Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Michelstadt } aanwinsten uit Olten Zwitserland.

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Voorbereidingen gestart voor de digitale besturing van Michelstadt 2.0.
-Michel:
Met zen allen aan de trein werken is wel veel leuker dan alleen, he
Fijn dat jullie een leuke dag hebben gehad en de dames lekker wezen shoppen,
dus ongestoord kunnen werken,  >:-D >:-D >:-D.
-Peter:
Het niet iTrain maar koploper,  >:-D >:-D >:-D
Re: Voorbereidingen gestart voor de digitale besturing van Michelstadt 2.0.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Voorbereidingen gestart voor de digitale besturing van Michelstadt 2.0.

Zonder kopzorgen met koploper beginnen, Michel  :D

Tot nu toe gaat het prima, als ik dat zo lees  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Voorbereidingen gestart voor de digitale besturing van Michelstadt 2.0.
Hoi Michel

Leuk zo'n dag, kan je veel van opsteken maar het zal je nu wel duizelen.
Ik weet niet wat nu je volgende plan is maar ik wil je echt aanraden om een proefbaantje te maken.
Zelf heb ik de cursus 'maliebaan' gedaan. Het bestand en de handleiding kan je downloaden vanuit het Koploper forum door eerst het lezen van de handleiding wordt er al een hoop duidelijk.
Je kan ook de beginnershandleiding van de 'Aelderbaan' downloaden, het is maar wat je meeste aanspreekt.
Veel plezier en succes met Koploper.

Mvg
Koos
Re: Voorbereidingen gestart voor de digitale besturing van Michelstadt 2.0.
@Peter, we hebben zeker gelachen maar ook heb ik weer wat geleerd vooral omdat het door Gino en Peter erg duidelijk en langzaam wordt uitgelegd. :thumbup: :thumbup:
Denk dat dat wel gaat lukken met de rails. :) :)
Alleen ga ik niet met I-train rijden maar met koploper rijden. ;)

@Jørg, het is zeker weten veel leuker met zijn drieën werken dan alleen. :)
Werkt ook zo moeilijk en langzaam met steeds de telefoon aan je oor. >:-D
Dank je wel voor het antwoordt aan Peter. :)

@Tony, so far so good. ;)
Nee even alle gekheid aan de kant het gaat hier lekker rustig aan tussen het kopen van de rails leer ik wat van koploper en zoals gisteren wat van de communicatie van de apparaten onderling eerst het één onder de knie krijgen dan pas het andere.
De apparaten heb ik nu aardig door mede door de goede uitleg van de heren. :thumbup: :thumbup:
Daarom blijf ik zo op deze weg doorgaan want ondanks dat ik er veel zin in heb moet ik toch eerst andere dingen doen voordat ik er echt kan aan gaan beginnen.
En ik kan voorlopig lekker rijden op de huidige baan. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

@Koos, met het duizelen valt het gelukkig wel mee dat was wel de eerste keer dat ik over automatiseren hoorde vertellen maar beetje bij beetje dringt het tot mij door.
De volgende plannen zijn rails kopen rails kopen rails kopen die dan weer slijpen en met de multimeter na kijken of ik ze goed doorgeslepen heb. :)
Ik zal eens kijken naar de Maliebaan en Aelderbaan op het koploperforum en mij daar eens ingaan verdiepen.
Bedankt voor je tips wat betreft de boven benoemde banen. :thumbup:

 
Re: Voorbereidingen gestart voor de digitale besturing van Michelstadt 2.0.
-Michel:
Maar met Koploper gaat het wel goed komen want je hebt een goede leermeester en expert op dat gebied bij je op bezoek gehad. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Voorbereidingen gestart voor de digitale besturing van Michelstadt 2.0.
Michel,

Uit het diepste van mijn hart, sorry dat ik me vergist heb.  O:-D en dat het gaat goed komen met koploper, wel twijfel daar niet aan.  :thumbup:  :P




Groeten


Peter
Re: Voorbereidingen gestart voor de digitale besturing van Michelstadt 2.0.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Voorbereidingen gestart voor de digitale besturing van Michelstadt 2.0.
"Gezelligheid kent geen tijd", zou dat maar altijd kunnen blijven, denken we dan met elkaar. Maar je weet dat er aan een begin altijd een einde komt. Je kunt het nog verder aanvullen, maar het is in elk geval een voldongen feit, dat jullie het reuze gezellig hebben gehad. En niet te vergeten: "Leerzaam". Nog even en Michel stapt zo dadelijk rond als een volleerd meester! >:-D
Hou jij nog iets over voor anderen op die "Houtendag" aanstaande zaterdag? Hoop het wel, want aders kunnen we wel thuis blijven!
Re: Voorbereidingen gestart voor de digitale besturing van Michelstadt 2.0.
Michel,

Mooi om te lezen dat je al echte stappen maakt met de automatisering van je baan. Fijn ook dat je zo goede hulp hebt met verstand van zaken. Dat scheelt denk ik veel puzzel en denkwerk (hoewel de beloning altijd mooi is als je het dan zelf tenslotte toch aan de praat krijgt). Ben benieuwd naar een filmpje met de nieuwe aansturing. Veel succes met je vervolgstappen en blijf je volgen, want kan hier nog veel van leren. Rijdt nu zelf met CS2 maar zal in de toekomst ook vast gaan overstappen.

Groeten,
Wico     
Re: Voorbereidingen gestart voor de digitale besturing van Michelstadt 2.0.
hoi Michel

Koploper of iTrain het is lood om oud ijzer...PC besturing maakt dat je flexibeler en uitgebreider kan rijden.
Naar mijn bescheiden mening heeft het echt toegevoegde waarde.
Re: Voorbereidingen gestart voor de digitale besturing van Michelstadt 2.0.
@Jørg, met de leermeesters Gino en Peter kan het gewoon niet fout gaan. :)

@Peter, Maak je niet druk en zeg geen sorry hoor fouten maken we allemaal ook ik. ;) ;)
Ik twijfel er ook niet aan. :)

@Gerard, Het was zeker gezellig maar ook heel leerzaam en spelenderwijs wordt het erin gestampt. :D :D
En met het rails valt wel mee hoor kleine beetjes iedere beurs dan blijft ervoor jouw en de andere ook wat over. ;) ;)

@Wico, zonder de hulp waar ik zeer dankbaar voor ben was ik er denkelijk nog niet aan begonnen nu rol ik er zo in zullen we mar zeggen.
Na vele gesprekken was het nog steeds akakedabra voor mij maar langzaam begint het door te dringen tot de grijze oude hersencellen. :D
Dank je wel zodra er weer iets spectaculairs te melden valt dan zal ik het meteen doen.
Eerst zaterdag naar Houten wat rails kopen en nog 1 of 2 seintjes erbij. :)

@Ruud, ik heb voor koploper gekozen omdat de meeste forumleden die ik ken daar ook mee rijden zodat het voor mij makkelijker is om antwoorden te krijgen op bepaalde vragen.
En ja ik kijk er naar uit als ik veel bewegingen zie in het schaduwstation(s)en op de baan zelf. :)
Ja ik ben der klaar voor om door te groeien net als de baan. ;) :) ;) :)
Re: Voorbereidingen gestart voor de digitale besturing van Michelstadt 2.0.
Laat Michel maar schuiven mensen, die gaat ons nog leren hoe koploper bediend moet worden.
Heb er alle vertrouwen in, dat gaat één van de mooiste banen van Nederland worden, weet ik zeker.

Re: Voorbereidingen gestart voor de digitale besturing van Michelstadt 2.0.
Dank je wel voor je bemoedigende woorden Gino. :thumbup: :thumbup:
Maar één van de mooiste van Nederland zal moeilijk worden maar ga mijn best doen. :D :D
Bij mij gaat het meer om het rijden dan om de scenery maar als alles goed legt en rijd dan ga ik mij op volledig richten op de sceney. :) :)
Re: Voorbereidingen gestart voor de digitale besturing van Michelstadt 2.0.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Voorbereidingen gestart voor de digitale besturing van Michelstadt 2.0.

Is wel al heel lang stil hier, Michel.....
Lijkt wel een leeszaal  :P

Grtz Tony
Re: Voorbereidingen gestart voor de digitale besturing van Michelstadt 2.0.
Haha dat is een goede een leeszaal en dat terwijl ik nooit een boek gelezen heb nou ja wel stripboeken natuurlijk. :D

Nee ik ben druk rails aan het verzamelen en heb dinsdag een proefbaantje gemaakt om te kunnen oefenen met koploper en vandaag kwam er wat rode isolatie schoentjes binnen via de post.

Op de volgende beurs hoop ik een verlengkabeltje te halen zodat ik alles met elkaar kan verbinden dat zijn de pc en de Ecos en een s88 als dat met elkaar communiceert dan ga ik proefrijden. :)

Hierbij wat foto's van de proefbaantje de isolatie schoentjes en de gekochte rails wat bij lange na nog niet genoeg is. :D :D

Zodra het een beetje rijd op het proefbaantje zal ik een filmpje maken voor jouw en de rest van de wereld. ;)
Re: Voorbereidingen gestart voor de digitale besturing van Michelstadt 2.0.
Hoi Michel

Kom maar op met dat filmpje wacht in spanning af   :thumbup:   >:-D


Gr Alex 0850
Re: Voorbereidingen gestart voor de digitale besturing van Michelstadt 2.0.
Hoi Michel,
Ziet er goed uit. In plaats van die Märklin isolatie gebruik ik krimpkous. Is een stuk goedkoper en koop je per meter bij de electronicazaak.

Succes,
Albert.
Re: Voorbereidingen gestart voor de digitale besturing van Michelstadt 2.0.
Hoi Michel,

Je gaat proberen met Koploper de Koploper aan het rijden te krijgen zie ik op de foto :D

Heel verstandig om eerst klein te beginnen om het onder de knie te krijgen. Met een grote baan is dat geen doen denk ik.
In ieder geval veel succes met je project en blijf het zeker volgen.
Re: Voorbereidingen gestart voor de digitale besturing van Michelstadt 2.0.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Voorbereidingen gestart voor de digitale besturing van Michelstadt 2.0.

Op die leeszaal kwam ik, met naar boven scrollen en terugkijken, Michel  :D
Maar er is gelukkig ook weer wat te zien  :thumbup:

Kon me ook haast niet voorstellen, dat er nix gereden werd, daar bij jou.

Grtz Tony
Re: Voorbereidingen gestart voor de digitale besturing van Michelstadt 2.0.
Hey Michel
Mooi om te zien jouw eerste stappen in de digitale wereld, gaat helemaal goedkomen en je zal er geen spijt van krijgen.
Succes
Mvg
Koos
Re: Voorbereidingen gestart voor de digitale besturing van Michelstadt 2.0.
Hoi Michel,

Dat gaat je zeker lukken hoor met pc en ecos, en die sporen ja die komen wel stilaan binnen.
En ga je weer volgen en een filmpje daar wachten we op alles goed werkt met je proefbaantje.



Groeten

Peter
Re: Voorbereidingen gestart voor de digitale besturing van Michelstadt 2.0.
@Alex, ik zal mijn best doen met het filmpje maar het duurt toch nog wel even hoor ik ga pas op de laatste dag naar Rail 2016. :D

@Albert, dank je wel voor de tip. :thumbup: :thumbup:

@Marcel, nee hoor op het proefbaantje komen alleen locs te rijden koploper (de trein dan) moest even verhuizen omdat ik een spoortje (spoor 1) bij het station moest weghalen voor het proefbaantje. :)
De koploper staat ondertussen weer "geparkeerd" bij het station op spoor 2. ;)

@Tony, er wordt nog steeds iedere dag gereden hoor in Michelstadt. :)
Leuk gevonden dat van die leeszaal. :D :D :D

@Koos, ja ik denk dat het goed gaat komen na de beurs hoop ik te kunnen beginnen op het proefbaantje. :)
Dank je wel. :thumbup:

@Peter, ja iedere keer wat rails kopen heeft ook wel wat je ziet het aantal groeien en ik kan iedere mand sparen voor nieuwe dat moet omdat iemand de geldboom uit de tuin gejat heeft. :D :D
Ik ben benieuwd hoe de Ecos en pc en de rest gaat "praten" met elkaar. :)
Zal mijn best doen als alles rijd om een filmpje te plaatsen. ;)
Re: Voorbereidingen gestart voor de digitale besturing van Michelstadt 2.0.
Michel, ik ga je stappen in de digitale wereld met interesse volgen. Zelf heb ik die plannen naast de elektronica op de 3railforum module nog totaal niet, maar wat niet is, kan nog komen...

Nu kan ik mooi over je schouder meekijken hoe zo iets in zijn werk gaat. Leuk!
Re: Voorbereidingen gestart voor de digitale besturing van Michelstadt 2.0.
Hallo Patrick,

Leuk dat je mij als leek op het gebied van automatisering gaat volgen. ;)
Ik had eerst ook niet die plannen maar omdat Michelstadt 2.0 iets groter wordt als wat ik nu heb staan heb ik die beslissing maar genomen om het toch te gaan doen. :)

Gelukkig krijg ik hulp van andere forumleden mede daardoor ga ik het er op wagen en ik weet zeker dat het met hun hulp allemaal goed gaat komen.
Moet zeggen als ik het na tientallen keren gehoord te hebben ik het nu toch wel iets ga begrijpen van hoe het in elkaar steekt. :)

Ik zal ik mijn topic de voortgang bijhouden zodat jij en andere het kunnen volgen en misschien kun je er je voordeel uit doen. ;)
Re: Voorbereidingen gestart voor de digitale besturing van Michelstadt 2.0.
Hoi Michel

Veel succes met je testbaan en automatisering. Ik kan mijn proefbaantje nog herinneren en er ging een nieuwe wereld voor me open. Die later alleen maar groter werd. En geniet er nog dagelijks van. Wens jou hetzelfde.

Groeten

Marcel
Re: Voorbereidingen gestart voor de digitale besturing van Michelstadt 2.0.
Dank je wel Marcel. :thumbup:

Eerlijk gezegd ik kan niet wachten om aan mijn proefbaantje te beginnen.
Ik heb jouw film gezien en gekeken hoe mooi alles rijd en stop het was een lust voor het oog. :thumbup:
Afgelopen zondag was ik bij Gino en gekeken hoe Peter (de geluidsman) hem hielp met de locs ijken maar zelfs dat rijd al mooi schitterend.
Hopelijk kan ik de 21ste op Rail 2016 het beoogde kabeltje kopen en dan kunnen we beginnen met proefrijden ik ben benieuwd.
Re: Voorbereidingen gestart voor de digitale besturing van Michelstadt 2.0.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Voorbereidingen gestart voor de digitale besturing van Michelstadt 2.0.

Heej Michel,

Is dat zo'n speciaal kabeltje ?

Grtz Tony
Re: Voorbereidingen gestart voor de digitale besturing van Michelstadt 2.0.
Jawel Tony om de s88 met andere draden te verbinden met de Ecos en de pc zeg maar een verlengkabeltje.
Re: Voorbereidingen gestart voor de digitale besturing van Michelstadt 2.0.
Hoi Michel,

je kan hiervoor ook een standaard S88 platte kabel gebruiken.
Of je zou ook onderstaande kunnen bestellen, die van 2 meter zou ik dan nemen.
Wel de S88 kabel en niet de patch kabel.

http://www.ldt-infocenter.com/shop/en/Feedback-modules/s88-feedback-bus/s88-bus-cable/

Hoef je niet te wachten op de 21ste >:-D

Groeten Sander
Re: Voorbereidingen gestart voor de digitale besturing van Michelstadt 2.0.
Bedankt voor de tip/link Sander en ja wachten duurt lang. ;)
Re: Voorbereidingen gestart voor de digitale besturing van Michelstadt 2.0.
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Voorbereidingen gestart voor de digitale besturing van Michelstadt 2.0.
Beste Michel,

Er is ook een Nederlandstalige website met een Nederlandse leverancier: http://www.ldt-infocenter.com/dokuwiki/doku.php?id=nl:zubehoer#aansluitkabel_voor_s88-standaardverbindingen

Groet, Anne W
Re: Voorbereidingen gestart voor de digitale besturing van Michelstadt 2.0.
Ook jij bedankt voor de link Anne. :thumbup: :thumbup:
Proefbaan met koploper rijd als oefening voor Michelstadt 2.0.
Vanochtend stond Peter (de geluidsman) vroeg voor de deur want we gingen het proefbaantje rijdend maken zodat ik lekker kon oefenen met koploper.

Ik had een S88 aansluitkabel gekocht bij Conrad en Peter had die zo gemaakt dat hij in de Ecos kon. :)
Nadat we gekeken waar de bezetmelders kwamen ben ik gaan solderen en de rails geisoleerd heb was Peter bezig met het baanplan in het koploper te zetten.
Nadat we gingen controleren of de bezetmelders goed gesoldeerd waren kwamen we erachter dat ik er 3 verkeerd om gesoldeerd had foei Miessie. :D

Toen dat gedaan was bleek alles te kloppen. :thumbup: :thumbup:

Peter ging toen wat uitleg geven over koploper want horen is beter als lezen en zo ging het best aardig de voorlichting aan mij de digibeet. :)
Nadat er 2 locs op het spoor was gezet ging het feest beginnen in begin reden de locs te ver door bij de stopsectie maar gaande weg leert koploper de locs afremmen gingen ze steeds mooier stoppen.

Helaas moest ik naar mijn dochter en kleinzoon die donderdag 5 jaar was geworden dus nam ik afscheid van Peter met een dikke kus :D en bedankte hem voor de hulp en uitleg van dit proefbaantje.

Toen ik thuis kwam na studio sport ging ik weer naar boven en ja hoor ik kreeg alles weer rijdend op de baan wat een succes voor mij was apetrots op mij zelf ik had het werkend. ;)

Nu begon het gepiel want Peter had bij 1 loc het geluid ingesteld dus dat wilde ik ook wel proberen en de NS traxx loc was de gelukkige waar ik op kon oefenen. :thumbup:

En ja hoor na wat gekeken te hebben bij de loc die Peter had gedaan deed ik het zelfde bij de NS traxx loc en ja hoor met 4 minuten ga de loc 2 seconden voor vertrek een claxon signaal van 2 seconden schitterend het was mij gelukt.
Nu reden er 2 locs die een claxon signaal af en bij de Br221 bleef ook het motorgeluid aan.

Toen de NS traxx loc eraf en mijn favoriete loc de krokodil erop en ook bij deze lukte het om het signaal te doen werken.

Morgen lekker verder spelen en alle andere 27 loc ook lekker laten rijden zodat ze kunnen leren af te remmen en weer de gene die een claxon hebben laten werken en morgen zal ik een filmpje maken van het proefbaantje waar 2 locs heen en weer rijden. :thumbup:

Bijgaand een foto van het baanplan met de bezetmelders en wisselnummers.

Bij deze wil ik graag Peter (de geluidsman) en Sander (seinwezen) en Gino bedankt voor de geestelijke hulp want ik zag het soms niet echt zitten het automatiseren en voor de links van website waar ik mij kon inlezen van hoe en wat HEREN bedankt.

Ik kan niet wachten tot morgenmiddag zodat ik weer kan spelen en rijden en kan kijken naar al het moois met een halve liter Radler in mijn hand. >:-D >:-D
Re: Proefbaan met koploper rijd als oefening voor Michelstadt 2.0.
Hoi Michel,

Voelt goed hè, als het voor het eerst allemaal volautomatisch begint te rijden. :P
Goed bezig. :thumbup:

Gr.
René
Re: Proefbaan met koploper rijd als oefening voor Michelstadt 2.0.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Proefbaan met koploper rijd als oefening voor Michelstadt 2.0.

Heej Michel !

Mooi dat het allemaal lukt  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
En ook mooi, dat je goede hulp hebt, die het ook nog voor jou begrijpbaar maakt  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Zevende duimpje is van Carl, die apetrots op zijn peetoom is  :P


:thumbup:

Grtz Tony
Re: Proefbaan met koploper rijd als oefening voor Michelstadt 2.0.
Michel

Mooi dat er hulp is en je zo bekend wordt met het fenomeen. Kan me voorstellen dat je er van kan genieten. En de mogelijkheden zijn ongekend en je staat alweer wat verder dan aan het begin ervan.

Genietse.

Groeten

Marcel
Re: Proefbaan met koploper rijd als oefening voor Michelstadt 2.0.
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: Proefbaan met koploper rijd als oefening voor Michelstadt 2.0.
Hoi Michel

Leuk dat je hulp hebt gehad met je proefbaan en daardoor met jouw eigen materiaal het automatisch rijden hebt kunnen ervaren.
Mag ik je de volgende tip geven;
Begin een nieuwe database, teken zelf het baanplan, maak zelf je blokken aan, bezetmelders, wissels enz.
alleen dan ga je het programma Koploper doorgronden daar zal je later veel plezier aan hebben om problemen zelf op te lossen en niet of minder afhankelijk te zijn van anderen.
Je zal zien dat het niet zoals nu in 1 keer werkt, maar ga niet spieken, gebruik de HELP functie.
Wanneer alles werkt zoals de database nu is kan je trots op jezelf zijn, daarna ga je jouw proefbaan uitbreiden en andere mogelijkheden van koploper ontdekken, dan wordt het echt genieten.
Een welgemeend advies je hoeft er geen moer van aan te trekken hoor.
Mvg
Koos
Re: Proefbaan met koploper rijd als oefening voor Michelstadt 2.0.
-Michel:
Fijn dat het allemaal goed werkt, de laatste keer dat ik je in Houten zal was je gedacht toch totaal anders over het pc rijden, maar goed dat je er nu anders over denkt,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Nu deze stap gezet is hop naar een baan 2.0:thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Proefbaan met koploper rijd als oefening voor Michelstadt 2.0.
@René, voelt zeker goed. :thumbup:
Zit nu nog veel op het beeldscherm te kijken wat is dit en hoe gaat dat en dan een schuine blik op de baan omdat ik de claxon hoor en er een loc vertrekt. :)
Dank je wel. :thumbup: :thumbup:

@Tony, ben zelf ook heel blij dat het gelukt is en de 1 op 1 hulp van gisteren was fantasties zodat ik meteen vragen kon stellen en meteen antwoord kreeg ipv over de telefoon of mail. :D
Blij dat mijn petekind trots is doet mij goed. :) :)

@Marcel, zonder hulp was ik denkelijk nooit al zover gekomen in begin is het vindt ik best moeilijk maar als je onder begeleiding er aan begint valt het best wel mee.
Tuurlijk zullen er nog wel momenten komen dat er iets niet lukt of gaat maar nu weet ik de basiskennis en vanuit daar kan ik dan naar een oplossing zoeken. ;)
En ja dat het systeem ongekend is heb ik al gezien. :D

@Koos, hulp was zeker leuk maar vooral ook leerzaam Peter liet mij bijna alles zelf doen alleen het baanplan had hij gedaan ook mede door de tijdsdruk omdat ik in de middag weg moest.
En jouw tip zoals alle tips die ik op het forum krijg neem ik altijd serieus en probeer ik ook uit dus jouw tip ook gaat zeker gebruikt worden.
Ga nu eerst nog even met de locs spelen en lekker kijken in de menu's die koploper heeft en aantekeningen maken zodat als ik dat onder de knie heb ik een nieuw proefbaantje ga maken.
Tuurlijk zullen er wel wat tegenslagen komen maar met de F1 knop in de buurt waar alles goed beschreven staat moet het allemaal langzaam goed komen. :thumbup:
Vrees alleen dat als ik over een tijdje een nieuw proefbaantje ga maken dat het een proefbaan gaat worden een er dan een deel van Michelstadt zal worden afgebroken hiervoor. ;) :D :D

@Jørg, het is zeker fijn dat het allemaal lekker werkt en rijd.
Ik stond toen in Houten op de "drempel" dan kan je twee kanten op of terug zoals ik mij toen voelde maar gisteren ben ik de andere kant van de "drempel" af gegaan en ja ik denk de goede kant van de "drempel" heb gekozen. ;) ;)
Re: Proefbaan met koploper rijd als oefening voor Michelstadt 2.0.
Goed bezig Michel.
Eerste stap is gezet en de basis is gelegd.
Nu op gemakje de mogelijkheden uitvogelen.
En die zijn er maar zat in koploper.
Veel plezier vriend
Re: Proefbaan met koploper rijd als oefening voor Michelstadt 2.0.
 :) Hoi Michel, leuk dat het allemaal werkt. Zo zie je maar, met wat hulp is er veel mogelijk.
Nou maar een mooie grote baan bouwen en net als Jørg een tijdje onder je baan gaan liggen en alles aan elkaar plakken solderen. :P

Citaat van: h0_miessie op zondag 14 februari 2016, 22:27:17
met een halve liter Radler in mijn hand.
:o) Werkt Koploper zonder Radler dan niet? :D

Dirk-Jan
Re: Proefbaan met koploper rijd als oefening voor Michelstadt 2.0.
Hoi Michel,

Prachtig dat het al werkt, en ben benieuwd naar een mooie filmpje.
en af en toe de dorst lessen moet kunnen, zeker bij zwaar werk goed bezig  :thumbup: :thumbup:




Groeten

Peter
Re: Proefbaan met koploper rijd als oefening voor Michelstadt 2.0.
Ha die Michel.
Mooi om te lezen dat de start met Koploper is gemaakt en de eerste locs hun rondjes rijden! :thumbup:
Het advies van Koos is zeker een goede want alleen het zelf doen (en het maken van fouten! :?) leert het meeste over de opbouw en gebruik van Koploper.
Ook alle extra functies toepassen is bijzonder leuk en je staat vesteld wat er allemaal mogelijk is!

Veel plezier en succes.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Proefbaan met koploper rijd als oefening voor Michelstadt 2.0.
@Gino, dank je wel.
Inderdaad de eerste stap is gezet en ik heb het gevoel dat ik wil rennen zo leuk is het. ;)
En ja de mogelijkheden zijn enorm zal bij mij net als de pc zijn dat ik maar 10% gebruik en de rest snap ik niet. :D :D
Met het plezier zit het wel goed amigo. :) :)

@Dirk-Jan, zeker met wat (en een boel geestelijke) hulp is er veel mogelijk. :D
Dat schrok mij eigenlijk een beetje af toen ik al die draden bij Jørg zag hangen maar het schijnt wel mee te vallen hoor ik hier en daar hopen we maar op. ;)
En koploper werkt ook zonder Radler hoor maar het maakt het kijken net wat leuker. :) :) :)

@Peter, zal proberen een filmpje te maken maar de tijd is vandaag wat te kort hiervoor vrees ik. :(
En jij snapt het na hard werken is er tijd voor plezier. :D :D

@AlbertJan, het advies van Koos is zeker een hele goede en die ga ik ook zeker doen. :thumbup:
Succes zal ik wel nodig hebben maar het plezier heb ik al. ;)
Re: Proefbaan met koploper rijd als oefening voor Michelstadt 2.0.
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Proefbaan met koploper rijd als oefening voor Michelstadt 2.0.
Nou Michel,
grote stappen gemaakt... :thumbup: :D
Re: Proefbaan met koploper rijd als oefening voor Michelstadt 2.0.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Proefbaan met koploper rijd als oefening voor Michelstadt 2.0.
Hoi Michel,

Goed te lezen dat je er plezier aan beleeft, en lekker bezig bent een klein stukje van de puzzel onder de knie te krijgen.

Er zullen zeker tegenslagen komen, maar waar een wil is..................

Veel plezier met het rijden.



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Proefbaan met koploper rijd als oefening voor Michelstadt 2.0.
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Proefbaan met koploper rijd als oefening voor Michelstadt 2.0.
Hé Michel,

Ik heb met genoegen even de achterstand betreffende het lezen van je draadje ingehaald.
Stimuleert me nog meer om eens een afspraak met je te maken om eens langs te mogen komen.

Veel plezier met je Koploper en ECOS.

Ontbreekt er trouwens in je tekening nog geen blok aan de linkerbovenhoek?

Groeten,

Jan
Re: Proefbaan met koploper rijd als oefening voor Michelstadt 2.0.
@Wim, ja net een reus. :D :D

@Peter, zeker plezier heb ik er van. :)
De eerste euvel heb ik al overwonnen en zullen zeker nog vele volgen maar leer ik weer van. :) :)
Net weer een uurtje gereden fluit ingesteld en de typhoon gewoon leuk spul om mee te spelen. :thumbup:

@Jan, je bent altijd welkom in Almere Jan. :) :)
Plezier heb ik zeker. ;) ;) :P :P
Nee daar is geen blok omdat het te klein is daarom is het een onderdeel van de wisselstraat zo heb ik mij laten vertellen.
Re: Proefbaan met koploper rijd als oefening voor Michelstadt 2.0.
Leuk om te lezen dat de proefbaan is gelukt met koploper! Als het principe eenmaal door hebt kun je zelf verder de mogelijkheden ontdekken. Erg leuk om te doen! Succes.
Re: Proefbaan met koploper rijd als oefening voor Michelstadt 2.0.
Henk,
Dank je wel voor je succes wensen. :thumbup:
Gisteren hoefde ik het blaadje met aantekeningen al minder te gebruiken. ;)
Probeer iedere dag wat uurtje eer aan te spenderen zodat ik lekker kan rommelen en kloten met alle menu's. :)
Chopperrijders zoeken clubhuis in Michelstadt 2.0.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Chopperrijders zoeken clubhuis in Michelstadt 2.0.
Vandaag zijn 3 chopper rijders gearriveerd die een clubhuis zoeken in Michelstadt 2.0.
Uit betrouwbare bron hadden ze vernomen dat de burgemeester van Michelstadt geen moeite heeft met chopperrijders in zijn gemeente aangezien de burgemeester zelf ook al jaren een chopper rijd in zijn vrije tijd. :D :D

Na overleg met de burgemeester is er besloten om in de bouw van Michelstadt 2.0 een plekje te gecreëerd ter behoeve van de chopperrijders zodat die kunnen pronken met hun mooie motoren.

Bijgaand een foto van de chopperrijders.