Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Werkzaamheden station Tilburg

Gestart door Spoorman vrijdag 17 oktober 2014, 07:01:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Werkzaamheden station Tilburg
Station Tilburg ondergaat een grote renovatie. Morgen komt de treindienst stil te liggen en de werkzaamheden w.o. het inschuiven van passage's zijn komende week live te volgen.

http://www.prorail.nl/projecten/station-tilburg/nieuws/werkzaamheden-herfstvakantie-live-te-volgen

http://www.prorail.nl/projecten/station-tilburg/webcam-3

Gr, Ben.
Re: Werkzaamheden station Tilburg
Is het nog stiller in Stilburg >:-D

Groeten,
Ton.
Re: Werkzaamheden station Tilburg
Het gaat niet zoals het zou moeten gaan: Deel perron station Tilburg ingestort.
Re: Werkzaamheden station Tilburg
en eerste probleem is er ook alweer...
Plaat valt naar beneden
zullen de werkzaamheden ook wel weer uitgesteld en stil gelegd worden.

groet Winno

edit, Gerard was me net voor...
Re: Werkzaamheden station Tilburg
Helaas is er weer iets niet goed gegaan hier in Tilburg. We zullen zien hoe dit afloopt maar ik denk weer een haast klusje maar zeker weten doe ik het niet. Ik weet wel dat al de werkzaamheden die voor Prorail worden gedaan onder hoge druk staan. Een voorbeeld: Dura vermeer heeft op maasvlakte 2 extra sporen en bovenleiding aangelegt maar werdt een flop nu gaan ze in Zevenaar het spoor van de betuweroute aanpassen naar Duitsland en Bam, Strukton en Dura ingeschreven om de ombouw van de bovenleiding en wat denk je Bam en Strukton waren te duur en Dura gaat weer dik onder de prijs werken. Nu vraag ik me af heeft Keyrail nou niks geleerd van wat er is gebrunderd op de Maasvlakte? Ik denk dat de komende jaren het spoor word uitgemolken en over 10 jaar komen de grote problemen van onderhoud en dan zijn de grote nederlandse aannemers kapot gemaakt door de overheid(prorail). Ik vind die europese aanbestedingen de nekslag voor heel de nowhouw van nederland.
Re: Werkzaamheden station Tilburg
Afgezien van de taal- en stijlfouten vind ik je verhaal behoorlijk suggestief. Jammer.
Re: Werkzaamheden station Tilburg
Ik weet niet of jij in de spoorwereld actief bent ik wel en de grote aannemers draaien erkaars nek om tegenswoordig met die pgo contracten. Voorbeeld Volkrt rail heeft nu 3 jaar het gebied rsd en zeeland dit gebied kost ze zoveel geld dat ze ervan afwillen wat zegt Prorail: als je nu het contract opzegt kost het jullie 5 miljoen doen jullie nog 2 jaar het onderhoud dan kost het maar 2 miljoen. Is de spoorwereld nu verziekt of niet? Ook de veiligheid is in gevaar want bij Zevenaar moet je als je daar de sporen BD neemt in Duitsland gaan sleutelen voor spoorbezetting maar de nieuwe aannemer weet de sleutelkastjes niet te vinden dus vanuit Duitsland kunnen gewoon treinen komen is aangegeven bij keyrail en het ilt en er word niks aangedaan. Dus mijn mening is de veiligheid aan het spoor is belabbert.
Re: Werkzaamheden station Tilburg
Ik ben niet werkzaam of werkzaam geweest in de spoorwereld. Maar jouw manier van reageren doet me denken aan:
* je bent goed gefrusteerd
* je hebt teveel gedronken
Re: Werkzaamheden station Tilburg
Maar gelijk heeft hij wel.
Hij is niet de enige die regelmatig zo'n stemgeluid laat horen.
Alleen helpt het , voor hem zeker .....hij heeft zijn zegje reeds gedaan.
Andere denken er ook zo over , maar zeggen niets.
Gelukkig mag je hier bijna alles zeggen.
En voor velen , lucht het even op.....ik neem aan dat dit voor hem ook geld.

Immers , alles maar dan ook (bijna) alles word aanbesteed ,  ongeacht in welke sector je bezig bent.
Heb je daar geen last van......topie blijf zitten op die plek. :D

Ook in de energie wereld waar ik bezig ben is het niet anders , veilgheid voorop......tuurlijk.
70 man er uit.....want we kunnen de aanbestedingen niet meer / nauwelijks winnen.
We gaan van 2 man per team , terug naar 1 man......en dit gaat goed tot er straks ongelukken gebeuren...hopelijk word men dan wakker....maar voor enkele is het drama dan geschied.

En dat wou ik ff kwijt......pfffff lucht op zeg..... :D :D :D

Mvg: Alex
Re: Werkzaamheden station Tilburg
Dank je wel dat je mijn fustratie begrijpt.
Re: Werkzaamheden station Tilburg
Citaat van: Gerard op zondag 19 oktober 2014, 00:23:35
Afgezien van de taal- en stijlfouten
Daar zou in dit forum niet op gelet (mogen) worden.
Motto: "Als je 't maar begrijpt".
Ik ben door de auteur van het citaat herhaaldelijk op de vingers getikt
omdat ik commentaar had op het, soms, abominabele taal/stijlgebruik van sommige leden. ;) 8o
Re: Werkzaamheden station Tilburg
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Werkzaamheden station Tilburg
Ik ben bang dat het niet alleen binnen de spoor- en energiewereld zo speelt, want het speelt overal wel.
Binnen de ICT, waar ik werkzaam ben, maar ook binnen de zorg, waar nu zo hard geknepen wordt dat het eigenlijk niet leuk meer is.

Had het van de week met een collega erover, en die vatte het wel heel symbolisch samen: "ze zijn continue aan het schaven, maar nu moeten er zoveel uit, dat het gaat bloeden."
Mijn reactie daarop was "dat binnenkort dan ook de doekjes op zijn"..... (die tegen dat bloeden dus)
Met als gevolg dat je op een gegeven gewoon je dienstverlening niet meer op een normaal peil kunt houden......
Re: Werkzaamheden station Tilburg
Zelf ben ik ook werkzaam in de spoorsector (Nedtrain als storingsmonteur in Groningen) Maar meneer "loc6400" heeft het volledig bij het rechte eind Gerard. Maar niet alleen voor de spoorsector geldt de door hem geuite kritiek, de ideologie van de overheid wat alleen maar europees wil aanbesteden om meer marktwerking en minder monopolie posities te kreeren gaat op termijn nog wel een keer een hele nare wending krijgen. Je ziet gewoon dat bedrijven die onder de marktprijs inschrijven alle opdrachten kunnen binnenslepen en vorvolgens blunder na blunder slaan, maar op de één of andere manier willen die oogjes in denhaag dan wel brussel maar niet open gaan. Nee een discussie voeren over Zwarte Piet dat heeft een veel hogere prioriteit......triest is het heeeeel triest.
Re: Werkzaamheden station Tilburg
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: Werkzaamheden station Tilburg
Volkomen terechte opmerkingen van Loc6400 en bijv.JanVis. Voor kwaliteit moet gewoon worden betaald. En kwaliteit garandeert veiligheid. Die Europese aanbestedingen zijn een ramp. Kijk als voorbeeld even naar de Fyra. Was een Europese aanbesteding. Heeft men daarvan iets geleerd? Niets!
Re: Werkzaamheden station Tilburg
Ik heb zelf bij nedtrain Tilburg gewerkt en ook daar zijn bij de sluiting van de werkplaats leugens verteld door de directie. Ze zouden nedtrain breed stoppen met de derde markt en nu gaat Haarlem noorse treinstellen renoveren. Nedtrain tiilburg locomotive had geen toekomst want goederentreinen rijden niet door Tilburg nou als ik binnen op de bank zit trilt alles van de vele goederentreinen door tilburg
Re: Werkzaamheden station Tilburg
Terecht of niet: het boeit me niet. Dit topic ben ik gestart en gaat over de werkzaamheden op Tilburg. Dus niet over de frustraties van forumleden, aanbestedingen, de veiligheid bij Zevenaar, de Fyra, etc.

Suggestie aan de heren moderatoren: graag stoppen met off-topic meekletsen en in plaats daarvan dit topic een beetje schoon houden. Dank u. :thumbup:

Gr, Ben.
Re: Werkzaamheden station Tilburg
Even wat betreft monopolie positie. Volgens mijn heeft Shunter in nl een monopolie in het onderhoud van de goederenloccen?
Re: Werkzaamheden station Tilburg
Om er maar even een ON TOPIC reactie tussendoor te gooien, het wordt vast en zeker een mooi station  :D
Re: Werkzaamheden station Tilburg
Dat word het zeker. Ben blij ze het kroepoek dak behouden.
Re: Werkzaamheden station Tilburg
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Werkzaamheden station Tilburg
Ah bah. Topic wordt weer ontsiert over uitlatingen over hoe slecht het spoor wel niet is.


Loc6400 ziet weer een kans... Bah.
Re: Werkzaamheden station Tilburg
Sorry ik zo negatief ben over het spoor maar mooier dan dit kan ik het niet maken
Re: Werkzaamheden station Tilburg
Citaat van: loc6400 op zondag 19 oktober 2014, 14:59:59
Ik heb zelf bij nedtrain Tilburg gewerkt en ook daar zijn bij de sluiting van de werkplaats leugens verteld door de directie. Ze zouden nedtrain breed stoppen met de derde markt en nu gaat Haarlem noorse treinstellen renoveren. Nedtrain tiilburg locomotive had geen toekomst want goederentreinen rijden niet door Tilburg nou als ik binnen op de bank zit trilt alles van de vele goederentreinen door tilburg
Maar al die goederentreinen rijden juist dóór Tilburg heen... Daar heb je niet zoveel aan als je je lok wilt onderhouden, die zul je dan altijd van de eindpunten van die goederentreinen moeten overbrengen naar de werkplaats.

Dan is het een stuk logischer en kostenbesparender om die werkplaats aan de eindbestemmingen van die goederentreinen neer te zetten, dat scheelt een hoop Km's...
Re: Werkzaamheden station Tilburg
Vroeger werden de treinen die Tilburg aandeden in opzending meegestuurd en uitgerangeerd op Tilburg cs
Re: Werkzaamheden station Tilburg
Ja Cobus en vroeger kwam Sinterklaas nog met Zwarte Pieten het land in. Da's ook allemaal verleden tijd.



Gr, Ben.
Re: Werkzaamheden station Tilburg
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Werkzaamheden station Tilburg
 :P Ik denk dat ik me toch wel kan vinden in de afschaffing van Zwarte Piet.

Dirk-Jan
Re: Werkzaamheden station Tilburg
Iedereen leutert op dit forum gezellig off-topic dus ik ook. ;)

Deze namiddag even wezen koekeloeren aldaar. Inmiddels rijden er weer treinen op Tilburg. Twee perron sporen zijn in bedrijf, er wordt druk gewerkt aan het perron en de overige sporen zodat het treinverkeer deze week weer normaal is.

Gr, Ben.
Re: Werkzaamheden station Tilburg
Ik had eigenlijk een paar vragen aangaan deze verbouwing. Ik zag dat men twee tunneldelen op verschillende plekken heeft ingeschoven. Al sik even de bestaande oude tunnel neem, die is nu zo breed als degene die in Zwolle had moeten komen. Ik denk aan beide zijden plek voor winkels. Maar hebben ze die nu helemaal onde alle vijf de sporen ingeschoven? Of alleen onder de laatste drie  aan de Wp-zijde? Ik kon het niet goed zien op de Webcam. Of ligt het ding tot aan de trap op perron 1? De andere tunnel ligt volgens mij net naast de oude fietsenstalling?
Moet nodig weer eens gaan kijken.

grt, JW
Re: Werkzaamheden station Tilburg
De tunnels gaan onder alle sporen en er zijn er nog maar 4.

Gr, Ben.
Re: Werkzaamheden station Tilburg
Ja ik weet dat spoor 904 B weg is en die komt ook niet meer terug. Mijn vraag betrof meer de diepte van het hele viaduct. Juist omdat er op spoor 1 een trap zit vanuit de oude tunnel. MAar ik ga binnenkort wel even kijken, misschien da tik dan het geheel een beetje snap. Men had ook maar twee webcams hangen en niet nog een derde op het eerste perron. Dank vor de info!

Grt, JW