Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Cs2

Gestart door Johanbak vrijdag 24 oktober 2014, 19:35:03

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Cs2
Johanbak
gast

Cs2
Hallo allemaal.
Ik ben mijn baan opnieuw aan het bouwen en wil hem dit keer wel automatiseren. Ik heb vandaag op Eurospoor diverse programma's gezien , mijn voorkeur gaat uit naar koploper of i-train. Wie kan mij vertellen wat de beste combinatie is met een Cs2. Of zijn andere combinaties makkelijker/eenvoudiger.
Re: Cs2
Spoorman
gast

Re: Cs2
Koploper niet want de combinatie met Marklin CS2 werkt niet. En waarom zou je zo'n dure centrale aanschaffen als je automatisch gaat rijden en dus 90% van de functionaliteit niet gaat gebruiken?

Maar het antwoord op je vraag is iTrain.

Gr, Ben.
Re: Cs2
Lid sinds: 2009

Uitgerangeerd ;)

offline
Re: Cs2
Ik rij met CS2 en iTrain want zoals Ben aangeeft werkt CS2 niet met koploper. CS2  is kostbaar maar wel handig als je even niet automatisch wil rijden. Itrain werkt prima met de CS2. Zie verder forum iTrain. Groet Matje
Re: Cs2
Johanbak
gast

Re: Cs2
Dank je, had zoiets al vernomen. Wordt het dus I-train. Nu ik toch bezig ben ,ik heb vandaag al diverse s88-n diode decoders aangeschaft ( massa detectie) . Ik ben vergeten te kijken naar wissel decoders kunnen jullie mij vertellen of er goedkopere alternatieven zijn dan de dure M....... Decoders.   Grt Johan
Re: Cs2
Lid sinds: 2014

Gek op treinen, radio, fotografie en muziek

offline
Re: Cs2
Ik heb sinds een paar weken 2 Digikeijs DR4018 decoders in gebruik voor de wissels en ontkoppelrail. Werkt tot nu toe zonder problemen, makkelijk te programmeren vanuit een CS2 en veel waar voor je geld: ? 30 per decoder voor 8 wissels.
Re: Cs2
Johanbak
gast

Re: Cs2
Dank je Ad, scheelt nog al een beetje. Zal ze even opzoeken.   Grt Johan
Re: Cs2
MartinPh
gast

Re: Cs2
Dag,

Heb je wel eens aan MRdirect gedacht in combinatie met de startset van Traintech?
Werkt uitstekend met Koploper en je bent voor 130,-- euro klaar.
Alleen een extra (oude) pc voor MRdirect komt er dan nog bij.
Geschikt voor MM en DCC.

Groet, Martin.