Citaat van: Simon v.d. Tang op woensdag 30 juli 2014, 20:08:38
De tweede highlight is de lcd in trein. IK vind deze ronduit walgelijk slecht. Je ziet de flikkeringen bijna continue en het beeld is maar zozo. Zonder gekheid, maar hebben
jullie wel eens lichtgevende deuren gezien? Dan had ik liever gewone beweegbare deuren. Uitstappende passagiers zijn ook wel te maken, denk ik dan.
Gr Simon
Hoi Simon,
Nee lichtgevende deuren op een trein heb ik nog niet eerder gezien, maar wie weet wordt dat uit veiligheidsoptie wel een punt
Het beeld wat je ziet kan het beeld wat je in het ECHT ziet namelijk bedoezelen, want dat knipper effect zien we ook als je naar de filmpjes kijkt van een moderne auto op You Tube
Maar of jouw ogen hetzelfde zien als de filmpjes, dan zou ik je aanraden naar een oogarts te gaan
Citaat van: rscosworth op woensdag 30 juli 2014, 17:01:55
Bijvoorbeeld ik wil een mooie marklin NMBS 2803 Traxx of een Railion Ludmilla, dan ben ik verplicht een goedkoop hobbymodel te kopen. Dan heb ik dus een goedkope motor, geen wisselende verlichting en geen aangezette metalen details. Wil ik hem "upgraden" met sound dan ben ik totaal nog (159,95 + 99,99 =) 259,94 kwijt! Voor een hobbylok!
Er zijn nu eenmaal hobbyisten die meer willen, dan een eenvoudig uitgeruste Ludmilla of Traxx lok.
Dat is al jaren zo, maar kennelijk is de roep of groep te klein, om het interessant te maken voor een fabrikant als Märklin.
Wellicht een signaal naar de fabrikanten toe: Bouw een lok met opties
Met die opties bedoel ik bijvoorbeeld sluitseinen, of machinistenhuis verlichting, en daar aan gekoppeld een goede prijsbewuste decoder (als de mLD).
Voor degene die verder willen, met uitbreiden met bijvoorbeeld geluid, en nog meer fysieke functies (bijv. beweegbare panto's), die hebben dan een lok waarmee ze aan de gang kunnen.
Alle eerdere opties nemen ze mee, en kunnen naar hartenlust de lok volhangen.
Eigenlijk draai je de denkwijze dan om, van niet tot met hoeveel functies mot ik de lok volstoppen, nee tot welke functies.
Dat bijvoorbeeld de Ludmilla uit de 36 serie nog steeds die sluitseinen mot ontberen, is mij ook onduidelijk.
Het zal toch niet het kostenplaatje zijn wat hier speelt, immers de gaten voor de frontseinen moeten toch ook geboord worden.
En qua extra componenten ben je ook niet veel duurder uit, tenzij je de decoder teveel aan de motor wil vastbakken.
Voor die twee grote gaten waar de contactlippen inzitten, had je aardig wat SMD componenten kunnen plaatsen.
Tja zal je zeggen, ze bieden die ombouwdecoder toch ook aan?
Jazeker maar liever had ik gezien dat die decoder er gewoon in zat, met sluitverlichting en al.
Mogelijk zal dat niet automatisch de geboorte van een nieuwe lijn zijn, maar eerder bijschaven van een bestaande lijn.
Het is ook begrijpelijk dat een fabrikant, ook niet zit te wachten op een extra lijn in hun modellenreeks.
Maar wat houd ze nu precies tegen, om een lijn op te waarderen?
M.v.g.
Hans V200.0