Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Gezocht info of filmpje over de nieuwe Märklin spoor 1 locs 55751 en 55753.

Gestart door AlbertJan dinsdag 21 oktober 2014, 16:56:06

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Gezocht info of filmpje over de nieuwe Märklin spoor 1 locs 55751 en 55753.
Beste spoor 1 liefhebbers.
Voor een buitenlandse modelspoorvriend zoek ik een spoor 1 loc met dynamisch rokende schoorsteen en cylinderstoom.
Het liefste wil hij deze loc van Märklin hebben maar op dit moment heeft Märklin deze (nog) niet.
Wel worden einde dit jaar of begin volgend jaar, 2 Märklin spoor 1 locs met dynamic steam en daarbij ook nog een stoomfluit.
Dit zijn de tenderlocs VIc BadStB cat nr. 55751 en de BR75.4 10-11 DB cat nr. 55753.

Nu wil ik graag al wat informatie hierover verzenden maar ik kan hier nog maar weinig over vinden! :-(
In de Märklin product database staan wel alle specificaties maar zelfs de levertijd (oranje licht) is rekbaar.

Op internet heb ik gezocht naar meer informatie maar niet gevonden.

Wie heeft meer informatie of nog mooier, een filmpje van deze locs gevonden? :idea:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.   
Re: Gezocht info of filmpje over de nieuwe Märklin spoor 1 locs 55751 en 55753.
Hoi Albert-Jan,

Heb iets gevonden, maar ik weet niet of je hier iets aan hebt voor je modelspoorvriend ;)

Klikken
Nog een klikje
Klak

Het model is er helaas nog niet, maar als er al eentje verschijnt zullen de filmpjes wel volgen ;)

M.v.g.

Hans V200.0

Re: Gezocht info of filmpje over de nieuwe Märklin spoor 1 locs 55751 en 55753.
Ha die Hans.
Fijn dat je nog wat detail foto's hebt weten te vinden, toch weer een paar extra foto's om door te sturen.

Ik had gehoopt dat er misschien ergens al een filmpje staat over de eerste Märklin dynamic-smoke uit schoorsteen en cylinders maar dat zal wel even wachten worden.
Hopelijk kan ik zelf z.s.m. dit testen en plaatsen maar helaas zijn de uitleveringen eerder aan de late kant dan vroeger.

Bedankt voor de moeite van het opzoeken.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Gezocht info of filmpje over de nieuwe Märklin spoor 1 locs 55751 en 55753.
Albert Jan,

Er is wel een filmpje over de BR 38 van Märklin. Klikkie doen !
Re: Gezocht info of filmpje over de nieuwe Märklin spoor 1 locs 55751 en 55753.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Gezocht info of filmpje over de nieuwe Märklin spoor 1 locs 55751 en 55753.
Geweldige techniek, als Marklin dit ook nog in h0 weet te maken wordt het extra genieten  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Gezocht info of filmpje over de nieuwe Märklin spoor 1 locs 55751 en 55753.
Hoi Alphons.
Geweldig bedankt voor het plaatsen van het filmpje over de Märklin spoor 1 BR38.
Blijkbaar had ik deze gemist, ik zie dat dit model ook al een stoomfluit heeft! 8o

De verkooplijsten van Märklin spoor 1 zijn bijzonder slecht, veel is niet leverbaar of erg lange uitlever tijden! :?
Maar ja, vergeleken met KM1 met soms wacht tijden van 2 à 3 jaar is Märklin toch wel wat vlotter! :D

@Peter.
Ja, zodra Märklin iets vergelijkbaars in H0 heeft dan wordt het "roken" bij velen weer een vast onderdeel op de modelspoorbaan! :P
Zelf bouw ik in alle locs die op de baan komen (waar mogelijk) een rookgenerator in maar helaas met beperkte mogelijkheden.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.