Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Tony's simpele banen............Tinnen Tony !

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Tony's simpele banen............Tinnen Tony !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Tony's simpele banen............Tinnen Tony !
 Om wat makkelijker door dit topic te kunnen hoppen, een stel links met bladzijdenummer en datum erbij  :P

Blz 25     31-1-2015 https://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.1200 
Blz 50     11-7-2015 https://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.2450   
Blz 75     25-11-2015 https://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.3700
Blz 100   19-5-2016 https://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.4950 
Blz 125   20-10-2016 https://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.6200 
Blz 150   10-4-2017 https://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.7450
Blz 175   31-10-2017 https://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.8700   
Blz 200   14-6-2018 https://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.9950 
Blz 225   3-2-2019 https://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg1284890#top   
Blz 250   5-11-2019 https://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.12450
Blz 275   27-8-2020 https://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.13700 
Blz 300   20-9-2021   https://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.14950 



Eerste filmpje  :P
  [/color]


Hieronder kun je klikken voor knutsidees van de groenteboer;
zeeschuim bomen maken
leilindes maken
gesnoeide buxusbomen
ijslands mos met hekiflor
boerenwormkruid en Canadese fijnstraal ijslands mos met verf en groen
ijslands mos met verf en groen



 Beste forummers, daar zijn ze dan : Tony's simpele banen.

Ze zijn ontstaan na zo'n 10 vorige banen en na vele jaren lidmaatschap bij 2 treinenclubs.
Ouderwets geschetst en vele malen veranderd en toen uitgelegd en weer veranderd, aangesloten, uitgeprobeerd en weer veranderd, totdat ik dacht "dit moet hem worden".

Iedere baan heeft zijn eigen verhaal en doelstelling(en). Ik zal ze alle drie voorstellen en daarna loopt de voortgang er van door elkaar.
Ik gebruik geen seinen en doe op 2 elektrische wissels na, alles handmatig. Mijn banen zijn zo dat ik (zittend of staand) bijna overal makkelijk bij kan. Meer dan een trein tegelijk bestuur ik niet, je kunt er met je ogen ook maar een volgen.

Anders dan velen van jullie, dus geen automatisch verkeer, schaduwstations en klimspiralen. Ook mooi, maar ik wil zoveel mogelijk scenery maken.

Handig om te weten :- ik heb eigenlijk niks met computerprogramma's en ingewikkelde techniek !
                             - mijn analoge baan is analoog, omdat ik al zo'n 30 analoge locs had en het te duur en te moeilijk vindt/vond
                               om ze digitaal te maken.
                             -ik (her)gebruik graag ouwe rommel en de onderkant van de baan boeit me niets, als het maar werkt/rijdt !

Dan nu het (analoge :P) railplan, de " bedieningscentrale " en wat overzichtsfoto's van mijn analoge baan. Hij is gebouwd op kasten en aangepast op de vorm van de kamer. Ik heb veel R1-rail opgebruikt, omdat ik nogal wat beginsets heb gekocht.
Mijn bestuurdersplek is linksonder bij het station, de kruiswissel bij het station is belangrijk om de baan te kunnen verlaten om een nieuwe trein samen te stellen en de linker wissel midden-boven ook, want zo kan ik mijn treinen andersom het station binnen laten komen. Dat zijn daarom ook de 2 elektrische wissels. Verder zijn er 2 schakelkastjes om railstukken stroomloos te maken.
Ik kan me met deze baan uren bezig houden.

Grtz Tony

 :important: Op de eerste foto van de 'stad' zijn de gevolgen van de oorlog zichtbaar; het voorste stuk met station is platgegooid
door de Engelsen en opnieuw opgebouwd. Het achterste stuk is gespaard gebleven.

Voor de volgers van Carl  :important:

Als je op onderstaande link klikt, kun je het verhaal van Carl volgen vanaf het begin.
Van daaruit kun je telkens doorklikken naar het volgende stukje over hem.
Soms moet je even verder lezen om de volgende link te krijgen  :P


http://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg893288#msg893288 



 
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Hoi Tony

Dat ziet er goed uit. :thumbup:
Leuk dat je alles zo simpel houd.
Zo zou ik het zelf ook doen als ik een baan had.

mvg Tony
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Leuk Tony,  de eenvoudigheids-filosofie spreekt me wel aan.
Bijna het tegenovergestelde van wat we hier meestal zien.
  Mooie scenery.
  Groet, Leo
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Bedankt voor de reacties !

Nog een paar foto's om een totaalindruk te krijgen.....

Ik bouw op en met tempex , das makkelijk om bomen te poten en heuvels te maken. Daardoor heb ik wel voorlopig nog veel gaten in mijn straten ! Dat ga ik tzt opvullen en afwerken met voegenwit. Werkt prima !
Ik heb eerst alles voor het oog in orde gemaakt, zodat het totaalplaatje klopt. Is leuker met spelen en goed voor de motivatie.

Volgende keer presenteer ik de digitale bovenbaan die boven deze baan ligt :P

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Hallo Tony,

Dat ziet er goed uit. Vooral je scenery vind ik mooi om te zien. Die laatste foto van het kasteel erg goed! Ik zit nog in de opbouw fase, ik ben wel bezig met het digitale. Geen automatische rijschema's tot nu toe, komt misschien nog. Daarna pas de scenery, begint langzaam wel te kriebelen.

Dat is juist zo mooi van het creëren van je eigen wereld. Doen en laten wat je zelf wilt.

Ga zo door.

Grt JP
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Leuk om te zien en een mooie filosofie voor je baanbouw. Ik ben wel begonnen met digitaal en het gaat van kwaad tot erger met de omvang en complexiteit :)
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Simpele maar leuke baan! Vooral dat mooi lang stuk vindt ik fantastisch.

groeten Dylan
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Zoals beloofd, de bovenbaan....

Deze baan was eerst rechthoekig en bedoeld als ouderwetse, analoge M-railbaan met bovenleiding.
Het lot besliste anders. Op mijn tweede kamer had ik 2 rondombanen boven elkaar, maar moest de onderste afbreken om extra slaapruimte te maken. Een van de uitgevlogen kinderen kwam weer thuis wonen. Dat leverde een heleboel rails gebouwen en bomen op die een ander plekje moesten krijgen en zodoende verdween de m-rail en maakte ik van de rechthoek een L-vorm.
Deze nieuwe bovenbaan is ook weer erg simpel. Hij wordt bestuurd door een mobile station I waarbij ik sommige adressen dubbel gebruik. De handwissels liggen op makkelijke plekken. Een wissel wordt nooit omgezet. Er lopen 2 draadjes naar de baan :P
De radius rechts bij de stad is R2 , de rest is R3, R4 en R5 en een stel tegenbogen van de slanke wissel. De baan is tijdperk 3/4.
De stad is zgn. na de oorlog opnieuw opgebouwd en gemaakt van 60er-jaren huisjes die ik op beurzen vind.
Ik kan 4 treinen op de baan kwijt om mee te rijden. Ook hier is een stuk paradebaan om optimaal van het rijdend spul te kunnen genieten. Als ik zin heb kan ik ook rangeren.

Dan nu het railplan en de eerste foto's.

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Hoi Tony,

Zijn dit twee gescheiden banen boven elkaar?
Of kunnen de treinen van beneden naar boven en vice versa?
Gr. Leo
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Hi leo, het zijn twee gescheiden banen boven elkaar !

Mijn overweging om het zo te doen is, dat je met een klim- en daalspiraal een vierkante meter sceneryruimte kwijt bent.
Met de beperkte ruimte die ik heb, vind ik dat zonde .
Ik heb trouwens ook niks met schaduwstations. In principe zie je altijd (toch) weer de zelfde treinen. Bovendien kost het behoorlijk wat geld en moeite om zoiets voor elkaar te krijgen. Dat geld gebruik ik liever om treinen te kopen en de moeite steek ik liever in de scenery.
Ik stop er gelijk nog wat foto's bij  :P

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
ziet er mooi lekker simpel uit
Jammer dat je de onderbaan (voor mijn 1e blik mooier)moest afbreken
Kun je de uitvlieger niet in de schuur kwijt :D
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2013

Kees Hulstein

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Mooie banen, geweldige oplossing, je zet me wel aan het denken. Ik zit in de denkfase voor een baan. Dit kan een mooie oplossing zijn.
Je hebt mijn kasteeltje keurig in schaal nagebouwd, de freule en ik zijn zeer tevreden.  >:-D
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Beste Nero !

Ik had twee onderbanen, er is er gelukkig maar een weg !
En als de slaapplek niet meer nodig is in de toekomst, maak ik er weer een bij  :)

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Beste schienenbus, ik ben blij dat ik je aan het denken heb gezet :D

Onderbaan op fijne zithoogte maken, Gaan staan , neus tegen de muur, streepje zetten en daar heb je de hoogte van de bovenbaan al te pakken ! De onderkant ervan kun je mooi voorzien van licht.
Met een kratje en een stoel kun je prima aan de bovenbaan werken.
Sommige scenery heb ik los staan, zodat ik goed kan poetsen. Sowiso goed gekeken dat ik overal goed bij kan.

Oja, met timmeren heb ik ontdekt dat hout veel sterker is , dan ik dacht. Je kunt er best grote stukken mee overbruggen. Ik heb wel een steunlat gemaakt, die ik onder de baan klem als ik er echt op moet leunen.

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang

Mijn banen zijn nog lang niet af, ik werk iedere keer aan een stukje waar ik op dat moment zin in heb.
Ik heb wel gezorgd dat het totaalplaatje zo snel mogelijk klopt, zodat het rijden meer plezier oplevert.
Ook heb ik bij leggen van de rail en het plaatsen van de scenery constant gekeken, hoe je de treinen ziet.
Ik probeer het te zien als een 3D-schilderij, en wat je niet kunt zien, maak ik niet.

Grtz Tony

Hier nog wat detailfoto's van de onderbaan.
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Hallo Tonny,

Ja zo kan het ook  :thumbup: :thumbup:
Ondanks dat ik zelf van de digitale baan hou kan ik dit erg waarderen, de. Onderste baan is mijn favoriet.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Mooie plaatjes! Leuk dat de scenery hier de boventoon voert. Ik vind ook dat scenery leidend moet zijn maar ik trap er altijd weer in om teveel rails te leggen :)
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Hallo Peter,

Bedankt voor je reactie  ;)
Ben benieuwd wat je van de derde (rondom)baan vindt. Die is digitaal en analoog langs elkaar.
Ben nog bezig met foto's labelen en uitzoeken. Ik heb ook ontdekt dat je veel foto's moet maken om voor- en nasituaties te kunnen laten zien.  Is wel erg leuk om te doen, het geeft een extra boost en een nieuwe dimensie aan de hobby :-*

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
En dan nu: baan nummer 3 , de rondombaan in tijdperk II :important:

Na 5 rondombanen in de kleinste slaapkamer, kon ik deze kamer gebruiken.
Ik maakte op zithoogte een tijdperkloze baan langs de wanden, met daarop een analoge en digitale Märklinbaan met ruime bochten en bijna alleen maar natuur. Ik moest wel onder de baan door kruipen om mijn machinistenstoel te bereiken.
Het grote voordeel van zo'n baan is veel rijlengte in een kleine ruimte, terwijl je nooit de hele baan kunt overzien.
Toen dat af was, heb ik er boven nog een baan in tijdperk II gemaakt. De buitenbaan is Márklin digitaal met mobile station en de wat lager gelegen binnenbaan is een analoge Fleischman profirail-baan.
Terwijl ik hiermee bezig was, kwam er nog een kamer vrij en daar ben ik ook nog gaan bouwen. Dat zijn de banen die hierboven beschreven zijn.
Twee jaar geleden kwam een van de kinderen weer thuis wonen en toen heb ik de onderste rondombaan afgebroken om plaats te maken voor een bed. Dat was een heel geklungel, omdat de bovenste baan hier en daar op de onderste rustte.

Op de rondombaan die je nu gaat zien, zijn twee stations en twee halteplaatsen. Een daarvan ligt onder het station bij het raam en de andere bij het stadje. Op de 'buitenbaan'kan ik met 3 treinen rijden, waarbij ik een trein achter het 'bos' kan verstoppen, de andere twee wisselen dan van station. Op de binnenbaan kan ik dankzij de 'zelfdenkende'fleischmannwissels ook 3 treinen kwijt.
De gebouwen zijn bijna allemaal 2e-handsjes, die een volgend leven begonnen zijn. De steunmuren zijn helemaal ingekrast in gips.

Dan hier het railplan en wat overzichtsfoto's

Grtz Tony :P
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Nog wat extra indrukken.....

Bij/voor het raam heb ik - voor extra licht- de vaste blauwe achtergrond vervangen door een verschuifbaar gordijntje.
Bij de deur moet ik dat nog maken (ff een handdoek gebruikt voor de foto >:-D ).

Ook aan deze baan moet nog veel gebeuren en je kunt zien ,dat ik van achter naar voren werk.

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
3 mooie banen
de baan met kasteel en pomp vind ik met de natuur rondom de mooiste
dan de rondom baan
de stads baan kan ik niet inschatten (zal wel aan mij liggen)
maar de foto's doen de baan niet uitkomen naar mij zoals ie te zien aan de andere wel moet zijn
maar  :thumbup:  :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Geweldig Tony. Als ik het goed begrijp rijden door al jouw kamers treinen?
Heel mooi gemaakt. Prachtige scenery.
Ik mag maar 1 kamertje gebruiken voor mijn treintjes...
Daarom heb ik een rondlopende baan op vijf lagen gebouwd.
Groet Leo
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Beste Leo,

Om mijn huwelijk goed te houden lopen er niet door alle kamers treinen  >:-D

In de 38 jaar dat ik dit huis heb, ben ik wel vaak met mijn banen inpandig verhuisd. De ouderlijke -hele grote-slaapkamer buiten beschouwing gelaten; van de zolder naar de grootste slaapkamer, toen naar de middelste, toen de kleinste, weer de middelste en later de grootste er weer bij. Ik heb er nu dus twee :P  De zolder is al jaren van mijn vrouw. :favorite:

Hier nog 2 foto's van mijn rondombaan; het gaat om het weggetje omhoog naar de stad.
Ik wilde eerst, net als de muren, het plaveisel in het gips krassen. Toen vond ik tussen het piepschuim-verpakkingsmateriaal een soort bobbeltjes-schuim. Dat heb ik met mijn cuttermesje zolang bijgewerkt tot ik het weggetje had. Na laag voor laag inkleuren met verdunde acrylverf en poederen met foundation (voor het gezicht van de dames), lijkt het het net of het maaskeien zijn.
Die bollingen van de stenen krijg je anders nooit voor elkaar.

Grtz Tony

Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Fantastisch....noem dat maar simpele banen.
geweldig gewoon om te zien.

groet Winno
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Hallo Tony.
Bijzonder leuk en interessant om zo'n aparte manier van baanbouw te kunnen bewonderen! :thumbup:
Ook de scenery is erg leuk gedaan en biedt een prachtig decor voor jouw mooie materiëel.
Ook het halveren van de industrie gebouwen tegen de achtergrond, vormen een mooie afscheiding van de baan.

Veel plezier en succes met de verdere baanbouw en afwerking.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Gewoon omdat het erg leuk is om te doen....op 'n zondag nog wat foto's maken en erbij zetten.

De eerste is een detailfoto van het wegdek
No 2 is een akker gemaakt van het afdekpapier uit een bonbondoos
De andere 3 plaatjes zijn van mijn G8.1 , die zich op deze baan helemaal thuis voelt.  Op het laatste plaatje rijdt hij net even onder het kasteel .Zulke motoren als in deze loc, mag M* overal in stoppen !

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Herverbouw onderbaan....

Vanuit mijn machinistenstoel heb ik links vrij zicht op het rangeerterrein en rechts zicht op het station en de stad.
Tegenover het station had ik extra ruimte gemaakt/aangebouwd en gebouwen geplaatst om de "stad" wat breder en groter te laten ogen. Alleen heb ik toen dus ongemerkt het zicht op de treinen aardig beperkt.
Toen ik daar achter kwam, heb ik een gebouw weggehaald en de andere 2 flink naar achteren geschoven.
De lege plek is omgetoverd met groen, een hek en een parkeerplaats. Nu heb ik weer goed zicht op mijn treinen, daar maak je je baan tenslotte voor.
Het plantsoentje is gemaakt van een passerdoosje, beetje verf erop, groen erin en klaar is Tony :P

Ps. sommige (tablet)foto's zijn slecht, maar ik kan ze niet opnieuw maken !

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Herlijk om te zien
blijf maar foto's maken  :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Ga ik zeker doen, Nero !

Heb al een hele rits foto's gemaakt en wil die gebruiken om voor -en -na -de -verbouwing-beelden te laten zien.
Ben toch bijna iedere dag wel ff met mijn treinen bezig.
Hier alvast eentje extra :P

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
op de laatste foto
zijn dat zelfmaak bomen van zeegras
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Klopt Nero, voornamelijk wel,ik heb er onderhand wel 2000 gemaakt.
Ik struin ook vaak door de natuur en probeer van alles uit.
Zo gebruik ik ook wel eens grotere takken, doop ze in de verdunde houtlijm (met drupje afwasmiddel), steek er restjes zeeschuim in, laten drogen, opnieuw de lijm in en bestrooien.
De dennen/sparren koop ik bij Anita Decor. Die man zit bij de treinenclub in Roermond en maakt fantastische bomen ! Heb ik veel van geleerd.
Ik prop trouwens ook vaak (bestrooide) zeeschuimtakjes in de randen van bosjes en zo. Als ik buiten ben,kijk ik goed hoe het in het echt eruit ziet.
Speciaal voor jou nog een foto van de beroemde faller-bungalow met tuin. Die is omrand door zelfgemaakte coniferen. Ze zijn gemaakt van gedroogde bloemtoortsen. Ik weet alleen niet , of die Duitsers ze in de jaren 60 ook in de tuin hadden >:-D

De tuin wordt trouwens nog verder aangekleed...

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
mooi om zo te zien
met deze foto's kom je steeds meer details te zien
Weet je ook welke bloemen het zijn
Ik pluk zeker in het najaar ook de tuin en onderweg hegjes struiken ed leeg met wat mijn fantasie als een boom of struik vind
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Hi, Nero het is het dropplantje, maar er zijn er meer die van die compacte pluimpjes maken.

Op de onderstaande foto van de zonnebaadsters, staat een zo'n conifeer tegen de schoorsteen van het huis van de buren...

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Nog maar es, Nero... B)

Ik had nog bestrooide en onbestrooide  dropplantjes liggen.....
Ik ben er trouwens achter gekomen dat het beter is om de plantjes eerst in de lijm te dopen, laten drogen , dan opnieuw dopen en dan strooien.
Foto gemaakt op centimeter ruitjespapier.

Ik heb gelijk ff de plantsoendienst van mijn bovenbaan opdracht gegeven om ff wat restjes zeeschuim onder tussen de bomen aan de bosrand te frotten en bij te snoeien. Zodat je kunt zien wat ik hierboven bedoel.

Ik heb ook nog wat Heki decovlies savanne wildgras gepoot. De tempex ondergrond smeer ik eerst in met een mengsel van verdunde houtlijm en mosgroene acrylverf. Dat strooi ik in met graspoeder en maak ik nat met de plantensproeier. Je hebt zo een ruwe basis.  Als dat droog is duw ik daar uit elkaar getrokken stukken decovlies op. Dat lijm ik niet vast, het blijft vanzelf zitten. Ik hergebruik nu nog van dat vlies van oude afgebroken banen. Doe ik ook met bomen en ander groen. Alleen langs de rails niet ivm stofzuigen.

Ik heb een voor en na foto gemaakt.

Grtz, ook namens de plantsoenpreisers, Tony
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Volgens mij heb jij stiekem mijn kast geplunderd  :D De meeste gebouwen in jouw stad, inclusief station Lindental, heb ik hier ook in de wacht staan voor mijn stadje.
En ook veel andere huizen (o.a.villa Tessin), en het kasteel, komen me ook al zo bekend voor  :-)

Ziet er allemaal prachtig uit, zeker de natuur. En de vindingrijkheid om van "vreemde" dingen iets te maken (maaskeiweg) is geweldig.
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Dat was ook het eerste wat ik zag op jouw foto's, Gerrit !

Het leuke van dat spul is, dat dat nu allemaal 'loskomt' van oude zolderbanen en dat niemand het haast wil hebben en dus ook nog eens weinig kost. Vanwege de schaal of te 'modern'. Blijkbaar wil de meerderheid oude nostalgische stations en dergelijke.
Als je alles een beetje slim bij elkaar zet, is het prima te gebruiken. Ik vind het leuk om de 'wirtschaftswunderzeit' te laten herleven.

In het kader van de recycling is het ook nog goed voor het milieu >:-D

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Tony zit niet de hele tijd achter de computer op 3 rail te kijken ! (is wel verslavend hoor)

Ik heb een kaal hoekje aangepakt. De winkels met flat erboven, voorzien van een hek aan de kant van het spoor en de schuine kanten bestruikt. Achter het schoolgebouwtje wat er langs ligt verder gegaan.
De onderschriften onder de foto's vertellen de rest van het verhaal.

Grtz Tony






Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
En verder.....

Oja !!!! Daarna alles besprenkeld (met een dikke kwast) met verdunde houtlijm met een druppie dreft.
Je doet zoveel meeeeer met dreft :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Eigenlijk simpel 8o en snel een mooi resultaat  :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Knap werk Tony.
Ga dit draadje in de gaten blijven houden.

Groet Gino
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Heerlijk om te zien al die verschillende sfeertjes. :thumbup:

Mvg
koos
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Bedankt voor de reacties heren, dat motiveert om verder te gaan :-)

Ik ben nog ff naar intratuin geweest om wat boompjes te scoren.
Die staan nu ook in het tuintje.
Heb er weer wat foto's van gemaakt en ook van de tuintjes van de buren.
Daar moeten er nog twee ! Ben nog aan't bedenken hoe ik die ga doen.....

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Daar issieweer !

Het tuinenproject gaat verder. Na jaren van verwaarlozing en voor de definitieve verhuizing, krijgt de heer  Horst Preiser eindelijk zijn tuin aangelegd ! Maar ja, Tony kan ook niet overal tegelijk zijn, dus dat duurde even. :P

De foto's spreken hopelijk weer voor zich.....en als alles droog is, ga ik weer verder.....

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Mijn zesde foto :P
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Alle drie de tuinen zijn klaar !!!

Samen met Mozart heb ik vandaag dit stukje afgemaakt.
Als laatste de bloemetjes buiten gezet om de zaak wat op te fleuren.

Nu weer eens kijken wat het volgende project wordt......

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Geweldig Tony.
Al die kleine details maken het heel levensecht.
Jij weet, met inderdaad simpele middelen, iets heel moois te maken.
Groet, Leo
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Wat een heerlijke foto's om naar te kijken prachtig Tony.
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Blijf posten
Dit is een jeugd baan die werkelijkheid is(gebleven)
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang

Nou Nero, dan toch wel van een oudere jongere :-* Die baan dan hè !

Ik kan gelukkig nog heel lang vooruit met mijn banen.

Grtz Tony

Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Goed bezig Tony, mooi project