Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Ombouwjubileum

Gestart door Giel vrijdag 22 augustus 2014, 17:16:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ombouwjubileum
Giel
gast

Ombouwjubileum
Hallo Forummers,
Vandaag heb ik wat te vieren.
Mijn vijftigste digitaalombouw van een Märklinlok is klaar en geslaagd.
De gelukkige is een V100 uit de set 28462.
Die rijdt nu met een LokSound 4.0 M4 en superheldere warmwitte leds aan boord.
In het donker werpen de leds een heus lichtbundeltje op de rails voor de lok.
Ik heb de lok omgebouwd voor een collega Märklinliefhebber. Die was er dolblij mee (en ik ook).
Het resultaat.http://s396.photobucket.com/user/gielvanbreda/library/Ombouw%20Marklin%20V100%20SERSA.
Groet, Giel
Re: Ombouwjubileum
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Ombouwjubileum
Nette ombouw! Maar waarom de adapter platine niet in de originele decoderhouder? Vanwege de ruimte van de powerpack? Was de powerpack noodzakelijk? Kan merken met mijn V100 dat hij toch wel gevoelig is voor slechte stroomafname.

Nog bijgevoegd een foto van mijn V100. Zelfde methode, geen loksound, en gebruik gemaakt van een 10p bandkabel. En nog kogellagers ingebouwd.
Re: Ombouwjubileum
Giel
gast

Re: Ombouwjubileum
Inderdaad Wijbe. Dat heb je goed gezien.
Ik moest de decoder wel plat monteren ander was er geen plaats voor het powerpack.
Wil je realistisch langzaam rijden en vind je het leuk om op de millimeter nauwkeurig te kunnen rangeren dan zijn powerpacks een goed hulpmiddel.
Wel relatief duur maar als je meer inbouwruimte hebt kun je met de veel goedkopere bufferelco's ook uit de voeten.
En wil je zoals ik, een BIG BOY met meer dan 70 Amerikaanse wagons zonder ongelukken rond laten rijden dan is een superpowerpack een must.
Ik kom daar in een volgend topic op terug.
Overigens een leuke foto van jouw omgebouwde V100. Die bandkabel is interessant en die motorlagers zijn top. Goed gedaan.
Groet, Giel
Re: Ombouwjubileum
Lid sinds: 2006

offline
Re: Ombouwjubileum
Waarom in een volgend topic en niet hier?
Re: Ombouwjubileum
Giel
gast

Re: Ombouwjubileum
Beste Johnnie. Ik snap dat je nieuwsgierig bent maar je moet nog even wachten.
Ik heb de Big Boy nu storingvrij rondrijden met 61 wagons aan de haak. Meer wagons gaat nog niet helemaal goed.
Ik ben nog aan het sleutelen en moet ook nog wachten op de levering van de Märklinsets 45657 en 45658.
Als het is gelukt met meer dan 70 wagons (en dat gaat het) dan open ik het topic met een (langdurig) filmpje.
Mijn uiteindelijke doel is: 2 Big Boy's in dubbeltractie waarbij voorste BIG Boy de achterste wagon in de staart bijt.
Totaal heb ik hiervoor ca. 120 wagons nodig en dat kan nog wel even duren.
Dus heb nog even geduld.
Re: Ombouwjubileum
Lid sinds: 2006

offline
Re: Ombouwjubileum
Giel, Het is Johnny en niet Johnnie, dat is die van de whisky Johnie Walker en dat ben ik dus niet.
Re: Ombouwjubileum
Lid sinds: 2023

offline
Re: Ombouwjubileum
@ Giel           Mooie mijlpaal !


@Johnny       whisky of whiskey en geen wisky  :-)
Re: Ombouwjubileum
Giel
gast

Re: Ombouwjubileum
Sorry Johnny, zal niet weer gebeuren.
Die wisky van jou is ook niet goed (bedankt Alphons).
Hebben wij beiden weer wat geleerd.
Daar nemen we dan maar een slokje whisky op.
Groet, Giel