Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Michelstadt } Roco SBB Cargo wagon.

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Michelstadt } Er zijn weer nieuwe aanwinsten gearriveerd.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } Er zijn weer nieuwe aanwinsten gearriveerd.

Dan toch op zijn minst op het nieuwe schaduwstation  :D
Re: Michelstadt } Er zijn weer nieuwe aanwinsten gearriveerd.
Michel,

Je mag bergen sporen kopen van me  >:-D zoek enkel wat werkvolk voor mijn BW, en enkele auto's verder heb ik geen wensen morgen.  :D zien jou foto's wel hier komen.




Groeten


Peter
Re: Michelstadt } Er zijn weer nieuwe aanwinsten gearriveerd.
@Jørg, de keerlus bestaat uit 24230 (R2) bochten dus met de krapte valt het gelukkig mee.
Ik zal mijn best doen door alleen rails te kopen maar ben bang dat het niet gaat lukken. :D

@Tony, daar heb je een punt. ;)
Zal mijn best doen om er mooie foto's van te maken. :)

@Jørg, zie je ik kan het wel maar of het vandaag lukt ?  >:-D

@Frank, ik kan niet meer dan mijn best op de aankomende foto serie. ;)

@Tony, hopelijk is de rails voor de onderste schaduwstation morgen in huis. :)

@Peter, dat zeg ik ook altijd ik ga alleen voor dit of dat maar helaas pakt de praktijk altijd anders uit bij mij. >:-D
Succes met het zoeken van het werkvolk en de auto's. :thumbup:

Edit: R4 veranderd in R2.
Re: Michelstadt } Er zijn weer nieuwe aanwinsten gearriveerd.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } Er zijn weer nieuwe aanwinsten gearriveerd.
Michel,

Veel plezier vandaag op de beurs. Lekker veel rails kopen en wie weet wat je verder tegenkomt :). We zien de foto's wel op het forum verschijnen. Mocht je nog GATX/DHL wagons tegenkomen, denk dan svp nog even aan mij. Groeten aan de andere leden!

Wico
Michelstadt } Houten 27-8-16.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } Houten 27-8-16.
Wico,

Met het plezier is het gisteren goed gekomen hoor lekker veel rails gekocht en ben zeker wat andere dingen tegengekomen. ;)

De foto's ga ik zo plaatsen.

Je GATX/DHL wagons ben ik tegengekomen en na ons telefoon gesprekje heb ik ze voor je meegenomen. :)
Alleen zijn ze zo mooi dat ik ze maar zelf hou (geintje). :D :D :D


Volgers,
Gisterenochtend stond ik al vroeg op de stoep bij Jeffrey (apjefferson) om hem op te halen om samen naar Houten te gaan nadat wij eerst thee en gebak hadden gegeten want hij was jarig zijn we vertrokken.

Voor de ingang bij de beurs wat telefoontjes gepleegd zoals met Jørg waar ik een doos met gipsrollen voor had opgehaald dit omdat ik er niet ver vanaf woon en dat scheelt hem weer veel verzendkosten.
Jørg mocht je meer nodig hebben in de toekomst dan hoor ik het wel. :)

En ik had met Kevin afgesproken dat ik hem zo bellen zodra ik er was want ik had een mooie loc en rails van hem overgenomen.
En de loc was in het echt nog veel mooier dan op de foto. :thumbup: :thumbup:

Ook had ik een verkoop ontmoeting met Ton (Yeoman) waar ik een mooie blauwe Märklin magazine ketelwagon van overnam. :thumbup:

En toen begon het wandelen door de hallen het was lekker rustig en niet warm in de hallen en het lijstje met spullen werd al snel afgevinkt met de spullen die ik wilde hebben.

Een sein en een dwergsein lagen zo in het tasje en ook een wisseldecoder en ook wat scenery zoals wat verkoopwagons en partytenten en wat klein spul voor bv in een tuin zoals een schommel en tafeltennistafel en zandbak.

En natuurlijk rails ik heb dit keer veel gekocht want ik wil toch wel eens eindelijk gaan beginnen met bouwen van de nieuwe treintafel het begint te kriebelen. :)

Dus heb ik wissels en rails in totaal 99 stuks dus op het lijstje voor de schaduwstations kon ik aardig wat afstrepen.
Het eerste schuwstation is bijna compleet. :)

Maar de topper van de dag is toch wel de Railion loc Märklin 37268 de 150 jaar Märklin editie. :thumbup: :thumbup:
Wouw wat een pracht loc met een vitrine erbij gewoon zonde om deze loc te laten rijden die mag nee moet pronken in de woonkamer. :D

En dan de naam van de loc Amsterdam waardoor hij nog meer kracht uitstraalt. :D :D :D

Zelf mijn vriendin zei meteen die moet in de kamer hangen zijn er niet meer van dit soort vitrines en ik braaf zoals altijd zei ja volgens mij heeft Märklin er toen een aantal uitgebracht inc deze nu mag ik kijken van haar voor die andere zodat ze allemaal in de woonkamer op de lange witte muur mogen hangen. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Van een aantal heb ik al de nummers kunnen achterhalen:
31859
37268
37346
37671
39123
39404
39682
Welke horen er nog bij ?

En verder nog bij AlbertJan 2 vitrines opgehaald de grote van 174 cm komt in de slaapkamer te hangen nadat ik hem heb geupdate dat houd in glas ipv houten laten en led verlichting erin zodat we een mooi vitrine hebben hangen in de slaapkamer/
De andere heb ik aan Jeffrey geschonken voor zijn verjaardag.

En na dit lange betoog de foto's die in 2 delen komen want de loc is zo mooi dat die zijn eigen deel heeft gekregen. :D

Deel 1 scenery en rails.
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Deel 2.
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Hoi Michel,

Prachtige aanwinsten je loc ziet er inderdaad een snoepje uit, en die mag inderdaad niet op de baan.  :D
Veder heb je weer leuke aanwinsten, voor je nieuwe baan ben blij dat je veel rails hebt gekocht en de mooie sets hebt laten liggen voor mij. :D :D



Groeten


Peter
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Dat zijn weer prachtige aanwinsten... :thumbup: :thumbup: :thumbup:  :D
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Hi Michel,

Dat zijn weer heel wat mooie aanwinsten.

groet
Harald
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Hoi Michel, dat is je mooi gelukt om de treintjes in de woonkamer te krijgen.:)
En je hebt aardig wat rails erbij, dus je kunt weer verder met je baan.
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Hallo Michel,

Je hebt je dag goed besteed, mooie aanwinsten vooral de loc is prachtig.

Gr.
Piwie.
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Hoi Michel,

Jij houd de economie draaiende  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

wat een mooie aanwinsten man, de loc mag zo af en toe toch wel even op de baan rijden  :)
De voorraad rails is flink uitgebreid, hoeveel railzen kom je nu te kort om echt te beginnen.

veel plezier met de nieuwe aanwinsten.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Hoi Michel

Wat een mooie aanwinsten vooral die loc wat een plaatje veel plezier ermee .

Gr Alex 0850
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Citaat van: h0_miessie op zondag 28 augustus 2016, 09:53:02
Wico

Je GATX/DHL wagons ben ik tegengekomen en na ons telefoon gesprekje heb ik ze voor je meegenomen. :)
Alleen zijn ze zo mooi dat ik ze maar zelf hou (geintje). :D :D :D

Michel, bedankt voor de aanschaf van de GATX/DHL wagons. Daar ben ik erg blij mee, want ze maken mijn GATX sleep compleet. Ik kom ze zsm ophalen na mijn vakantie, anders wordt de verleiding voor je misschien te groot  :P  :D :P.

Ik heb zelf een stoomloc uit die serie van 150 jaar marklin. Omdat ik volledig over ga op Zwitsers komt die binnenkort te koop. Ik stuur je wel een pb met een mooie prijs  ;)

Verder mooie aankopen gedaan. Kan niet wachten tot je met je nieuwe baan gaat beginnen.

Groeten,

Wico
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Waw Michel, weeral serieus wat aanwinsten en een prachtige Loc.
Nu weet ik ook waarom je avonddiensten moet draaien voor je baas. Hij weet dat je een "virus" hebt en hij wil je hierbij sponseren.  >:-D >:-D >:-D
(Ps: ik wou duiveltjes plaatsen en krijg de pijltjes??? Is mij nog opgevallen)
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Hoi Michel,

Je hebt zeker flink moeten sjouwen, met al die mooie spulletjes. :)
Veel plezier met al je nieuwe aanwinsten.

Gr.
René
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Hoi Michel

Weer een mooie verzameling aangeschaft. Je had een goede dag.

Eyecatchter is voor mij de 1601 met mijn geboorteplaats als naam. Prachtig om te zien. Een bonk power.

veel plezier met alles.

Marcel
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Hallo Michel,

Mooi te lezen hoe de ruilhandel hier op het forum blije mensen maakt.

Gefeliciteerd met al je aankopen, geniet ervan.

Hoop dat de start van je schaduwstation nu snel kan beginnen.

Groet,
Erik
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Hoi Michel,

leuke uitbreiding en aanwinsten weer.

vraagje
Die caravans van Vollmer zijn die uit de "oude doos" of is dit nieuw uitgekomen. Zoiets zoek ik ook nog namelijk.
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
-Michel:
Gisteren namiddag toen ik buiten kwam stond jij te stralen van geluk met al die schitterende aankopen, en als klap op de vuurpijl je Amsterdam loc, veel plezier met de loc en laat hem af en toe maar zijn wieltjes eens strekken zodat ie niet lui wordt,  >:-D
Ik denk dat jouw dag niet meer stuk kon en dan nog de vitrines er bij om al je rollend materiaal te kunnen van genieten.

En voor die gipsrollen tegen de tijd dat ik ze veel ga nodig hebben zal ik wel een PB tje sturen, en nogmaals dank om de eerste serie voor mij te willen ophalen.
Nu dat je bijna alle rails voor het eerste schaduwstation bijeen hebt zitten we natuurlijk op het puntje van onze stoel om de start van 2.0  mee te maken.
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Hallo Michel,

Dat zijn zeker mooie aanwinsten. :thumbup: :thumbup:

Daar ga je een hoop plezier van beleven.
En de 1601 mag toch wel een keer een rondje maken op je nieuw te bouwen baan ?

Ben wel benieuwd wat voor preiser bij de caravans komen. Daar ben ik nog naar een geschikt setje of wat dan ook.
Dus dan gaat het me om etende preisers of wat dan ook voor merk die staan te eten.

M.vr.gr. Erwin
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Lid sinds: 2012

Er zijn geen problemen, slechts uitdagingen.

offline
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Hallo Michel,

Mooie foto's!!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
 :) Nou, Michel, dat zijn weer veel en mooie aanwinsten. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
En die lok is helemaal een plaatje zo met de vitrine, dat zal wel mooi staan hangen aan de muur. B)
Maar een vitrine in je slaapkamer????
Leid dat niet af als je eeehhhhh.... gaat slapen?  :o) >:-D

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
@Peter (Peteterke33), de loc is zeker een snoepje (goed geformuleerd van je). :thumbup:
Hij zal best wel zijn rondjes rijden hoor over de baan maar zal als de vitrine hangt ook daar eens te bewonderen zijn. :) :)
Mooie combinatie he ik rails jij de sets. :D

@Wim, dank je wel. :thumbup: :thumbup:

@Harald, bedankt ben erg blij met de spullen. :thumbup:

@Maarten, de grote werd hem niet kon lullen als brugman maar toen ze de kleine vitrine uit de doos zag toen was het geen probleem meer. :)
Het rails bestand is aardig gegroeid sinds zaterdag nog een hoop te gaan maar het gaat de goede kant op. :) :)

@Piwie, de dag heb ik zeker goed besteed hij vloog ook om. ;)
Dank je wel alles is mooi maar de loc springt is inderdaad prachtig of te wel het pronkstuk. :thumbup:

@Peter (de geluidsman), ik doe mijn best om de economie draaiend te houden. :D
De loc mag zeker wel eens zijn rondjes rijden hoor dat komt wel goed. :thumbup:
Maar omdat Karin hem de vitrine in de woonkamer wil hangen zal hij op verjaardagen en andere dagen wanneer er visite komt in de vitrine staan te pronken. :) :) :)
Het rails bestand is zeker flink uitgebreid moet er nog wel veel hebben hoor maar voor het onderste schaduwstation heb ik nog maar 18 stuks nodig dan zou ik in principe aan de bouw van het frame kunnen beginnen. :P
Maar even wat cijfers totaal rails en wissels voor alle 3 de schaduwstations 1055 stuks heb nu in huis 508 stukken dus ben bijna op de helft nog maar 547 stukjes rails we tellen al langzaam af. :D :D :D

@Alex, dank je wel  :thumbup: ik ben het helemaal met je eens over de loc. :) :)
Met het plezier gaat het helemaal goed komen hoor. :)

@Wico, graag gedaan toevallig viel mij ook op de set dus even contact en hup het tasje in. :D
Geniet maar eerst lekker van je vakantie ik zie je wel verschijnen. :thumbup:
Ik laat de set expres beneden op de keukentafel leggen zodat ik niet in de verleiding kom. :D :D
We hebben al contact gehad over de stoomloc helaas was deze niet uit de 150 jaar Märklin serie. :(
Maar bedankt dat je aan mij dacht. :thumbup: :thumbup:

@Staf, dank je wel ja soms moet je wel eens aardig wat kopen en ik kon extra sparen omdat ik niet op de vorige beurs aanwezig kon zijn.
De aanwinsten zijn zeker prachtig met als middelpunt de schitterende loc. :thumbup:
Mijn werkgever geeft helaas geen ? extra voor het draaien van ploegendiensten heb de zaak nu in handen van de rechtsbestand geven die mogen het nu uitzoeken tot dat er wat bekend is over extra geld draait Miessie een tropenrooster of te wel halve kracht. ;)

@René, gelukkig was het niet druk en kon de auto bijna bij de ingang staan dus kon steeds even nadat ik mijn stempeltje had gekregen naar de auto. ;) ;)
Net het plezier zit het helemaal goed hoor gisteren een paar uurtje rails geslepen ook altijd plezierig werk. :thumbup: :thumbup:

@Marcel, het was zeker een goede maar ook een gezellige dag. :thumbup: :thumbup:
Net als jij ben ik ook geboren in de mooiste / beste stad van Nederland daarom stond deze loc hoog echt heel hoog op de verlanglijst. :thumbup:
Hij had nog mooier geweest als er Amsterdam-Oost op had gestaan. :D :D :D
Dank je wel het plezier heb ik als ik naast mij naar de doos kijk. :)

@Erik, het is zeker leuk om spullen van forumleden over te nemen zou herken je ook de gezichten achter de naam. :)
Dank je wel voor je felicitatie voor de mooie spullen. :thumbup: :thumbup:
Ik hoop het ook dat ik snel met hulp van derde aan de bouw kan gaan beginnen in de praktijk moet ik nog 18 stukken rails voor het onderste schaduwstation zodat de bouw kan beginnen. ;)

@Cees, de uitbreidingsspullen zijn leuk. :)
Op jouw vraag over de verkoop caravans het zijn bouwpakketjes de caravans en volgens mij is het een nieuw modeldoos heb er een foto onderaan het bericht voor je bij gedaan.

@Jørg, dat van het stralen had je goed gezien. ;)
De loc mag zeker zijn asjes strekken hoor net als alle andere locs komt hij wel aan zijn rondjes hoor. :) :)
Laat maar weten wat en wanneer je weer gipsrollen nodig heb dan bel ik ze en rij dan even naar hun toe voor een vriend doe ik dat graag. :) :)

@Erwin, dank je wel voor de  :thumbup: :thumbup: voor de aanwinsten.
De loc zal zeker te bewonderen op de baan zijn hoor maar soms gaat hij mooi wezen te zijn in zijn vitrine. :D
Bij de verkoop caravans die gebruikt gaan worden bij een chopperdag evenement zullen gewone preisertjes en kinderen komen te staan die allemaal trek hebben in een snack na het bekijken van die mooie choppers. :D
Maar ik zal mij daar eens in verdiepen of er inderdaad ook etende preisertjes zijn.

@Jeffrey, dank je wel ik doe mijn best jij bedankt voor je gezelligheid en voor het gebak. :D :thumbup:

@Dirk-Jan, dank je wel.
De locvitrine zal zeker mooi hangen tegen de witte muur in de woonkamer. :thumbup:
Wat betreft de vitrine in de slaapkamer dat was nog de enigste kale muur nog in huis waar deze grote vitrine 174 cm lang kan hangen en daar wilde mijn vriendin hem dan ook dus als ik onder je weet wel ben afgeleid dan is het haar eigen schuld. :P >:-D >:-D

Edit: woordje veranderd.
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Cees,
Ik ben vergeten de foto van de verkoopcaravans te plaatsen.
Zodra ik vanmiddag thuis ben zal ik hem plaatsen.
Was ook weer veels te vroeg voor mij vanochtend ;)
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Cees,

Hierbij de foto's die ik vanochtend was vergeten. :)
Hopelijk heb je er wat aan. :)
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
>>
31859 - SBB Krokodil-Packung 150 Jahre 31859 Serie Ce 6/8 III,
37268 - NS 1601 Railion
37356 - SBB Re 4/4 II 11239, rood
37346 - SBB Doppeltraktion Crossrail  MaK G 1202 / Re  4/4 III Heeft geen vitrine!
37671 - SNCB 204 003 Nohab
37941 - SJ T44 364
39123 - DB E 10 1269 TEE
39404 - SNCF - CC 40100
39682 - ÖBB 1018.101
>>

Volgens mij waren het er zeven. (acht dus)
Ik heb er vier.  :D

M.v.g.
Marcel
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Hoi Michel.

Amsterdam Oud West was ook teveel van het goede geweest.  :D

Marcel
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
@Marcel (loc1200), bedankt voor de info. :thumbup:
Het lijstje met nummers staat opgeslagen in de telefoon laat het verzamelen maar beginnen. ;)

@Marcel (marcel01), had ook gekund Amsterdam Oud West ben namelijk geboren in het WG ziekenhuis echter na een week "verhuist" naar de Indische buurt in Oost. :)
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Citaat van: h0_miessie op maandag 29 augustus 2016, 15:07:49
Cees,
Hierbij de foto's die ik vanochtend was vergeten. :)
Hopelijk heb je er wat aan. :)
Hoi Michel, bedankt voor de duidelijke foto's. Zijn dus nieuw dan gaan we maar eens op zoek.
Op de markt van mijn Altstadt kan ik die prima gebruiken.
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Cees,

Graag gedaan. :)
Als je ze gevonden hebt dan zullen ze vast en zeker mooi staan in Altstadt. :thumbup:
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Lid sinds: 2012

Er zijn geen problemen, slechts uitdagingen.

offline
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Hallo Michel,

Nog bedankt voor het verjaardagscadeau, hij hangt mooi!!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Met vriendelijke groet,

Jeffrey  :D
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Lid sinds: 2006

what else?

offline
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Lekker geshopt in Houten , Michel  :thumbup:
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
@Jeffrey, Graag gedaan de vitrine hangt mooi maar het materiaal wat erin staat is nog mooier als de vitrine zelf. ;)
Heel veel kijkplezier toegewenst. :thumbup:

@Rolf, zeker lekker geshopt en meestal ben ik op de beurs sneller klaar als mijn vriendin met een paar schoenen in het winkelgebied. ;) :D
Nog maar 18 stukken rails dan is het onderste schaduwstation klaar dan ga ik hem uitleggen in de woonkamer. :thumbup:
Ik ben benieuwd hoe het eruit zal zien.
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
-Michel:
Wij zijn ook benieuwd,  >:-D
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Jeffrey heeft een hele dure in de vitrine staan, is dat niet een elfenbein?
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Hoi Michel

Kom maar op met foto's van die proefbaan .


Gr Alex 0850
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
-Michel,
Was even stil van mijn kant, omdat ik tijdelijk in Ch verbleef. Jij hebt inmiddels vrij kunnen shoppen in "H" (mede ook omdat ik er niet was >:-D >:-D). Jij hebt de nodige stukken kunnen verzamelen!; gelukgewenst daarmee! Dan zal het nu weleens tijd worden, dat er iets van jouw baan terecht gaat komen.  Maar dat 'uitleggen in de woonkamer' brengt bij mij toch de nodige 'angst' boven drijven. Hoe zit het nu? Is alles bezit in jouw huis, of heeft jouw vriendin alle ruimten voor haar 'baan' in beslag genomen!! >:-D
Kom maar eens snel met dat tijdelijke baanplan op de woonkamer vloer! Kunnen we allemaal heerlijk 'smullen'! De stoelen zijn ook allemaal buiten gezet zeker! Nou, wij zijn nieuwsgierig en blijven uitkijken naar de 'beelden'!
Suk6 ermee! :thumbup:
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
@Jørg, ik ook. :D
Helaas is er pas volgende maand weer een beurs is Houten dus nog even geduld aub. ;)

@Maarten, ik zou het niet weten heb niet veel verstand van Amerikaanse treinen.
Misschien dat Jeffrey hier beter antwoord op kan geven als hij in de gelegenheid is.

@Alex, zodra hij legt zal ik veel foto's voor je plaatsen en heel misschien ook nog een filmpje van als er een loc overheen rijd. :) 

@Gerard, hopelijk heb je een lekker tijd gehad in CH. :)
Bedankt dat je er niet was in Houten zodat ik mijn slag kon slaan met de inkopen. ;) :D
Je hoeft geen angst te hebben hoor  ;) we doen alles in overleg mijn vriendin en ik en gelukkig support ze mij veel in de hobby en spoort mij vaak aan om dingen te kopen die ik uit wil stellen dat dat ik de rails bij elkaar gespaard heb.
Zij heeft een loc voor mij besteld die we 10 september op gaan halen. :thumbup: :thumbup:
Ik hoop dat je kan smullen van het tijdelijke schaduwstation in de kamer want als jij smult dan smul ik ook. :P
Er zal wat geschoven moeten worden met meubels maar dat mag de pret niet drukken. :) :) :)
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Citaat van: Maarten Marklin op vrijdag 02 september 2016, 12:23:22
Jeffrey heeft een hele dure in de vitrine staan, is dat niet een elfenbein?
"Een elfenbein" bestaat niet, Maarten (of het moet een been van een Duits elfje zijn :P). Elfenbein is duits voor ivoor en slaat dus alleen op de kleur. Maar inderdaad, die ene in het rood met ivoor is best een zeldzaam ouwetje en daarmee ook een dure.
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Heej Michel !

Die 18 rails hadden er ook nog wel bij gekund  :D

Hele fraaie aankopen weer  :thumbup: Vooral die caravan-kramen !
En zo'n kistjekastje met loc aan de muur is ook niet verkeerd. Kun je ook fijn eens een andere loc in zetten ( loc van de week )  :P


Grtz Tony
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Wauw Michel,

'Jullie'  zijn daar goed bezig in Almere....  :D.

Ik meende Amsterdammertjes altijd rood waren, maar die gele variant vindt ik zeker mooier om naar te kijken en zal beter op zijn plaats zijn op de baan.

Past dat allemaal nog wel in één ECOS? Of heb je alweer een eerste aanschaf op je lijstje voor de volgende keer genoteerd?

Groeten,

Jan (uit Heerenveen)
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Lid sinds: 2012

Er zijn geen problemen, slechts uitdagingen.

offline
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Hallo Michel,

grappig dat er wat vragen zijn over de inhoud van de vitrine.  :)

@ Maarten en Hans: Klopt dat het "Elfenbein" slaat op de kleur van het wit. Het is namelijk ivoor wit. De betreffende trein is een ST800 en is inderdaad zeldzaam! Deze versie is van begin jaren '50 van de vorige eeuw en doet het nog steeds naar behoren! :D :thumbup:
Zelfs de bijbehorend pantografen heb ik erbij in het originele doosje en de beschrijving van de trein. Helaas ontbreekt de (originele) verpakking. :(
Ondanks schade van meer dan 60 jaar gebruik en enkele botsingen (waaronder waarschijnlijk ook een val op de grond) is dit de kostbaarste trein in mijn bezit! (meer dan enige set met gelimiteerde oplage) Het is er dan ook zeker een die in de vitrine thuis hoort, maar waar ook zeker nog rondjes mee gereden gaan worden!!!
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
@Hans, zie antwoord Jeffrey. :)
Kan zelf geen antwoord geven omdat ik niet zoveel eigenlijk niks verstand heb van Amerikaanse treinen. ;)

@Tony, de 18 stukken rails zo ik gehaald kunnen hebben waar het niet dat ik al aan mijn budget zat om uit te geven. :D
De caravan-kramen zullen neergezet worden bij de Harley dag die komt bij de house of shoppers want ze horen bij zo een leuk evenement er gewoon bij. :)
Denk dat dan de Duitse krokodil loc er vaak in staat want die maak ik dan tot loc van het jaar. :D :D

@Jan, dank je ik doe mijn best. ;)
Als je die paaltjes bedoelt die waren bruin want die kleur zat vaak op mijn bumper van mijn (Amerikaanse) auto toen ik nog taxichauffeur was in Amsterdam. :D :D
Want in de buurt van de Oudezijds Achterburgwal (de buurt van de rode lichtjes) waren de straatjes er niet op berekend op die Amerikaanse slagschepen dus raakte ik wel eens een paaltje of het knietje van een vervelende toerist die niet aan de kant wilde.  >:-D >:-D
De mooie gele variant zal als de bijpassende vitrine in de kamer hangt er in staan maar alleen als er visite langskomt voor de rest zal hij vaak zijn rondjes rijden op mijn baantje. :P :P
Het past nog allemaal in de Ecos hoor. :) :)
En ja de volgende aanwinst (gekocht door mijn vriendin  :)) die we op 10 september gaan ophalen. :thumbup: :thumbup:

@Jeffrey, met zo een mooi materiaal in je vitrine is het vragen om vragen. :D :D
Bedankt voor je antwoord aan Hans en Maarten want zelf kon ik daar geen antwoord op geven want het Amerikaans spul is meer jouw vakgebied en nu door je antwoord heb ik weer wat geleerd. :)
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Ha die Michel.
Mooi om te zien dat jouw cadeau voor Jeffrey zo prachtig tot zijn recht komt! :thumbup:
Natuurlijk ook bijzonder fraai US materieel maar ook de witte kleur doet het erg goed.

Ik ben dan ook erg benieuwd hoe je die van jou gaat vullen!? O:-D

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.

"Ga je nu alweer naar een beurs ? Het hele huis staat al vol treinen ! "
"Ik mis nog een paar stukjes rail en daar zijn ze veel goedkoper !"


Dan er heen gereden ( benzine ), naar binnen ( entree ) en shoppen maar.......

Bij thuiskomst; Wat heb jij een grote tas met spullen, ik dacht dat jij alleen wat rails ging halen ?
"Ja maar, dit was zó goedkoop, dat kon ik niet laten leggen en deze doos kom je bijna nooit tegen, een buitenkansje !"
"Heb je wel de rails ?"
"Bijna, want die wissels zijn moeilijk te krijgen. Maar die man zei, dat hij ze de volgende maand zeer waarschijnlijk wel bij zich zou hebben."


Grtz  :D Tony
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Tony

:-) :-) :-) Leuk verhaal zo, maar inderdaad waarheid zo kom ik ook thuis  O:-D
Maar ik neem nooit veel geld mee, en dan zijn de kosten meestal leuk.




Groeten


Peter
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
je hebt weer een aantal mooie aanwinsten gescoord michel, veel plezier ermee. vooral die nederlandse seinen vind ik erg mooi. moet ik eigenlijk ook nog eens naar opzoek gaan :P
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
-Michel:
Kijk er al naar uit om je volgende aanwinst te kunnen bewonderen,  :thumbup:
Zo een vitrinekast voor een enkele loc heb ik ook maar dan de M****** versie, dat geeft altijd wel een extra dimensie aan de loc kwa presentatie.
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.
@AlbertJan, De vitrine komt inderdaad mooi tot zijn recht bij Jeffrey, :thumbup: :thumbup:
Het Amerikaanse materiaal is zeker bijzonder en erg mooi zo in de vitrine. :) :)
En ja de mooie witte kleur doet het zeer goed met al die kleuren van de treinen/locs. :) :)
De vitrine van mij ga ik updaten dat wil zeggen schilderen glasstroken erin ipv de houten latten (die trouwens ook niet lelijk zijn) en er komt ledverlichting in.
De spullen behalve de glasstroken zijn al in huis nu nog de tijd vinden. ;) ;)

@Tony, leuk verhaaltje dank je wel. :thumbup: :thumbup:
Alleen zegt mijn vriendin altijd "moet je niet naar de beurs" of "wanneer is er weer eens een beurs". :D :D

@Peter, zeker een leuk verhaal van Tony. :thumbup:
Maar dat doe je goed een vast bedrag anders loopt het gauw uit de hand het budget. ;) ;)

@Tim, dank je wel. :thumbup: :thumbup:
De seinen koop ik in Houten en de prijs valt althans vindt ik wel mee 15? heb nu voor het eerst bij deze meneer een dwergsein gekocht en die ziet er ook mooi uit. :)

@Jørg, nog even geduld volgende week zaterdag gaan we hem ophalen en gaan we er meteen een leuk dagje van maken in die plaats dus lekker winkelen lunchje doen enz enz. :P
De kleine vitrines voor één loc geven zeker wat extra dimensie aan de loc maar ook aan de muur staat /hangt het denk ik mooi.
Dit is nu mijn eerste Märklin mini vitrine maar er zullen er hopelijk nog vele volgen. :D :D