Al geruime tijd hoor ik geruchten over een nieuwe (goedkope) centrale die er aan staat te komen.
Nu ben ik inmiddels al wel wat wijzer geworden en heb via 'n mede clublid diverse links mogen ontvangen.
Het zou een samenwerking betreffen, tussen onderstaande partijen:
Blücher Elektronik
http://www.bluecher-elektronik.deTams Elektronik
http://www.tams-online.defichtelbahn.de
http://www.fichtelbahn.deWin-Digipet
http://www.windigipet.de/foren/index.phpOpenDCC
http://www.opendcc.derocrail.net
http://wiki.rocrail.net/doku.phprailx.de
http://www.railx.deOp Youtube is ook een en ander te vinden zoek maar eens op bidib
Op een van de sites kwam ik de volgende tekst tegen en heb deze door google laten vertalen, het gaat over de voordelen van Bidib
In hoofdlijnen zal het wel kloppen, mijn Duits is niet je van het. ( en Google vertalen slaat ook wel eens de plank mis)
"Wat zijn de voordelen BiDiB ?
BiDiB is een open , leverancier - onafhankelijke standaard , en dus toekomstvast .
BiDiB is snel : de mogelijkheden van de moderne micro-elektronica worden gebruikt , geen vertragingen meer , zelfs voor grote systemen .
BiDiB is plug & play : de aanpak werkt net als USB - sluit hem gewoon aan en het werkt .
BiDiB is simpel : Identificatie Mode voor het gemakkelijk terugvinden van bus -gebruikers .
BiDiB is uitbreidbaar : door de voorgestelde protocol in de weg van bus overbrugt grote systemen en / of moeilijke systeem topologieën kan eenvoudig worden geïnstalleerd , terwijl de opdrachten blijven behouden, ook tijdens verbouwingen .
Draadloos - BiDiB kunnen verschillende zend- sleuf Niken gebruiken .
BiDiB is zeker: het verlies van individuele berichten wordt automatisch herkend en initieert een herhaling . mislukt modules wordt gedetecteerd en gerapporteerd . Uiteraard wel gerapporteerd terug .
BiDiB is gemakkelijk te reinigen : modules kunnen worden gebouwd in de staat voeding via de bus met updates. Voor de update , geen speciale apparatuur (bijvoorbeeld programmeur ) zijn verplicht.
BiDiB stelt de werking van de installatie : Bij een locomotief ontspoord of zijn als gevolg van contact problemen blijven , dan verschijnt er een bericht . Bovendien laat dreigende problemen zoals herkennen vuile rails of wielen contacten tijdig.
BiDiB brengt nieuwe functies: bijvoorbeeld , Aanwezigheidsdetector kunnen meerdere treinen melden in een sectie , verlichting controllers uitvoeren van lokale activiteiten , meldt de huidige stand booster en stroomverbruik.
Ondersteuning voor RailComPlus ® voorbereid .
Kan uw bussysteem dat ook?"
Hieronder nog een paar andere linkjes.
http://www.bidib.org/index.htmlhttp://www.opendcc.de/bidib/overview/overview.htmlhttp://wiki.rocrail.net/doku.php?id=bidib-enhttp://www.windigipet.de/foren/index.php?topic=68912.0http://wiki.fichtelbahn.de/doku.php?id=beginnhttp://www.fichtelbahn.de/pdf/presse_dimo_201104.pdfhttp://www.opendcc.de/elektronik/opendcc/opendcc_e.htmlhttp://opendcc.sourceforge.net/Ben benieuwd of iemand er al iets over gehoord heeft en of iemand er al mee aan het testen is geweest.
Lijkt me leuk om hier meer over te horen.
Met groet Rieske