Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Heuvel maken.

Gestart door patricia1975 zaterdag 11 oktober 2014, 22:08:45

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Heuvel maken.
patricia1975
gast

Heuvel maken.
Forumleden. Wie o wie kan mij wat voorbeelden of verwijzingen naar sites geven voor het maken van een heuvel van 20 tot 30 cm hoog waar twee sporen ( R 2 ) onder lopen en die een bocht van 180 graden maakt. Alvast dank Gr Harry
Re: Heuvel maken.
Jorg
gast

Re: Heuvel maken.
Harry

Kijk eens naar de website van
www.ER-DECOR.BE.
Re: Heuvel maken.
Lid sinds: 2007

offline
Re: Heuvel maken.
Harry.
Even een reactie op je vraag.
Er zijn natuurlijk vele wegen naar Rome maar ik doe het op de volgende manier.
Als je eens ga kijken bij een huis in aanbouw waar ze met het dak bezig zijn.
Hier gebruiken ze namelijk hard geperste platen voor waar dan de dakbedekking op komt.
Veelal liggen in de container grote brokken die eraf gezaagd zijn voor bijv dakraam opening.
Vraag aan de timmerman of je deze mag hebben, dan zal hij zeggen neem de hele bak maar mee.
Met deze platen kan je stapelen zo hoog als je wil, het laat zich bewerken met de volgende gereedschappen.
Zaag- Rasp- Vijl- Afbreekmesje en het laat zich verlijmen met gewone houtlijm.
Als je dan het model in elkaar heb dan kan je het naar hartenlust modelleren in de grove vorm.
Voor de nabewerking gebruik ik tegellijm om een mooie afronding te maken, hier over komt dan het landschap gras en dergelijke.
Hoop dat je het begrijpt wat ik bedoel, anders als je naar Eurospoor ga ik zit in de NMF stand op de beurs waar ik DEMO geef met landschaps en bomen bouw.

Groeten Jaap
 
Re: Heuvel maken.
Lid sinds: 2009

offline
Re: Heuvel maken.
de gemiddelde modelspoorhobbyist beschikt toch wel over een dusdanig ceatief brein dat het maken van een berg geen probleem hoeft te zijn. En ga anders eens avondje voor de computer zitten en ga eens op google zoeken.
Re: Heuvel maken.
Lid sinds: 2008

offline
Re: Heuvel maken.
Kijk voor mijn berg op me topic link onder aan dit bericht
Re: Heuvel maken.
patricia1975
gast

Re: Heuvel maken.
Ik snap je opmerking maar door een herseninfarct zit er een gat tussen het creatieve en uitvoerende deel van mijn hersens. Het moet dus als het ware voorgezegd worden. Dan lukt het wel. Groetjes Harryl
Re: Heuvel maken.
patricia1975
gast

Re: Heuvel maken.
Dank je. Morgen ga ik kijken bij de bouw van een grote school hier.  Ga ik vast wat vinden
Re: Heuvel maken.
patricia1975
gast

Re: Heuvel maken.
Ziet er mooi uit Jumbo. Bedankt
Re: Heuvel maken.
Lid sinds: 2009

offline
Re: Heuvel maken.
Citaat van: patricia1975 op donderdag 23 oktober 2014, 17:10:16
Ik snap je opmerking maar door een herseninfarct zit er een gat tussen het creatieve en uitvoerende deel van mijn hersens. Het moet dus als het ware voorgezegd worden. Dan lukt het wel. Groetjes Harryl

Hoi Harry,

Sorry voor mijn opmerking, met deze achtergrond info is mijn opmerking als enigszins cru te beschouwen. Kijk eens in mijn draadje, ik doe veel met piepschuim en een styreensnijder.

Groeten Jan Willem
Re: Heuvel maken.
patricia1975
gast

Re: Heuvel maken.
Dank je. Je kon het niet weten. Ik ga zeker naar je draadje kijken Geroet Harry