Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Hulp gevraagd voor ontwerp baanplan

Gestart door Maarten1994 vrijdag 19 december 2014, 19:23:50

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Hulp gevraagd voor ontwerp baanplan
Beste lezers,

Op het moment ben ik bezig om een railplan te maken, alleen dit wil niet goed lukken.
Ik heb een baan liggen, maar die kan ik binnenkort uitbreiden. De ruimte die er voor beschikbaar is:

2,30  x 1,45  x 2.45 x 0.50 meters.



Misschien een rare afmeting, maar op de tafel van 0.50 meter x 2.50 meter liggen nu een aantal stop sporen, met één spoor die doorloopt naar een andere tafel. *Zie tekening
Uiteindelijk kunnen op die sporen treinen vertrekken via de andere tafel, ronde rijden en dan door naar een andere tafel. De oranje strepen zijn de sporen die doorlopen, ik zou die nog iets kunnen wijzigen maar ze komen in elk geval van die kanten.

Helaas is het niet mogelijk om grote aanpassingen te doen aan de afmetingen van de tafel, eventueel 50 centimeter erbij bij de lengte van 2.30 m, maar dan houdt het op.

Zijn er mensen die mij kunnen helpen met iets ontwerpen? Dan zou ik wensen kunnen plaatsen, die misschien wel werkelijkheid kunnen worden.

Dit ben ik al tegengekomen via internet, heb het spookstation weg gehaald, dat kan niet. Zoiets lijkt mij mooi, alleen is dit te groot.

Re: Hulp gevraagd voor ontwerp baanplan
hier is een plattegrond maar, dan kom je in de problemen kwa ruimte (maar bedoelt u zoiets wel?)
Re: Hulp gevraagd voor ontwerp baanplan
Dag Joost,

Dit is al gaaf bedacht, zeker!

Waar de bocht nu nog uit de tafel raakt daar kan wel een plank worden gemaakt, dat is dus niet zo'n probleem.

Het zijn wel veel bochten, misschien dat daar nog iets mee gedaan kan worden?
En die stijging, is dat haalbaar? Ik heb er nog niet mee gewerkt.

Verder vind ik het zeker een goede stap en sta al verbaast van wat er past, bedankt.  :thumbup:

Re: Hulp gevraagd voor ontwerp baanplan
de stijgen is goed ik dacht 2 procent,
en minder bochten zou misschien kunnen maar, dan kan je denk ik niet op een
hoogte komen waar treinen onder door kunnen.
Re: Hulp gevraagd voor ontwerp baanplan
Ja precies.

Zou je eens kunnen aankruisen vanaf welk stuk het spoor dan omhoog moet lopen?
Re: Hulp gevraagd voor ontwerp baanplan
Sorry voor het late antwoorden maar, hij doet het niet hij zegt dat het bestand te groot is maar dat is niet zo, loopt soort van vast maar de stijging begint dacht ik gewoon in de bochten (sls je niet al wat anders hebt)