Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Welke Sleper onder Roco Plan D(?) 44282/89/91/96

Gestart door Populier vrijdag 19 december 2014, 20:53:24

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Welke Sleper onder Roco Plan D(?) 44282/89/91/96
Heb al jaren een set Roco NS rijtuigen waar nog verlichting in moet. Vandaag de setjes van Roco binnen gekregen. Is weliswaar een heel gedoe met lampjes maar dat geeft niet.Mocht het tegenvallen kan er altijd nog een led strip in.  Ben al aan het zoeken geweest maar kan niet vinden welke M sleper er het beste onder de rijtuigen kan worden gezet.  Wie geeft uitleg??
Alvast bedankt

Hennie
Re: Welke Sleper onder Roco Plan D(?) 44282/89/91/96
Ik heb er wel eens een sleper onder gekregen. Ik dacht een Marklin sleper die ontdaan was van het isolatieplaatje maar heb het niet zo voor de geest.

Vraag eens aan Wijbe, die weet het vast.

Gr, Ben.
Re: Welke Sleper onder Roco Plan D(?) 44282/89/91/96
Ben
Het is het setje wat jij had aanbevolen achter de NS 1215 dacht ik.
Het belachelijke is dat ik van Roco wel de verlichting heb kunnen bestellen (is voor 2rail) maar ze nergens aangeven welke sleper, ze hebben er twee, kort en lang,  er onder moet. Vanmorgen de lange sleper gehaald maar die heeft een schroefje erbij wat weer niet aansluit op de rijtuigen.... Ik hoop dat er iemand is die het wiel al heeft uitgevonden.

groet Hennie
Re: Welke Sleper onder Roco Plan D(?) 44282/89/91/96
Ik vind dit: http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,31260.0.html

Gaatje boren dus voor het schroefke.

Gr, Ben.
Re: Welke Sleper onder Roco Plan D(?) 44282/89/91/96
Ben,

Heb maar gewoon even de slijptol op de sleper en het onderstel gezet. Allebei nu vlak en met warme lijm het spul eronder.  Zit prima. Blijft het probleem welke stroomvoerende koppelingen ik kan gebruiken voor de  rijtuigen.

groet Hennie
Re: Welke Sleper onder Roco Plan D(?) 44282/89/91/96
Kijk bij Wijbe: http://forum.3rail.nl/index.php?topic=46812.msg873539#msg873539

Hij heeft 1-polige koppeling en elk rijtuig heeft een massa veer. Anders 2-polig nemen.

Gr, Ben.
Re: Welke Sleper onder Roco Plan D(?) 44282/89/91/96
Oeps
Ik ben een beetje dom. Ben druk bezig met de "koppelingen" van Wijbe in de M rijtuigen maar ben nu met de Roco bezig....en door dat gedonder met de sleper dacht ik dat die koppelingen ook weer anders moesten...
Probleem opgelost.

Groet Hennie