Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

decoder keuze

Gestart door Tjoekedoris zondag 15 maart 2015, 23:46:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
decoder keuze
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
decoder keuze
Beste medespoorders,

Na mijn baanplan in iTrain te hebben gezet, ben ik zover dat ik de decoders wil bestellen, maar weet nog niet welke. Ik mis de ervaring en twijfel tussen Viessmann en LDT decoders.
Wie kan mij de voordelen, nadelen, betrouwbaarheid, gemak versus de prijs van deze merken vertellen? Misschien zijn er nog andere, betere fabrikanten. Ik heb al regelmatig gelezen
dat de originele Märklin decoders in verhouding erg duur zijn. Ik rij nu nog met de 6021/6051 combinatie, maar zal in de nabije toekomst overschakelen naar een andere interface.
Re: decoder keuze
Spoorman
gast

Re: decoder keuze
Martin,

Goed en, niet onbelangrijk, goedkoop zijn de decoders van Rosoft. Daar kun je prima je K-rail wissels mee schakelen. Wim levert prima support en "levenslange" garantie en is actief op verschillende fora.

Een optie kan dus dit zijn: WDD(4), klik, een decoder voor 4 wissels. De Motorola versie dus. :D

Gr, Ben. 
Re: decoder keuze
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: decoder keuze
Digikeijs 4018, in vergelijking t.o.v. andere decoders kost hij per uitgang niet veel. Eveneens de WD10 van Kuehn.

Beter advies is en zal blijven, ga servo's voor je wissels toepassen met een Digikeijs 4024 of OC32.
Re: decoder keuze
Lid sinds: 2011

offline
Re: decoder keuze

Ik ben aan de gang gegaan met digikeijs 4018. De decoder is tot dusver betrouwbaar gebleken. Bruikbaar voor
wissels en lichtseinen. Programmeerbaar voor armseinen. 8 uitgangen voor ongeveer 30 euro.

Over Rosoft lees ik ook veel positiefs. Voordelig en betrouwbaar. Terug melders standaard met diodetruc.

mvvg Harry 
Re: decoder keuze
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: decoder keuze
Ik verneem van jullie voornamelijk de feedback over Rosoft wisseldecoders. Zijn de terugmelders van Rosoft ook goed en betrouwbaar? Ik zag dat de prijzen inderdaad meevallen.
Re: decoder keuze
MartinPh
gast

Re: decoder keuze
Heb je wel eens gekeken bij Traintech.nl?
Daar heb ik alles voor mijn treinbaan vandaan - ook hun booster.
Is me tot nu toe uitstekend bevallen.
Bovendien rekenen ze geen verzendkosten.


Groet, Martin.
Re: decoder keuze
Spoorman
gast

Re: decoder keuze
Traintech decoder is DCC en dat werkt niet met een 6021 centrale dus oppassen. ;)
Re: decoder keuze
Freak
gast

Re: decoder keuze
WDD(4) decoder is DCC en dat werkt niet met een 6021 centrale dus oppassen.  ;)


Mvg,
Peter
Re: decoder keuze
nobody
gast

Re: decoder keuze
 :D Subtiel...  :D
Re: decoder keuze
Spoorman
gast

Re: decoder keuze
Goed opgemerkt. :thumbup: Zo zie je maar, ik heb er geen verstand van. :D :D ;)

Gr, Ben.
Re: decoder keuze
dgieskens
gast

Re: decoder keuze
Citaat van: Tjoekedoris op maandag 16 maart 2015, 13:23:38
Ik verneem van jullie voornamelijk de feedback over Rosoft wisseldecoders. Zijn de terugmelders van Rosoft ook goed en betrouwbaar? Ik zag dat de prijzen inderdaad meevallen.


Ik had ooit dezelfde vraag en ben op basis van de antwoorden voor Rosoft s-88-n gegaan. Dit bevalt me goed. Zie ook dit draadje.
Re: decoder keuze
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: decoder keuze
@Daniël : dank voor je link naar het info draadje over de decoder keuze. Inderdaad dezelfde vraag. Ik heb deze goed gelezen en ben ook enthousiast geworden over Rosoft, maar ook over Loconet
               waar ik ineens met plezier mee geconfronteerd werd. Lijkt me ook een fijne methode om alles aan elkaar te knopen.
Re: decoder keuze
Freak
gast

Re: decoder keuze
Om LocoNet te gebruiken moet je centrale wel over LocoNet beschikken en ook dat heeft je 6021/6051 combinatie niet.


Mvg,
Peter
Re: decoder keuze
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: decoder keuze
Klopt Peter, daar ben ik van op de hoogte. Ik zal over moeten stappen naar een andere interface cq. regelaar of er een adapter tussen moeten zetten.
Ik heb vorige week nog een interface 6051 voor ? 40,- op de kop kunnen tikken, dus zal ik eerst kijken of ik alles hiermee op een goede manier aan het werk krijg.
Het idee van Loconet staat me echter wel aan, maar dat is dus voor later  :)
Re: decoder keuze
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re: decoder keuze
Hallo,

De 6021 is heel goed met LocoNet te gebruiken via de interface van Uhlenbrock. Ik heb het veel gebruikt samen met de RS232-convertor van Wim Ross om alles via Koploper, RocRail of iTrain aan te sturen.

Groetjes,
Bert
Re: decoder keuze
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Re: decoder keuze
Hoi Bert, dank voor je info. Had ik ook gezien in de beschrijving van Loconet. Mogelijkheden te over. Ik doe de 6021 nog niet weg. Eerst lekker stoeien.
Misschien later overstappen op de IB2 of Easy Control. Ik zie wel.