/10/2016 ... Filmpje RE 4/4 II)
-Wico:
Nu wel,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Dank om de beelden van de zeer mooie slepen met ons te delen,
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (14/10/2016 ... Filmpje RE 4/4 II)
@ Jørg,

Bedankt voor de duimpjes!!

@ Tony,

Ich mache das gern für meine Anhänger und alle andere interessierten Forummitgliederleute :D

Groeten,
Wico
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (14/10/2016 ... Filmpje RE 4/4 II)
Hallo Wico,

Dat was een zeer mooi filmpje! Mooie locs, mooie slepen en mooie scenery  :thumbup: :thumbup:

Grt JP
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (14/10/2016 ... Filmpje RE 4/4 II)
@Wico

Bedankt voor het delen van weer een mooi filmpje. :arrow: :thumbup: :thumbup:
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (14/10/2016 ... Filmpje RE 4/4 II)
@ JP,

Bedankt voor de complimenten!

@ Cees

Graag gedaan!

Groeten,
Wico
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (14/10/2016 ... Filmpje RE 4/4 II)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (14/10/2016 ... Filmpje RE 4/4 II)
Het was weer genieten Wico  :thumbup: :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (14/10/2016 ... Filmpje RE 4/4 II)
Peter,

Als genietoloog weet jij dat natuurlijk als de beste ;).

Groeten,
Wico
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (14/10/2016 ... Filmpje RE 4/4 II)
Wico


Heb net ook je filmpje bekeken, en prachtig mooi allemaal.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:



Groeten

Peter
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (14/10/2016 ... Filmpje RE 4/4 II)
Peter,

Ook jij weer bedankt voor de complimenten. Mooi dat we op dit forum wederzijds kunnen genieten van elkaars baan :).

Groeten,
Wico
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (14/10/2016 ... Filmpje RE 4/4 II)
Wico,

Het was weer een prachtig filmpje wat je gemaakt hebt van je mooie aanwinsten. :thumbup: :thumbup:
Bedankt voor het kijkplezier. :) :)
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (14/10/2016 ... Filmpje RE 4/4 II)
@ Michel,

Bedankt! Morgen jullie huwelijkscadeau afmaken met bovenleiding :).

Groeten,
Wico
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (18/10/2016 ... Op bezoek in Michelstadt)
Vanavond een paar uurtjes doorgebracht bij Michel (h0_miessie) en Michelstadt met eigen ogen uitgebreid bekeken. Ik had op verzoek van Michel een display voor z'n locs in elkaar gefröbeld, dus die kon ik nu mooi aan het verse echtpaar geven als huwelijkscadeau. Binnenkort te zien in Michel zijn eigen topic :P.

Begonnen met een lekker bakkie koffie en appeltaart met slagroom zat de sfeer er gelijk goed in :D. Daarna naar zolder om de baan van Michel te bekijken. Inmiddels heeft hij alles via de computer (automatisch) lopen en ik moet zeggen dat ziet er verdraaid goed uit :thumbup:. Mooi om te zien hoe de treinen en locs elkaar afwisselen, inclusief rangeren en in/uit de locloods rijden van enkele locs. Michel heeft ook mooi en gevarieerd materieel rondrijden, dus volop kijkplezier!

Dat smaakt naar meer, en dus hebben we ook de plannen voor Michelstadt 2.0, onder het genot van een drankje, uitgebreid doorgenomen en in 3D bekeken. Wauw dat zijn prachtige plannen en tegen de tijd dat die baan gerealiseerd is wordt dat een fantastisch gezicht om al zijn locs en treinen op de baan te volgen. Maar eerst verder sparen voor nog veel meer rails ;).

Kortom een zeer geslaagd bezoek en zeer zeker de moeite waard om in de toekomst nog eens vaker te gaan kijken naar de vorderingen van Michelstadt 2.0.

Groeten,
Wico     
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (18/10/2016 ... Op bezoek in Michelstadt)
 :) Leuk filmpje, bewegende beelden is altijd veel leuker dan plaatjes. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
En je hebt een  B) mooi cadeau geknutseld voor Michel, het zal wel vaak gebruikt gaan worden, afgaande op zijn aankooptempo. :D

Dirk-Jan
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (18/10/2016 ... Op bezoek in Michelstadt)
Wico,

Ik/we vonden het reuze gezellig dat je even langskwam om ons huwelijkscadeau te geven. :)
Heel erg bedankt voor dit prachtige cadeau. :-* :thumbup: :thumbup:

Verder vond ik het erg leuk om je een rondleiding te geven op zolder en mijn plannen te laten zien aan je en hopelijk heb je wat van mijn uitleg begrepen over koploper en het automatiseren van mijn baan.

Hopelijk tot snel voor een volgende bezoek aan Michelstadt. :)
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (18/10/2016 ... Op bezoek in Michelstadt)
@ Dirk-Jan,

Graag gedaan! Michel gaat voorlopig alleen maar rails kopen (zeg tie). Wij weten natuurlijk wel beter :D.

@ Michel,

Ik vond het ook leuk en leerzaam :thumbup:. Kom zeker nog een keer terug!!!

Groeten,
Wico
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (21/10/2016 ... Sloopkogel)
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (21/10/2016 ... Sloopkogel)
De (sloop)kogel is door de kerk. We gaan verhuizen :thumbup:. Alleen duurt het nog wel even, want we hebben nu een kavel en ons huis is nog in de ontwerpfase. Het is dus ook spannend hoeveel ruimte ik straks voor mijn hobby beschikbaar krijg :P. Waarschijnlijk duurt alles bij elkaar nog wel (minstens) een jaar.

Dat betekent dus in de toekomst een nieuwe baan die (oh verrassing) een Zwitsers transport thema zal hebben. Die baan wil ik via de PC gaan besturen, dus dat wordt een nieuwe ontdekkingsreis voor mij. Vooralsnog ga ik uit van een combi CS2 en Itrain. Om dat goed in de vingers te krijgen wil ik deze winter gaan oefenen met een proefbaan.

Mooie plannen, met één groot nadeel: Donnerwetterwald wordt gesloopt om ruimte te maken voor een nieuw (bescheiden) baanplan waarmee ik de automatische treinbesturing goed in de vingers kan krijgen. De sloop is inmiddels gestart; zie de foto's voor het tussenresultaat.

Een bericht met een lach en een traan dus :D :-(. Ik hou jullie op de hoogte van mijn vorderingen, maar voorlopig dus geen mooie bewegende beelden meer (sorry :|).

Groeten,
Wico 
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (21/10/2016 ... Sloopkogel)
 :O
maar er komt straks wat moois voor terug. ;)

sucsez met de oefenbaan. :arrow: :thumbup:
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (21/10/2016 ... Sloopkogel)
Wico,

Ik heb je baan in echt mogen bewonderen en heb daar toen met veel plezier naar gekeken. :thumbup:
Nu zijn er verhuis plannen en gaat je volgende baan geautomatiseerd worden. :)
Helaas is je "oude baan" nu afgebroken en kan je straks maar met een aantal loc rijden op je proefbaan dus als je met veel van je mooie loc's wilt rijden je bent samen met de uitverkorende locs altijd welkom om langs te komen in Michelstadt kunnen ze toch lekker hun asjes strekken. :) :) :)
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (21/10/2016 ... Sloopkogel)
-Wico:
Oei wat een afgrijselijk zicht, ik durf haast niet te kijken,  >:-D
Maar toch die oude baan heeft je veel bouwplezier bezorgd en de toekomstplannen zien er geweldig uit,
nu heb je een jaar om te plannen en iTrain onder de vingers te krijgen.
Alles tot in de puntjes uitgekiend en getekend.
Tegen dat de nieuwe woning klaar is kan je onmiddellijk beginnen bouwen.
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (21/10/2016 ... Sloopkogel)
Wico

Dat zijn geen leuke foto's, maar als er nu een proefbaan komt. En later in jullie nieuwe woonst weer een prachtige baan, volg ik je weer vond je baan echt top om te zien.  :thumbup: :thumbup:



Groeten

Peter


PS; veel succes met je nieuwe oefenbaan
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (21/10/2016 ... Sloopkogel)
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (21/10/2016 ... Sloopkogel)
@ Cees,

Bedankt! Ja, ga zeker weer mijn best doen om een mooie baan op te bouwen :).

@ Michel,

Ik kom zeker vaker bij je langs om de vorderingen van Michelstadt 2.0 van dichtbij te volgen :P. Hopelijk steek ik er ook wat van op voor mijn eigen plannen :D. Er is toch geen betere leerschool dan in de praktijk zien en ervaren hoe je een baan geautomatiseerd kunt laten rijden. En bedankt voor je aanbod, m'n locs zijn er blij mee!

@ Jørg,

Ik neem inderdaad ruim de tijd om e.e.a. onder de knie te krijgen. Op papier is het allemaal niet zo moeilijk, maar gezien de ervaringen op het forum eerst maar lekker uitproberen en ontwerpen. Ik weet dat jij ook met Itrain rijdt, dus misschien val ik je af en toe lastig met vragen :?. En op de nieuwe baan de ervaringen van Donnerwetterwald meenemen (bereikbaarheid van alle rails :idea:).

@ Peter,

Ik heb veel plezier gehad van mijn oude baan, maar nu enthousiast vol met nieuwe plannen. Het afbreken kost me dan ook (gelukkig) niet veel moeite hoor! Ik blijf ook gewoon actief op het forum, dus blijven volgen mag ;).

Groeten,
Wico

 
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (21/10/2016 ... Sloopkogel)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (21/10/2016 ... Sloopkogel)
Hoi Wico,


Met zo'n vooruitzicht is afbreken geen ramp hoor ! Ik heb dan ook zonder tranen naar de foto's gekeken  :D
Begrijp ik het goed, dat je nog invloed hebt op de vorm en indeling van de kamers van je nieuwe huis ?
Dan kan het slim zijn , om naar de plek van de deur en ramen te kijken in je nieuwe treinkamer.
Buiten het feit, dat je die ruimte zo groot mogelijk moet plannen  :P
Gewoon de slaapkamer wat kleiner maken bijvoorbeeld; een mens krimpt tenslotte en met een nachtkastje minder kun je ook best slapen. Scheelt weer 2 raillengtes in de kamer ernaast  :o)

Foto's en filmpjes van je testbaan zijn ook leuk trouwens !

Grtz Tony
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (21/10/2016 ... Sloopkogel)
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wicho's "Donnerwetterwald" baan (21/10/2016 ... Sloopkogel)
Tony,

Klopt dat het ontwerp nog in de steigers staat, maar ben wel gebonden aan allerlei regels en voorwaarden (het blijft tenslotte Nederland hè). Maar bedankt voor de tip!

En natuurlijk droom ik van een zo groot mogelijke treinkamer, maar er zijn nog meer belanghebbenden ;). We zullen zien wat ik voor elkaar kan krijgen :).

En die foto's en filmpjes gaan er ook gewoon komen hoor, de scenery moeten we er dan maar bij denken.

Groeten,
Wico 
Re: "Donnerwetterwald" (21/10/2016 ... Sloopkogel)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: "Donnerwetterwald" (21/10/2016 ... Sloopkogel)
Hoi Wico,

Gelukkig hebben we de foto,s en filmpjes nog van jou baan.
Dat afbreken is een, maar geen rijdende treinen voorlopig kan lastig zijn weet er alles van  :?

Maar ook bij jou komt er straks wat moois voor terug al duurt dat nog even.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: "Donnerwetterwald" (21/10/2016 ... Sloopkogel)
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: "Donnerwetterwald" (21/10/2016 ... Sloopkogel)
Peter,

Ik ben blij dat ik het nodige beeldmateriaal heb gemaakt in de afgelopen jaren. Kan ik af en toe nog eens terugkijken :). Maar inderdaad niet getreurd, er komen mooie nieuwe uitdagingen aan. Ik heb er echt zin in om weer wat nieuws op te starten. Geduld is een schone zaak  >:-D.

Groeten,
Wico
Re: "Donnerwetterwald" (21/10/2016 ... Sloopkogel)
Donders, dit doet het hart van de modelbouwer pijn. Succes met het ontwerp van je nieuwe baanplan.
Gr. Sjoerd
Re: "Donnerwetterwald" (21/10/2016 ... Sloopkogel)
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: "Donnerwetterwald" (21/10/2016 ... Sloopkogel)
-Wicho,
Van harte gefeliciteerd met jouw verjaardag.  Nogmaals maak er een hele mooie dag van tussen jouw gezinsleden en verdere familie!
Nog vele 'spoorse' hobbydagen toegewenst!
Re: "Donnerwetterwald" (21/10/2016 ... Sloopkogel)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: "Donnerwetterwald" (21/10/2016 ... Sloopkogel)
Wico,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. :thumbup:
Ja weer een jaartje ouder maar gelukkig zie je het niet. :)
Geniet van deze speciale dag en laat je maar lekker verwennen met hopelijk veel mooie modelspoor cadeaus. :) :)

Re: "Donnerwetterwald" (21/10/2016 ... Sloopkogel)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: "Donnerwetterwald" (21/10/2016 ... Sloopkogel)

Nog vele jaren in goede gezondheid gewenst, Wico  @citaat

En dat je een heel mooie en grote baan mag bouwen in de toekomst  :D

Grtz en proost, Tony
Re: "Donnerwetterwald" (21/10/2016 ... Sloopkogel)
Wico

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en maak er een mooie dag van .

Gr Alex 0850
Re: "Donnerwetterwald" (21/10/2016 ... Sloopkogel)
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: "Donnerwetterwald" (21/10/2016 ... Sloopkogel)
Van harte gefeliciteerd Wico.
Re: "Donnerwetterwald" (21/10/2016 ... Sloopkogel)
Wico:
Re: "Donnerwetterwald" (21/10/2016 ... Sloopkogel)
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: "Donnerwetterwald" (21/10/2016 ... Sloopkogel)
Hi Wico,

Ook vanuit hier een GEFELICITEERD maak er een gezellige, leuke maar vooral spoorse dag van.

groet
Harald
Re: "Donnerwetterwald" (21/10/2016 ... Sloopkogel)
Hoi Wico

Ook langs mijn kant een gelukkige verjaardag, maak er een fijne dag van en genieten veel genieten.
Re: "Donnerwetterwald" (25/10/2016 ... Kado)
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: "Donnerwetterwald" (25/10/2016 ... Kado)
Allereerst iedereen bedankt voor de felicitaties. Ik hoop op 5 november een aantal gezichten bij de namen te krijgen ;). Mijn kado stond al een tijdje in de kast, maar vandaag ook op het forum! Het is een klassieker onder de Zwitserse locs en door Märklin in heel veel uitvoeringen uitgebracht: de Re 460. Alleen ontbrak hij als SBB loc tot vandaag nog in mijn verzameling. Alle kleurige reclamelocs hebben uitsluitend dienst gedaan in het personenvervoer, maar deze rode uitvoering (Märklin 37464) is ook ingezet voor goederentransport en past dus prima op mijn baan! Oh ja, bijna vergeten: ik heb geen baan meer :(. Maar dat komt goed, binnenkort de nieuwe proefbaan maar eens gaan uitleggen. Voor nu alleen een foto.

Groeten,
Wico   
Re: "Donnerwetterwald" (25/10/2016 ... Kado)
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: "Donnerwetterwald" (25/10/2016 ... Kado)
Hallo Wico,

Alsnog gefeliciteerd ( Beter laat dan nooit).

En een mooie aanwinst, al is het al een beetje een klasieker aan het worden het blijft een mooie lok. Nu alle namen verzamelen ?
Daar zijn er ook een aantal verschenen.
En tot 5 november.

M.vr.gr. Erwin
Re: "Donnerwetterwald" (25/10/2016 ... Kado)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: "Donnerwetterwald" (25/10/2016 ... Kado)
Wico,

Wat een prachtige aanwinst. :thumbup: :thumbup:
Wat zullen je vingers gejeukt hebben de loc in huis maar er niet aankomen. ;)
Ik sla de foto op want dit model Re 460 heb ik nog niet in mijn verzameling loc's zodat mijn vrouw weet wat ze moet kopen voor de kerst. :D :D

Heel veel rijplezier met de mooie aanwinst. :thumbup:
Re: "Donnerwetterwald" (25/10/2016 ... Kado)
Hallo Wico,

Van harte met je verjaardag. Zie dat je collectie locomotieven zich nog steeds uitbreidt. Veel rijplezier en mooi dat deze loc straks ook zijn rondjes mag rijden, al is het maar op een test of proefbaan.

mvg.Sjoerd
Re: "Donnerwetterwald" (25/10/2016 ... Kado)
Hoi Wico


Dat is een mooi cadeau dat je gekregen hebt, en die zal ook mooi rijden op je baan later.  :P
Re: "Donnerwetterwald" (25/10/2016 ... Kado)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: "Donnerwetterwald" (25/10/2016 ... Kado)

Mooi cadeau, Wico  :thumbup:

Ook leuk in een vitrine met broertjes en zusjes  :D
Staat al een tijd op mijn verlanglijstje.

Voor je het weet is het 5 november trouwens, ben ook benieuwd  !

Grtz Tony
Re: "Donnerwetterwald" (25/10/2016 ... Kado)
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: "Donnerwetterwald" (25/10/2016 ... Kado)
@ Erwin,

Voorlopig staat het verzamelen even op een laag pitje (al jeukt het wel). Nu eerst focus op het onder de knie krijgen van rijden met Itrain (ook leuk). Tot ziens op 5/11.

@ Michel,

Pas op wat je doet, want van dit model zijn er heel veel uitgaven. En je weet als je er één hebt komt er al gauw een volgende bij ;).

@ Sjoerd,

Bedankt voor de felicitaties. Ben begonnen met het uitleggen van de proefbaan, dus binnenkort hopelijk weer even wat rondjes rijden :thumbup:.

@ Peter,

Zeker een mooie loc! Ik had al een blauwe BLS uitvoering dus nu een mooi duo.

@ Tony,

Mijn vingers jeuken om deze locs te verzamelen. Dat zou een fantastisch gezicht zijn met al die reclamelocs. Maar je weet dat ik nu eerst andere prioriteiten heb (keuzes keuzes) :P.

Ik zie en spreek jullie hopelijk 5/11!

Groeten,
Wico
Re: "Donnerwetterwald" (30/10/2016 ... Proef proefbaan)
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: "Donnerwetterwald" (30/10/2016 ... Proef proefbaan)
Opgeruimd staat netjes en van Donnerwetterwald is letterlijk geen spoor meer te vinden ;). Nu heb ik even als proef de toekomstige proef c.q. testbaan uitgelegd die ik in Itrain heb getekend.

Kon ik in elk geval weer even een paar rondjes rijden :D. De uitgelegde baan moet het eindresultaat worden; ik begin met een veel simpeler gedeelte daarvan om de beginselen van besturing via de computer onder de knie te krijgen.

Nu kan het knippen en scheren  solderen beginnen want de eerste terugmelders zijn inmiddels ook al binnen. Maar stap één is om te kijken of Itrain en mijn CS2 vriendjes willen worden. Ik ben benieuwd :P. Wordt vervolgd ...

Groeten,
Wico 
Re: "Donnerwetterwald" (30/10/2016 ... Proef proefbaan)
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: "Donnerwetterwald" (30/10/2016 ... Proef proefbaan)
Oh ja, voor de liefhebbers nog even een printscreen vanuit Itrain. Commentaar en/of aanvullingen zijn van harte welkom want ik ben (nog) een volkomen leek op dit gebied 8o.

Groeten,
Wico 
Re: "Donnerwetterwald" (30/10/2016 ... Proef proefbaan)
Wico

Jij kan al veel meer als mij, ik zal dit niets eens kunnen.  8o
Ziet er allemaal mooi uit, en je testbaan ziet er al deftig uit.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:




Groeten

Peter
Re: "Donnerwetterwald" (30/10/2016 ... Proef proefbaan)
-Wico:
Zet TCD bestand eens in de vraagbaak iTrain voor beginners hier op het forum dan kunnen ze het eens door de diagnose tool duwen dan weet je onmiddelijk waar de fouten zitten
Re: "Donnerwetterwald" (30/10/2016 ... Proef proefbaan)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: "Donnerwetterwald" (30/10/2016 ... Proef proefbaan)

Succes met puzzelen en uitproberen, Wico !
Hoop dat je er plezier aan hebt/krijgt  :P

( ik kom niet verder dan de monitor  :D )

Grtz Tony