Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Digikeijs DR80015

Gestart door MM1981 zaterdag 20 december 2014, 21:59:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Digikeijs DR80015
Lid sinds: 2012

offline
Digikeijs DR80015
Goedendag Allen,

Heb een DR80015 functiedecoder ingebouwd.
Wanneer ik mijn CSII (60215) laatste update op automatisch zet mbt welk protocol die uitstuurt, werkt de decoder niet of nauwelijks. Zet ik mijn centrale op, alleen DCC of alleen MM2, dan doet de functie decoder het goed. Zou nou dus graag MM2 uit willen zetten in de functie decoder. Maar weet niet welk CV dat is en welke waarde er dan in moet komen.

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Met vriendelijke groet

Edwin
Re: Digikeijs DR80015
Spoorman
gast

Re: Digikeijs DR80015
Dat kan niet. Oplossing is MM2 uitzetten in de centrale. Dat kun je toch per adres instellen?

Gr, Ben.
Re: Digikeijs DR80015
Lid sinds: 2012

offline
Re: Digikeijs DR80015
Dat is ook geen optie omdat er locs zijn die alleen op MM rijden. Is er voor de functie decoder dus geen optie om 1 van de protocollen uit te zetten. Maakt voor mij niet uit of DCC of MM uit gaat.

Mvg Edwin
Re: Digikeijs DR80015
Lid sinds: 2012

offline
Re: Digikeijs DR80015
Hallo forumleden,

Heb een ontdekking gedaan, het blijkt dat de combinatie MM en DCC niet het probleem is. Het probleem wordt veroorzaakt doordat er ook MFX op de baan staat. Wanneer ik alleen MM en DCC selecteer op de CS2 geeft de functiedecoder geen problemen. Wanneer er MFX bij komt gaat die weer raar doen. Vermoed dat er bij MFX commando's zitten die door de functiedecoder als DCC of MM wordt begrepen. Zou MFX uit kunnen schakelen en alleen MM en DCC gaan rijden mis ik alleen bij een enkele loc de 128 rijstappen van MFX omdat deze nog geen DCC kent.

Mvg

Edwin
Re: Digikeijs DR80015
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Digikeijs DR80015
Hoi Edwin,

Is geen oplossing, en het probleem ook niet. De decoders functioneren hier prima op dcc, terwijl motorola en MFX aan staan. Heb ooit ook eens een probleem in deze trend gehad. Wat je kan doen is CV29 bit 2 aanpassen naar 28/128 stappen op dcc. CV19 op 0. En het adres nogmaals opnieuw schrijven met dcc. Niet via motorola programmering.
Re: Digikeijs DR80015
Spoorman
gast

Re: Digikeijs DR80015
Of het adres komt twee keer voor?

Gr, Ben.
Re: Digikeijs DR80015
Lid sinds: 2012

offline
Re: Digikeijs DR80015
Bedankt voor de info heb het geprobeert geen resultaat functiedecoder doet nog steeds niet wat die moet doen.

Mvg Edwin