Tja.. In een tijd waar DB Schenker het buurtgoederenvervoer steeds meer afstoot en zich meer en meer richt op de internationale markt zijn dit soort locs overbodig geworden. Waarom geld en tijd verspillen met een locwissel in Emmerich als een 189, ook nog sterker ook, in een ruk door kan rijden tot aan Oberhausen.
De 1600 serie is alleen nog nodig voor het rijden van UC's tussen Kijfhoek en Sittard, Onnen en Sloehaven. Nu zal ik er vast eentje vergeten, maar hier ben je echt niet zoveel locs voor nodig. Een paar jaar geleden reed er nog een UC naar Almelo om Delden, Almelo Dollegoor en industrie en AKZO Hengelo mee te bedienen. Nu is de laatste weggevallen, maar dit gebeurde ookal jaren vanuit Bad Bentheim met een 6400.
Daar waar je vroeger in Delfzijl soms wel 3 6400's aan kon treffen doet nu Ć©Ć©n ATB-NG loc de bediening van Roodeschool, Delfzijl en Veendam.
Aan een kant is het dus best wel begrijpelijk dat die locs er nu zo bij staan. Jammer is het wel, maar dit is het logisch vervolg van de oneerlijke concurrentie die het spoor heeft van de binnenvaart en het wegverkeer.