Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Roco plan V/T interieurverlichting gaat niet weer aan - Intellibox

Gestart door Wijbe vrijdag 24 oktober 2014, 22:33:14

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Roco plan V/T interieurverlichting gaat niet weer aan - Intellibox
Beste,

Op de club gebruiken we nog stopstukken. (Mede na een stop & go) Nu valt het op dat de binnenverlichting van de Roco plan V/T niet weer aangaat nadat hij even stroomloos heeft gestaan.

Met de Ecos thuis kan ik dit niet herhalen.

Mijn vermoeden bestaat dat het iets heeft te maken met de aansturing vanuit de centrale naar de decoder. Bij beide centrale's staat het protocol ingesteld op Dcc28.

Iemand enig idee wat het probleem geeft en hoe dit op te lossen?
Re: Roco plan V/T interieurverlichting gaat niet weer aan - Intellibox
Slag in de lucht: decoder onthoudt geen functies bij stroomloos maken. Is in te stellen: in een Esu zit dat in CV122, waarde moet 3 zijn.

Maar thuis met de Ecos heb je het niet zeg je. Misschien zoeken in de Special Options van de IB? SO 19 Loc Status Restore op 1 zetten?

Gr, Ben.
Re: Roco plan V/T interieurverlichting gaat niet weer aan - Intellibox
Daar zat ik ook aan te denken, maar kan in de handleiding van Zimo niks over terug vinden. :(

De speciale optie maar eens checken in de IB.
Re: Roco plan V/T interieurverlichting gaat niet weer aan - Intellibox
En de antwoorden waarom dit gebeurt:

Citaat van: Fritsprt op zondag 26 oktober 2014, 16:36:25
De IB (en TC) stuurt F0 tot en met F4 continu uit. Vanaf F5 wordt de code alleen na het kiezen van de functie een paar keer uitgezonden en daarna niet meer.

En hoe het is opgelost:

Citaat van: Hans sprinter op maandag 10 november 2014, 22:51:06
Functionmapping, verlichting op andere f toets zetten.  :)

De laatste oplossing is het ook geworden. Nu is de verlichting op F4 ipv F7 zetten niet zo moeilijk, alleen het geluid moest ook 'even' worden verplaatst naar F7. Als je het even door hebt is dat best te doen via CV300. Nu nog 'even' met 3 stellen doen.

En niet te vergeten, alleen de motorbak programeren, daarvoor moeten op de print de schakelaartjes even anders worden ingesteld.....

Al met al omslachtig, maar het werkt!  ;D