Als je de kap verwijderd, zie je het relais zitten.
Op het relais zit een veertje, en deze staat iets te slap.
Tijdens het rijden gaat er ook een stroom door dit relais, en bij 80% van jou transformator-stand is deze zo groot, dat het relais in werking komt. Dan onderbreekt het relais de stroom naar de motor, en wisselt de stand in het relais tevens van de ene aansluiting op de veldspoel, naar de andere aansluiting op de veldspoel, waardoor het magnetisch veld andersom wordt opgewekt t.o.v. je anker. Hierdoor kan/gaat de loc de andere kant op rijden.
Je kan de veerspanning verhogen door met een klein schroevendraaiertje het koperen lipje een fractie te verbuigen, waardoor de veer iets wordt uitgerekt. Dan is er meer stroom nodig in het relais, voordat deze gaat schakelen... en blijft/kan je loc harder rijden.
Wel met beleid doen!
Als je ook nog een doos bij de loc hebt, kan je de gebruiksaanwijzing vinden tussen het karton en het piepschuim.
Gr. Marcel