Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Märklin no. 36827 Köf / serie 323 van de Deutsche Bundesbahn in IV

Gestart door Bas zondag 14 september 2014, 22:29:01

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Märklin no. 36827 Köf / serie 323 van de Deutsche Bundesbahn in IV
Goede avond 3-railers

een kleintje vandaag, de Märklin no. 36827 Köf: de serie 323 van de Deutsche Bundesbahn.

Al eerder wat info van Yeoman gelezen hier:

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=14115.msg845177#msg845177

Altijd handig wat ervaring van iemand anders te lezen voor tot koop over te gaan. De köf heb ik gekocht bij Meises modellbahn Center voor 130 euro, komt nog 16 euro bij en alles was ook deze keer keurig verpakt, verzorgd en zeer snel geleverd.

Model betreft een epoche-IV versie van de DB met gesloten cabine en voorzien van de nieuwe telexkoppelingen. Deze MFX-loc-serie is (met telex) ook verkrijgbaar als: "Mandarinli" van de Südostbahn, als serie 335 van DB in tijdperk IV (oceaanblauw/ivoor) en in tijdperk V (rood). Laatste versies zijn als serie 333 ingezet bij de DBG in tijdperk V en dit jaar ook heel mooi: als Köf II van de DB met open cabine uit III dus.

De köf heeft een MFX-chip en de 2 assen zijn aangedreven. Over de rijeigenschappen ben ik zeer tevreden: köfje kruipt mooi, trekt vloeiend op en ook bij wat hogere snelheden tevreden. Dan ook nog heel stil bij alle snelheden. Je moet er echter niet te veel achter aanhangen, 3 wagons met naaldlagers of 2 met de oude lagers dan houdt het wel op. Model is voorzien van railmagneten voor meer trekkracht. Je voelt dat dat werkt, bij wissels etc  weer wat minder.

Het Frontsein is traditioneel in bedrijf, digitaal schakelbaar, wit voor en rood achter en bij andere richting dus andersom. Telex is nog wel wat wennen in vergelijk met de oude. Er wordt niet actief maar meer passief ontkoppeld. Wel zo mooi vind ik uiteindelijk. Verder de bekende grijze doos met kunststof binnenverpakking.

Ook met deze Köf meer dan tevreden en zal nog veel gaan rangeren

Groeten,

Bas