Hallo Ben en Anne,
Jullie hebben allebei gelijk. ik ban al hele lang bezig me te verdiepen in de digitale wereld, maar als je vanuit het niets (lees: analoog....ik ben nog van het carbon tijdperk, maar heb uiteraard wel computers en een smart Phone
) een baan op wil zetten in de digitale wereld dan is er veel, heel veel veranderd. Mijn 6021 heb ik al 20 jaar, en heb er door omstandigheden maar een half jaar
plezier van gehad. Daarna is deze samen met de rails in dozen in de kast verdwenen. Vroeger wilde ik dus al overstappen naar digitaal. Alleen valt je bek nu open als je weer moet beginnen,
zoveel keus is er
. Los van de al 2 jaar durende zoektocht naar antwoorden en logica is het een wirwar van mogelijkheden geworden, ten opzicht van destijds toen er eigenlijk alléén,
maar Märklin digitaal was en de mogelijkheden zich beperkten tot rijden/stoppen en een lampje aan/uit.
Daarbij loopt je ook nog tegen verschillende meningen aan (dat is uiteraard logisch en zeker niet verkeerd). Zoals die stopsecties stroomloos of niet. Ik wil natuurlijk graag weinig werk, een bedrijfszeker proces en vooral in mijn overtuiging een juiste keuze maken voor zo weinig mogelijk geld. Digitalisering is mooi, maar kost nu eenmaal een klauw met geld.
Ik heb al een introductie workshop gedaan (er volgen er meer) en lees me te pletter, maar ik realiseer me dat het vooral een kwestie van ervaring is, veel ervaring.....en dat ontbreekt nog en
moeten we opzoeken, maar vooral opdoen. Vandaar mijn vragen en ik ben blij met alle antwoorden, suggesties, meningen en zowel positieve als negatieve reacties.
Dat ik met mijn zoektocht naar "de waarheid" soms met "logische" vragen kom, is niets anders het filteren van die enorme hoeveelheid info en kennis die er hier op het forum en elders via het internet
te vinden is.
Maar nu een geheel andere vraag: zijn er leden die de voor- en nadelen (uit eigen ervaring) kunnen vertellen van het wel of niet stroomloos schakelen van een stopsectie van de opstelsporen
van een schaduwstation. En daarbij doel ik vooral op de bedrijfszekerheid.
Graag jullie reactie, want ik weet zeker dat er meer mensen op dit forum zijn, die hier een beetje mee worstelen.