Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Tony's simpele banen............klaarder voor de toekomst......

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

0 leden en 5 gasten bekijken dit board.
Re: Tony's simpele banen......white dog, black page
-Tony:
Heel veel sterkte bij het verwerken van het verdriet om het heengaan van een trouwe vriend, die een bron van onvoorwaardelijke vriendschap was.
Re: Tony's simpele banen......white dog, black page
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Tony's simpele banen......white dog, black page
-Tony,
Zo'n huisgenoot heeft veel invloed op het dagelijks leventje; vooral voor de naaste gezinsleden. In het begin is het heel erg stil, want ieder is aan dat kleine dier gehecht. Veel sterkte met de verwerking daarvan en kijk vooral in de toekomst! Toch nog een keertje misschien één?  :-(   8)
Re: Tony's simpele banen......white dog, black page
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen......white dog, black page
Dag Tony.

Met enige droevenis lees ik jouw laatste update!
Sterkte kerel met dit gemis, ik leef met jou mee.
Geef het een plek en zorg voor de juiste afleiding  ;)

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen......white dog, black page
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Tony's simpele banen......white dog, black page
Hey Tony,

Dat is een zware dag geweest, ik wens je sterkte ermee, het verlies van huisdieren komt toch altijd hard aan.
Ze laten een groot gat achter, maar hopelijk kan je terug kijken op een fijne tijd!
Re: Tony's simpele banen......white dog, black page
Sterkte Tony. :-( Ik weet hoe het voelt en ik hou mijn hart vast als onze Max (Zelfde ras als Mies) ons moet verlaten. Onze Max is nu 14.
De liefde en vriendschap dat je krijgt van een dier is oprecht en eerlijk en dat kan je van sommige mensen niet zeggen.
Re: Tony's simpele banen......white dog, black page
Veel sterkte toegewenst met het verwerken van het verlies van een trouwe kameraad.
Re: Tony's simpele banen......white dog, black page
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Tony's simpele banen......white dog, black page
Tony,

Veel sterkte gewenst met de verwerking van het verlies van Mies.
Re: Tony's simpele banen......white dog, black page
 :-(
Een leeg gevoel blijft achter
Maar denk aan de mooie en leuke momenten als je weer je gedachten laat dwalen over het gemis
Dan lach je door je tranen heen ook een beetje om de momenten van vreugde die hij bracht
Sterkte van deze honden liefhebber
Re: Tony's simpele banen......white dog, black page
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Tony's simpele banen......white dog, black page
Tony,

Veel sterkte toegewenst.

Henk
Re: Tony's simpele banen......white dog, black page
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Tony's simpele banen......white dog, black page
Heel veel sterkte met het verlies van de kleine Mies Tony,
Re: Tony's simpele banen......white dog, black page
 :? Tony, je begint je bericht met het Offtopic plaatje.
Eigenlijk is dit verlies helemaal niet offtopic, het is een groot verlies in jouw en jullie leven.
Ook dat maakt dat je hier je emoties kwijt wilt en kunt. :-(
Soms is er blijdschap over een leuke update van je modelbanen en nu deze update over het verlies van je geliefde Mies.
Ik wens je veel sterkte voor de komende tijd met de aanvaarding van de leegte die dit brengt.

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen......white dog, black page
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen......white dog, black page

Hartelijk dank voor het medeleven en de wensen  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Dat doet een mens goed !

Gisteren gebeurde er ook iets wonderlijks.....

Nadat de afspraak met de dierenarts was gemaakt, zat ik op het muurtje in de straat met de buren te praten.
Komt opeens de overbuurman en die drukt me zo een oude Märklinloc in mijn handen  8o "Cadeautje voor jou ! Ik kan er toch niks mee, want ik heb spoor N"

Later mee naar binnen genomen en vanmorgen tussen de tranen door bekeken, gepoetst, wat olie gedrupt en getest.
Rijdt prima ! Later rode verf gemengd en de slijtageplekken aangetipt.

De echte blijdschap moet nog komen, maar het is wel speciaal op zo'n dag !


Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen......white dog, black page
 :) Tis wel weer een aparte gebeurtenis op de nare dag.
Deze stoere Amerikaan zal voortleven op je baan en als de lok rijd, zullen je gedachten dan waarschijnlijk bij Miesje zijn.
Misschien toch iets om te koesteren, er zit vast wat diepers achter.

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen......white dog, black page
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Tony's simpele banen......white dog, black page
Helaas was gisteren een dag met een lach en een traan.

Mooi gebaar van de overbuurman die heb ik dan net gemist zeker. :D :D

De loc staat trouwens mooi op je baan. :thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen......white dog, black page
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Tony's simpele banen......white dog, black page
Mooi cadeau van de overbuurman Tony. Echt een 'koestermomentje' ;)

Verder sluit ik me aan bij wat Dirk-Jan al zei.
Re: Tony's simpele banen......white dog, black page
Ook hier vandaan heel veel sterkte gewenst met het verlies van jullie "kindje"  :thumbdown:
Re: Tony's simpele banen......white dog, black page
Tony, die oude Santa Fe zal altijd gekoppeld blijven aan het verlies van Mies. Het is misschien toeval maar toch....
Re: Tony's simpele banen......white dog, black page
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen......white dog, black page

Zoiets dacht ik ook, heren !

Oorspronkelijk was het al een week de bedoeling om vandaag naar het snoepwinkeltje te gaan, maar toen kwam dit opeens.
In plaats van de tandenfee een santefee  8o

( maar liever had ik Mieske nog bij me gehad.....)

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen......white dog, black page
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Tony's simpele banen......white dog, black page
Ook van mijn kant veel sterkte gewenst.

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Tony's simpele banen......white dog, black page
Sterkte.

Gr.
René
Re: Tony's simpele banen......white dog, black page
Sterkte, Tony. Het moest er een keer van komen, dat wist je, maar het moment zelf is altijd zwaar.

Neem je tijd.  Groeten,
Roel
Re: Tony's simpele banen......white dog, black page
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Tony's simpele banen......white dog, black page
Sterkte Tony,

Ondanks dat het in de lijn der verwachting ligt, is het nooit leuk om je kameraadje te moeten gaan missen.

Groetjes Dennis
Re: Tony's simpele banen......white dog, black page
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Tony's simpele banen......white dog, black page
Je zou de Santa Fe spontaan een mooi naamplaatje met "Mies" geven. Wat een vriendelijk gebaar van de buurman. Die man schatte volgens mij aardig in dat je wel een opkikkertje kon gebruiken die dag.
Re: Tony's simpele banen......white dog, black page
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen......white dog, black page
Iedereen nogmaals hartelijk bedankt voor de steun en mooie woorden  :thumbup:

Grtz Tony

Ps. Goed idee, Patrick ! Ik ga eens kijken hoe ik dat kan doen.

Re: Tony's simpele banen......white dog, black page
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: Tony's simpele banen......white dog, black page
Gecondoleerd met dit verlies, Tony! Ik weet uit ervaring hoe je je kunt hechten aan een huisdier en hoe leeg het nu is. Hoort allemaal bij het leven, maar toch...

Wel erg mooi dat je op zo'n dag spontaan een loc van een buurman krijgt. Toeval bestaat niet zeggen ze dan :? Dit zijn de mooiste loc's, zo met een verhaal of herinnering!
Niks Santa Fé, het is een echte Santa Mies 😉
Wellicht dat je de nummers in de verlichte nummerbakken kunt veranderen in MIES; is een priegelwerkje, maar misschien dat je iets kan printen(?).
Sterkte met het verwerken van dit verlies, op den duur slijt het. En succes met je mooie nieuwe ouwe loc!
Re: Tony's simpele banen......white dog, black page
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Tony's simpele banen......white dog, black page
Tony,

Lees nu pas dat je deze week afscheid hebt moeten nemen van je trouwe kameraad. Ik weet uit ervaring dat het altijd een lastige keuze c.q. moeilijk moment is. Veel sterkte in elk geval en de herinneringen blijven! Mooie afscheidsfoto in elk geval van een prachtig hondje, dat ongetwijfeld fijnen jaren bij jullie heeft doorgebracht. En het kado van de buurman geeft je de gelegenheid om je zinnen enigszins te verzetten. Nogmaals sterkte!

Groeten,
Wico 
Re: Tony's simpele banen......white dog, black page
Hallo Tony,

Allereerst sterkte voor jou en de familie met het noodgedwongen afscheid van Mies.
Ook wij hebben helaas deze ervaring al 6 keer meegemaakt en iedere keer zijn er weer tranen.
Maar het is waar, de tijd heelt en blijven de leuke herinneringen.

:offtopic: Zoals beloofd ben ik weer terug op het forum en de afgelopen week heb ik je topic vanaf eind januari helemaal door gelezen, om weer helemaal up to date te zijn. Nu nog even die van Ruud, Erik, Aliebengalie, Dirk-Jan, Frank en .... en....  en dan ben ik weer helemaal bij. 8o 8o

Maar we zijn op het moment met vakantie in Drenthe, dus ik heb de tijd om te lezen. (ook nog 2 Miba's).

In ieder geval hebben we weer gelachen om de escapades van Carl en andere Preiserlein en heb ik natuurlijk met bewondering naar je vorderingen met de banen gekeken. Op dat vlak ben je gewoon niet te evenaren.
Vooral van je schakelbord heb ik genoten. Schitterend.

Een minpunt hier is, dat één van de laptops niet meer wil opstarten. Deze komt niet verder dan het window met de rond draaiende puntjes en na een x=seconden stopt dat. Is gebeurd na een automatische update van Windows 10. Terug zetten naar een herstelpunt, via de veilige modus? Mijn kennis schiet te kort om dat zelf te verhelpen, moet nu wachten tot we weer thuis zijn.
Het heeft wel het nadeel dat we nu de andere moeten delen.

De automatisering van de hoofdbaan is bijna klaar, nog 1 probleem in de wisselstraten oplossen, maar in theorie moet dat gaan lukken, straks de schakeling in elkaar solderen en testen en dan nog 3 keer bij de andere wi-straten.

Ik blijf jullie vanaf nu weer (als het lukt) dagelijks volgen, dus tot een volgende keer.

Garoetjes

Wil Tweeendrie
Re: Tony's simpele banen......het draadje weer opgepakt met TEE Ram
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen......het draadje weer opgepakt met TEE Ram
We gaan weer verder !

@ Hans; bedankt voor het idee en de opbeurende woorden :thumbup:

@ Wico; we kregen Mies als 11-jarig hondje met gebruiksaanwijzing en wisten dat ook dit ons te wachten stond. Maar dat het zo heftig zou zijn, hadden we nooit gedacht. En ja , ik heb een bijzondere en goede buurman  ;)

@ Wil; dat zal een hele leeskluif voor je zijn, na zolang niet op het forum te zijn geweest  :D
En bij ieder avontuur denkt Carl eentweedrie aan jou ( en je vrouw ) !

De afgelopen dagen zijn er heel wat tranen geplengd, maar ik ben ook bezig geweest om beide treinkamers opnieuw in te richten. Dat gaat nog maanden duren waarschijnlijk. Toen mijn dochter 4 jaar geleden weer thuis kwam wonen, moest er in allerijl ruimte gemaakt worden. Door het hele (grote) huis is er met alles geschoven en is er ook een halve huisraad bij gepropt. Dat is nog niet allemaal weg. Stukje bij beetje kunnen mijn eigen spullen weer een plekje krijgen.

Mijn nieuwe baan is nu ook ontdaan van alle knutseltroep en vandaag mocht TEE Ram dan eindelijk op de fotoshoot  :P
De baan is ver genoeg klaar. Het treinstel past nét op deze baan.

En binnenkort mag ook Carl weer nieuwe avonturen beleven !


Geen ondertitels deze keer, alleen de trein en de scenery ( ook speciaal voor Erik ! )

Grtz Tony

Re: Tony's simpele banen......het draadje weer opgepakt met TEE Ram
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen......het draadje weer opgepakt met TEE Ram
en de rest....
Re: Tony's simpele banen......het draadje weer opgepakt met TEE Ram
-Tony:
Heb weer zitten genieten van je plaatjes-update, met die show van de TEE heb je je de draad weer goed opgepakt,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen......het draadje weer opgepakt met TEE Ram
Tony,

Je mag trots zijn op je werk. Waar je de TEE Ram ook hebt gefotografeerd op je baan, het levert altijd een hele sfeervolle foto op! Mijn complimenten voor het (tussen)resultaat.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen......het draadje weer opgepakt met TEE Ram
Tony,

Prachtige sfeer foto's met de TEE Ram in de hoofdrol (die nog ontbreekt in mijn collectie).
Vooral de foto waar de trein omhoog/omlaag gaat is prachtig mooi. :thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen......het draadje weer opgepakt met TEE Ram
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Tony's simpele banen......het draadje weer opgepakt met TEE Ram
Dat zijn hele mooie foto's Tony!  :thumbup:

Ik zit elke keer weer met verbazing te kijken hoe je met minimale middelen en onverwachte bouwmaterialen de mooiste resultaten voor elkaar krijgt. En de TEE RAM voelt zich er prima in thuis zo te zien ;)
Re: Tony's simpele banen......het draadje weer opgepakt met TEE Ram
 B) B) B) Mooie plaatjes van de TEE RAm. Dat mooie treinstel hoort helemaal thuis op je Old Skool baan. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen......het draadje weer opgepakt met TEE Ram
Tony, welkom terug in de harde werkelijkheid van verdriet, het gaat weg maar duurt lang
en net als de hevigheid van je verdriet duurt het langer als de vorige keren. :-(
Maar gelukkig heb jij je mooie banen en natuurlijk Carl die je er doorheen slepen. O:-D
Wij kijken met z'n allen uit naar jouw vorderingen en genieten mee. :thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen......het draadje weer opgepakt met TEE Ram
Een van mijn favorieten, de TEE RAM! Leuk om hem op jouw baan te zien.
Re: Tony's simpele banen......het draadje weer opgepakt met TEE Ram
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen......het draadje weer opgepakt met TEE Ram
Dag Tony.

Blijkens de voorgaande reacties ben ik niet de enige die de TEE RAm als favoriet (foto)model heeft!
Lady Edelweiss leent zich dan ook gewillig voor heerlijke foto's die nooit vervelen :thumbup:
Bedankt voor het maken en plaatsen van deze special, waarmee je de draad weer oppakt.
Ook fijn dat Wil weer van de partij is, al gaan Hunebedden niet samen met een Windows-update.

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen......het draadje weer opgepakt met TEE Ram
Hai Tony, Erik en de andere lezers,

Wat is de TEE-Ram toch een mooi treinstel, mooi gefotografeerd op je baan.  :thumbup: :thumbup:

Citaat van: h0_miessie op zaterdag 30 juli 2016, 09:38:56
Prachtige sfeer foto's met de TEE Ram in de hoofdrol (die nog ontbreekt in mijn collectie).
En dat klopt Michel. Gelukkig heb ik jaren geleden een Trix gelijkstroom aan kunnen schaffen.
Het treinstel rijdt subliem en met mijn PWM-regelaar lijkt het net of hij stationair staat te dieselen bij stilstand.

Carl moet toch ergens in de buurt zijn, zijn nieuwe "bolide" is gesignaleerd op foto 52f en 52m.
Ben benieuwd, op wat voor avonturen hij aan het broeden is.

En de hunebedden zijn hard aangekomen op de laptop Erik, hopelijk is alles nog te redden.

groetjes

Wil Tweeendrie
Re: Tony's simpele banen......het draadje weer opgepakt met TEE Ram
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen......het draadje weer opgepakt met TEE Ram

Dank voor de waardering, jongens  :thumbup:

Vandaag wat beelden van enkele kortstondige cosmetische ingrepen op de baan  :P
Verder vooral veel gekeken en gemijmerd.


Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen......het draadje weer opgepakt met TEE Ram
Tony,

:thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen......het draadje weer opgepakt met TEE Ram
 :) Mooie plaatjes. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Bij dat meertje kunnen wel wat (half) nakende  :-* Preiserinnetjes komen te liggen.
Dan heeft Carl ook weer wat om naar te gluren. :-)

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen......het draadje weer opgepakt met TEE Ram
-Tony:
Mooie update weer,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen......het draadje weer opgepakt met TEE Ram
Tony,

Ben een weekje op vakantie geweest, en heb even alles bij gelezen bij jou.

Jammer dat ik zo laat reageer op je verlies van Mies  :-( en dan krijg je een mooie loc van je overbuurman.
En dan zie ik foto's komen van een TEE ram ja, alles staat mooi op je baan klein of groot het ontgaat ons niets.




Groeten

Peter

PS; wens je hierbij nog veel sterkte van het verlies van je lieve hondje mies.
Re: Tony's simpele banen......samen met Carl tot rust in de natuur gekomen......
"Tony ?"
"Ja, Carl ?"
"Ben je er weer klaar voor ? "
"Denk van wel, Carl."
"Ik ook, Tony ! Zeg, jij hebt toch 5 uitvoeringen van de 4 jaargetijden ? Weet je wat, ik kies er een uit en dan gaan we samen met Vivaldi wat groen op de baan knikkeren. Dat werkt lekker kalmerend, montert je op, verfraait de baan en levert ook weer mooie foto's op voor op het forum. Je hebt al een paar dagen nix meer geupdatert."
"Wir schaffen das, Carl !"


Grtz Carl und Tony
Re: Tony's simpele banen......samen met Carl tot rust in de natuur gekomen......
Foto 53B is prachtig mooi en geeft een heerlijk rustgevende sfeer weer. :thumbup:
De andere zijn ook prachtig maar 53B is toch de mooiste van allemaal. :)
Carl und Tony bedankt voor het kijkplezier. :) :) :)
Re: Tony's simpele banen......samen met Carl tot rust in de natuur gekomen......
Tony & Carl


Weeral een pracht van een update, je doet het toch altijd maar weer.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:




Groeten

Peter
Re: Tony's simpele banen......samen met Carl tot rust in de natuur gekomen......
Tony & Carl:

Jullie hebben dat weer subliem aangepakt, heerlijke rust en de vier jaargetijden passen daar perfekt bij,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen......samen met Carl tot rust in de natuur gekomen......

Dank u, heren  ;)

Carl ging vanmiddag even op en neer naar het klooster van de Broeders van het Rechte Spoor om te eten en dat doet hij als preiser uiteraard per trein  :P Toen hij terug kwam, begon hij meteen over het stationsplein van Neustadtneustadt !
"Daar ga ik straks even stoeien, Tony ! Geen porum zo, die kale vlakte ! Je wilde toch graag een flink plein ? Ga jij maar wat nieuwe bomen maken, dan ga ik eens wat uitproberen.
"

En zo geschiedde......

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen......samen met Carl tot rust in de natuur gekomen......
-Tony:
Stationsplein gaat prachtig worden, zelfs een hokje voor een plaspauze,  >:-D
Re: Tony's simpele banen......samen met Carl tot rust in de natuur gekomen......
Hij (Carl) had wel een beetje gelijk. ;)
En dat vonden de preisertjes ook die meteen gebruik maken van de bankjes onder de bomen. :)
Wat een paar bomen al niet kunnen doen aan de sfeer bij het station. :thumbup: