Nogmaals:
Je moet de schakelaar zien als een dubbelpolige om-schakelaar, dus twee secties en elke sectie heeft een middencontact en twee extra contacten.
Van die twee extra contacten is er slechts één doorverbonden met het middencontact en als je de schakelaar bedient, dan verandert de verbinding in de schakelaar van het ene naar het andere extra contact.
En dat heb je twee maal nodig dus een dubbelpolige om-schakelaar.
Dit is wel te begrijpen, neem ik aan ?
Vervolgens sluit je op één middencontact die voeding naar de puntcontacten van de rails aan en één bijbehorend extra contact op de puntcontacten van de geisoleerde sectie van je baan, waar je trein dus moet stoppen.
Je kan nu al stoppen en rijden met behulp van de schakelaar, probeer dit uit.
Dan het hobbysein: deze heeft de rode en groene leds anti-parallel geschakeld en heeft slechts 2 aansluitdraden.
Je sluit nu op het tweede middencontact de gele draad van de extra trafo aan.
Op de twee extra contacten sluit je ieder een diode aan, maar de ene anders om dan de ander.
De twee andere uiteinden van de diodes leg je aan elkaar en aan een van de twee draden uit je sein.
De tweede draad uit je trafo, zwart (of misschien bruin), sluit je aan op de andere draad van je sein.
Dit is alles en het zou zo goed moeten werken, behalve kan je nou net de verkeerde kleur zien branden.
Dit laatste los je op door in de eerste sectie van de schakelaar nou net dat andere extra contact te gebruiken.
Ga je de leds voeden met een gelijkspanningsvoeding dan heb je een schakelaar met 3 secties nodig omdat je met twee secties de twee draden kan verwisselen.
En nee, er komt
geen gelijkspanning uit een digitale besturing !
En bij Dick Best heb je al een schakelaar voor 75 cent:
http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewProd&productId=1874Maar ook echte goede exemplaren van C&K:
http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewProd&productId=12425Grv Huub